Tangaa

Har brug for jeres uforbeholdne mening

14 indlæg i dette emne

Kære tøser.

Min datter, på 4 uger idag, har de sidste 3-4 døgn, især her de sidste 48 timer, haft problemer med finde ro og sove. Hun har indtil fredag sovet 3 timer af gangen, spist, blevet skiftet, blevet aktiveret og spist og så sovet 3 timer igen - nogenlunde i fast rytme.

fredag begyndt hun med uro, ikke at hun hyler hyskerisk, men uro, vil ikke ligge på ryggen på direkte fladt underlag og sover maks en time af gangen, oftere kun 30-45 minutter i løbet af dagen.

Så havde jeg besøg af SP idag, hun siger at hun er asymetisk bagpå, han lidt skævt baghoved (havde jeg godt set og hun er ikke meget for at have hovedet til den ene side, hverken i vågen eller sovene tilstand)

SP siger det er fordi hun har "skæv ryg" og nok derfor hun ikke kan finde ro til at sove liggende på ryggen ... - så hun anbefaler kiropraktor.

Jeg har fået en tid allerede imorgen kl. 10.30.

Sagen er så den, at vi er invireret til weekendophold, i anledningen af min kærestes mormor&morfars fødselsdag i nordjylland. - men hvis vi skal med, så skal lillepigen og jeg kører imorgen, i 2,5 time, så overnatte der, så kører igen lørdag i 1,5 time. Være et "fremmed sted" fra lørdag til søndag og kører hjem i cirka 3-3.5 time søndag.

For det første så er det utrolig lang tid i en autostol, det jeg ikke meget for, men sådan som hun har det kan hun jo heller ikke finde ro til at sove, og sover aller bedst, liggende på min brystkasse eller tæt på mig ... kan lige se for mig, hvilken tur det ville være for mig og hende vigtigst af alt... :unsure ikke sjovt.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at spørge kiropraktoren til råds imorgen også, men ved bare at min kæreste rigtig gerne vil have vi kommer, hvilket jeg udemærket godt kan forstå, men for filan - det er jo bare ikke det bedste for hende, og det er HENDE der er det VIGTIGSTE !!

Hvad ville I gøre ??

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville blive hjemme. Har svært ved at forestille mig at det ville blive en god oplevelse for hverken baby, dig eller kæresten + familie.

Lyder til at I vil have god gavn af en rolig weekend hjemme i stedet. Selvom det er ærgeligt at gå glip af festen og jeg sagtens kan forstå at kæresten gerne vil have jer med.

Vi skal selv til fødselsdag i Jylland når Prinsessen er 5-6 uger men har sagt at det afhænger fuldstændig af dagsformen om vi kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade manden tage afsted alene eller alle blive hjemme. Det er godt nok en lang køretur for sådan en lille størrelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert blive hjemme. Jeg ville aldrig køre så langt med en baby på 4 uger - uanset om baby havde ondt i ryggen eller ej, for det er under ingen omstændigheder godt at sidde så længe i en autostol. Er der ikke en eller anden tommelfinger-regel der siger noget om maks 30min ad gangen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der er en regel. Har hørt 45 min om dagen så det er alt for langt at køre med hende. De kan slet ikke holde til de stød hun får op i ryggen.

Hvis man skal køre langt med sine helt små poder er det en god ide at lege en lovlig lift til bilen i en børneforretning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive hjemme.. men hvis du virkelig gerne vil med, så tag toget eller leje en liftbox eller hvad de ny hedder hvor baby kan ligge ned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive hjemme, ingen tvivl, og du hælder jo også selv mest til det. Snak med kæresten om det, han vil jo nok gerne vise vidunderet frem til familien, men i kan jo lave en aftale med dem når hun bliver lidt ældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Venedig med Noah, da han var omkring 8 uger. Det er en koeretur paa ca. 2,5-3 timer, som vi delte op i tre, og holdt saa mindst en halv times pause de to gange, vi holdt pause. Her blev noah lagt i sin lift med det samme, hvor han strak sig saa vaeldigt, og saa var han selvfoelgelig paa armen af en af os, blev ammet og puslet. Han klarede det VILDT godt, men vi koerte ogsaa kl. 4-5 stykker om natten, hvor han alligevel ville have sovet videre efter amningen.

Jeg synes du skal foelge din intuition og ogsaa taenke paa, hvad DU selv orker. DU vil jo skulle holde mindst en god, lang pause undervejs. Hende Helen Netsundhedsplejersken.dk plejer at sige, at man godt kan goere det, men at man skal holde gode pauser og/eller hjaelpe de smaa med at skifte stilling, som i loefte numsen paa dem lidt, medmindre du lejer en koerelift Jeg vil sige, at jeg godt kunne maerke paa Noah, at han var mere klar til lang koeretur som 8 uger gammel fremfor 4 uger gammel, hvor koeretur paa 40 min var nok for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dit tilfælde ville jeg nok blive hjemme. Det lyder som en meget presset og hektisk tur, med overnatninger forskellige steder osv. Evt. kan din kæreste måske tage afsted alene?

Vi kørte fra Sjælland til Jylland (og hjem igen et par dage efter), da Lise var ganske lille (og flere gange siden også) - en tur på 2,5 time, hvor vi så holdt 1-2 pauser undervejs. Det var intet problem i starten, der sov hun bare igennem det. Siden er hun så begyndt at blive mere utilfreds i autostolen og har taget nogle tudeture, hvilket har gjort det til nogle lidt udfordrende og knapt så sjove køreture.

Vi spurgte SP om hvordan det var med babyer og autostolen og fik at vide at så længe det ikke var alt for tit, så kunne de små godt klare længere stræk i autostolen på 1-2 timer uden pause. Hvis man derimod ofte kører med dem i bil - fx flere gange om ugen - så skal man begrænse tiden i autostolen til 30-45 min ad gangen. Vi tog kun på de længere ture i bilen ca. en gang om måneden, så i vores tilfælde var det ok at hun sad i lidt længere tid i autostolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelse tøser :loveshower

Vi tog ikke afsted :balloons

Idag var vi til kiropraktor og Frederikke har haft noget siddende i nakken, formentligt efter fødslen, der gik så hurtigt. SÅ det blev løsnet, og vi skal afsted igen mandag - det er så dejligt :biglove for nu er min datter tilbage, som hun plejer at være :)

Så nej UNDER INGEN omstædnigheder skulle hun sidde i en autostol så længe..... :unsure

Tror svigerfamilien blev skuffet, men de må skisme da kunne forstå det på ingen måde er gavnligt for hende, slet ikke nu, og vi risikerede bare det ville blive værre, kan egentligt ikke forstå hvorfor de ikke bare siger "Selvfølgelig skal hun ikke det" - for det virkede ærligt ikke sådan - men skidt nu være med det, jeg gør hvad der er bedst for vores datter og så må de gerne være skuffede ...dont care :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da ikke noget ondt ment med de ikke bifalder at i melder afbud.

De havde da glædet sig til at se jer allesammen og når man får en besked skal den lige synkes.

Når den er bearbejdet tænker de nok, ej det skal hun da ikke.

Men dejligt i kom til kiroprakteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som MLM skriver så tror jeg da helt sikkert svigerfamilien godt forstår at I ikke vil kører så langt hvis I har forklaret hvorfor, men jeg kan da godt forstå de lige bliver skuffet. De har sikkert glædet sig til at I skulle komme nu I bor lige væk og I formentlig ikke ser dem så tit :)

Jeg kan godt forstå I ikke kørte og det ville jeg hellere ikke selv have gjort med en på den størrelse der har problemer med ryggen. God bedring med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God beslutning - det kommer de jo over og har naeppe noget med dig og jer at goere icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte til Svendborg og retur fra København i søndags da vi skulle til barnedåb, og det kunne vi godt mærke på Alberte om mandagen, hun ville helst bare ligge fladt i sin lift.

Så jeg kan godt forstå jeres beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER