Maybe

At blive sat igang

29 indlæg i dette emne

Jeg er selv tæt på at være gået 10 dage over tiden, og dermed skal jeg ind og undersøges om der er fostervand nok osv. osv.

min JM sagde så at hvis alt var ok, ville de gerne trække den til 12 dage, da mange føder mellem dag 10-12, åbenbart, men at de ikke ville nægte at sætte mig igang hvis jeg gerne ville det.

Manden og jeg har talt om hvad vi gerne vil osv. og vi er nået frem til at vi nok meget gerne vil sættes igang, selvom jeg ikke har en dårlig gravitlitet, er jeg ved at gå ud af mit gode skin, og er ked af det, vil bare gerne have det overstået nu, samtidig er jeg ved at være træt af folks ringen og smser: Er der sket noget? er det tæt på?

Jeg har bare nok i at vente uden jeg behøver følge mig overvåget. Jeg ved folk mener det godt, men alle deres gode råd om hvordan jeg kan sætte det igang selv er belastende, og hvilket resulteret i jeg i weekenden brød grædende sammen og følte det var min egen skyld at jeg ikke havde født endnu, man er jo så rationel når man er højgravid :boo

men man hører jo så meget dårligt om at blive sat igang, det trækker ud, fødslen bliver værre osv. osv. Jeg har hørt en go' historie, hvr det bare gik derud af.

Så til jer der er blevet sat i gang, vil i være søde at dele jeres erfaringer?

på forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og jeg kan tilføje jeg har prøvet et par ting for at få det igang selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet sat igang 2 gange og begge gange har været rigtig gode fødsler synes jeg selv begge gange har jeg fået taget vandet og så blevet sendt ud a gå lidt efter ca en time har jeg så fået ve drop for at starte veerne ( har fået slukket droppet igen med det samme begge gange da min krop bare lige skal igang så kan den selv ) begge har været hurtige fødsler på ca 2,5 fra vandet er taget så jeg kan godt være bange for hvor hurtigt det var gået hvis jeg var gået igang af mig selv ( jeg er blevet sat igang uge 37-0 pg 38-3 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak mino :)

hvorfor blev du sat igang før uge 40?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en rigtig god fødsel selvom jeg blev sat igang - du kan læse min fødselsberetning her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gange havde jeg haft svangerskbsforgifting et par uger så der satte de igang 37-0 og anden gang begyndte tegnene på svangerskabsforgiftningen og komme så der valgte de at sætte igang for at det ikke blev værre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig bare så godt :) er og ved at knække mig OG dele lussinger ud når folk bliver ved med at spørge om hvornår det sker. Jeg har 10 dage til termin og med barn 1 gik jeg 14 dage over og blev sat igang derefter. Jeg er selv mega utålmodig nu men vil alligevel vente til det selv går igang. 1 barn havde det fint og masser af vand så hvis jeg kunne have lavet det om ville jeg ikke have været sat igang. Det endte i kejsersnit nemlig øv. Så lad dig ikke presse af utålmodige venner og familie .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Malene :)

tak for dit svar også, jeg er hundræd for KS, men ved også at en alm. fødsel kan ende i det.... uhh ha, men det er så ikke så meget utålmodige venner og familie jeg føler mig presset af, for ingen vil får at vide at vi bliver sat i gang, no way. men mere det at jeg er utålmodig, og faktisk ked af det meget af tiden, samt mine led er ved at reagere på det, især mine finger er begyndt at blive stive pga. væske, nøj det er slemt om morgen, men jordmoderen siger at alt er ok, det gjorde hun i hvert fald på terminsdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK tak for den fine betrening, det er jo nærmest min drømme fødsel du lige beskrev der :) ;)

dog lige uden det at moderkagen ikke ville slippe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang gik mit vand og fik efterfølgende lagt stikpiller op for at få gang i veerne.. Det tog 67,5 time inden hun var ude og havde veer i 48 af dem.. Av! Anden gang blev jeg sat igang ved termin, men de gav kun lidt grumme modningsveer efter nr to og dagen efter kunne de tage vandet.. Min krop er åbenbart ikke god til at sætte gang i de skide veer selv, så fik derfor ve-drop (gjorde jeg også sidst), og det endte i AKS.. Men det var fordi han var så stor.. Hvis jeg skulle have en mere, ville jeg fravælge igangsættelse så lang tid det var muligt.. Vil ikke udsætte min krop for sådanne provokationer når den ikke er klar til det! Men ved der er mange der har gode erfaringer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var meningen jeg skulle sættes igang, da jeg var i 41+4 men pga. travlhed på fg fik jeg kun løsnet hinder den dag. Dagen efter fik jeg to stikpiller, den sidste til aften. Kl. 2 om natten har jeg det uroligt i kroppen og ved 4 tiden begynder mine veer. Vi er på sygehuset kl. 6 og kl. 7 er Tobias født, så jeg synes ikke det var slemt at blive sat igang. Er faktisk overrasket over hvor hurtig fødslen gik, for jeg havde også hørt en masse skrækhistorier om igangsættelse.

Pøj pøj med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig udemærket, jeg blev sat i gang af de samme årsager :kram2 - først forsøgte de at tage vandet, men hendes hoved stod så langt nede at de var i tvivl da der ingen vand kom, så efter en time lagde de en elektrode på hendes hoved for så var de sikre. Jeg fik plukveer men ikke noget der var noget i. Så begyndte hun at snakke om ve drop, men jeg ville så gerne føde u vand, så vi besluttede i fællesskab at jeg skulle forsøge med pillerne - indenfor 15 efter jeg havde taget pillerne havde jeg regelmæssige veer. Så min krop var rigtig meget klar.

Min fødsel gik dog i stå og det hele gik galt, men det var IKKE igangsættelsens skyld,en fordi hun lå skævt med hovedet og sad fast. Og jeg fornemmer selv at grunden til min krop ikke selv var gået i gang var fordi hun stod SÅ skævt som hun gjorde. Så jeg er rigtig glad for forløbet. Men alle står med bedrevidende mine når jeg fortæller at jeg blev sat i gang og det trak ud "ja det er jo sådan når man bliver sat i gang" men det er det IKKE!!! Jeg KUNNE ikke have født selv om jeg var gået i gang af mig selv eller ej!

Du kan se min fødselsberetning ved at trykke på linket i min signatur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram hvor er i søde alle sammen

tusind tak for alle jeres erfaringer, lad der gerne komme flere til, men efter jeg har talt med manden om alle jeres fine indlæg, er vi nu 100% enige om at sker der ikke noget inden dag 10, så vil vi sættes i gang. De skal virkelig have en MEGET go' grund til ikke vi ikke skal gøre det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igan 40+1 og min fødsel tog fra tirsdag til fredag, min krop var overhovedet ikke klar.

Derfor var det bare en fødsel skod fødsel, hvor alt var kaos og intet gik efter bogen som JM sagde.

Vi havde en rigtig dårlig oplevelse ved igangsættelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ikke for at skramme livet af dig :balloons

:goodluck Jeg tror du går i fødsel af dig selv i aften :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MLM det gør du så men ikke, for jeg har hørt om alm. fødsler hvor noget af det samme er sket og et er derfor både manden og jeg er blevet enige om at en alm. fødsel kan trække ud, og en igangsættelse kan trække ud, dog med let øget risiko for at det trækker ud.

men synes også bare jeg har hørt mange skræk historier om alm. fødsler der er kørt af sporet eller vandet er gået også sker der bare ikke noget.

men jeg er glad for, du deler din erfaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang 41+3 - det er proceduren på horsens. Jeg havde en rigtig god fødsel. Du kan læse min fødslesberetning - sidder med en baby på armen, så kan ikk lige genfortælle her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du leder efter positive historie, men vil alligevel dele min erfaring - håber det er ok :)

Jeg blev sat i gang med stikpiller da jeg var 41+0. Dagen inden havde jordemoderen forsøgt at løsne hinder, men jeg var helt lukket, så det var ikke muligt. Hun nævnte at min livmoder føltes som den ville have gjort hvis jeg kun var 8 måneder henne.

Nå men vi mødte op lørdag morgen kl.8, jeg blev undersøgt og fik kørt en ctg, herefter fik jeg lagt en stikpille og efter en halvtime blev vi sendt hjem. Her fik jeg murren i underlivet, men ikke noget slemt. Klokken 14 mødte vi op på sygehuset igen og det hele gentog sig og endnu en stikpille blev lagt. Den førte til at jeg fik veer, som varede indtil kl.1 om natten.

Dagen efter gentog hele forløbet sig med stikpillerne, denne gang foresatte veerne kun til klokken 23 inden de forsvandt.

Mandag morgen mødte jeg op og fik lagt stikpille nr.5 og fik en tid til indlæggelse om aftenen, hvor jeg så skulle have et ballonkarteter. Det skal siges at hele weekenden blev brugt på at ligge i sengen, men veerne/stikpillerne havde kun åbnet mig til hvad der svaretil en lillefingre.

Om aften fik jeg lagt ballonkateteret, en meget ubehagelig og smertefuld oplevelse for mig, da jeg var så umoden forneden og samtidig havde veer efter den sidste stikpille (jeg lå på stue med en anden der også fik kateteret, men hun havde stort set ikke mærket noget, så oplevelsen er meget forskellig fra person til person).

Jeg hyperventillerede så meget efterfølgende at jeg var ved at besvime og kastede op. Jeg lå så på sygehuset alene hele natten, mens min mand blev sendt hjem, jeg var psykisk virkelig nede på det tidspunkt.

Jeg skulle egentlig have haft fjernet kateteret kl.8, men da de havde haft travlt påfødegangen, endte jeg med at ligge til kl.14.30 inden jeg fik den fjernet. I mellem tiden blev jeg lige sprunget over af den førnævnte gravide, der fiktaget vandet lige over middag, ingen af os kunne få at vide hvorfor og hende den anden havde også vild dårlig samvittighed over at komme forrest.

Nå men da de endelig undersøgte mig,var der stadig ikke sket det vilde og de nævnte for første gang kejsersnit, jeg blev så lettet. Men først skulle jeg undersøges af den vagthavende jordemoder da ville se om hun ikke alligevel kunne tage vandet. Men da hun mærkede påmig hvor ubehageligt det var for mig, hvor lidt åben jeg var og hvor højt barnet stod, så ville hun tale med vagthavende fødselslæge og endelig fik vi at vide at det vil blive kejsersnit.

Efter flere tudeture i løbet af de sidste 3,5 døgn blev jeg så lettet.

2 timer senere lå jeg på bordet og kejsersnittet tog 18 min, så var vi på vej til opvågning med vores nyfødte datter.

Kejsersnittet var en fantastisk oplevelse, slet ikke ubehagelig og stemningen på operationsstuen var super afslappet. Jeg ville gøre det igen til hver en tid. 24 timer tidligere havde jeg sagt at jeg aldrig ville have flere børn, men da jeg blev klipset sammen efter kejsersnittet var jeg straks klar på endnu et barn.

Håber du kan bruge det til lidt, hvis nu det hele ikke går som ventet.

Til orientering så oplever de sjældent at stikpillerne ikke virker og at man må igennem et så langt forløb som mit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Kawon.

du tager helt fejl i at jeg leder efter positive historie, jo det gør jeg selvfølgelig også, men jeg leder mest efter erfaringer, som jeg synes er rigtigt dejligt få, både de gode og de dårlige, nu havde jeg bare kun hørt en go' og resten total skræk. Så det er nok derfor jeg virker så glad for de gode historier.

Men jeg lærte faktisk noget af din beretning. Det emd at man kan mærke hvordan det hele føles, det med at føltes som om du var i 8 mdr. osv. så jeg er meget glad for din beretning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej Kawon.

du tager helt fejl i at jeg leder efter positive historie, jo det gør jeg selvfølgelig også, men jeg leder mest efter erfaringer, som jeg synes er rigtigt dejligt få, både de gode og de dårlige, nu havde jeg bare kun hørt en go' og resten total skræk. Så det er nok derfor jeg virker så glad for de gode historier.

Men jeg lærte faktisk noget af din beretning. Det emd at man kan mærke hvordan det hele føles, det med at føltes som om du var i 8 mdr. osv. så jeg er meget glad for din beretning. :)

Det var godt du kunne bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang første gang 11 dage over tiden, ved at de tog vandet. Alt gik fint og der kom godt gang i veerne. Men han ville ikke komme ordenligt ned, hver gang jeg slap presset gled han tilbage. Og da jeg havde presset en time ville de prøve med sugekop og jeg fik besked på at hvis ikke det ville lykkes og jeg ikke kunne presse nok til at få ham ud, ville de lave kejsersnit. Også kan du tro at jeg kunne presse, for KS ville jeg ikke have. De lagede sugekoppen på og pres pres og hiv så kom han ud! Det hele tog 14 timer og alt i alt var det en god første gangs fødsel!

Håber snart der sker noget hos dig! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar allesammen, lad os nu se om igangsætning bliver nødvendig, håber den tegnblødning der begyndte i nat, tager sig sammen og sætter gang i det hele i nat. :whistling

Det sjove er at jeg har mega energi lige pt. og havde da også lige en gæst til en hurtig kop formiddagskaffe, uden nogen som helst påvirkning....sjovt, sådan havde jeg bare ikke forstillet mig det :)

Manden og jeg stod op i nat, da vi selvfølgelig ikke kunne falde i søvn igen, men satte os til at se lidt fjernsyn og fik lidt at spise, i tilfælde af tingene lige pludselige gik stærkt, men det blev til nogen gode timers søvn på sofaen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang 41+3 og endte efter næsten 40 timer med at få aks, fordi fødslen var så lang endte jeg med at miste 3-4 l blod og skulle derfor have blod...

Når det så er sagt turde jeg ikke vente længere med igangsættelsen, men hvis jeg havde kendt forløbet havde jeg nok ventet..

Jeg var ikke det mindste klar til at føde og trods kraftige veer åbnede jeg mig ikke mere end 4 cm.. Du kan læse min beretning under min graviditetstråd eller i starten af min mor tråd...

Håber du slipper for igangsætning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du har født endnu, og hvis du har lyst kan du læse om min fødsel HER Jeg blev også sat igang, og syns selv jeg havde en super god fødsel.

Håber det bedste for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej A.K. :) tak for den fine beskrivelse.

nej har ikke født endnu <_< det vi troede var tegnblødning, er åbenbart slimproppen der er gået på en gang, har jo læst at hvis man begyndte at bløde som ved mens., skulle man kontakte fødegangen, og da jeg også i nat ca. 24 timer efter første blødning, vågnet med hvad jeg troede var begyndende veer, så kørte vi derind i morges.

Det var så "bare" mega kraftige plukveer <_< og slimproppen der er gået på en gang. Vi fik en totalt garvet JM, som lige hurtige fik afkræftet at plukveer ikke kunne gøre ondt, for det var derfor jeg troede det var begyndende veer, selvom jeg undrede mig over de ikke begyndte oppefra og ned.

Men hun fik hurtigt lige forklaret at de kan gøre djævlsk nas ( når siger du det :blink ) men fik ordineret 2 panodil og hjem og sove. Så vi kørte omkring bageren efter varmt morgenbrød, og ventede lidt på at panodilerne skulle virke og fik 3 timers dejlig søvn :hurra

lige pt. har jeg lettet plukveer on off og stadigvæk nogen af de mega kraftige, og bløder stadigvæk en del, men bruger tiden under dynen, men guf, film eller min bog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER