Nitzen1987

HPV-vaccine

76 indlæg i dette emne

Da Maja fik sin 3 måneders vaccine talte jeg lige med sygeplejersken om HPV-vaccine, da Matas bl.a. tilbyder gratis vaccination... Sygeplejersken sagde så at hun stærkt ville anbefale vaccinationen, men at jeg skal få den lavet hos dem og da jeg er født mellem 1985 og 1992 er det gratis... Så jeg regner da med, at jeg vil tage imod tilbuddet om vaccination mod HPV (vaccine mod livmoderhalskræft)

Har I fået/skal I have vaccinen?

Man kan læse om vaccinen her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg fik mit første stik i tirsdags :) havde besluttet for nogle måneder siden selv at betale, men min læge sagde hun lige synes jeg skulle se tiden an et par måneder :) jeg fik en smule feber af stikket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil have den, men jeg tør ikke mens jeg ammer. :) Aner ikke om der er en reel risiko ved det, men jeg er ikke tryg ved det :) Men når lejligheden engang byder sig, når jeg er færdig med at amme, så kunne jeg godt finde på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået den.. Og selv betalt.. <_<

Men skønt at den er gratis nu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke helt sikker på at jeg ville have den, men kæresten synes det er en rigtig god idé. Så jeg skal lige have undersøgt lidt mere omkring det. Men uanset så må det vente til næste år engang. Godt "tilbuddet" stadig gælder i 2013, så er der noget tid at løbe på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik min sidste år.. eller jeg betalte den selv altså :) der er en del kræft i min familie så gør hvad jeg kan for at forebygge kræft hos mig selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil have den, men jeg tør ikke mens jeg ammer. :) Aner ikke om der er en reel risiko ved det, men jeg er ikke tryg ved det :) Men når lejligheden engang byder sig, når jeg er færdig med at amme, så kunne jeg godt finde på det :)

Jeg spurgte min læge om man måtte få den, mens man ammer og det har hun sagt god for at man må. Tvivler på at det går i mælken.

Så jeg har bestilt tid til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået den for snart to år siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min læge om man måtte få den, mens man ammer og det har hun sagt god for at man må. Tvivler på at det går i mælken.

Så jeg har bestilt tid til den.

Sjovt som der er forskel på læger min svigerinde har fået afvide hun ikke må få den mens hun ammer ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min læge om man måtte få den, mens man ammer og det har hun sagt god for at man må. Tvivler på at det går i mælken.

Så jeg har bestilt tid til den.

Det sagde sygeplejersken også... så jeg bestiller den også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det første stik i i går. Havde egentlig ikke regnet med at jeg ville have den, da jeg jo ikke skal være sammen med andre end min mand. Men min læge anbefalede at jeg fik den alligevel, så det gjorde jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var med i den danske testgruppe fra jeg var 21 til jeg var 25 og har også været med i de opfølgende tests sidst år.

Jeg fik placebo under forsøget, men fik vaccinen gratis bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på tirsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er for gammel... dry.gif Er fra 83, men overvejer at betale selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ha den når jeg har født..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også for gammel.. sølle 3 måneder er jeg født inden det blev 1985 øv øv øv.. ved ikke hvad den koster men overvejer at betale mig fra den, min mor havde livmoderhalskræft da hun var yngre og ved jo ikke om det ligger i generne så..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min læge om man måtte få den, mens man ammer og det har hun sagt god for at man må. Tvivler på at det går i mælken.

Så jeg har bestilt tid til den.

Min læge sagde også, at man IKKE må, når man ammer. Hun var inde og dobbelttjekke ved dem der laver vaccinen, eller hvad man siger, og der stod, at man ikke må, når man ammer... Så det svar kommer fra selve vaccinations guiden og ikke kun fra min læge! Derfor vil jeg hvert fald ikke turde at få den, før jeg er færdig med at amme!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde også, at man IKKE må, når man ammer. Hun var inde og dobbelttjekke ved dem der laver vaccinen, eller hvad man siger, og der stod, at man ikke må, når man ammer... Så det svar kommer fra selve vaccinations guiden og ikke kun fra min læge! Derfor vil jeg hvert fald ikke turde at få den, før jeg er færdig med at amme!!

Sjovt - min læge tjekkede indlægssedlen og der står man godt må. Samt hvis du slår op på Ssi, så står der at man godt må få den.

Ssi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt - min læge tjekkede indlægssedlen og der står man godt må. Samt hvis du slår op på Ssi, så står der at man godt må få den.

Ssi

Det står også i den folder jeg fik udleveret af sygeplejersken at man godt må når man rammer, men man.fraråder den under graviditet, da der ikke er tilstrækkelige data til at kunne afgøre om den er skadelig for foster eller ej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke rigtig om jeg tør gå i gang nu. Vil jo helst der snart kommer en bebs i maven og ved man ikke må når man er gravid og det tager jo et halvt år før man er færdig.

Så ved ikke hvordan jeg lige gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal helt sikkert have den.. Der er meget kræft i min familie og jeg vil gerne forbygge så meget som muligt, selvom planen er at jeg kun skal være sammen med min mand og ham med mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået første stik i dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra 7/12-84... så jeg skal selv betale; men regner med at kigge på det når jeg er færdig med at amme for en sikkerheds skyld... jeg skal jo alligevel selv betale - så intet haster; og hvem ved... måske er jeg så heldig så de udvider aldersgruppen bare en lille bitte smule... har godt nok spurgt min mor om hun dog ikke kunne have holdt benene samlede bare lidt længere... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt - min læge tjekkede indlægssedlen og der står man godt må. Samt hvis du slår op på Ssi, så står der at man godt må få den.

Ssi

Mystisk :)

Der er snak om, at det kun er gratis til og med 2013 indtil videre og det vil jeg godt kunne nå, til trods for at jeg venter til efter amningen.. Men nu har jeg da lidt flere muligheder :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået første stik og skal have andet stik i oktober

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER