TiaK

Overtøj

60 indlæg i dette emne

Nå, nu har jeg været i Magasin i dag og prøve flyverdragter på Anna - hun var IKKE fan :rolleyes ;)

Konklusionen er:

MiniATure: Jeg synes de er sååå fine, men jeg må give Missing Link ret i, at de er tungere end f.eks. Reima og Molo. Derudover, så passer det skidt med størrelserne. Anna kan passe en str. 74 NU og en 80 er aaaalt for stor, så det er bare pest eller kolera. Så den er ude af billedet igen for nu, men kunne godt finde på at købe en i det mærke, når hun blive ældre.

ReimaTec: Der er ingen tvivl om, at det er kvalitet. Den er let og lækker. De er store i størrelserne, så Anna skal faktisk have en str. 74 i Reima :o Jeg prøvede den to gange og den rare dame startede med at sige jeg skulle købe str. 80 indtil hun så Anna ligge på den i str. 74 og der stadig var 8-10 cm i skridtet. Problemet med Reima er, at de er ballonformede - de er virkelig berede og så virker det som om de er lange i livet og har korte ben, hvilket er stik modsat af Anna <_< Hun ville dog sagtens kunne bruge en Reima str. 74 og jeg synes det er en lækker flyverdragt og det er nemt at finde en brugt!

Molo Pyxis: Sidste vi prøvede var Molo Pyxis - det er den med to lynlåse; de havde ikke Polaris i så små størrelser. Den sad bare SÅ godt! Ligesom med Molos dragter, så synes jeg de virker til at have lange ben, hvilket virkelig er en fordel til Anna. Den er også let og den var nem at give hende på. Hun kunne sagtens vokse i den, men lignede ikke en Michelin-mand, fordi de ikke er ballonformede. Minusset er, at Molo er sværere at finde brugte og de er dyrere.

Jeg har fundet to muligheder nu:

En sort Reima str. 74 til 285kr (nypris 899)

85871720_11012012224209_6482_2.jpg

Og en Molo regnbuedragt, stort set ubrugt i str. 80 til 600kr. (nypris 1000) - jeg synes 600kr er for meget, så det er kun aktuelt hvis jeg kan få den for 500kr.)

85883743_11092012101509_1019_2.jpg

De er begge kønsneutrale, hvilket jeg synes er et plus. Jeg kan også få en lyselilla Reima til 400 kr...

WHAT TO DO?!?!? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen, der kan anbefale hvilke luffer der er bedst til at have på sammen med flyverdragten? Dem jeg har set virker meget stive og ikke til at være nogen Erica gider have på særlig længe ad gangen. Men noget skal hun vel have på??

Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAHA - så har jeg da vist købt en flyverdragt :glad

Bød 550 inkl. porto på den regnbuefarvede Molo-dragt. Han skrev tilbage, at prisen var fast 640 kr. inkl. porto eller også ville den blive gemt til lillebror. Jeg skrev bare, at det kunne jeg godt forstå og at jeg fandt en anden. (for jeg vil bare ikke give over 600 kr.)

Var helt afklaret med, at den var lukket der... Nu har han så skrevet okay til de 550 kr. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der kan anbefale hvilke luffer der er bedst til at have på sammen med flyverdragten? Dem jeg har set virker meget stive og ikke til at være nogen Erica gider have på særlig længe ad gangen. Men noget skal hun vel have på??

Nogle gode råd?

Puha - jeg gruer godt nok også for hvordan jeg skal få Anna til at beholde vanterne på! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også tænkt mig at købe en brugt Reima ud fra den artikel som Glowin linker til....vi har været ude og prøve, men jeg synes godt nok han druknede i str. 86 som er en større end han bruger...

Vi er bare nødt til at have numseforstærkning fordi han ikke kravler, men numser frem istedet. Og så er han et lidt smalt barn, med lange ben...åh jeg ved det ikke.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg været i Magasin i dag og prøve flyverdragter på Anna - hun var IKKE fan :rolleyes ;)

Konklusionen er:

MiniATure: Jeg synes de er sååå fine, men jeg må give Missing Link ret i, at de er tungere end f.eks. Reima og Molo. Derudover, så passer det skidt med størrelserne. Anna kan passe en str. 74 NU og en 80 er aaaalt for stor, så det er bare pest eller kolera. Så den er ude af billedet igen for nu, men kunne godt finde på at købe en i det mærke, når hun blive ældre.

ReimaTec: Der er ingen tvivl om, at det er kvalitet. Den er let og lækker. De er store i størrelserne, så Anna skal faktisk have en str. 74 i Reima :o Jeg prøvede den to gange og den rare dame startede med at sige jeg skulle købe str. 80 indtil hun så Anna ligge på den i str. 74 og der stadig var 8-10 cm i skridtet. Problemet med Reima er, at de er ballonformede - de er virkelig berede og så virker det som om de er lange i livet og har korte ben, hvilket er stik modsat af Anna <_< Hun ville dog sagtens kunne bruge en Reima str. 74 og jeg synes det er en lækker flyverdragt og det er nemt at finde en brugt!

Molo Pyxis: Sidste vi prøvede var Molo Pyxis - det er den med to lynlåse; de havde ikke Polaris i så små størrelser. Den sad bare SÅ godt! Ligesom med Molos dragter, så synes jeg de virker til at have lange ben, hvilket virkelig er en fordel til Anna. Den er også let og den var nem at give hende på. Hun kunne sagtens vokse i den, men lignede ikke en Michelin-mand, fordi de ikke er ballonformede. Minusset er, at Molo er sværere at finde brugte og de er dyrere.

Jeg har fundet to muligheder nu:

En sort Reima str. 74 til 285kr (nypris 899)

85871720_11012012224209_6482_2.jpg

Og en Molo regnbuedragt, stort set ubrugt i str. 80 til 600kr. (nypris 1000) - jeg synes 600kr er for meget, så det er kun aktuelt hvis jeg kan få den for 500kr.)

85883743_11092012101509_1019_2.jpg

De er begge kønsneutrale, hvilket jeg synes er et plus. Jeg kan også få en lyselilla Reima til 400 kr...

WHAT TO DO?!?!? :help

Den regnbuefarvede koster faktisk 1200 nu, bare så du har lidt mere at fryde dig over :loveshower.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den regnbuefarvede koster faktisk 1200 nu, bare så du har lidt mere at fryde dig over :loveshower.

Er det rigtigt?! Hun prøvede bare modellen i pink og den stod til 1000 kr. SEJT :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også tænkt mig at købe en brugt Reima ud fra den artikel som Glowin linker til....vi har været ude og prøve, men jeg synes godt nok han druknede i str. 86 som er en større end han bruger...

Vi er bare nødt til at have numseforstærkning fordi han ikke kravler, men numser frem istedet. Og så er han et lidt smalt barn, med lange ben...åh jeg ved det ikke.. :unsure

Anna er også slank og har relativt lange ben (altså ift. overkroppen - det første hun hopper en størrelse op i, er bukser) og jeg synes hun lignede lidt en Michelin-mand i Reima. Det kunne gå, fordi den er så let, men synes ikke proportionerne passede til Anna.

Hvis du vil have en Reima så husk, at de er store i størrelsen. Anna skal have str. 74 i Reima, men str. 80 i alle andre. Hun bruger str. 74 i tøj og er ved at skifte til str. 80 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke født endnu, men når tiden her kommer til at bettefisen bliver gammel nok til flyverdragt m.m så er det futter, som kan fåes til både inddørs brug og til udendørs brug, i hvertfald indtil han går mere sikkert, og før skoene reelt kommer på. Det er bare at lede de forskellige steder, og mange net online butikker har ofte også tilbud på futter.

Ang. flyverdragt, har jeg søgt også, for er også af den mening man heller ikke skal give sine børn alt på og det skal stadig være ordenligt.

Jeg fandt dette link, som jeg tænkte I også kunne bruge, og kigge lidt på http://sondagsavisen.dk/2011/36/~/media/96BD03A7F8B24C7AB7A8254DFFD1C4AE.ashx

Har det til at ligge i min favorit links på skrivebordet, da jeg tænkte det nok var meget godt lige at have liggende så man lige kan være sikker på ens barn får noget ordenligt på. Ved ikke hvor meget man egentlig burde ligge i det, men alligevel meget rart lige også at være på forkant. Ingen ønsker jo at deres barn skal fryse, eller give i vildt dyre domme eller for billigt og det så er noget "bæææ" <_<

Heldigvis kan man jo også få pæne brugte flyverdragte :) jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvilken flyverdragte jeg ender med at kigge efter, når der kommmer mere aktivitet i leg/hop m.m

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er også slank og har relativt lange ben (altså ift. overkroppen - det første hun hopper en størrelse op i, er bukser) og jeg synes hun lignede lidt en Michelin-mand i Reima. Det kunne gå, fordi den er så let, men synes ikke proportionerne passede til Anna.

Hvis du vil have en Reima så husk, at de er store i størrelsen. Anna skal have str. 74 i Reima, men str. 80 i alle andre. Hun bruger str. 74 i tøj og er ved at skifte til str. 80 :)

Ok tak :) det kan være jeg skal kigge efter en i str. 80 istedet for 86. Han ligger lidt mellem 74 og 80 alt efter tøjmærke, men den skal jo helst holde hele vinteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER