Nitzen1987

HPV-vaccine

76 indlæg i dette emne

Ej, nu er jeg altså nødt til at sige noget her, selvom jeg virkelig har forsøgt at lade være længe!

Jeg begriber ikke, at man helt bevidst lader være med at lade sig vaccinere - især ikke hvis man kan få den gratis. Eneste argument for at lade være skulle være, at man er oppe i årene og i et fast længerevarende forhold og altså ikke har planer om at have sex med andre resten af sit liv (og satser virkelig kraftigt på, at manden heller ikke har!).

Vaccinen ville jo ikke være blevet godkendt og tilbudt gratis, hvis den var pisse farlig!

Hvert år dør 400 danske kvinder af livmoderhalskræft. Mange af disse tilfælde af livmoderhalskræft kan forebygges ved at vaccinere mod HPV. Vaccinen forebygger infektion med HPV type 16 og 18, som forårsager 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter.

Der er registreret 126 'alvorlige' tilfælde af birvirkninger ud af over 350.000 vaccinerede piger! Og de 2 (TO!) tilfælde de skriver om, kan jo på ingen måde bevises at have noget med vaccinen at gøre - det er ANTAGET, at der er en sammenhæng! Der er netop offentliggjort det studie, der er lavet i samarbejde mellem SSI og det svenske Karolinska Institut, der har undersøgt forekomsten af 53 sygdomme, heriblandt autoimmune sygdomme, neurologiske sygdomme (der er de to skrækscenarier medierne skriver om) og blodpropper for grupper af hhv. vaccinerede piger og ikke vaccinerede piger og der er ingen sammenhæng. Så hvis man tager 300.000 danske piger vil der med samme sandsynlighed være nogen der får den slags sygdom, UANSET om de er vaccinerede med Gardasil eller ej! Det er ren statistik, for pokker! Artikel HER

De hyppigst indberettede alvorlige bivirkninger i Danmark er besvimelse, svimmelhed og anafylaktisk chok. Jeg er temmelig overbevist om, at svimmelhed og besvimelse har mindst ligeså meget (hvis ikke udelukkende) at gøre med det psykiske i at blive stukket med en nål. Min lillesøster besvimede ved den første vaccine og jeg vil vædde med, at det foregik i hendes hoved. Ligesom jeg besvimede i tandlægestolen, da jeg var blevet bedøvet for at skulle have trukket en visdomstand ud - det foregik i mit hoved og forårsagede virkelig høj puls og jeg besvimede, men det havde jo INTET med hverken bedøvelse eller tandlægen at gøre!

Der er netop nu et mæslingeudbrud i gang i en kirke i Texas, hvor præsten har advaret menigheden mod at blive vaccineret, da den kan udløse autisme :blink. Undskyld, men det er satan eddeme bare for dumt! :prik (LINK)

Enhver må tænke sit, men ALTID at tillægge folk egoistiske økonomiske perspektiver, når de siger noget er i min verden vældig ukonstruktivt og snæversynet. Det er jo faktisk også muligt, at de ved hvad de snakker om og 'bare' tror på vaccinens effekt.

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, nu er jeg altså nødt til at sige noget her, selvom jeg virkelig har forsøgt at lade være længe!

Jeg begriber ikke, at man helt bevidst lader være med at lade sig vaccinere - især ikke hvis man kan få den gratis. Eneste argument for at lade være skulle være, at man er oppe i årene og i et fast længerevarende forhold og altså ikke har planer om at have sex med andre resten af sit liv (og satser virkelig kraftigt på, at manden heller ikke har!).

Vaccinen ville jo ikke være blevet godkendt og tilbudt gratis, hvis den var pisse farlig!

Hvert år dør 400 danske kvinder af livmoderhalskræft. Mange af disse tilfælde af livmoderhalskræft kan forebygges ved at vaccinere mod HPV. Vaccinen forebygger infektion med HPV type 16 og 18, som forårsager 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter.

Der er registreret 126 'alvorlige' tilfælde af birvirkninger ud af over 350.000 vaccinerede piger! Og de 2 (TO!) tilfælde de skriver om, kan jo på ingen måde bevises at have noget med vaccinen at gøre - det er ANTAGET, at der er en sammenhæng! Der er netop offentliggjort det studie, der er lavet i samarbejde mellem SSI og det svenske Karolinska Institut, der har undersøgt forekomsten af 53 sygdomme, heriblandt autoimmune sygdomme, neurologiske sygdomme (der er de to skrækscenarier medierne skriver om) og blodpropper for grupper af hhv. vaccinerede piger og ikke vaccinerede piger og der er ingen sammenhæng. Så hvis man tager 300.000 danske piger vil der med samme sandsynlighed være nogen der får den slags sygdom, UANSET om de er vaccinerede med Gardasil eller ej! Det er ren statistik, for pokker! Artikel HER

De hyppigst indberettede alvorlige bivirkninger i Danmark er besvimelse, svimmelhed og anafylaktisk chok. Jeg er temmelig overbevist om, at svimmelhed og besvimelse har mindst ligeså meget (hvis ikke udelukkende) at gøre med det psykiske i at blive stukket med en nål. Min lillesøster besvimede ved den første vaccine og jeg vil vædde med, at det foregik i hendes hoved. Ligesom jeg besvimede i tandlægestolen, da jeg var blevet bedøvet for at skulle have trukket en visdomstand ud - det foregik i mit hoved og forårsagede virkelig høj puls og jeg besvimede, men det havde jo INTET med hverken bedøvelse eller tandlægen at gøre!

Der er netop nu et mæslingeudbrud i gang i en kirke i Texas, hvor præsten har advaret menigheden mod at blive vaccineret, da den kan udløse autisme :blink. Undskyld, men det er satan eddeme bare for dumt! :prik (LINK)

Enhver må tænke sit, men ALTID at tillægge folk egoistiske økonomiske perspektiver, når de siger noget er i min verden vældig ukonstruktivt og snæversynet. Det er jo faktisk også muligt, at de ved hvad de snakker om og 'bare' tror på vaccinens effekt.

Jeg bliver faktisk lidt stødt af det her indlæg.

For som nævnt tidligere, så har jeg 3 veninder som lige nu, lider under for vaccinen. De fik ingen bivirkninger at vide af lægen og gik godhjertet ind og fik stikkende trods kroppen sagde fra allerede ved 1. vaccine - så skød lægerne det bare væk med at kroppen var i chok pga. vaccinen.

Den ene pige lider under enormt mange smerter dagligt. Hun har kramper ca. hver dag og har mistet motorisk styring over sin krop. Hun skal fokuserer for at gå og stå og hun har andre "mindre" tegn som hovedpine, kvalme, rysten på hænderne. Taleforstyrrelser, synsforstyrrelser osv.

Da hun fik den 1. vaccine, blev hun syg. Sådan almindeligt influenza-syg og beregnede det ikke for noget. Så hun fik 2. stik og der gik det galt... Hun blev indlagt og blev spist af med "dehydrering" og hun fik ikke det sidste stik.

Hun HAR meldt alle disse bivirkninger ind til sundGEDsstyrelsen og det bliver virkeligt ikke taget seriøst - hun bliver ikke hørt.

Min 2. veninde ENDTE med at få HPV virus efter hun fik vaccinen og lever også med daglige smerter og den 3. er det det samme forløb.

Alle 3 piger har kun nået til nummer 2 vaccine og alle 3 har været indlagt efter 2. vaccine og er blevet spist af med små, dumme undskyldninger.

Det kan godt være at der er MANGE der slipper igennem nåleøjet, men der er også MANGE der ikke kan tåle vaccinen og det er egentligt lidt at spille russisk roulette.

Jeg er FOR vacciner, men der er simpelthen ALT for lidt viden omkring denne. Fabrikanten af vaccinen nævner bivirkninger og også alvorlige slags, men alligevel vil vores danske sundhedsstyrelse samt læger ikke informerer om disse.

Der er SÅ mange verden over der lider dagligt pga. denne vaccine og fordi de ikke var informeret korrekt!

Der er INGEN og jeg mener virkeligt INGEN dokumentation for at vaccinen VIRKER og gør det der påståes og siges.

Det er dermed dokumenteret at flertallet af hpv smittede kurerer sig selv efter 2 år eller ved hjælp af keglesnit.

Jeg skal ikke ha' den før der kommer mere dokumentation omkring den og dens indvirkning - og det skal min datter godt nok heller ikke!

Så kan man kalde mig nok så dum og nok så naiv fordi vi i min familie har større chance for livmoderhalskræft (min mor har bl.a. celleforandringer), men jeg skal dælme ikke spille russisk roulette med min førelighed og fremtidige livskvalitet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, nu er jeg altså nødt til at sige noget her, selvom jeg virkelig har forsøgt at lade være længe!

Jeg begriber ikke, at man helt bevidst lader være med at lade sig vaccinere - især ikke hvis man kan få den gratis. Eneste argument for at lade være skulle være, at man er oppe i årene og i et fast længerevarende forhold og altså ikke har planer om at have sex med andre resten af sit liv (og satser virkelig kraftigt på, at manden heller ikke har!).

Vaccinen ville jo ikke være blevet godkendt og tilbudt gratis, hvis den var pisse farlig!

Hvert år dør 400 danske kvinder af livmoderhalskræft. Mange af disse tilfælde af livmoderhalskræft kan forebygges ved at vaccinere mod HPV. Vaccinen forebygger infektion med HPV type 16 og 18, som forårsager 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter.

Der er registreret 126 'alvorlige' tilfælde af birvirkninger ud af over 350.000 vaccinerede piger! Og de 2 (TO!) tilfælde de skriver om, kan jo på ingen måde bevises at have noget med vaccinen at gøre - det er ANTAGET, at der er en sammenhæng! Der er netop offentliggjort det studie, der er lavet i samarbejde mellem SSI og det svenske Karolinska Institut, der har undersøgt forekomsten af 53 sygdomme, heriblandt autoimmune sygdomme, neurologiske sygdomme (der er de to skrækscenarier medierne skriver om) og blodpropper for grupper af hhv. vaccinerede piger og ikke vaccinerede piger og der er ingen sammenhæng. Så hvis man tager 300.000 danske piger vil der med samme sandsynlighed være nogen der får den slags sygdom, UANSET om de er vaccinerede med Gardasil eller ej! Det er ren statistik, for pokker! Artikel HER

De hyppigst indberettede alvorlige bivirkninger i Danmark er besvimelse, svimmelhed og anafylaktisk chok. Jeg er temmelig overbevist om, at svimmelhed og besvimelse har mindst ligeså meget (hvis ikke udelukkende) at gøre med det psykiske i at blive stukket med en nål. Min lillesøster besvimede ved den første vaccine og jeg vil vædde med, at det foregik i hendes hoved. Ligesom jeg besvimede i tandlægestolen, da jeg var blevet bedøvet for at skulle have trukket en visdomstand ud - det foregik i mit hoved og forårsagede virkelig høj puls og jeg besvimede, men det havde jo INTET med hverken bedøvelse eller tandlægen at gøre!

Der er netop nu et mæslingeudbrud i gang i en kirke i Texas, hvor præsten har advaret menigheden mod at blive vaccineret, da den kan udløse autisme :blink. Undskyld, men det er satan eddeme bare for dumt! :prik (LINK)

Enhver må tænke sit, men ALTID at tillægge folk egoistiske økonomiske perspektiver, når de siger noget er i min verden vældig ukonstruktivt og snæversynet. Det er jo faktisk også muligt, at de ved hvad de snakker om og 'bare' tror på vaccinens effekt.

Det dækker faktisk ret godt over mine tanker, det her :super

Jeg synes nu, at det er rigtig fint at tænke over, hvad vacciner og medicin mon gør ved ens krop, men personligt ramte det mig, at hvis jeg ikke fik den, så kunne jeg (have større sandsynlighed for) at få kræft og dø fra mit barn. Og det slog 100% alle andre argumenter om bivirkninger (som jeg personligt ikke tror ret meget på, ud fra de skrækhistorier, jeg har læst) og at jeg ikke har tænkt mig at have flere sexpartnere og at der er økonomiske interesser hist og pist osv.

Desuden har jeg tidligere haft et længerevarende forhold til en mand, der havde hpv, så selvom vi tog os visse forholdsregler, så tænker jeg, at jeg godt kunne have øget risiko for at have en latent hpv-virus.

Så jeg er glad for at have fået vaccinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver faktisk lidt stødt af det her indlæg.

For som nævnt tidligere, så har jeg 3 veninder som lige nu, lider under for vaccinen. De fik ingen bivirkninger at vide af lægen og gik godhjertet ind og fik stikkende trods kroppen sagde fra allerede ved 1. vaccine - så skød lægerne det bare væk med at kroppen var i chok pga. vaccinen.

Den ene pige lider under enormt mange smerter dagligt. Hun har kramper ca. hver dag og har mistet motorisk styring over sin krop. Hun skal fokuserer for at gå og stå og hun har andre "mindre" tegn som hovedpine, kvalme, rysten på hænderne. Taleforstyrrelser, synsforstyrrelser osv.

Da hun fik den 1. vaccine, blev hun syg. Sådan almindeligt influenza-syg og beregnede det ikke for noget. Så hun fik 2. stik og der gik det galt... Hun blev indlagt og blev spist af med "dehydrering" og hun fik ikke det sidste stik.

Hun HAR meldt alle disse bivirkninger ind til sundGEDsstyrelsen og det bliver virkeligt ikke taget seriøst - hun bliver ikke hørt.

Min 2. veninde ENDTE med at få HPV virus efter hun fik vaccinen og lever også med daglige smerter og den 3. er det det samme forløb.

Alle 3 piger har kun nået til nummer 2 vaccine og alle 3 har været indlagt efter 2. vaccine og er blevet spist af med små, dumme undskyldninger.

Det kan godt være at der er MANGE der slipper igennem nåleøjet, men der er også MANGE der ikke kan tåle vaccinen og det er egentligt lidt at spille russisk roulette.

Jeg er FOR vacciner, men der er simpelthen ALT for lidt viden omkring denne. Fabrikanten af vaccinen nævner bivirkninger og også alvorlige slags, men alligevel vil vores danske sundhedsstyrelse samt læger ikke informerer om disse.

Der er SÅ mange verden over der lider dagligt pga. denne vaccine og fordi de ikke var informeret korrekt!

Der er INGEN og jeg mener virkeligt INGEN dokumentation for at vaccinen VIRKER og gør det der påståes og siges.

Det er dermed dokumenteret at flertallet af hpv smittede kurerer sig selv efter 2 år eller ved hjælp af keglesnit.

Jeg skal ikke ha' den før der kommer mere dokumentation omkring den og dens indvirkning - og det skal min datter godt nok heller ikke!

Så kan man kalde mig nok så dum og nok så naiv fordi vi i min familie har større chance for livmoderhalskræft (min mor har bl.a. celleforandringer), men jeg skal dælme ikke spille russisk roulette med min førelighed og fremtidige livskvalitet!

Hvordan VED du/I, at det skyldes vaccinen? Hvad sagde lægen? Kender de 3 piger hinanden? Det er selvfølgelig statistisk set lidt vildt, at du kender 3, der har reageret på vaccinen, men jeg vil stadig gerne høre om den der kan bevise, at det skyldes vaccinen og jeg vil stadig mene det sker for en signifikant lille del af de vaccinerede.

Til det i rødt: Hvem er det du ikke mener der vil informere om bivirkninger? Der er jo bivirkninger ved ALLE vacciner og lægen sad da f.eks. heller ikke og gennemgik alle mulige bivirkninger med mig, da Anna fik sin MFR-vaccine. Det er jo også tilladt at informere sig selv, inden man bliver stukket.

Jeg kan læse om bivirkninger hos både Danske lægers vaccinationsservice og Statens serum institut og der er en fin oversigt på min.medicin.dk

Til det i blåt: Og hvor får du det fra?! Selvfølgelig er virkningen da dokumenteret! Der er lavet verdensomspændende test af vaccinen, hvor mange tusind piger er blevet vaccineret eller har fået placebo og har fået taget prøver i op til 4 år efterfølgende (og ja, jeg var en af dem, hvis nogen skulle være i tvivl) og forsøget dokumenterer effekten af vaccinen. Igen, ville vaccinen jo ikke være blevet godkendt, hvis ikke den havde en dokumenteret effekt, for pokker.

Danske lægers vaccinationsservice skriver ordret:

Selve årsagen eller årsagerne til livmoderhalskræft kendes ikke. Forskning har vist, at papillomavirus (HPV) hos nogen forårsager livmoderhalskræft ligesom det er påvist at kvinder, som er inficeret med humant papilloma-virus (HPV) i livmoderhalsen har større risiko for at udvikle kræft.

Hvert år udvikler ca. 400 kvinder i Danmark livmoderhalskræft, heraf dør ca. 115. HPV kan også give kønsvorter og abnorm cellevækst. Der findes over 100 typer papillomavirus. HPV type 16 og 18 er årsagen til omkring 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. HPV type 6 og 11 er årsagen til omkring 90 % af alle kønsvorter, som også kaldes kondylomer.

Vaccination med Gardasil beskytter mod smitte med HPV type 6, 11, 16 og 18 og anvendes til forebyggelse af livmoderhalskræft, forstadier til kræft i de kvindelige kønsorganer (herunder livmoderhalsen og de ydre kønsdele) og kønsvorter (condyloma acuminata).

Vaccinen har kun dokumenteret effekt hvis den gives inden man bliver smittet. Derfor gives vaccinen som en del af børnevaccinationsprogrammet inden den seksuelle debut.

Kønsvorter er ikke ensbetydende med at man har eller får livmoderhalskræft. Forskerne regner med, at ca. 80 % af alle seksuelt aktive kvinder på et eller andet tidspunkt i deres liv bliver smittet med HPV. HPV er fundet i over 99 pct. af alle vævsprøver fra kvinder med livmoderhalskræft.

Helt ærligt, så forstår jeg virkelig ikke hvordan der kan stilles spørgsmålstegn ved vaccinens effekt :blink Og nej, de må ikke skrive sådan, for at sælge flere vacciner - det er jo selvfølgelig dokumenteret videnskabeligt, ellers ville det jo ikke stå der ret længe!

Al den her snak om bivirkninger fjerner fuldstændig fokus fra det fantastiske og banebrydende i, at der findes en vaccine der forebygger kræft!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok så pro vacinationer som man kan være, og jeg er glad for at jeg har fået min! Jeg er helt enig med Susanne, og jeg synes det er vildt skræmmende, at sygdomme som fx mæslinger er på vej tilbage, fordi folk ikke vil lade sig vaccinere. Det kan virkelig gøre mig harm! (Sorry, hvis jeg støder nogle her).

Jeg er glad for at den er i børnevaccinationsprogrammet, og Karla skal helt sikkert også have den. Ingen tvivl om det.

Jeg tror simplethen ikke på, at læger ville give farlige vacciner, bare fordi de er i lommen på medicinalindustrien. Jeg er ikke naiv, jeg ved godt, at der er mange læger der bijobber i medicinalindustrien, men der er IMO langt fra at anbefale et præparat frem for et andet lige så godt, til direkte at give noget, der er farligt, fordi der er penge i det.

Jeg har stor tiltro til sundhedsstyrrelsen, da jeg ved, at de IKKE MÅ være partiske og tjene penge på at anbefale noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sgu ondt af de unge kvinder hvis liv ødelægges. Men jeg kan godt have overvejelsen om det simpelthen er noget andet som debuterer ret pludseligt.

:ditto Præcist formuleret! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan VED du/I, at det skyldes vaccinen? Hvad sagde lægen? Kender de 3 piger hinanden? Det er selvfølgelig statistisk set lidt vildt, at du kender 3, der har reageret på vaccinen, men jeg vil stadig gerne høre om den der kan bevise, at det skyldes vaccinen og jeg vil stadig mene det sker for en signifikant lille del af de vaccinerede.

Til det i rødt: Hvem er det du ikke mener der vil informere om bivirkninger? Der er jo bivirkninger ved ALLE vacciner og lægen sad da f.eks. heller ikke og gennemgik alle mulige bivirkninger med mig, da Anna fik sin MFR-vaccine. Det er jo også tilladt at informere sig selv, inden man bliver stukket.

Jeg kan læse om bivirkninger hos både Danske lægers vaccinationsservice og Statens serum institut og der er en fin oversigt på min.medicin.dk

Til det i blåt: Og hvor får du det fra?! Selvfølgelig er virkningen da dokumenteret! Der er lavet verdensomspændende test af vaccinen, hvor mange tusind piger er blevet vaccineret eller har fået placebo og har fået taget prøver i op til 4 år efterfølgende (og ja, jeg var en af dem, hvis nogen skulle være i tvivl) og forsøget dokumenterer effekten af vaccinen. Igen, ville vaccinen jo ikke være blevet godkendt, hvis ikke den havde en dokumenteret effekt, for pokker.

Danske lægers vaccinationsservice skriver ordret:

Selve årsagen eller årsagerne til livmoderhalskræft kendes ikke. Forskning har vist, at papillomavirus (HPV) hos nogen forårsager livmoderhalskræft ligesom det er påvist at kvinder, som er inficeret med humant papilloma-virus (HPV) i livmoderhalsen har større risiko for at udvikle kræft.

Hvert år udvikler ca. 400 kvinder i Danmark livmoderhalskræft, heraf dør ca. 115. HPV kan også give kønsvorter og abnorm cellevækst. Der findes over 100 typer papillomavirus. HPV type 16 og 18 er årsagen til omkring 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. HPV type 6 og 11 er årsagen til omkring 90 % af alle kønsvorter, som også kaldes kondylomer.

Vaccination med Gardasil beskytter mod smitte med HPV type 6, 11, 16 og 18 og anvendes til forebyggelse af livmoderhalskræft, forstadier til kræft i de kvindelige kønsorganer (herunder livmoderhalsen og de ydre kønsdele) og kønsvorter (condyloma acuminata).

Vaccinen har kun dokumenteret effekt hvis den gives inden man bliver smittet. Derfor gives vaccinen som en del af børnevaccinationsprogrammet inden den seksuelle debut.

Kønsvorter er ikke ensbetydende med at man har eller får livmoderhalskræft. Forskerne regner med, at ca. 80 % af alle seksuelt aktive kvinder på et eller andet tidspunkt i deres liv bliver smittet med HPV. HPV er fundet i over 99 pct. af alle vævsprøver fra kvinder med livmoderhalskræft.

Helt ærligt, så forstår jeg virkelig ikke hvordan der kan stilles spørgsmålstegn ved vaccinens effekt :blink Og nej, de må ikke skrive sådan, for at sælge flere vacciner - det er jo selvfølgelig dokumenteret videnskabeligt, ellers ville det jo ikke stå der ret længe!

Al den her snak om bivirkninger fjerner fuldstændig fokus fra det fantastiske og banebrydende i, at der findes en vaccine der forebygger kræft!

Pigerne kender ikke hinanden og selvom det ikke er dokumenteret at det er vaccinens skyld, så var alle 3 piger sunde og raske INDEN de fik denne vaccine.

Lægerne informerede bare om at der ingen bivirkninger var ved vaccinen og det er altså ikke alle der læser op omkring vacciner før de bliver vaccineret.

Producenten af vaccinen står frem med bivirkninger af vaccinen, hvor mange læger bare siger at der ingen bivirkninger er.

Alt det fine information du finder frem, kan du jo prøve at stikke i en folder og give til de 3 piger jeg kender og se deres reaktion på.

Er der noget dokumentation for at en hpv-smittet eller en med livmoderhals-kræft er blevet kureret via vaccinen? Jeg har ikke set noget endnu.

Jeg har set formodninger og forhåbninger på at det var vaccinen der har hjulpet kvinder ud af en hpv-virus, men ikke dokumentation for at det rent faktisk VAR vaccinen der gjorde at en mand eller kvinde undgik virussen eller celleforandringer.

Hvis folk ønsker vaccinen, be my guest - jeg vil som jeg skrev tidligere, ikke udsætte mig selv for russisk roulette - hvad hvis jeg er en af de kvinder der IKKE kan tåle vaccinen? Selvom der er flere kvinder der kan tåle vaccinen, så betyder det ikke at jeg kan.

Når det står sort på hvidt flere steder, at mange kvinder med celleforandringer og hpv-virus faktisk ender med at være raske indenfor 2 år.

Så vil jeg hellere vente til der er mere dokumentation der taler FOR vaccinen i mine øjne, end at tage en vaccine jeg måske ikke kan tåle.

Kvinder bliver i alderen 23-50 år tilbudt et tjek for celleforandringer og det er her man kan opdage celleforandringerne i tide til rent faktisk at gøre noget, inden det udvikler sig. Mange af kræft-tilfældene sker jo pga. det opdages for sent - det er jo brand ærgeligt og pisse frustrerende at der dør kvinder pga. dette. Kræft er modbydeligt og det er da fascinerende at tænke på at en vaccine kan forhindre alt dette, men før der er et dokumenteret fald i hpv-virussen pga. vaccinen samt et fald i fundne sager på livmoderhals-kræft, før tør jeg ikke lade mig vaccinerer.

Jeg har simpelthen skræk-scenariet lidt for tæt på, til at jeg tør.

Det skal siges, at disse piger nævnte deres bivirkninger omkring denne vaccine INDEN alt dette troppede op i medierne - så det er ikke et "se mig" stunt de har gang i.

Lægerne vil ikke gå med til at sige at det er vaccinen der er skyld i deres lidelser, til trods for at alle bivirkningerne trådte i kraft stort set med det samme efter deres 2. vaccine og har været der siden.

Fordi jeg personligt har et andet valg og et andet synspunkt på denne vaccine, så betyder det ikke at det ikke har virket for mange andre og hallelujah for det da, men JEG personligt TØR bare ikke længere...

Det skal da siges at jeg inden min graviditet skulle ha' haft vaccinen til trods for mine veninders udsagn, men efter der er kommet flere og flere sager i medierne, samt der er læger der ikke vil vaccinerer mere og der kommer mere til overfladen omkring vaccinen, ja så vil jeg ikke. Som jeg skrev tidligere - for mig er det lidt som at spille russisk roulette som tingene ligger nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget dokumentation for at en hpv-smittet eller en med livmoderhals-kræft er blevet kureret via vaccinen? Jeg har ikke set noget endnu.

Jeg har set formodninger og forhåbninger på at det var vaccinen der har hjulpet kvinder ud af en hpv-virus, men ikke dokumentation for at det rent faktisk VAR vaccinen der gjorde at en mand eller kvinde undgik virussen eller celleforandringer.

Nu er jeg ikke super meget inde i lige præcist denne type vacciner, så ret mig hvis jeg tager fejl, men hele pointen i en vaccination er jo at forebygge, ikke at kurere. Hvis du giver en mæslingevaccine til en med mæslinger hjælper det jo som en skrædder i helvede. Vacciner virker jo ved at give en lille smule af sygdommen til patienten. Ikke nok til at gøre dem syge, men lige akkurat nok til at kroppen lærer at bekæmpe den.

Det tænker jeg også er tilfældet med HPV-vaccinen. Så derfor er det utroligt svært at dokumentere en direkte effekt, netop fordi du har forebygget, ikke behandlet.

Hvis jeg tager vitaminpiller i et år, og ikke bliver forkølet i det år, er det jo svært at bevise, at det lige præcist er vitaminpillerne, der har gjort deres virkning, eller om jeg bare har været heldig og har undgået smitten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigerne kender ikke hinanden og selvom det ikke er dokumenteret at det er vaccinens skyld, så var alle 3 piger sunde og raske INDEN de fik denne vaccine.

Lægerne informerede bare om at der ingen bivirkninger var ved vaccinen og det er altså ikke alle der læser op omkring vacciner før de bliver vaccineret.

Jeg medgiver dig, at det er vildt og pudsigt, at du kender 3 piger, der uafhægigt af hinanden har den samme oplevelse. Det kan jeg ikke forklare, men igen er det ikke bevist, at det skyldes vaccinen.

Producenten af vaccinen står frem med bivirkninger af vaccinen, hvor mange læger bare siger at der ingen bivirkninger er.

At lægerne ikke sidder og remser bivirkninger op siger jo intet om vaccinens effekt.

Alt det fine information du finder frem, kan du jo prøve at stikke i en folder og give til de 3 piger jeg kender og se deres reaktion på.

Er der noget dokumentation for at en hpv-smittet eller en med livmoderhals-kræft er blevet kureret via vaccinen? Jeg har ikke set noget endnu.

Nej, selvfølgelig har du ikke det, for det findes jo ikke og kommer heller aldrig til det! En vaccine kan ikke kurere - den kan forebygge og det er to vidt forskellige ting!

Jeg har set formodninger og forhåbninger på at det var vaccinen der har hjulpet kvinder ud af en hpv-virus, Igen, vaccinen kan ikke 'hjælpe kvinder ud af virus' - den kan forebygge, at man bliver smittet med den. men ikke dokumentation for at det rent faktisk VAR vaccinen der gjorde at en mand eller kvinde undgik virussen eller celleforandringer. Og det er jo noget helt andet, der i sagens natur er temmelig svært at bevise ;)

Når det står sort på hvidt flere steder, at mange kvinder med celleforandringer og hpv-virus faktisk ender med at være raske indenfor 2 år.

Som jeg skrev tidligere, er det jo fordi vi stort set allesammen på et eller andet tidspunkt er smittede, men det går i sig selv, men NOGEN gange, så forsvinder den IKKE af sig selv, men udvikler sig i samspil med andre faktorer, til kræft. Så fordi den nogen gange går i sig selv, gør den det ikke altid og derfor kan du ikke bruge det argument til noget som helst.

Så vil jeg hellere vente til der er mere dokumentation der taler FOR vaccinen i mine øjne, end at tage en vaccine jeg måske ikke kan tåle.

Kvinder bliver i alderen 23-50 år tilbudt et tjek for celleforandringer og det er her man kan opdage celleforandringerne i tide til rent faktisk at gøre noget, inden det udvikler sig. Mange af kræft-tilfældene sker jo pga. det opdages for sent - det er jo brand ærgeligt og pisse frustrerende at der dør kvinder pga. dette. Kræft er modbydeligt og det er da fascinerende at tænke på at en vaccine kan forhindre alt dette, men før der er et dokumenteret fald i hpv-virussen pga. vaccinen samt et fald i fundne sager på livmoderhals-kræft, før tør jeg ikke lade mig vaccinerer.

Deri har du helt ret! Og fair nok, hvis du gerne vil vente og se statistikken der viser fald i tilfælde af celleforandringer og livmoderhalskræft - jeg er sikker på de nok skal komme og være ganske signifikante indefor de næste 5 -10 år (der kan gå mange år fra man bliver smittet med HPV til det har udviklet sig til kræft, så derfor varer det lige lidt).

Til sidst vil jeg gerne sige, at det selvfølgelig er dit helt eget valg om du vil vaccineres pga. frygt for evt. bivirkninger. Jeg opponerer mod dem der siger, at vaccinen ikke har dokumenteret effekt, for det har den! Ellers var den ikke blevet godkendt og indført!

Og det er på ingen måde et personligt angreb :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke super meget inde i lige præcist denne type vacciner, så ret mig hvis jeg tager fejl, men hele pointen i en vaccination er jo at forebygge, ikke at kurere. Hvis du giver en mæslingevaccine til en med mæslinger hjælper det jo som en skrædder i helvede. Vacciner virker jo ved at give en lille smule af sygdommen til patienten. Ikke nok til at gøre dem syge, men lige akkurat nok til at kroppen lærer at bekæmpe den.

Det tænker jeg også er tilfældet med HPV-vaccinen. Så derfor er det utroligt svært at dokumentere en direkte effekt, netop fordi du har forebygget, ikke behandlet.

Hvis jeg tager vitaminpiller i et år, og ikke bliver forkølet i det år, er det jo svært at bevise, at det lige præcist er vitaminpillerne, der har gjort deres virkning, eller om jeg bare har været heldig og har undgået smitten.

Præcis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke super meget inde i lige præcist denne type vacciner, så ret mig hvis jeg tager fejl, men hele pointen i en vaccination er jo at forebygge, ikke at kurere. Hvis du giver en mæslingevaccine til en med mæslinger hjælper det jo som en skrædder i helvede. Vacciner virker jo ved at give en lille smule af sygdommen til patienten. Ikke nok til at gøre dem syge, men lige akkurat nok til at kroppen lærer at bekæmpe den.

Det tænker jeg også er tilfældet med HPV-vaccinen. Så derfor er det utroligt svært at dokumentere en direkte effekt, netop fordi du har forebygget, ikke behandlet.

Hvis jeg tager vitaminpiller i et år, og ikke bliver forkølet i det år, er det jo svært at bevise, at det lige præcist er vitaminpillerne, der har gjort deres virkning, eller om jeg bare har været heldig og har undgået smitten.

Jaeh, jeg fik mig vist formuleret lidt dårligt der :P

Det jeg mente var selvfølgeligt at jeg personligt ikke føler, at der pt. er nok dokumentation for at vaccinen forebygger det den skal.

Det er der ved mæslinge-vaccinen f.eks. der er jo et dokumenteret fald på mæslinger, det var jo nærmest ikke-eksisterende indtil folk ikke ville lade deres børn vaccinerer (hvilket jo er helt op til de enkelte), det jeg nok siger er; at når der er gået nogle år og jeg kan se et fald i livmoderhals-kræft samt hpv virussen, ja så ville jeg nok overveje det til Maliva, når hun blev ældre, men som tingene ser ud nu, så vil jeg ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, jeg fik mig vist formuleret lidt dårligt der :P

Det jeg mente var selvfølgeligt at jeg personligt ikke føler, at der pt. er nok dokumentation for at vaccinen forebygger det den skal.

Det er der ved mæslinge-vaccinen f.eks. der er jo et dokumenteret fald på mæslinger, det var jo nærmest ikke-eksisterende indtil folk ikke ville lade deres børn vaccinerer (hvilket jo er helt op til de enkelte), det jeg nok siger er; at når der er gået nogle år og jeg kan se et fald i livmoderhals-kræft samt hpv virussen, ja så ville jeg nok overveje det til Maliva, når hun blev ældre, men som tingene ser ud nu, så vil jeg ikke..

Og det synes jeg er i orden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne - jeg tog det bestemt heller ikke som et personligt angreb :kiss

Som jeg skrev til Pumpkins, så føler jeg nok at der ikke er et stort nok fald i hpv-virussen til at jeg tør lade mig selv eller Maliva vaccinerer - NU.

Men om nogle år og tallene måske sker anderledes ud, så kan det være at jeg genovervejer det til Maliva. Jeg personligt føler bare ikke at der noget konkret bevis for at vaccinen forebygger og virker endnu og nok også derfor jeg ikke tør..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne - jeg tog det bestemt heller ikke som et personligt angreb :kiss

Som jeg skrev til Pumpkins, så føler jeg nok at der ikke er et stort nok fald i hpv-virussen til at jeg tør lade mig selv eller Maliva vaccinerer - NU.

Men om nogle år og tallene måske sker anderledes ud, så kan det være at jeg genovervejer det til Maliva. Jeg personligt føler bare ikke at der noget konkret bevis for at vaccinen forebygger og virker endnu og nok også derfor jeg ikke tør..

Jeg tror slet ikke der findes sådan nogen statistikker endnu overhovedet - det er al for tidligt kun 8 år efter de allerførste vaccinationer.

Som udgangspunkt skal man jo lade sig vaccinere pga. vaccinens dokumenterede effekt i medicinske forsøg - for den findes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, hvor gaar graensen for, hvornaar det er "banale" bivirkninger? Hvis besvimelse, hovedpine og uforklarlige smerter bliver en del af ens dagligdag, saa man f.eks. har svaert ved at fungere som mor, er det saa ikke alvoligt nok til at det er alvolig bivirkning?

Min anke er ikke, at vaccinen findes, men at dens langtidsvirkning(den beslytter mod x og y, men hvor lang tid er man daekket ind? Som med stivkrampe 10 aar eller som med polio forever-agtigt?) af gode grunde ikke er dokumenteret OG at det tyder paa at bivirkningerne er noget mere alvorlige end forvenet/antaget/bevist i (dyre?)forsoeg. I mine oejne er det russisk roulette og det vil alt andet lige vaere mindre risikabelt at foelge forebygnings-SMEAR og holde mig til min partner, end at blive vaccineret.

Min anke er ikke selve vaccinen, men jeg er og bliver vaccineskeptisk(og betragter det som en personlig sag om man er for, imod eller midt imellem, saa for mig staar det staar ikke til debat, om det er rigtigt eller forkert for mig og mine)

I Aargang 17, nummer 3, september 2013 udgaven af VaccinationsForums nyhedsbrev(trykt paa pair og sendt til mig som medlem) er baade Gittes(mor til to), Sannis og Heidis(mor til tre) historie fortalt og listen over deres symptomer efter vaccinen er paa op til 20 forskellige. Det er ikke de to piger, der har faaet erstatning, vel at maerke.

Vaccinen er "paabebevist" at virke, men testet over en 5-aarig periode. Livmoderhalskraeft udvikler sig typisk over 20-40 aar, saa det er svaert at sige med sikkerhed, at den 5-aarige testperiode er sandheden om virkningnen.

Indtil videre er der indberettet(og godkendt! saa hvem ved, om resten af indberetningerne bliver godkent som alvorlige nok til at indgaa i statistikken?) 5 alvorlige bivirkninger pr 100.000 vaccineret. Men det er immervaek 5 ud af 100.000, der er lamme eller har bivirkninger i deres nervesystem, der oedelaegger deres hvirken.

Tal fra WHO viser til gengaeld en doedelighed som foelge af livmoderhalskraeft paa 1,7 per 100.000 kvinder.

Japanske forskere har fundet frem til at mange HPV-vaccinationsofre har hjernebetaendelse og betaendelse i blodkarrende, skriver nyhedsbrevet.

http://www.japantimes.co.jp/news/2013/08/24/national/victims-hit-cervical-cancer-vaccines/#.UiBURb5zbZ7

Japan suspenderer dermed anbefaling af HPV vaccinen for 12-16 aarige kvinder.

To danske laeger siger fra

http://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article5911320.ece

Det er der, min anke ligger - man ved ikke nok i mine oejne :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er interessant, at der i tråden tales om, hvorvidt lægerne er i lommen på medicinalindustrien og sælger "farlige" vacciner pga pengene (ok lidt sat på spidsen, men alligevel ;))

Tænker vi også sådan om grønthandleren, der sælger broccoli, matas-ekspedienten der anbefaler os den nyeste mascara og Apple-fyren, der reklamerer for den nye iPhone5s?

Jeg tænker bestemt, at salg er en faktor, men jeg tror nu at langt de fleste sælgere tror på deres produkter. Også læger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noedvendigvis paa et mikroniveau som laegerne men selve industrien og medicingiganterne med mange, mange penge... Men der er ogsaa lobbyister paa den anden side, og jeg synes, det er blaaoejet at tro, at ingen af parterne betaler sig til og fra fordele.

Lad os tale om tobaksindustrien istedet, som eksempel. Man ved jo, at tobak er doedeligt, men det saelges stadig i stor stil. Hvorfor tror storstedelen af verdenbefolkningen, at det er svaert at holde op med at ryge? Hvorfor begynder de overhovedet og hvorfor forbydes cigaretter og tobak ikke?

Til sammenligning er der ikke noget register, der registerer bivirkningerne ved tobak, selvom det er alment anerkendt, at tobaksrygning er yderst skadeligt. Og det foregaar ligeledes paa frivillig basis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, nu er jeg altså nødt til at sige noget her, selvom jeg virkelig har forsøgt at lade være længe!

Jeg begriber ikke, at man helt bevidst lader være med at lade sig vaccinere - især ikke hvis man kan få den gratis. Eneste argument for at lade være skulle være, at man er oppe i årene og i et fast længerevarende forhold og altså ikke har planer om at have sex med andre resten af sit liv (og satser virkelig kraftigt på, at manden heller ikke har!).

Vaccinen ville jo ikke være blevet godkendt og tilbudt gratis, hvis den var pisse farlig!

Hvert år dør 400 danske kvinder af livmoderhalskræft. Mange af disse tilfælde af livmoderhalskræft kan forebygges ved at vaccinere mod HPV. Vaccinen forebygger infektion med HPV type 16 og 18, som forårsager 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter.

Der er registreret 126 'alvorlige' tilfælde af birvirkninger ud af over 350.000 vaccinerede piger! Og de 2 (TO!) tilfælde de skriver om, kan jo på ingen måde bevises at have noget med vaccinen at gøre - det er ANTAGET, at der er en sammenhæng! Der er netop offentliggjort det studie, der er lavet i samarbejde mellem SSI og det svenske Karolinska Institut, der har undersøgt forekomsten af 53 sygdomme, heriblandt autoimmune sygdomme, neurologiske sygdomme (der er de to skrækscenarier medierne skriver om) og blodpropper for grupper af hhv. vaccinerede piger og ikke vaccinerede piger og der er ingen sammenhæng. Så hvis man tager 300.000 danske piger vil der med samme sandsynlighed være nogen der får den slags sygdom, UANSET om de er vaccinerede med Gardasil eller ej! Det er ren statistik, for pokker! Artikel HER

De hyppigst indberettede alvorlige bivirkninger i Danmark er besvimelse, svimmelhed og anafylaktisk chok. Jeg er temmelig overbevist om, at svimmelhed og besvimelse har mindst ligeså meget (hvis ikke udelukkende) at gøre med det psykiske i at blive stukket med en nål. Min lillesøster besvimede ved den første vaccine og jeg vil vædde med, at det foregik i hendes hoved. Ligesom jeg besvimede i tandlægestolen, da jeg var blevet bedøvet for at skulle have trukket en visdomstand ud - det foregik i mit hoved og forårsagede virkelig høj puls og jeg besvimede, men det havde jo INTET med hverken bedøvelse eller tandlægen at gøre!

Der er netop nu et mæslingeudbrud i gang i en kirke i Texas, hvor præsten har advaret menigheden mod at blive vaccineret, da den kan udløse autisme :blink. Undskyld, men det er satan eddeme bare for dumt! :prik (LINK)

Enhver må tænke sit, men ALTID at tillægge folk egoistiske økonomiske perspektiver, når de siger noget er i min verden vældig ukonstruktivt og snæversynet. Det er jo faktisk også muligt, at de ved hvad de snakker om og 'bare' tror på vaccinens effekt.

Enig!

Jeg er datter af to læger. Min mor er kræftspecialist, og hun tøvede ikke et øjeblik med at anbefale mig at få vaccinen. Min far var enig.

Jeg spurgte ind til bivirkninger og om de virkelig mente, at der var nogen (betydelig) risiko.

Hun svarede: "du er min datter, jeg ville ALDRIG anbefale dig at få den vaccine, hvis jeg ikke mente, at det var til dit eget bedste."

Så jeg købte vaccinen og er nu vaccineret og tilfreds med min beslutning.

Det er naturligvis et personligt valg om vi vil lade os vaccinere. Men som mor ville jeg ikke være i tvivl om at jeg ville lade min datter få vaccinen, hvis jeg får en datter.

Jeg forstår ikke de forældre, der vælger ikke at lade deres børn få vaccinationerne, som Sundhedsstyrelsen anbefaler. Nogle fordi de mener, at myndighederne er i lommen på medicinalinduatrien. Men det er jo en anden snak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle, fordi de har sat sig ind i helt andre aspekter af vaccinationerne end det banale argument, at nogle andre skulle vaere i helt andre menneskers lommer... ;)

Jeg er personligt ikke "slave" af en sundhedsstyrelses anbefalinger, men kender deres anbefalinger. Jeg har ogsaa raadfoerst mig den antropologiske medicin, altsaa den ikke traditionelle, som har et andet synspunkt paa vacciner end den traditionelle. Der er beviser for at en vaccine paavirker en lille babys narvebaner, som vel at maerke ikek er udviklede. Saa alene udfra det perspektiv synes jeg det er uansvarligt at stole blindt paa at andre vil lige praecis MIT barn det bedste med alle de vacciner.

Men med hensyn til de foromtalte lommer, saa kan jeg da komme med en lille anekdote. Naar jeg stillede mig paa bagbenene hernede i Italien, saa var det fordi visse vacciner i programmet er OBLIGATORISKE! Hvem har ret til at bestemme, at noget skal sproejtes ind i mit barn? Der vil jeg godt lige undersoege sagen naermere... Det er min natur, ligesom jeg har en naturopath, som jeg raadfoerer mig med. Naa, men interessant er det, synes jeg, at vedkommende, der fik den lov indfoert i sin tid, siden blev doemt for korruption i medicinalindustrien! Men lovgivningen er sjovt nok ikke lavet om. Heldigvis er det ikke saa haandholdt mere, saa de foraeldre, der af den ene eller anden grund oensker at afvige fra vaccinationsprogrammet(udsaette, fravaelge helt eller delvist), kan noejes med en samtale med vaccinationskyndig laege, som vurderer om denne foraeldre er fornuftig eller sindssyg, saa man skal foretage sig yderligere i sagen. Hos os er de samarbejdende og vi vaccinerer Noah efterhaanden, som vi maerker, at det er rigtigt at lade ham vaccinere med de vacciner, vi har valgt til.

Min dreng vil indtil videre ikke blive MFR-vaccineret, mens dele af boernevaccinationsprogrammet vil blive fulgt forskudt. Jeg ser ikke det som noget maerkeligt og synes at det er forkert at standardisere. Noah har til de sidste 3 tider haft feber dagen foer, saa vi har ikke kunnet lade ham vaccinere - de tager dem ikke hernede, hvis de har haft feber op til, for det er ikke gavnligt og desuden potentielt skadeligt for barnet. jeg ved ikke, hvordan det foregaar i Dk...

Naa, men jeg har virkelig brugt meget tid paa at undersoege rigtig mange aspekter og brudt mit moderhjerte med de vacciantioner - ligesom min amnd og jeg har talt meget om det. Det handler altsaa ikke(kun) om at der er penge paa spil i medicinalindustrien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med Susanne.

og så vil jeg lige sige, ifht de piger med alvorlige bivirkninger. Der er ingen beviser for at det er vaccinen der gør dem syge. Det kan være noget, ville have oplevet alligevel. Det kan også være at vaccinen var en katalysator der satte en sygdomsreaktion igang, ligesom man har en formodning om at visse autoimmune sygdomme kan udløses af noget så simpelt som en gang influenza. Man ved det ikke, og jo det kan godt være at det var pga vaccinen.. det er trods alt lidt påfaldende at de får det efter 2. vaccine.

så jeg forstår godt at man kan være bekymret/bange for at få den.. men som susanne siger, så bliver vacciner virkelig gennemtestet igennem flere år, inden de kommer på markedet, så det er heldigvis ikke så tit at man opdager fatale bivirkninger efter et produkt er sat i omløb :)

og en sidste ting: mener stadig at man har pligt til selv at søge oplysning om evt bivirkninger. Men læger, der påstår over for en at der ikke er nogle bivirkninger overhovedet, det kan sgu gøre mig harm.. kvaksalvere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med Susanne.

og så vil jeg lige sige, ifht de piger med alvorlige bivirkninger. Der er ingen beviser for at det er vaccinen der gør dem syge. Det kan være noget, ville have oplevet alligevel. Det kan også være at vaccinen var en katalysator der satte en sygdomsreaktion igang, ligesom man har en formodning om at visse autoimmune sygdomme kan udløses af noget så simpelt som en gang influenza. Man ved det ikke, og jo det kan godt være at det var pga vaccinen.. det er trods alt lidt påfaldende at de får det efter 2. vaccine.

så jeg forstår godt at man kan være bekymret/bange for at få den.. men som susanne siger, så bliver vacciner virkelig gennemtestet igennem flere år, inden de kommer på markedet, så det er heldigvis ikke så tit at man opdager fatale bivirkninger efter et produkt er sat i omløb :)

og en sidste ting: mener stadig at man har pligt til selv at søge oplysning om evt bivirkninger. Men læger, der påstår over for en at der ikke er nogle bivirkninger overhovedet, det kan sgu gøre mig harm.. kvaksalvere :(

Til det med roedt, saa synes jeg det er fis i en hornlygte. Der er ikke beviser for det modsatte og hvad saa? Det aendrer vel ikke paa, at der er nogle, der er blevet meget syge og at der pudsigt nok tegner sig et moenster i symptomer og udviklingen heraf i forhold til vaccineindsprojtningerne.

Jeg synes det er fatalt nok at et menneske ikke kan fortsaette sit virke i dagligdagen efter en vaccine - det er da indgribende i ens liv. Taenk ikke at kunne fortsaette sit arbejdsliv, sin skolegang... og hvad med ens familieliv, ens liv som mor eller ... eller som den kvinde, der ikke kan blive mor. Nej, jeg bliver bare ikke enig i at det er ok, selvom stoerstedelen af kvinderne ikke har symptomer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med roedt, saa synes jeg det er fis i en hornlygte. Der er ikke beviser for det modsatte og hvad saa? Det aendrer vel ikke paa, at der er nogle, der er blevet meget syge og at der pudsigt nok tegner sig et moenster i symptomer og udviklingen heraf i forhold til vaccineindsprojtningerne.

Jeg synes det er fatalt nok at et menneske ikke kan fortsaette sit virke i dagligdagen efter en vaccine - det er da indgribende i ens liv. Taenk ikke at kunne fortsaette sit arbejdsliv, sin skolegang... og hvad med ens familieliv, ens liv som mor eller ... eller som den kvinde, der ikke kan blive mor. Nej, jeg bliver bare ikke enig i at det er ok, selvom stoerstedelen af kvinderne ikke har symptomer.

:kiss Jeg er sikker på at mine veninder ville sætte pris på dit svar! Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min anke er ikke, at vaccinen findes, men at dens langtidsvirkning(den beslytter mod x og y, men hvor lang tid er man daekket ind? Som med stivkrampe 10 aar eller som med polio forever-agtigt?) af gode grunde ikke er dokumenteret OG at det tyder paa at bivirkningerne er noget mere alvorlige end forvenet/antaget/bevist i (dyre?)forsoeg.

Jeg synes det er en fin anke, at man ikke ved hvor længe den varer. Og ja, det er dyrt at lave en vaccine.

Vaccinen er "paabebevist" at virke, men testet over en 5-aarig periode. Livmoderhalskraeft udvikler sig typisk over 20-40 aar, saa det er svaert at sige med sikkerhed, at den 5-aarige testperiode er sandheden om virkningnen.

Lige til det her, så er vaccinen bevist at beskytte mod de typer af HPV-vira der skal være til stede for at udvikle livmoderhalskræft, hvilket man jo godt kan teste over en 5 årig-periode. At HPV-virussen så udvikler sig og bliver til kræft over en længere periode er jo irrelevant, hvis man kan bevise man kan forhindre at kvinden FÅR de vira!

Tal fra WHO viser til gengaeld en doedelighed som foelge af livmoderhalskraeft paa 1,7 per 100.000 kvinder.

Hvor har du de tal fra? Er det på verdensplan, eller?

Ifølge Kræftens bekæmpelse er de danske tal

Danske nøgletal om livmoderhalskræft: Kvinder

Antal nye tilfælde pr. år (2007-2011)

373

Antal personer som lever med diagnosen ved

udgangen af 2011. (Dvs. både personer som er i

behandling eller går til kontrol og personer som er

på så lang afstand af deres sygdom, at de må

betragtes som raske).

8.922

Dødsfald pr. år (2007-2011)

105

Risiko for at udvikle sygdommen

- årlig ændring de sidste 10 år

+0,2 pct.

Risiko for at dø af sygdommen

- årlig ændring de sidste 10 år.

-4,6 pct.

Hvor mange overlever sygdommen?

Relativ overlevelse for patienter diagnosticeret 2007-2009:

1 år: 84 pct.

3 år: 69 pct.

5 år:64 pct.

Hvilket jo er nogen temmelig andre tal end 1,7 ud af 100.000 kvinder?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med roedt, saa synes jeg det er fis i en hornlygte. Der er ikke beviser for det modsatte og hvad saa? Det aendrer vel ikke paa, at der er nogle, der er blevet meget syge og at der pudsigt nok tegner sig et moenster i symptomer og udviklingen heraf i forhold til vaccineindsprojtningerne.

Jeg synes det er fatalt nok at et menneske ikke kan fortsaette sit virke i dagligdagen efter en vaccine - det er da indgribende i ens liv. Taenk ikke at kunne fortsaette sit arbejdsliv, sin skolegang... og hvad med ens familieliv, ens liv som mor eller ... eller som den kvinde, der ikke kan blive mor. Nej, jeg bliver bare ikke enig i at det er ok, selvom stoerstedelen af kvinderne ikke har symptomer.

Jeg er helt enig med dig i, at det er virkelig synd og ærgeligt, at de piger er blevet syge, men jeg er stadig skeptisk overfor hvor stor del af vaccinen bærer skylden.

Jeg er åben for, at der findes nogle, der har haft en reaktion der direkte skyldes vaccinen. Der findes jo også mennesker, der ikke kan tåle penicilin - men det betyder jo ikke, at vi skal stoppe med at give penicilin all for good. Det er jo stadig så få der får en reaktion i forhold til hvor mange, der kan have gavn af den.

Jeg tænker også lidt, at der sagtens kan spilde en nocebo-effekt ind. Altså det modsatte af placebo. Når folk forventer at medicin vil give dem bivirkninger, så forekommer de oftere. Hvis en testgruppe bliver givet kalktabletter og får at vide, at hovedpine er en af de almindelige bivirkninger, så er der mange i testgruppen, der vil indberette hovedpine, selv om kalktabletterne ikke i sig selv giver hovedpine - det er blot formodningen om, at det nok vil ske, der får det til at ske. Og hvor mange herinde har ikke oplevet at psyke dem selv til kvalme, ømme bryster mm. fordi de troede de var gravide - uden at være det.

Dessuden tror jeg også, at en del af de sammenknytninger der har været mellem vaccination og sygdom, måske er rent tilfælde. Hvis jeg får influenza ud af det blå, tænker jeg ikke så meget over hvorfor jeg har fået den. Der er nok bare noget i luften. Men hvis jeg var blevet vaccineret 3 dage før, vil jeg nok være tilbøjelig til at forbinde influenzaen med den vaccine jeg lige havde fået. Det er også lavet undersøgelser omkring at folk oplever flere ulykker fredag d. 13, ikke fordi de er mere uheldige end andre dage, men fordi de knytter oplevelsen til datoen, og derfor skaber det link. Hvis du forstuer foden tirsdag d. 12 vil du nok ikke huske datoen, men hvis det var fredag d. 13. vil du nok huske det.

Dessuden synes jeg også at det er yderst uheldigt, at den mand (

Dr. Andrew Wakefield)

der startede den voldsomme for/imod-vaccinedebat ved at linke vaccinationer til autisme er blevet dømt for at have forfalsket sine resultater i lige netop den undersøgelse. Men det ændrer jo ikke på, at debatten er skudt igang.

link

Camillat: jeg er nødt til at spørge (du må endelig ikke tage dette som et angreb :) ), det vaccinationsforum du får flere af dine kilder fra, repræsenterer de begge sider af sagen, eller er det kun anti-vaccinationssiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, det er WHO's tal, saa det er vel paa verdensplan... Interessant, hvorfra i verden traekkes tallet saa langt ned og hvorfor?

Naa, men jeg tror der er tale om to forskellige skoler og jeg kan jo sagtens se begge sider af sagen og alle de sager midt i mellem. Jeg tror ikke paa den vaccine til mig og jeg er skeptisk paa andres vejne.

Pumpkins, der er ikke tvivl om, at vaccineforum er til den vaccineskeptiske side, naturligvis. Men hvor skal jeg ellers faa sagligt materiale herom(paa lige fod med data fra Medicinen/Laeger/Kraeftens Bekaempelse etc.? Vel at maerke uden at skulle taeske mig igennem alt muligt propaganda, som saadan set ikke passer... Qua autisme, som stammer fra vaccinationer, som i sin tid indeholdte mercury, men det goer det ikke mere. Hernede huserer der stadig rygter herom, men det er jo fortid, Det er samme sag som du refererer til med ham gutten og det er jo aergerligt for de gode facts paa den skeptiske side af vaccinationsspoergsmaalet, at der sker den slags.

Well, jeg koerer traet i at diskutere om det er en god og rigtig vaccine for alle, kan jeg maerke. Jeg synes det bare ikke... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER