TiaK

Overtøj

60 indlæg i dette emne

Hvis du køber en ordentlig flyverdragt synes jeg at bevægelsesfriheden er fin :) vil helt klar synes at du får mest ud af flyverdragten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ved at købe en brugt Reima på dba.dk, men jeg kan ikke finde ud af hvilken størrelse jeg skal købe?! Synes jeg nu har læst et par steder, at Reima er store i størrelserne, men min søster siger de ikke er :blink

Anna bruger stadig str. 74 i body og bluse, men er skiftet til str. 80 i bukser. Skal jeg købe str. 80 eller 86? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ved at købe en brugt Reima på dba.dk, men jeg kan ikke finde ud af hvilken størrelse jeg skal købe?! Synes jeg nu har læst et par steder, at Reima er store i størrelserne, men min søster siger de ikke er :blink

Anna bruger stadig str. 74 i body og bluse, men er skiftet til str. 80 i bukser. Skal jeg købe str. 80 eller 86? :unsure

Jeg ville ikke turde købe brugt uden barnet havde prøvet flyverdragten. Jeg har i weekenden været i flere forskellige butikker og få vejledning, og der er virkelig forskel på størrelserne og også på pasformen. Jeg endte med at købe en fra name it, da den var smallest. Erica er jo lille og slank så de fleste flyverdragter var jo nærmest bredere end de var høje. Pånær den fra name it, den sad bare rigtig godt på hende, så den blev det :)

Så mit råd er at tage Anna med ud og prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reima er store i størrelserne, den er god nok, og "ballonmodellen", som de laver (kan ikke lige huske, hvad den hedder) er også temmelig bred. Den bør ikke bruges til slanke børn, for så sidder den ikke tæt nok, og de kan ikke holde varmen så godt.

Så Susanne, prøv at finde ud af, hvilken model, det er først. Nogle synes ikke Reima er helt varme nok, så hvis der skal være en fleece under, skal det måske være en 86? Det gode ved Reima er, at der er god bevægelsesfrihed, og de er ikke så tunge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se, at Anna er knap 9 måneder, jeg tror måske, jeg ville nøjes med en 80. Åhh, den er lidt svær, synes tit mine egne børn ligger liiiiiiiiiiige mellem to størrelser. Bum bum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde købe brugt uden barnet havde prøvet flyverdragten. Jeg har i weekenden været i flere forskellige butikker og få vejledning, og der er virkelig forskel på størrelserne og også på pasformen. Jeg endte med at købe en fra name it, da den var smallest. Erica er jo lille og slank så de fleste flyverdragter var jo nærmest bredere end de var høje. Pånær den fra name it, den sad bare rigtig godt på hende, så den blev det :)

Så mit råd er at tage Anna med ud og prøve :)

Name it er nemlig fin til slanke børn, og det er er Lego også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med denne tråd.. Jeg følger med da jeg virkelig synes at det er svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reima er store i størrelserne, den er god nok, og "ballonmodellen", som de laver (kan ikke lige huske, hvad den hedder) er også temmelig bred. Den bør ikke bruges til slanke børn, for så sidder den ikke tæt nok, og de kan ikke holde varmen så godt.

Så Susanne, prøv at finde ud af, hvilken model, det er først. Nogle synes ikke Reima er helt varme nok, så hvis der skal være en fleece under, skal det måske være en 86? Det gode ved Reima er, at der er god bevægelsesfrihed, og de er ikke så tunge.

Det er Reima tec (den her)

85473993_25082012091539_3453_2.jpg

og jeg synes nemlig også den ser meget bred ud! Og Anna er lang og meget slank <_< Ville jo gerne, at vi kunne undvære at hun behøver ekstra tøj under, med mindre det er -10grader.

Nu kan jeg se, at Anna er knap 9 måneder, jeg tror måske, jeg ville nøjes med en 80. Åhh, den er lidt svær, synes tit mine egne børn ligger liiiiiiiiiiige mellem to størrelser. Bum bum.

Hun er nemlig ikke engang skiftet til str. 80 i tøj endnu - kun nogen af hendes bukser er str. 80. Tror der går en måneds tid endnu, før hun skifter til body´er og bluser i str. 80. På den anden side, skal flyverdragten jo også helst kunne bruges indtil februar/marts :unsure

Name it er nemlig fin til slanke børn, og det er er Lego også.

Hvad med Mini A ture? De ser også slanke ud - f.eks. den her:

85849568_09092012203721_9404_2.jpg

Eller Ticket to heaven:

85795351_07092012165228_8039_2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ticket er også temmelig rummelige, plus de har fået en del kritik pga manglende vandtæthed, børnene er simpelthen blevet våde af dem. Miniature kender jeg ikke til deres flyverdragter.

Personligt ville jeg aldrig købe brugt, med mindre jeg vidste, at jeg kunne stole på den, jeg købte af. Har den fået skyllemiddel, for meget varme ved varmeskab eller tørretumbler, mister den vandtæthed, og med de bud, der er rundt omkring fra sidste års modeller, ville jeg slet ikke betænke mig.

KidsWorld (jeg ved ikke, om de har lige nu) men har ellers f.eks LegoTecs på bud og fri fragt, slank model og du kan bedre regne med størrelsen, en 86 er en 86. Ved Reima og Ticket er de store og brede i størrelsen, (Ticket lang i overkrop, godt for en dreng men måske lidt voldsom til en pige), jeg tror Miniature er lidt smal og kunne være fin for Anna. Jeg kender dog ikke deres tal for åndbarhed og vandtæthed, men mener, de ligger i den ok ende.

Som sagt er Kvicklys flyverdragter gode (har vundet tests og vi har prøvet en, dejlig varm og vandtæt), hvorimod jeg ville holde mig fra Føtex', Bilkas og Sportmasters (Colour Kids) som simpelthen er for tynde, ikke varme og vandtætte nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et umiddelbart bud ville være Mini A Ture til Anna, hvis den er velholdt og ikke har været udsat for varme/skyllemiddel, og så ville jeg vælge 86.

Ellers vil jeg gerne google lidt for dig, har været hele møllen igennem to gange med næsten alle modeller flere gange, og vi endte med den dyre løsning, en læææææææækker Isbjørn til 2000 kroner, for vi ville have noget godt i pasform. Vi fandt dog ud af, at sidste vinters manglende sne ikke havde behøvet at være så dyr, men han kan heldigvis bruge den igen i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ticket er også temmelig rummelige, plus de har fået en del kritik pga manglende vandtæthed, børnene er simpelthen blevet våde af dem. Miniature kender jeg ikke til deres flyverdragter.

Personligt ville jeg aldrig købe brugt, med mindre jeg vidste, at jeg kunne stole på den, jeg købte af. Har den fået skyllemiddel, for meget varme ved varmeskab eller tørretumbler, mister den vandtæthed, og med de bud, der er rundt omkring fra sidste års modeller, ville jeg slet ikke betænke mig.

KidsWorld (jeg ved ikke, om de har lige nu) men har ellers f.eks LegoTecs på bud og fri fragt, slank model og du kan bedre regne med størrelsen, en 86 er en 86. Ved Reima og Ticket er de store og brede i størrelsen, (Ticket lang i overkrop, godt for en dreng men måske lidt voldsom til en pige), jeg tror Miniature er lidt smal og kunne være fin for Anna. Jeg kender dog ikke deres tal for åndbarhed og vandtæthed, men mener, de ligger i den ok ende.

Som sagt er Kvicklys flyverdragter gode (har vundet tests og vi har prøvet en, dejlig varm og vandtæt), hvorimod jeg ville holde mig fra Føtex', Bilkas og Sportmasters (Colour Kids) som simpelthen er for tynde, ikke varme og vandtætte nok.

Tak for input!

Den MiniAture jeg har vist, har følgende data:

Dragten er vind- og vandtæt og har fleecefoer indvendig.

- Vandtæt 8.000

- Åndbar 8.000

- Vindtæt

- To lynlåse så dragten er nem at få af og på

- Aftagelig hætte

- Støvlestropper

- god pasform med bevægelsesfrihed

- tåler tørretumbler og varmeskab ved svag varme

Hvis Ticket er lang i overkroppen, skal det i hvert fald ikke være dem. Så vidt jeg kan se, har Reima vundet rigtig mange tests, men det hjælper jo ikke noget hvis de er så brede i modellen, at de ikke kan holde smalle Anna varm... <_<

Jeg må prøve at putte hende i en Reima, MiniAture og en fra Kvickly, for dem har jeg faktisk også kigget på og synes de virkede okay!

Igen, tak for input! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input!

Den MiniAture jeg har vist, har følgende data:

Dragten er vind- og vandtæt og har fleecefoer indvendig.

- Vandtæt 8.000

- Åndbar 8.000

- Vindtæt

- To lynlåse så dragten er nem at få af og på

- Aftagelig hætte

- Støvlestropper

- god pasform med bevægelsesfrihed

- tåler tørretumbler og varmeskab ved svag varme

Hvis Ticket er lang i overkroppen, skal det i hvert fald ikke være dem. Så vidt jeg kan se, har Reima vundet rigtig mange tests, men det hjælper jo ikke noget hvis de er så brede i modellen, at de ikke kan holde smalle Anna varm... <_<

Jeg må prøve at putte hende i en Reima, MiniAture og en fra Kvickly, for dem har jeg faktisk også kigget på og synes de virkede okay!

Igen, tak for input! :lovebk

Jeg tror altså du skal gå efter Molo eller Didrikson Susanne :) De er nemlig ikke så brede. Vi har haft begge dele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså du skal gå efter Molo eller Didrikson Susanne :) De er nemlig ikke så brede. Vi har haft begge dele :)

Forresten, så tror jeg faktisk ikke jeg ville vælge MiniAture som flyver det første år. De er tungere i det end de før nævnte synes jeg. Det er Danefæs faktisk også, men nu er Isabella blevet så stor, at det ikke er noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandtæt og åndbar 8000 er rigtig fint, de fleste siger, at er de 5000 er det godt, mente nok at kunne huske Mini A ture i den ok ende. Jeg mener, vi valgte dem lidt fra, fordi de var lige smalle nok, men lækre (specielt til en pige, og vi har drenge, så min mand var ikke overbevist :whistling ). Hvis den har været behandlet fint og ikke været vasket for mange gange, kunne den sikkert være fin.

Man skal også være obs når man læser vandtæthed, for nogle tal er kun 3000, men det er så EFTER den har været vasket flere gange (altså når man køber nyt i butikken og det er så ok), mens andre har et højere og godt tal, men før, den har været vasket, så som udgangspunkt kan de være lige fine, men tallene er misvisende. Håber, det gav mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i denne her, f.eks?

85504270_26082012135623_7910_2.jpg

Hvordan er Molo i størrelserne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandtæt og åndbar 8000 er rigtig fint, de fleste siger, at er de 5000 er det godt, mente nok at kunne huske Mini A ture i den ok ende. Jeg mener, vi valgte dem lidt fra, fordi de var lige smalle nok, men lækre (specielt til en pige, og vi har drenge, så min mand var ikke overbevist :whistling ). Hvis den har været behandlet fint og ikke været vasket for mange gange, kunne den sikkert være fin.

Man skal også være obs når man læser vandtæthed, for nogle tal er kun 3000, men det er så EFTER den har været vasket flere gange (altså når man køber nyt i butikken og det er så ok), mens andre har et højere og godt tal, men før, den har været vasket, så som udgangspunkt kan de være lige fine, men tallene er misvisende. Håber, det gav mening.

Jeg synes også virkelig den er rigtig fin, den MiniAture jeg har kig på! Men hvis den er helt vildt tung er det jo ikke fedt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i denne her, f.eks?

85504270_26082012135623_7910_2.jpg

Hvordan er Molo i størrelserne?

Præcis :) De er rimelig normale til lidt store i størrelsen synes jeg. Jeg ville købe str 80, hvis Karo skulle have den. Men jeg tror faktisk den er for smal til Karo lige nu. 11,1 kg og 73 cm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også virkelig den er rigtig fin, den MiniAture jeg har kig på! Men hvis den er helt vildt tung er det jo ikke fedt <_<

Den er ikke helt vild tung, men den er tungere end de nævnte- IMO ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså du skal gå efter Molo eller Didrikson Susanne :) De er nemlig ikke så brede. Vi har haft begge dele :)

Didrikson er alt for stive til de små, synes jeg, og i det hele taget. Molo har større bevægelsesfrihed, men jeg synes deres sidste års modeller ikke virker så varme.

Det er svært, og man kan blive ved, og modellerne skifter jo også fra år til år, der er forskellige modeller inden for samme mærke, de fleste bruger ikke fleecestof mere, så dragterne virker koldere, men så bruger de microfibre i stedet så ja, det er en jungle derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis :) De er rimelig normale til lidt store i størrelsen synes jeg. Jeg ville købe str 80, hvis Karo skulle have den. Men jeg tror faktisk den er for smal til Karo lige nu. 11,1 kg og 73 cm ;)

Målte lige Anna til 74cm i går og vil skyde på hun vejer ca. 9 kg.... Så jeg skal vel næsten uden tvivl have str. 80? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Målte lige Anna til 74cm i går og vil skyde på hun vejer ca. 9 kg.... Så jeg skal vel næsten uden tvivl have str. 80? :unsure

Ja, det ville jeg gøre hvis det var mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville jeg gøre hvis det var mig :)

Enig, Molo er mellem til lidt store i størrelsen, så jeg ville også sige 80. Og rimelig god bevægelsesfrihed, plus rimelig tal i vandtæt og åndbarhed. Men igen, obs hver model, det skifter fra år til år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derudover har jeg det sådan, at skulle ens barn vokse fra flyverdragten, kommer der flere på bud igen i januar. Et år var vi nødt til at købe en ekstra, fordi han var vokset fra den, og vi fik Kvicklys sat ned til 350, så skulle man vælge lidt forkert nu i junglen, går det også :balloons.

Og se nu på sidste vinter, næsten ingen sne, så man kan også købe dyrt lidt forgæves, som vi gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uh hvor har I gjort mig i tvivl om jeg har købt den rigtige dragt :unsure jeg har ikke lige tænkt på at der var smalle og brede modeller. Jeg burde jo nok have undersøgt lidt mere inden jeg købte men den hang lige dr og var på tilbud :whistling :rolleyes :blush

Er der nogen der kender mærket McKinley? For det er nemlig sådan en jeg har købt :) Den er i hvert fald med limet sømme og vind- og vandtæt i str. 86. Lige nu er Ronja omk. 9,5 kg. og 77 cm. så ved ikke om den bliver for stor :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER