Nitzen1987

HPV-vaccine

76 indlæg i dette emne

Jeg har fået den.. Og selv betalt.. <_<

Men skønt at den er gratis nu :yay

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har den, men har aldrig selv ville have den. (men det bunder måske mest i, at jeg er virkelig bange for nåle :whistling )

Men jeg blev virkelig syg af den alle tre gange. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den i 2008. Kunne få den gratis som del i et forsøg. :) Ellers ville jeg helt sikkert tage imod den nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik sidste stik ud af de tre kort tid før den blev gratis :prik

Havde ondt i min arm to af gangene, ellers har jeg ikke mærket noget til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhmmm, jeg er for gammel, men har haft celleforandringer :( Og jeg har fået lavet keglesnit sidste år. Da mine celleforandringer blev opdaget var jeg 27 - så gad godt man også gav den til folk som der har været det igennem - meeeen må jo sev betale!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået 2/3 stik nu.. Dr findes to typer hpv vacciner, en to valent og en 4-valent.. Den ene kan fint tages under amning mens den anden frarådes... Så det er bare med at komme igang trods amning, det tager jo 1/2 år fra man starter til man er igennem det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den første, men blev rigtig skidt så holdte med den. Det er dog aldrig blevet bekræftet at det var vaccinen der gjorde mig syg, mé omvendt så fandt lægerne ikke årsagen til mine (neurologiske) symptomer, og jeg blev ved Gud undersøgt :)

Jeg har ellers fået foretaget et keglesnit så tænkte med det samme at jeg skulle havde den.

Nu går jeg istedet til smir test 1 gang årligt istedet for hvert andet år.

Hvis jeg ikke havde fundet min mand havde jeg måske overvejet stadig at få vaccinen, men blev utryk ved bivirkningerne så jeg er ikke sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige blevet færdig med min:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bestemt ikke ha' den vaccine. Der er nu 3 af mine veninder der lider under den :(

Der er simpelthen for lidt om den. Man ved intet om hvor længe den holder og om den overhovedet virker som den skal. Dem der producerer vaccinen nævner bivirkninger, men sundgedsstyrelsen eller lægerne der giver den, nævner intet om dem.

Den er simpelthen for usikker for mit vedkommende.

Det er også dokumenteret at hpv smittede 90% af gangene "kurerer" sig selv i løbet af 2 år.

Jeg er ihvertfald glad for at jeg aldrig nåede det inden jg blev gravid, selvom jeg havde lavet tid til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundgedsstyrelsen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bestemt ikke ha' den vaccine. Der er nu 3 af mine veninder der lider under den :(

Der er simpelthen for lidt om den. Man ved intet om hvor længe den holder og om den overhovedet virker som den skal. Dem der producerer vaccinen nævner bivirkninger, men sundgedsstyrelsen eller lægerne der giver den, nævner intet om dem.

Den er simpelthen for usikker for mit vedkommende.

Det er også dokumenteret at hpv smittede 90% af gangene "kurerer" sig selv i løbet af 2 år.

Jeg er ihvertfald glad for at jeg aldrig nåede det inden jg blev gravid, selvom jeg havde lavet tid til det.

Enig. Jeg syntes heller ikke det er noget jeg vil ligge krop til, så heller få et ekstra celleskrab i ny og næ. Og så længe man lever i fast parforhold, ser jeg heller ingen nødvendighed i at få den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået den, uden nogen former for komplikationer... det eneste jeg mærkede til det, var en lille smugle ømhed hvor de havde stukket.. og sådan var det med alle 3 sprøjter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg helt misforstået den vaccine? Er det ikke en, man kun har glæde af FØR sin seksuelle debut og dermed FØR evt. smitte? Det er da, hvad lægen fortalte mig, og hvad en søgning på nettet hurtigt fortalte mig.

Og altså... hvis man er gift og har barn/planlægger barn, går man vel ikke og overvejer nye seksuelle bekendtskaber som evt. kan smitte en. Informer mig gerne, hvis jeg er helt galt på den.

Men nej, ellers regner jeg bestemt ikke med, at jeg skal have den. Den er for ny og for usikker mht bivirkninger (som jeg synes, det vælter lidt for meget frem med :blink ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg helt misforstået den vaccine? Er det ikke en, man kun har glæde af FØR sin seksuelle debut og dermed FØR evt. smitte? Det er da, hvad lægen fortalte mig, og hvad en søgning på nettet hurtigt fortalte mig.

Og altså... hvis man er gift og har barn/planlægger barn, går man vel ikke og overvejer nye seksuelle bekendtskaber som evt. kan smitte en. Informer mig gerne, hvis jeg er helt galt på den.

Men nej, ellers regner jeg bestemt ikke med, at jeg skal have den. Den er for ny og for usikker mht bivirkninger (som jeg synes, det vælter lidt for meget frem med :blink ).

Jo sådan er det vist.... ;) og nej jeg har ikke tænkt mig at skulle ud og have nye bekentskaber... jeg har faktisk heller aldrig haft sex med andre end min mand... Men Jeg valgte at få den, fordi Jeg er skide bange for kræft... og da den så blev gratis, så synes min læge at jeg skulle ta og få den... SÅ derfor har jeg den... jeg mærkede ikke noget til den, og al snakken om de mange bivirkninger har jeg også først hørt om her et stykke tid efter... så da jeg fik den, blev der ikke talt om alle de alvorlige bivirkninger... det er da meget muligt jeg havde tænkt mig en ekstra gang om, hvis det var :)

Så kan man jo kalde mig Naiv, når jeg sådan tager imod vacciner, bare fordi jeg kan... men sådan er jeg... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået den både min mand og jeg, og hvis børnene var store nok fik de den også. Jeg er pro vaccinationer og synes egentlig der er indberettet relativt få bivirkninger af hvor mange der har fået den :) vores læge og min gynækolog anbefalede den begge to til os, selvom vi er gift og ikke har haft andre seksuelle partnere i ti år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bestemt ikke ha' den vaccine. Der er nu 3 af mine veninder der lider under den :(

Der er simpelthen for lidt om den. Man ved intet om hvor længe den holder og om den overhovedet virker som den skal. Dem der producerer vaccinen nævner bivirkninger, men sundgedsstyrelsen eller lægerne der giver den, nævner intet om dem.

Den er simpelthen for usikker for mit vedkommende.

Det er også dokumenteret at hpv smittede 90% af gangene "kurerer" sig selv i løbet af 2 år.

Jeg er ihvertfald glad for at jeg aldrig nåede det inden jg blev gravid, selvom jeg havde lavet tid til det.

:ditto :ditto :ditto ooooog :ditto

Jeg er generelt vaccineskeptisk, men denne her er jeg faktisk direkte bange for - man aner jo ikke, hvad det er for noget og da slet ikke, om man 1) slipper for kraeft 2) risikerer at blive meget syg af den. Jeg forstaar simpelthen ikke den vaccine :blink

Seneste nyt er at laeger vil saette den paa hold af samme aarsag

http://www.dr.dk/Nyh...9/03/094715.htm

Og herudover....

http://vaccineinfo.d...d=649&Itemid=28

Sundgedsstyrelsen :D

:lolhit

Vi har fået den både min mand og jeg, og hvis børnene var store nok fik de den også. Jeg er pro vaccinationer og synes egentlig der er indberettet relativt få bivirkninger af hvor mange der har fået den :) vores læge og min gynækolog anbefalede den begge to til os, selvom vi er gift og ikke har haft andre seksuelle partnere i ti år :)

Jeg tror, at mange bivrikninger ikke registreres, fordi de enten ikke er "alvorlige nok" eller kommer forskudt, saa det ikke kan henfoeres saadan direkte til vaccinen

Kilk evt. paa foerste link, saa synes jeg ikke at 800 indberetninger er saa faa igen... og millionerstatninger til 12-aarig og 14-aarig pige... Det kan man da kalde alvorlige bivirkninger, der maaske har oedelagt de meget unge pigers liv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med min læge omkring denne vaccine og hun er dygtig og meget alternativ.

Hun sagde direkte, jeg forstår ikke at folk tør lade være. Min pige skulle have den om den kostede 50.000 eller var gratis.

Jeg har kun hendes ord for det og hun nævnte at der var kommet nu dokumentation igen omkring virkningen.

Men jeg syntes det er folks eget ansvar om man vil have den eller ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået den. Min mormor betalte den, da jeg på daværende tidspunkt var for gammel til at få den gratis.

og jeg ville til hver en tid få den igen. Ja, der kan være bivirkninger, også nogle alvorlige af slagsen. Men sådan er det altså med alt medicin/vacciner. Prøv eks. at læse indlægssedlen på ganske almindelige hovedpinepiller ;)

og så synes jeg faktisk at man selv har et ansvar for at sætte sig ind i eventuelle bivirkninger. Hvis lægerne skulle sidde og remse det op, kunne de jo ikke lave andet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig - selvfoelgelig boer man informere sig, men hvis ens laege sidder og siger til en, at der er faa eller ingen alvorlige bivirkninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten var jeg ked af jeg ikke kunne få den gratis (er 1½ måned for gammel.. tsk!)

Det betød nemlig, at jeg satte mig EKSTRA godt ind i det, fordi jeg skulle betale..

Og af den grund,valgte jeg at lade være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop i dag modtaget medlemsbladet fra Vaccinationsforum. Artiklerne handler i hoej grad om HPV-vaccinen, bivirkningerne, konkrete sager, at Japan har suspenderet vaccinen og at laeger er begyndt at fravaelge den.

Just for info - det er i hvert fald bekraeftende for mig at laese denne udgave af bladet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik lavet SMEAR i går ved lægen og tog det som en glimrende anledning til at høre hans mening om HPV-vaccine.

Han var pro. Men gav mig dog ret i, at det er lidt uden mening at få den, når man er en kvinde på min alder (36), der er gift, har barn og har haft de partnere, hun skal have, dog med det men " at vi kender jo ikke til folks seksuelle bedrifter, og hvis man stadig har skiftende partnere, er det nok en god idé". Og det er jo sandt. Jeg ved jo ikke, hvad folk går og laver, og det blander jeg mig heller ikke i.

Han fortalte dog yderligere lidt om HPV og om forekomsten af cancer (relateret til HPV) i svælgregion hos gynækologer, der netop foretager keglesnit hos kvinder med celleforandringer - øjensynligt pga. smitte via "sprøjt" fra de opererede kvinder. Alle de gynækologer, som han kender, har nu fået vaccinen. Og som han rationaliserede - hvis det hjælper på den ene type cancer, kan vi jo ikke udelukke, om den også kan hjælpe på andre typer, fx i tarmen.

Jeg er pro vaccinationer, men jeg skal ikke have denne. Ikke endnu i hvert fald. Jeg ser an og lurer på udfaldet at bivirkninger, og hvad man ellers finder ud af.. Jeg skal i hvert fald ikke udsætte mig for livsvarige bivirkninger for ingen verdens nytte.

Og så bare en sidste bemærkning: Naturligvis er det lægens ansvar, ja PLIGT, at informere om bivirkninger, når han giver en vaccination. Det er altså ikke at sidestille med at købe et glas Ipren i håndkøb, hvor man kan få lidt maveonde, men så længe man følger forskrifterne, er man ikke i alvorlig risiko for varige men. Jeg sidder dagligt med mange journaler, og hver gang lægen ordinerer noget nyt, SKAL der stå i journalen, at patienten er informeret om virkning og bivirkning og accepterer. Jeg kan ikke forestille mig, at det er anderledes i primærsektoren.

Og allersidste bemærkning: Vi må altså ikke glemme, at dette også er en industri, der bliver tjent styrtende med penge på, så man bør da også have lidt kildekritik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og allersidste bemærkning: Vi må altså ikke glemme, at dette også er en industri, der bliver tjent styrtende med penge på, så man bør da også have lidt kildekritik.

Det er i hoej grad lobbyisme - og det foregaar i begge "lejre"! Derfor er det virkelig vigtigt for mig at se paa, hvor jeg faar min info fra, hvem filtrer for mig, hvem skriver hvad og hvad har de at have det i, hvilken okeonomisk interesse kan de have i sagen... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, nu er jeg altså nødt til at sige noget her, selvom jeg virkelig har forsøgt at lade være længe!

Jeg begriber ikke, at man helt bevidst lader være med at lade sig vaccinere - især ikke hvis man kan få den gratis. Eneste argument for at lade være skulle være, at man er oppe i årene og i et fast længerevarende forhold og altså ikke har planer om at have sex med andre resten af sit liv (og satser virkelig kraftigt på, at manden heller ikke har!).

Vaccinen ville jo ikke være blevet godkendt og tilbudt gratis, hvis den var pisse farlig!

Hvert år dør 400 danske kvinder af livmoderhalskræft. Mange af disse tilfælde af livmoderhalskræft kan forebygges ved at vaccinere mod HPV. Vaccinen forebygger infektion med HPV type 16 og 18, som forårsager 70 % af alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter.

Der er registreret 126 'alvorlige' tilfælde af birvirkninger ud af over 350.000 vaccinerede piger! Og de 2 (TO!) tilfælde de skriver om, kan jo på ingen måde bevises at have noget med vaccinen at gøre - det er ANTAGET, at der er en sammenhæng! Der er netop offentliggjort det studie, der er lavet i samarbejde mellem SSI og det svenske Karolinska Institut, der har undersøgt forekomsten af 53 sygdomme, heriblandt autoimmune sygdomme, neurologiske sygdomme (der er de to skrækscenarier medierne skriver om) og blodpropper for grupper af hhv. vaccinerede piger og ikke vaccinerede piger og der er ingen sammenhæng. Så hvis man tager 300.000 danske piger vil der med samme sandsynlighed være nogen der får den slags sygdom, UANSET om de er vaccinerede med Gardasil eller ej! Det er ren statistik, for pokker! Artikel HER

De hyppigst indberettede alvorlige bivirkninger i Danmark er besvimelse, svimmelhed og anafylaktisk chok. Jeg er temmelig overbevist om, at svimmelhed og besvimelse har mindst ligeså meget (hvis ikke udelukkende) at gøre med det psykiske i at blive stukket med en nål. Min lillesøster besvimede ved den første vaccine og jeg vil vædde med, at det foregik i hendes hoved. Ligesom jeg besvimede i tandlægestolen, da jeg var blevet bedøvet for at skulle have trukket en visdomstand ud - det foregik i mit hoved og forårsagede virkelig høj puls og jeg besvimede, men det havde jo INTET med hverken bedøvelse eller tandlægen at gøre!

Der er netop nu et mæslingeudbrud i gang i en kirke i Texas, hvor præsten har advaret menigheden mod at blive vaccineret, da den kan udløse autisme :blink. Undskyld, men det er satan eddeme bare for dumt! :prik (LINK)

Enhver må tænke sit, men ALTID at tillægge folk egoistiske økonomiske perspektiver, når de siger noget er i min verden vældig ukonstruktivt og snæversynet. Det er jo faktisk også muligt, at de ved hvad de snakker om og 'bare' tror på vaccinens effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER