Unknown

Fif til rød numse

31 indlæg i dette emne

Åh tøser håber i kan hjælpe.

I går og i forgårs har Zoey fået sveskemos blandet i sin grød. Alt i alt har hun kun fået et halv glas, men hun har desværre fået rigtig tynd mave. Det begyndte i går aftes hvor hun lavede bonusble 4-5 gange. Allerede i morges havde hun lavet igen og 30 min efter endnu en gang. Det er begyndt "bare" være helt gult slimet og ikke ret meget. Men staklen er blevet heeelt rød. Og hun skriger og vrider sig, både når hun har lavet i bleen og når vi skal tørre hende.

Det er både foran og bagpå hun er rød.

HJÆLP hvad skal vi gøre. Jeg bruger Liebros vådservietter da skumkludene simpelthen kradsede for meget. Tørre kun ganske let og forsigtigt og smørre derefter et tykt lag Zinksalve på.

Er det rigtigt og kan jeg gøre andet ?

Hun er så ulykkelig og har bare så ondt :-( Hun skriger og vrider sig når hun skal skiftes :-(

Håber virkelig på hurtige svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis Gry har rød mås, så vasker jeg hende med vat, og smørre et godt lag E vitamin salve på, det virker ret godt her. Ellers så kogtvandsklude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille Zoey :kram

Du kan prøve at bruge vat pads eller stykker af pladevat, som er bløde og ikke vil genere huden yderligt end de ting der er i vådservietten kan gøre. Kender desværre ikke andre råd, da jeg bruger en salve fra Rebecca Perssons bog ved hver bleskift og Johan bliver ikke rød af hans stofbleer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Gry har rød mås, så vasker jeg hende med vat, og smørre et godt lag E vitamin salve på, det virker ret godt her. Ellers så kogtvandsklude.

Kogtvandsklud hvad er det ? det er da værd at prøve. så vil jeg lige tjekke om vi har e vitamin salve. ved du hvad forskellen er på det og zinksalve ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille Zoey :kram

Du kan prøve at bruge vat pads eller stykker af pladevat, som er bløde og ikke vil genere huden yderligt end de ting der er i vådservietten kan gøre. Kender desværre ikke andre råd, da jeg bruger en salve fra Rebecca Perssons bog ved hver bleskift og Johan bliver ikke rød af hans stofbleer..

Det var da en god ide med vatpads. det havde jeg slet ikke tænkt på. Det er første gang vi prøver rød numse og man kan næsten forestille sig hvor ondt det gør :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skyller under bruseren, lufttørrer eller føntørrer (obs ikke for varm) og bruger Locobase Repair (den er altså god her).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et godt og gammelt husmoderråd der har virket på Maliva HVER gang.

Kold Kamillethe, lufttørring, zinksalve på og så skift bleen regelmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et godt og gammelt husmoderråd der har virket på Maliva HVER gang.

Kold Kamillethe, lufttørring, zinksalve på og så skift bleen regelmæssigt :)

Kold Kamillethe ? Hvordan fungere det ? altså istedet for vand eller hvordan ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn fik en allergisk reation af kamillete, så vi røg til vagtlægen med den rødeste numse, så ikke alle kan tåle det. Han var altså vant til at drikke kamillete både før og siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogtvandsklud hvad er det ? det er da værd at prøve. så vil jeg lige tjekke om vi har e vitamin salve. ved du hvad forskellen er på det og zinksalve ?

Hvis du skal lave kogtvandsklude, tager du et gammelt bomulslagen eller gylpeklud og klipper i passende stykker, (altså så de passer på hendes rumpe) og koger dem i ca 5 min i en gryde putter i en bøtte med låg, nogen opbevare dem i køleskab, jeg her haft dem stående i vindueskarmen ved siden af puslebordet, så putter du sådan et stykke stof på den stakkels røde mås og giver hende ble på og de skal selvfølgelig være kolde inden hun får dem på og skiftes hver gang. Ved egentlig ikke hvad forskellen på e vitamin salve og zink salve er, men her har e vitamin salven bare virket bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogtvandsklude :)

Jeg ville ogsaa gaa over til at vaske med vat og vand - eller goer som jeg og kom numsen under hanen. Det goer man i Italien og Noah har ikke haft roed numse andet end en gang, hvor det var pga. nogle dumme engangsbleer, som vi koebte paa apoteket hernede.

Saa ville jeg ogsaa smoere med den der lilla til brystvorterne - lansinoh, eller hvad den hedder. Det er jo et helt rent produkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zinksalve udtoerrer, selvom zink ogsaa har helende egenskaber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogtvandsklude :)

Jeg ville ogsaa gaa over til at vaske med vat og vand - eller goer som jeg og kom numsen under hanen. Det goer man i Italien og Noah har ikke haft roed numse andet end en gang, hvor det var pga. nogle dumme engangsbleer, som vi koebte paa apoteket hernede.

Saa ville jeg ogsaa smoere med den der lilla til brystvorterne - lansinoh, eller hvad den hedder. Det er jo et helt rent produkt.

Laninol - men det er HERRE dyrt - 81.50 for 10 ml. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laninol - men det er HERRE dyrt - 81.50 for 10 ml. <_<

Men en lille prik i noedens stund er det vaerd for os loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her bruger vi inotyol fra apoteket. Den er ganske effektiv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruger vi inotyol fra apoteket. Den er ganske effektiv..

Det har jeg også prøvet at bruge til Gry, hun skreg så det gjorde ondt helt ind i mit moderhjerte indtil jeg fik vasket det af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kold Kamillethe ? Hvordan fungere det ? altså istedet for vand eller hvordan ?

Du laver en kop kamillethe (uden sukker) og lader den stå. Når den er lun, så tager du vat og dypper og tørrer på de røde områder og så lader du det tørre ind og bruger zink bagefter. Bare en tyndt lag, da det udtørrer huden. Og huden skal kunne ånde lidt også.

Du skal huske at skifte ble regelmæssigt. :)

Nogle babyer kan tåle det, andre kan ikke og Malivas hud tålte det.

Hvis den røde numse foresætter synes jeg du skulle overveje at skifte blemærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih søde piger i er guld værd. Lige nu vasker jeg med vat og lunkent vand, lader lufttørre og påføre så zinksalve.

Planene er at hun skal logge med bar numse når hun vågner til hun skal sove så den. Kan få lift.

Men har lige et sp til alle de cremer. For det lyder til zink ikke er det helt rigtige og har en masse andet også :-)

Har babypudder

Panthenol creme

Danatekt brystvortecreme

Alle tre med den grønne cirkel ( nordisk miljømærkning)

Og så har jeg en lille tube bepanthol

Er der noget af det er er bedre at bruge end zinksalve ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih søde piger i er guld værd. Lige nu vasker jeg med vat og lunkent vand, lader lufttørre og påføre så zinksalve.

Planene er at hun skal logge med bar numse når hun vågner til hun skal sove så den. Kan få lift.

Men har lige et sp til alle de cremer. For det lyder til zink ikke er det helt rigtige og har en masse andet også :-)

Har babypudder

Panthenol creme

Danatekt brystvortecreme

Alle tre med den grønne cirkel ( nordisk miljømærkning)

Og så har jeg en lille tube bepanthol

Jeg tror jeg ville prøve det med rødt og :super det med at ligge med måsen bar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih søde piger i er guld værd. Lige nu vasker jeg med vat og lunkent vand, lader lufttørre og påføre så zinksalve.

Planene er at hun skal logge med bar numse når hun vågner til hun skal sove så den. Kan få lift.

Men har lige et sp til alle de cremer. For det lyder til zink ikke er det helt rigtige og har en masse andet også :-)

Har babypudder

Panthenol creme

Danatekt brystvortecreme

Alle tre med den grønne cirkel ( nordisk miljømærkning)

Og så har jeg en lille tube bepanthol

Er der noget af det er er bedre at bruge end zinksalve ?

God plan mht bar numse.

Det eneste vi har gjort er luft luft og luft :) Det giver nogle gange lidt mere gulvvask, men det virker genialt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt zink pasta til vores unger jeg synes det virker meget bedre en cremen ( en lille krukke kan købes i Matas og på apoteket )

Og husk zink og meget andet cream kun skal på i et TYNDT lag da huden ellers kan koge neden under

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de fine svar. Havde jo smurt kæmpe lag zink salve og det dur jo ikke kan jeg læse. Nu ligger hun med numsen bar og nyder det ( 5 min gik der fær hun tissede haha )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de fine svar. Havde jo smurt kæmpe lag zink salve og det dur jo ikke kan jeg læse. Nu ligger hun med numsen bar og nyder det ( 5 min gik der fær hun tissede haha )

Uhh, nej, bare dup ganske lidt paa, hvis du bruger det. Duppede det ogsaa i Noahs hudfold paa halsen, fordi han havde svedt og det samler sig alligevel i kager, hvis der er for meget af det. Jeg vil nu virkelig anbefale dig det Lansinoh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neg vil helt klart finde Lanisohn i morgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER