TakForDenneGang

Så har sundhedsplejersken været her

9 indlæg i dette emne

Vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken.. Hun skulle lave en test med ham, som jeg ikke lige kan huske hvad hun kaldte, hvor hun ringede med klokker for, at se om han kiggede efter dem. Han ville kun kigge efter dem i venstre side og slet ikke i højre.. Nu kommer hun igen om nogle uger for, at se om han reagerer i højre side også ellers skal vi lige en tur forbi lægen, så hørelsen lige kan blive tjekket :)

Han vejer 8940g (Med stor ble på) og 74 cm lang :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er det man kalder en BOL (staves) test... sådan en skal vi også have lavet nu her...er meget spændt på den...

Det bliver da spændende om han vil reagere på klokken i højre side næste gang hun kommer... Men sikke da en fin vægt og længde han har...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hedder en BOEL-test og det står for Blik Orienteret Efter Lyd - den laves når barnet er 7-9mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede ikke de lavede dem mere (fik jeg hvertfald af vide af SP dengang). Mener jeg fik af vide at den var sparet væk (spild af ressourcer), da den skal erstattes af hørescreeningen.

Men jeg husker nok forkert

Håber han reagere på højre side næste gang, så I slipper for en tur til lægen og evt. bekymring over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede ikke de lavede dem mere (fik jeg hvertfald af vide af SP dengang). Mener jeg fik af vide at den var sparet væk (spild af ressourcer), da den skal erstattes af hørescreeningen.

Men jeg husker nok forkert

Håber han reagere på højre side næste gang, så I slipper for en tur til lægen og evt. bekymring over det.

Jeg har nu endnu ikke hørt om et barn der ikke har fået den lavet. Den tjekker jo ikke kun hørelse, men også at de holder øje med den røde pind, holder fokus, rækker ud efter den og flytter den fra den ene hånd til den anden. Det siger meget mere om deres udvikling og almentilstand end blot en hørescreening. Og så tager den jo 5min og er en del af det SP-besøg man alligevel får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hvad jeg har hørt er det meget forskelligt fra kommune til kommune om de bruger den test eller ej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsplejersken var her igår og lave den på Tristan.. Han klarede alle prøvelserne flot og blev vejet og målt til 8kg og 75cm.. Laaaang dreng må man sige :)

Synes det var helt mærkeligt at det var sidste sundhedsplejerske besøg.. Nu går man ind i et nyt kapitel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Viktor også afsluttet hos sundhedsplejersken, 8,5 måned gammel.

Han blev målt til 81 cm og vejet til 10,6 kg :loveshower

BOEL-testen gik også fint. Skal lige have tjekket hans venstre øre, da han reagerede lidt senere på det end på højre - Ellers gik testen godt! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har SP været her for sidste gang...Lillepigen vejer nu 8,2 kg og måler 70 cm...Hun er rigtig godt med motorisk sagde hun...hun kan nu sætte sig selv op og er også begyndt at tage fat i sofa bordet...hun er rigtig tæt på at kravle,så vi venter spændt på det sker...

Hun klarede BOEL prøven rigtig fint,så SP var rigtig tilfreds med hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER