Guest

hvor lang tid ammer i af gangen

18 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder:

Hvor lang tid ammer i af gangen? Altså hvor længe ligger jeres barn ved brystet?

Kunne godt tænke mig at vide hvad der er normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alt mellem 20-45 min men der er bøvsepauser indregnet. De korte omgange er somregel om natten hvor han falder i søvn midt i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. 10-15 minutter. I starten var jeg meget striks med at prøve at få ham til at spise i mindst 10 minutter, fordi jeg var bange for at han ikke fik nok.

Nu lader jeg ham egentlig bare ligge, indtil at han selv slipper eller til at jeg synes, at jeg kan fornemme, at han i et stykke tid bare har hyggesuttet og ikke rigtig spist (når jeg så ikke gider at han hyggesutter længere ;)).

Jeg synes, jeg læste et sted, at der ikke rigtig er noget unormalt mht. ammetid, fordi nogle børn er hurtigere til at suge mælken ud end andre, og at det der for er helt ok, hvis et måltid kun er på 3-5 minutter, men også hvis det er på 30-45 minutter :)

Når jeg har malket ud, har min erfaring været, at der er langt mest "run" på min mælk de første ca. 10-12 minutter og derefter kommer der stort set ingenting, så jeg tænker at det passer fint med at Valdemar spiser i de der 10-15 minutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-10 min... Men Silje spiser også ret så hurtigt og skalvikke arbejde for mælken når den først løber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 15 minutter så plejer Silke Elia at være færdig. Men min mælk løber også hurtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så er vi ikke unormale kan jeg forstå - 8-15 min normalt og så en enkelt gang imellem tager hun 30-45 min (inkl bøvse pauser) men så er det oftest fordi hun ligger ved venstre bryst og har "tømt" det for når hun kommer til højre spiser hun max 5 min. og det er altid i aften timerne.

Mit mælk løber også hurtigt, det sprøjter ikke, men der render en lille flod ud når det er spisetid og med Mies sugemalle talent så går det stærkt!

Min største bekymring er dog om hun får den fede mælk, men man kan jo ikke tvinge hende til at spise mere. Og hun tager så rigeligt på og kommer af med afføring i rigelige mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt i ikke ammer længere tid af gangen. Jeg fik af vide til den amme konsultation jeg var til at den reelle aktive ammetid helst skulle være over 20 min. Dvs uden bøvsetid og pauser hvor de lige tager en powernap.

Min mælk løber også hurtigt. Så hurtigt at han en gang imellem kløjes i det. Især med ammebrikken på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det lidt forskelligt, men gennemsnittet ligger nok på 1/2 time. Jeg er ikke kommet så langt at jeg kan se om bebse bare hyggesutter, så om det tager længere tid end det behøver, er jeg lidt usikker på. Men det kan variere helt fra 15 min til 1 time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ammede mine pige tog det også mellem 5 og 10 minutter. Håber det bliver sådan igen, det er dælme nemt :-) Specielt når sulten melder sig når man er på vej ud af døren :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla kan sagtens ligge en halv time - 40 min. der er hun altså lidt en sløvepade :D men hun spiser også, og så slipper hun for lige at trække vejret en gang, og så fortsætter hun. Og så tager det lidt tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt i ikke ammer længere tid af gangen. Jeg fik af vide til den amme konsultation jeg var til at den reelle aktive ammetid helst skulle være over 20 min. Dvs uden bøvsetid og pauser hvor de lige tager en powernap.

Min mælk løber også hurtigt. Så hurtigt at han en gang imellem kløjes i det. Især med ammebrikken på

Jeg ammede også ca 30-45 min i starten, SP sagde at 20 min ved hvert bryst var rigeligt. Men som mælken er løbet til er det blevet kortere og kortere tid og hun nøjes med det ene bryst.

Ej jeg er virkelig glad for at der er andre hurtig ammere - der faldt lige en sten fra mit hjerte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt jeg har lige tænkt over det samme. For her er menuen også overstået inden for 5-15 minutter. Har kun nået op på de 20 min MEGET få gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-20 min. ad gangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi også færdige på 5-15 min. Nogen gange falder hun dog i søvn ved babsen og så kan hun ligge længe og bruge sin mor som sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-20 min. ad gangen

ditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 - 45 min. inkl bøvs og hygge. Når det er en lang amning er det fordi jeg giver hende lov til at ligge og hygge til sidst, og sådan er det tit. Bryder mig ikke om at "hive" hende væk fra brystet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det forskelligt. Hun vender selv hovedet væk når hun ikke gider mere men det plejer at være omkring 10 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt. Alt fra 5 min til 30 mi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER