Sommerfugl14

Kenwood køkkenmaskine: KM010 eller KM020?

2 indlæg i dette emne

Hejsa tøser,

Jeg fylder snart 30 og har i den anledning bl.a. ønsket mig penge til en ny køkkenmaskine. Jeg har for øjeblikket en håndmixer og Kenwood foodprocessor, men kunne godt tænke mig en erstatning for foodprocessoren til at ælte dej og røre kagedej - den nye maskine skal dog også kunne rive, snitte og hakke, nok vha. noget tilbehør, som enten hører med eller kan tilkøbes.

Jeg har fået det begrænset til 2 Kenwood modeller: Titanium Chef KM010 eller Titanium Major KM020

da jeg havde visse krav:

  • Mindst 1000 W (så motoren kan klare æltning af dej)
  • Håndtag på skålen
  • Pænt design
  • Ordentlig blender i glas (blenderen på min foodprocessor er for lille og skrøbelig, i plast)
  • Mulighed for at hakke, snitte og rive
  • Evt. mulighed for kødhakker (til hjemmelavet skinkesalat - MUMS)

Den største forskel på de to modeller er, at KM010 har en skålstørrelse på 4,6 l, mens KM020 er på 6,7 l - og så selvfølgelig prisen :whistling

Maskinen vil for det meste skulle klare en dej med max 1 kg mel, så jeg hælder lidt til KM010, da den vil kunne håndtere det meste af hverdagens udfordringer. Hvis jeg så skal lave større portioner, må jeg bare dele dem op.

Men er der noget, der taler for, at jeg i stedet skulle vælge KM020?

Jeg har læst i Politikens test af køkkenmaskiner, at KM020 ikke var så god til mindre portioner.

Men hvad er jeres erfaringer, piger??

Jeg ved der er mange, som også er begejstret for KitchenAid eller Assistent, men desværre kan jeg ikke lide deres designs. Desuden har min mor haft en Kenwood køkkenmaskine i mange år og bortset fra larmen, har den fungeret upåklageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er nu kommet frem til en beslutning: og det blev ikke en km010 eller km020, men derimod km636, da prisen på denne er mere rimelig - ca. kr. 2.500,- med kødhakker og så er der 900 W og skålstr. er på 6,7 l, så er der også plads til at dejen kan hæve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER