TiaK

Overtøj

60 indlæg i dette emne

Erica har stadig ikke nogle udesko, og jeg kan ikke finde ud af om hendes første skal være vinterstøvler, eller om hun også skal have et par normale udesko?

I går gik hun for første gang en hel meter (6-7 skridt) så det begynder at komme meget tæt på at hun begynder at gå.

Jeg er bare bange for at hvis jeg køber normale sko til hende, så går der kun en måned eller to, så bruger hun alligevel kun støvler - og til foråret er hun vel vokset ud af dem? Eller ikke? :help

Det samme med vanter, det skal hun vel også have - igår var det lidt koldt at cykle i VS så det må snart være jeg skal ud og investere... :shop Er der forskel på kvalitet når hun ikke er ældre? Jeg tænker det kun er til transport hun skal bruge dem? Jeg kan i hvert fald ikke se for mig at hun sidder i en sandkasse med vanter på?

Og jeg indser så småt at jeg også bliver nødt til at købe flyverdragt til hende :( Hun har ellers en shoftshell heldragt som jeg havde tænkt hun kunne bruge med termotøj under, men jeg frygter lidt hun når at vokse ud af den inden vinteren er slut :(

Hvor vigtig er det at købe kvalitet (=dyrt) når hun er 1½ år? Jeg vil gerne bruge pengene for at hun er varm og tør - også sidst på vinteren, men jeg ved ikke hvor meget de slider på den, når hun ikke er ældre? Måske jeg lige skulle spørge i VS hvor meget de er ude om vinteren...

Nå, det var en lang smøre - kort af det lange er - hvad gør I og hvad vil i anbefale mht ude/vintertøj og sko?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God tråd! (selvom Anna ikke er så gammel :whistling )

Jeg stod nemlig netop lige i går nede i Kvickly og kikkede på en regn-heldragt i str. 80/86 der var forstærket på knæ og numse til 300 kr. Hun skal vel have et eller andet til vinteren (skal jo starte i VS 1/12) men HVAD?! Hun kan jo ikke gå, så sætter de hende ud i en sandkasse eller hvad?! Og hvad med fodtøj?! :blink

Tænker nemlig også, at jeg ikke gider spendere en formue på overtøj når hun er så lille - det må da være begrænset hvor meget hun kan slide på det og svede i det :unsure Jeg bruger gerne mange penge på overtøj når hun bliver 3 år og ældre, men er det virkelig nødvendigt nu?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan finde meget brugt til dem på dba osv. Kan godt betale sig, da de i den alder ikke slider så meget. Sidste vinter hvor Felix blev 1 år i feb. havde han en flyverdragt og den blev brugt for selvfølgelig er de ude om vinteren og sidder jo ned hvis de ikke kan gå stå. Tynde vanter til transport er også gode at sove med, når de bliver lidt koldere. Vi var da også selv ude og kælke osv videre når der var lidt sne så synes ikke en flyverdragt kan undværes.

Vi startede ud med overtræksfutter men da han hurtig stod op af ting selv fik han vinterstøvler med en god bund (fundet billigt på dba).

Felix flyverdragt sidste år var en fra Bilka til 250 kr. og den holdte ham god varm. Han var dog lidt michelinmand i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal faktisk være obs på, at flyverdragten skal være godt varm, når de netop kun sidder ned, så holder de sig ikke så varme. Derfor må flyverdragten gerne være varm, specielt på numsen, når de sidder i sandkassen. Kvicklys er rimelig varme og ikke så dyre. Hvis man er meget hurtig, så jeg en rigtig fin lego tex flyverdragt i går i Leg og Tøj i Århus sat ned fra 999 (mener jeg) til 299. Tror nok den var størrelse 86 (til pige).

Jeg vil hellere gå efter en god kvalitet sat godt ned end købe en middelmådig en. De bliver altså kolde og våde ret hurtigt, selv de små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd! (selvom Anna ikke er så gammel :whistling )

Jeg stod nemlig netop lige i går nede i Kvickly og kikkede på en regn-heldragt i str. 80/86 der var forstærket på knæ og numse til 300 kr. Hun skal vel have et eller andet til vinteren (skal jo starte i VS 1/12) men HVAD?! Hun kan jo ikke gå, så sætter de hende ud i en sandkasse eller hvad?! Og hvad med fodtøj?! :blink

Tænker nemlig også, at jeg ikke gider spendere en formue på overtøj når hun er så lille - det må da være begrænset hvor meget hun kan slide på det og svede i det :unsure Jeg bruger gerne mange penge på overtøj når hun bliver 3 år og ældre, men er det virkelig nødvendigt nu?!

Jeg har købt de HER til Johan de er med fødder i så de kan have fx uldfutter under :) Ved de fås i rød, blå og sort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt de HER til Johan de er med fødder i så de kan have fx uldfutter under :) Ved de fås i rød, blå og sort :)

Årh - de er smarte! Sådan nogen vil jeg da helt sikkert overveje! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan finde meget brugt til dem på dba osv. Kan godt betale sig, da de i den alder ikke slider så meget. Sidste vinter hvor Felix blev 1 år i feb. havde han en flyverdragt og den blev brugt for selvfølgelig er de ude om vinteren og sidder jo ned hvis de ikke kan gå stå. Tynde vanter til transport er også gode at sove med, når de bliver lidt koldere. Vi var da også selv ude og kælke osv videre når der var lidt sne så synes ikke en flyverdragt kan undværes.

Vi startede ud med overtræksfutter men da han hurtig stod op af ting selv fik han vinterstøvler med en god bund (fundet billigt på dba).

Felix flyverdragt sidste år var en fra Bilka til 250 kr. og den holdte ham god varm. Han var dog lidt michelinmand i den :)

Tak for svar - jeg har lige siddet og kigget en masse på dba, og der er faktisk flere gode muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal faktisk være obs på, at flyverdragten skal være godt varm, når de netop kun sidder ned, så holder de sig ikke så varme. Derfor må flyverdragten gerne være varm, specielt på numsen, når de sidder i sandkassen. Kvicklys er rimelig varme og ikke så dyre. Hvis man er meget hurtig, så jeg en rigtig fin lego tex flyverdragt i går i Leg og Tøj i Århus sat ned fra 999 (mener jeg) til 299. Tror nok den var størrelse 86 (til pige).

Jeg vil hellere gå efter en god kvalitet sat godt ned end købe en middelmådig en. De bliver altså kolde og våde ret hurtigt, selv de små.

God pointe med at de måske ikke er så aktive - dog tænker jeg at Erica vil være det, da hun jo er 1½ år til vinter... Puh, synes det er en jungle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd! (selvom Anna ikke er så gammel :whistling )

Jeg stod nemlig netop lige i går nede i Kvickly og kikkede på en regn-heldragt i str. 80/86 der var forstærket på knæ og numse til 300 kr. Hun skal vel have et eller andet til vinteren (skal jo starte i VS 1/12) men HVAD?! Hun kan jo ikke gå, så sætter de hende ud i en sandkasse eller hvad?! Og hvad med fodtøj?! :blink

Tænker nemlig også, at jeg ikke gider spendere en formue på overtøj når hun er så lille - det må da være begrænset hvor meget hun kan slide på det og svede i det :unsure Jeg bruger gerne mange penge på overtøj når hun bliver 3 år og ældre, men er det virkelig nødvendigt nu?!

Vi har været rigtig glade for Ericas vandtætte shofshell heldragt - og vi har bare brugt de der forede luffer til fødderne - synes det har fungeret fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, tror jeg er kommet frem til at Erica skal have en flyverdragt, det bliver måske lige besværligt nok for VS personale hvis hun først skal have termotøj på og derefter heldragt - de har jo også andre børn at tage sig af...

Jeg har siddet og kigget en masse på nettet men hold op hvor jeg synes det er svært! Jeg tor jeg skal ud og prøve at røre og føle på en nogle først!

Og så tror jeg også jeg er kommet frem til at hun skal have et par efterårs/forårssko inden jeg køber vinterstøvler til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har tilbud på flyverdraget i Intersport i øjeblikket til omk. 300 kr. mener jeg det er. De er sat ned fra 6-700 kr. hvis jeg husker rigtigt. Vi har købt en og de virker rigtig lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været rigtig glade for Ericas vandtætte shofshell heldragt - og vi har bare brugt de der forede luffer til fødderne - synes det har fungeret fint :)

Hmm... hvad er det for nogen forede luffer til fødderne? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har tilbud på flyverdraget i Intersport i øjeblikket til omk. 300 kr. mener jeg det er. De er sat ned fra 6-700 kr. hvis jeg husker rigtigt. Vi har købt en og de virker rigtig lækkert :)

Har lige været inde og kigge. De koster normalt 500 kr... Kan ikke finde ud af om de er for voldsomme, når man kun er lige fyldt et år? :unsure Virker de tykke/tunge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... hvad er det for nogen forede luffer til fødderne? :unsure

De hedder vist også overtrækssutter.

Vores har et fleecelag inderst og så regn"stof" yderst. Og så kan de trækkes op til lige under knæet, hvor der så er en elastik, der kan strammes. Jeg mener Reima fører nogle modeller. Vi har købt vores i ønskebørn, men aner ikke hvem der har lavet dem.

EDIT: Jeg fandt lige dette billede på nettet, de er dog med velcro :)

85492181_25082012222301_6013_3.jpg

Jeg mener fra min MG havde en flyverdragt, hvor de fulgte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart! Jeg synes godt nok det er svært! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været inde og kigge. De koster normalt 500 kr... Kan ikke finde ud af om de er for voldsomme, når man kun er lige fyldt et år? :unsure Virker de tykke/tunge?

Ok synes de stod lidt dyrere men det jeg lagde mest mærke til prisen jeg skulle give :D Jeg har købt den i en lidt større størrelse end hun er nu, så lige nu kan den godt virker lidt voldsom, men jeg håber hun vokser til den så den ikke gør. Hvis jeg havde købt i den størrelse hun er nu så ville den være helt fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyverdragt er noget jeg gerne vil ofre en del penge på. Den skal bare være i orden! Især når de er så små og ikke bevæger sig så meget rundt. Så skal den være godt varm:)

Jeg har kig på en super lækker én fra Katvig til 999 kr. Jeg prøvede den på ham i str. 80 og den sad rigtig godt. Jeg er dog i tvivl om jeg skal købe den i 86? :unsure Han skulle jo gerne kunne passe den hele vinteren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyverdragt er noget jeg gerne vil ofre en del penge på. Den skal bare være i orden! Især når de er så små og ikke bevæger sig så meget rundt. Så skal den være godt varm:)

Jeg har kig på en super lækker én fra Katvig til 999 kr. Jeg prøvede den på ham i str. 80 og den sad rigtig godt. Jeg er dog i tvivl om jeg skal købe den i 86? :unsure Han skulle jo gerne kunne passe den hele vinteren.

Prøv at mærke efter i skridtet og oppe ved skuldrene skal der være en hel håndsbredde at vokse i plus når de kravler, skal der være ekstra længde, for den kravler op i skridtet. Drenge er som regel lidt længere i overkroppen end piger, så derfor er det godt at finde en model, der er lidt længere i overkroppen, så kan den holde hele vinteren. Vi køber en størrelse større end de er f.eks. barn 80 cm får en flyverdragt str. 86.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at mærke efter i skridtet og oppe ved skuldrene skal der være en hel håndsbredde at vokse i plus når de kravler, skal der være ekstra længde, for den kravler op i skridtet. Drenge er som regel lidt længere i overkroppen end piger, så derfor er det godt at finde en model, der er lidt længere i overkroppen, så kan den holde hele vinteren. Vi køber en størrelse større end de er f.eks. barn 80 cm får en flyverdragt str. 86.

Så skal han have den i 86 :)

Tak :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået flyverdragt brugt, ellers havde jeg tænkt mig at købe en i en sport outlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt flyverdragt til Silje + vinterjakke.

- En flyver str (stor)74 fra EjSikkelej og en str. 86 fra Mikk-Line købt på tilbud i vinters.

Termostøvler og vinterstøvler har vi, ubrugte, fra min kusine.

Skal dog ha købt en sovedragt til barnevognen, men tror det bliver uld - til begge piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at købe sådan en softshell-dragt og sørge for den er stor nok til der kan være fleece/ulddragt, eller bare en trøje alt efter vejret, indenunder. Er det helt dumt? :unsure

Jeg har kig på denne her:

O935.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at købe sådan en softshell-dragt og sørge for den er stor nok til der kan være fleece/ulddragt, eller bare en trøje alt efter vejret, indenunder. Er det helt dumt? :unsure

Jeg har kig på denne her:

O935.jpg

Men hvorfor ikke købe en rigtig flyverdragt? Så skal man kun give et lag på. Det ville de nok foretrække i vuggestuen ;)

Er den vandtæt sådan én?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den er for kold og softshell er som regel kun vandafvisende. Jeg ville også købe en flyderdragt og som LilleMi siger, er det også nemmere med et lag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor ikke købe en rigtig flyverdragt? Så skal man kun give et lag på. Det ville de nok foretrække i vuggestuen ;)

Er den vandtæt sådan én?

Fordi, at så kunne man også bruge dragten, når det var vådt, men ikke specielt koldt i løbet af efteråret - evt. bare med en varm trøje under.

Jeg er jævnt ligeglad med hvad de foretrækker i vuggestuen - hvis jeg kan give mit barn markant mere bevægelsesfrihed ved at gøre sådan her, fremfor en flyverdragt, så er det ikke pædagogerne i vuggestuen der skal afgøre det :whistling

Jeg går da stærk ud fra den er vandtæt - hvis ikke, er det slet ikke aktuelt ;)

Ja, den er for kold og softshell er som regel kun vandafvisende. Jeg ville også købe en flyderdragt og som LilleMi siger, er det også nemmere med et lag.

Hvis den kun er vandafvisende, så er det ikke en mulighed... Hmmm, måske jeg bare skal droppe den tanke :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER