wonder

Økologi og min bare..

14 indlæg i dette emne

Aerggghhhh. Jeg er SÅ træt af at være kvinde pt! Inden jeg fik børn brugte jeg p-piller i 0ver 10 år og pgså mellem ungerne var jeg på p-piller...>I den tid havde jeg INGEN gener overhovedet. Alt kom som det skulle og i rimelige portioner og humøret var der ALDRIG nogle svingninger i...

Da jeg fik mit sidste barn for et par år siden valgte jeg at prøve den "økologiske" løsning og fik en alm kobberspiral...og jeg er bare SÅÅÅÅ træt af den! Jeg styrt bløder i flere dage <_< og mit humøre svinger i maniodepressive lignende tilstande..speceilt omkring mens og ægløsning--Jeg er en tikkende bombe for famillie, venner og ikke mindst mig selv!

Nogen der kender en løsning...eller er p-piller den eneste vej tilbage igen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sådan, som du beskriver har jeg det, når jeg er på p-piller, og jeg har forsøgt rigtig mange forskellige mærker, men stadig samme humør svingninger og mens. med smerter og kræftig blødning...

Men jeg synes, at du skal snakke med din læge om det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med en hormon spiral - det lyder som løsningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med en hormon spiral - det lyder som løsningen

Den er overvejet MEGET kraftigt pt...Ved du om den også gør noget godt for humøret...vil jo nødig forværre det...så ender det jo med jeg får solgt hus og mand i et anfald af pms :unsure :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er overvejet MEGET kraftigt pt...Ved du om den også gør noget godt for humøret...vil jo nødig forværre det...så ender det jo med jeg får solgt hus og mand i et anfald af pms :unsure :badgirl

Ja man skulle jo undgåhumørsvingninger fordi hormonet tilføres kontinuerligt

Blødningen ophører hos de fleste der har fået den lagt op, og generelt er der meget stor tilfredshed med den

En af problemerne med kobber spiralene er nemlig de ofte ret kraftigt og uregelmæssige blødninger og evt humør svingninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man skulle jo undgåhumørsvingninger fordi hormonet tilførs kontinuerligt

, blødningen ophører hos de fle te der har fået den lagt op, og generelt er der meget stor tilfredshed med den

En af problmerne med kobber spiralene er nemlig de ofte ret kraftigt og uregelmæssige blødninger og evt humør svingninger

Jeg tror jeg elsker dig :balloon :balloon

Nu har jeg besluttet mig...afsted til lægen i det nye år! Det her er dagene sgu for korte til :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med minipiller? Dem er jeg på, da jeg (tror) jeg får migræne af ppiller...har intet fejlet siden jeg skiftede, hvor jeg før havde migræne 1 gang om mrd fast :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med minipiller? Dem er jeg på, da jeg (tror) jeg får migræne af ppiller...har intet fejlet siden jeg skiftede, hvor jeg før havde migræne 1 gang om mrd fast :(

Jeg er SÅ ringe til at huske, at det fatter du ikke :klap Så minipiller er ABSOLUT no go for mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ ringe til at huske, at det fatter du ikke :klap Så minipiller er ABSOLUT no go for mig!!

Det er jeg nu også når det kommer til piller, så jeg har mine stående i tandpastakruset som jeg slf bruger hver dag, og på den måde husker jeg dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg nu også når det kommer til piller, så jeg har mine stående i tandpastakruset som jeg slf bruger hver dag, og på den måde husker jeg dem :)

He he..ja, jeg får selvfølgelig også børstet tænder hverdag, men da jeg arbejder i blandede vagter inkl døgnvagter blvier det hele indimellem lidt rodet for mig! Jeg sætter min lid til hormonspiralen og indtil da har manden lovet at bære over med den totalt hidsigekone han har:0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har lægen skrevet til mig, at han har sendt henvisning til gyn. Han var heldigvis så ærlig at han sagde han ikke selv turde, da det ville være for dyrt for mig hvis det ikke lykkedes....Desuden bor vi i samme lille bitte by, så jeg HADER bare når han skal kigge mig i skrævet <_< Så godt han lod en anden om det :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været på p-piller siden jeg blev 16 og har nydt det.

Nydt at slippe for pms, at kunne kontrollere hvornår jeg skulle have mens (måtte godt springe pauser over så jeg kun havde mens 4 - 5 gange om året) og at have en alm. blødning.

Efter sidste barn valgte jeg at blive steriliseret (eller lægerne kom med en masse facts om hvad der vil ske med min krop hvis jeg bliver gravid igen og det tør jeg ikke) og det er jo dejligt at slippe for at skulle huske pillerne og betale for dem - men hvor jeg dog hader min mens!!

Jeg har SÅ ondt, voldbløder (dvs. natbind + største tampon er gennemblødt på under en time) og så er humøret ganske elendigt. Derudover er min cyklus kun på 21 dage hvor jeg bløder 8 af dem, så det er jo nærmest konstant jeg render rundt og har det skidt :(

Så nu overvejer jeg at begynde på p-piller igen selvom jeg er steriliseret, for det her er ulideligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige sådan har jeg det stikan. Jeg håber hormonerne i spiralen er nok til at trække ondskaben ud af mig;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været på p-piller siden jeg blev 16 og har nydt det.

Nydt at slippe for pms, at kunne kontrollere hvornår jeg skulle have mens (måtte godt springe pauser over så jeg kun havde mens 4 - 5 gange om året) og at have en alm. blødning.

Efter sidste barn valgte jeg at blive steriliseret (eller lægerne kom med en masse facts om hvad der vil ske med min krop hvis jeg bliver gravid igen og det tør jeg ikke) og det er jo dejligt at slippe for at skulle huske pillerne og betale for dem - men hvor jeg dog hader min mens!!

Jeg har SÅ ondt, voldbløder (dvs. natbind + største tampon er gennemblødt på under en time) og så er humøret ganske elendigt. Derudover er min cyklus kun på 21 dage hvor jeg bløder 8 af dem, så det er jo nærmest konstant jeg render rundt og har det skidt :(

Så nu overvejer jeg at begynde på p-piller igen selvom jeg er steriliseret, for det her er ulideligt :(

sådan havde jeg det også

så for 1 mdr siden fik jeg fjernet livmoderen da jeg ikke kunne holde til de voldsomme blødninger. Havde prøvet ppiller og spiral,som steriliseret. Så i smaråd med gu og læger blev vi enige om det var på tide at fjerne livmoderen.

så det kunne også være en løsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER