Olding

Alder?

56 indlæg i dette emne

Jeg er noget betuttet ved min alder i forhold til at vi nu - begge over 40 og jeg endda ældst - forsøger at blive gravide :unsure

Hvor gamle er I når I føder jeres barn - eller hvor gamle var I, da I fik den første?

Og hvornår er man "for gammel"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ved den første 25 år og manden var lige blevet 28.

Ved nr. 2 var jeg lige blevet 27 år og manden var 29 år. Vi har 19 mdr. mellem vores børn.

Jeg ved ikke hvornår man er for gammel, synes det er svært at sætte alder på det. Jeg har bare altid haft det sådan, at jeg skulle have alle mine børn inden jeg blev 30 år. Min mor var 30 år da hun fik mig, og jeg har i mine yngere dage ALTID syntes at hun var gammel, i forhold til alle de andres (dem jeg gik i skole med) mødre. Men havde jeg først mødt min mand senere end jeg gjorde, så de 30 år nok rykket nogle år ;)

Men hvis jeg skulle sætte alder på, så ville jeg nok sige omkring de 45 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 23 med den første, min mand var 34 ;)

Har netop fået nummer 3 og nu er jeg 27 og manden 39 ;)

Hvornår man er for gammel synes jeg er svært at svare på, for det er meget forskelligt fra person til person :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 29 da jeg fik den første og min mand 38, og jeg var 31 da jeg fik nr to og min mand 40 og 4 dage. der er 18 mdr mellem vores.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 32, 34 og 38 da vi fik vores børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 26 og manden 50 minus 1 dag da vi fik katrine og 28 år og manden knap 52 da vi fik Sofie og nu hvor vi er knap 31 og 54 år prøver vi at få en mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 ved den første, 23 ved nummer 2 og 26 ved nummer 3... :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte vors søn i en alder af 41½ år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg var 28år da jeg 27år da jeg fik Axel og 31 år da jeg fik Asger. Manden er lige rundet de 40år og han syntes nu, at han er for gammel til flere børn.

Jeg kan ikke sige noget om, hvornår man er for gammel, men det er vel hvordan man føler sig.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 24 år.. Min personlige grænser for MIG SELV er 30 år... men hvis i har lyst og i er friske.. hvorfor så ikk.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede lige at runde 30 før jeg fik Silke :) og vi skal ikke ha flere børn, men det skyldes bestemt ikke alder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er vel for gammel når man selv føler sig "for" gammel - og ikke før

Jeg var 34 da jeg fik Liva og 37 da jeg fik Louie - og jeg bliver (i dag :balloon ) 40 år

JEG er for gammel til at få flere, - men derfor syntes jeg ikke at andre nødvedigvis er det - giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er vel for gammel når man selv føler sig "for" gammel - og ikke før

Jeg var 34 da jeg fik Liva og 37 da jeg fik Louie - og jer bliver (i dag :balloon ) 40 år

JEG er for gammel til at få flere, - men derfor syntes jeg ikke at andre nødvedigvis er det - giver det mening?

TILLYKKE!!!

"vi" var begge 28 da vi fik den første og 31 ved nummer to....Jeg har altid sagt at alt over 37 var for gammelt, men er nu 36 og synes jeg har MANGE år at løde på endnu, så jeg tror det ændrer sig. Man er for gammel når man føler sig for gammel!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var 25 med nr 1

jeg var 27 med nr 2

jeg var 31 med nr 3

jeg er 35 nu og synes klart jeg er for gammel til flere.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE!!!

"vi" var begge 28 da vi fik den første og 31 ved nummer to....Jeg har altid sagt at alt over 37 var for gammelt, men er nu 36 og synes jeg har MANGE år at løde på endnu, så jeg tror det ændrer sig. Man er for gammel når man føler sig for gammel!!!

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vel det der betegnes som "ung mor". Jeg blev mor som 19-årig, min kæreste var dengang 31 år.

Jeg synes det er svært at sige hvornår man er for gammel. Det tror jeg bedst at man selv ved. Da jeg mener at ALLE der KAN og VIL ha' børn, skal ha' det, så er alderen vist ikke en grænse. Og dog.. Den sag der var i Spanien om den 69-årige (eller deromkring) der fik trillinger, dét var at overskride grænsen. Hun var alene om de 3 børn, og da de fyldte 3 år, døde hun. Ikke gennemtænkt projekt, og ALT for egoistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 da jeg fik Nanna

34 da jeg fik Frida

35 da jeg fik Mikkel

Hvornår man er for gammel er vel et definitionsspørgsmål som kun den enkelte kan svare på. Men jeg synes det er synd for børnene hvis forældrene har alderen til at være bedsteforældre når de får børn (har hørt om 68-årige der får børn v.h.a. behandling).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja gid jeg kunne svare på det...

Det skal nok komme søde :kiss

Alt godt kommer til den der venter- er det ikke det de siger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er vel for gammel når man selv føler sig "for" gammel - og ikke før

Jeg var 34 da jeg fik Liva og 37 da jeg fik Louie - og jeg bliver (i dag :balloon ) 40 år

JEG er for gammel til at få flere, - men derfor syntes jeg ikke at andre nødvedigvis er det - giver det mening?

Tillykke 40 frisk og frejdig- dejligt :balloon

Håber du får en dejlig dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok komme søde :kiss

Alt godt kommer til den der venter- er det ikke det de siger :kram

Ja det siger de kloge jo.. ;)

Meeeeen 5 år er sgu for længe efter min mening... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det siger de kloge jo.. ;)

Meeeeen 5 år er sgu for længe efter min mening... :(

Ja det er godt nok længe :(

Er sikker på det er fordi i venter på noget SUPER godt :kiss

Håber der snart må ske noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når at blive 29 og manden 32 inden den første kommer i august. Vi vil gerne have en eller to mere efter.

Jeg ved ikke hvornår man er for gammel til at få børn men JEG personligt vil nok ikke prøve efter jeg er fyldt 40 og jeg håber vi når at få de børn vi gerne vil inden jeg fylder 35 (så vil min mand være 38). Jeg har selv haft en far der var 39 da jeg blev født. Jeg kan ikke huske jeg synes han var gammel da jeg var yngre men jeg mistede ham i en tidlig alder, hvilket jeg nok ikke havde gjort hvis han havde været yngre da han fik mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er noget betuttet ved min alder i forhold til at vi nu - begge over 40 og jeg endda ældst - forsøger at blive gravide :unsure

Hvor gamle er I når I føder jeres barn - eller hvor gamle var I, da I fik den første?

Og hvornår er man "for gammel"?

Det skal du ikke være betuttet over :) Klø på for pokker :) Jeg er lige fyldt 40 år d. 15. dec. Jeg fik mit første barn da jeg var 35 år. Vi kan ikke få flere børn, men jeg håber fortsat på et mirakel barn, ligesom det sidste. Og jeg bliver ved lige indtil overgangsalderen sætter mig ud af spillet :) Jeg er også den ældste herhjemme. Manden er kun 33 år :) Det hjælper selvfølgelig også lidt på det at han er så ung. Jeg har nemlig ikke en god fysik.

Men jeg vil ikke dø engang, uden at vide at jeg gjorde alt for at få et barn mere. Hvad andre mener er ikke vigtigt. De har jo ikke været i mine sko.

Og hvis I slet ikke har børn endnu, så må jeg sige at selvom børn er hårde ved en, så er de det hele værd. Hvis du bliver mor som 45 årig, så når dit barn er 40 år, så er du 85. Det er da helt fint. Der kan de jo sagtens klare sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke være betuttet over :) Klø på for pokker :) Jeg er lige fyldt 40 år d. 15. dec. Jeg fik mit første barn da jeg var 35 år. Vi kan ikke få flere børn, men jeg håber fortsat på et mirakel barn, ligesom det sidste. Og jeg bliver ved lige indtil overgangsalderen sætter mig ud af spillet :) Jeg er også den ældste herhjemme. Manden er kun 33 år :) Det hjælper selvfølgelig også lidt på det at han er så ung. Jeg har nemlig ikke en god fysik.

Men jeg vil ikke dø engang, uden at vide at jeg gjorde alt for at få et barn mere. Hvad andre mener er ikke vigtigt. De har jo ikke været i mine sko.

Og hvis I slet ikke har børn endnu, så må jeg sige at selvom børn er hårde ved en, så er de det hele værd. Hvis du bliver mor som 45 årig, så når dit barn er 40 år, så er du 85. Det er da helt fint. Der kan de jo sagtens klare sig selv :)

Fuldstændig enig med Pernille :) <3 Har lige markeret min livsfilosofi som Pernille forklarer så fint her, og det gælder ALT her i livet! Jeg vil heller ikke, når jeg bliver gammel og grå, sidde og fortryde noget jeg ikke fik gjort, for der er ikke flere chancer end dem vi kan gribe NU :)

Så grib jeres NU mens i kan :) To hell with the rest, de er der højst sandsynligt ikke alligevel når du blir 100...men det er dine børn! :)

Jeg var 24 - næsten 25 da jeg fik min dreng og lige blevet 34 da jeg fik min pige og vi skal ikke have flere, da min personlige grænse gik ved 35 år. Min datter var så også 2 år undervejs...og sådan noget er man jo heller ikke selv herre over, så i gang med jer, hvis i har lyst :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER