Turboline

Hvor meget malker I ud???

22 indlæg i dette emne

Hvor stor mængde kan I malke ud af gangen?

Hvilken metode bruger I? hånd, manuel pumpe eller elektrisk pumpe?

Hvis man ikke får så store portioner, kan man så hælde dem sammen når de er kølet ned, så man kan fryse en lidt større mængde samtidigt?

Jeg har endnu ikke fået mere end maks. 80 ml ud på en gang, og oftere ligger det omkring 60 ml.

Jeg malker ud med hånden, men overvejer i den grad en pumpe, synes bare de er dyre <_<

Der er masser af mælk, for Bjarke er helt klart mæt og vokser så rigeligt som han skal.. Er bl.a. i gang med at anlægge dobbeltg´hage nr. 2 ;)

Gode råd modtages med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor stor mængde kan I malke ud af gangen?

Hvilken metode bruger I? hånd, manuel pumpe eller elektrisk pumpe?

Hvis man ikke får så store portioner, kan man så hælde dem sammen når de er kølet ned, så man kan fryse en lidt større mængde samtidigt?

Jeg har endnu ikke fået mere end maks. 80 ml ud på en gang, og oftere ligger det omkring 60 ml.

Jeg malker ud med hånden, men overvejer i den grad en pumpe, synes bare de er dyre <_<

Der er masser af mælk, for Bjarke er helt klart mæt og vokser så rigeligt som han skal.. Er bl.a. i gang med at anlægge dobbeltg´hage nr. 2 ;)

Gode råd modtages med kyshånd :)

Hvorfor vil du gerne malke ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker en del ud, men det er fordi min mælkeproduktion skal stimuleres, da jeg stadig ikke producerer nok, til at lillepigen kan blive mæt kun ved min mælk. Men kan da prøve at svare på dine spørgsmål alligevel :)

Hvor stor mængde kan I malke ud af gangen? Kan gerne pumpe mellem 20 og 30 ml. ud af gangen på hvert bryst, men min produktion er heller ikke helt høj nok endnu

Hvilken metode bruger I? hånd, manuel pumpe eller elektrisk pumpe? Jeg har en elektrisk pumpe, som jeg er super glad for, nu hvor jeg malker hver dag. Det er en dyrere løsning, så tror, hvis jeg kun skulle bruge den lejlighedsvist, ville jeg købe en manuel. Den jeg har fungerer ved at jeg trykker en knap ind, og så danner maskinen vakuum og suger.

Jeg har den her fra Pigeon til 600 kr.

Hvis man ikke får så store portioner, kan man så hælde dem sammen når de er kølet ned, så man kan fryse en lidt større mængde samtidigt?

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være noget galt i at blande, da vi blander det udmalkede op med mme, og hospitalet har sagt god for det, så det er vel det samme. Bare det ikke står i køleskab mere end 24 timer.

Hvis du malker ud i hånden har jeg læst mig frem til, at man skal starte med at massere brystet i små cirkelbevægelser med 2-3 fingre for at sætte gang i nedløbsrefleksen. Hvis du har malket, og der ikke kommer mere, kan du prøve at lave cirklerne igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan oftest faa en 60-80 ml ud ialt. Nogle gange over 100 ml.

Jeg malker ud ca. hver 4. dag, eller efter behov for toemt bryst, for har en overproduktion isaer paa hoejre bryst.

Der findes en god guide her.

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker imellem 140 og 200 ud på højre og imellem 60 og 100 på venstre.. Jeg bruger manuel pumpe.. Der er mange billige brugte, som næsten ikke er brugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har malket mellem 60 og 140 ml ud på ét bryst på 10 minutter her de sidste par dage, hvor jeg er begyndt at malke ud igen (har ellers ikke gjort det siden vi var på hospitalet efter fødslen).

Jeg har en elektrisk pumpe fra avent, som jeg er rigtig glad for :)

Såvidt jeg har forstået må du gerne blande, sålænge du husker at holdbarheden gælder fra første portion. Altså hvis du f.eks. malker ud kl. 6 om morgenen og igen kl. 22 om aftenen og blander de to portioner, så kan det samlet stadig kun holde sig til kl. 6 næsten morgen (medmindre du kommer det i fryseren :))

Edit: Nu hvor jeg tænker over det, så havde jeg da fat i begge bryster, da jeg fik de 60 ml ud... Der var jeg nemlig også lidt bekymret for, at jeg var ved at løbe tør... Men så var der 100 ml på et bryst dagen efter :rolleyes Jeg tror bare at det skifter lidt og også afhænger lidt af hvornår på dagen det er, hvordan man har sovet, spist osv... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok glad for at læse, at andre med normal produktion i mælkebaren også kun kan malke 60 ml ud til sammen ;-) jeg blev vild bekymret for om jeg var ved at løbe tør, selvom bettefisen tager fint på og alle andre tegn var ok.

Jeg har en manuel pumpe. Hvis jeg skulle malke meget ville jeg gerne have en elektrisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malker i alle ud fordi i har for lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten malkede jeg ud, fordi jeg havde for lidt, og nu malker jeg ud for at have reserver i fryseren til hvis han skal passes. :)

Nå ja, og så imorges malkede jeg ud fordi der var så meget, at det gjorde ondt og lækkede igennem tøj osv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker kun ud, fordi jeg har for meget - og som sagt mest for meget i hoejre bryst, hvor der ligesom danner sig en maelkejunge over nogle dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker kun ud, fordi jeg har for meget - og som sagt mest for meget i hoejre bryst, hvor der ligesom danner sig en maelkejunge over nogle dage :)

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at du blot holder overproduktionen ved lige eller måske ligefrem øger den ved at malke ud :unsure men går ud fra du godt er klar over dette.. prøver du at trappe udmalkningen ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at du blot holder overproduktionen ved lige eller måske ligefrem øger den ved at malke ud :unsure men går ud fra du godt er klar over dette.. prøver du at trappe udmalkningen ned?

I know.... Jeg havde samme dilemma, men som min jordemoder sagde, saa risikerer jeg at det stopper til og saa faar han jo ikke mere maelk fra det bryst. I forvejen har jeg jo hele tiden skullet massere det bryst under den varme bruser, for der er saadan en knude, der dannes. Nogle gange er brystet bare ved at eksplodere af maelk, saa jeg er noedt til at malke ud, sagde hun. Men jeg er vist ved at vaere kommet problemet til livs - har i hvert fald ikke malket ud siden 2/9, kan jeg se i fryseren. Noah har saa varet ved at kloejes et par gange med den hastighed, det maelk har paa unsure.gif

Jeg skal ogsaa bare trykke overst paa brystet, saa staar det ud i en straale laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know.... Jeg havde samme dilemma, men som min jordemoder sagde, saa risikerer jeg at det stopper til og saa faar han jo ikke mere maelk fra det bryst. I forvejen har jeg jo hele tiden skullet massere det bryst under den varme bruser, for der er saadan en knude, der dannes. Nogle gange er brystet bare ved at eksplodere af maelk, saa jeg er noedt til at malke ud, sagde hun. Men jeg er vist ved at vaere kommet problemet til livs - har i hvert fald ikke malket ud siden 2/9, kan jeg se i fryseren. Noah har saa varet ved at kloejes et par gange med den hastighed, det maelk har paa unsure.gif

Jeg skal ogsaa bare trykke overst paa brystet, saa staar det ud i en straale laugh.gif

Det lyder vildt :D Men dejligt at det trods alt ser ud til at gå den rigtige vej, for det må da også være træls konstant at skulle malke ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker slet ikke ud - der har ikke været behov for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder vildt :D Men dejligt at det trods alt ser ud til at gå den rigtige vej, for det må da også være træls konstant at skulle malke ud

Ja, det er lidt traels, men det skulle ogsaa gerne stabilisere sig efter de foerste 3 maaneder, saa mon ikke det er ved det nu, hvis jeg forbliver standhaftig... isaer fordi maelkepumpen skal vaskes og koges efter hver gang og saa det med at koele og haelde sammen for saa at fryse det... men nu har vi da lidt i fryseren, hvis brysterne skal noget andet en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, så lyder det ikke unormalt sådan som jeg har det :)

Jeg malker foreløbigt ud med hånden, og der går meget til spilde, som kun kommer i dråber og ikke i stråler, og som derfor løber ned af brystet istedet <_<

Jeg malker ud for at få opbygget et lager, da der er nogle konferencer i løbet af efteråret som jeg skal/vil med til. Og så fordi jeg simplethen har brug for lidt "frihed". Vi har fået fået jordens største mirakel og jeg elsker ham for vildt, men jeg var lige ved at gå ned rent mentalt over at være bundet til huset/ham 24/7 :(

Snakkede med en god veninde, der er sygeplejeske, og hun sagde, at det var helt i orden at føle sådan! Det lettede virkelig! Følte mig lidt som en dårlig mor, når jeg ikke syntes det var fantastisk at sidde time efter time med ham liggende ved brystet. Der var så meget jeg gerne ville nå, helt basale ting som rengøring og vasketøj, som jeg bare måtte lade ligge, eller bare kunne komme ud og handle et par timer på egen hånd...det var simpelthen for hårdt. Og så tanken om ikke at kunne deltage i nogetsomhelst de næste mange måneder, hvis ikke han kunne være med...

Men skal helt klart have fat i en pumpe :)

Vil jo gerne kunne fortsætte med, at han kun får min mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faa dig en fra Medela eller Philips Avent. Jeg ville oenske, jeg havde koebt den fra Medela istedet for Avent, men mange trives jo fantastsisk med Avent...

Saa kan du koebe et Avent Via saet (opbevaringsboetter, der kan saettes direkte paa pumpen) eller Medela poserne til opbevaring(som kan saettes ditrekte paa pumpen) i fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for min pumpe fra pigeon. Den er elektronisk og det er jeg super glad for. Jeg har set at der er mange til salg på dba, som ikke har været brugt eller i hvert fald kun lidt. Der er der rigtig mange penge at spare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker ud for at få opbygget et lager, da der er nogle konferencer i løbet af efteråret som jeg skal/vil med til. Og så fordi jeg simplethen har brug for lidt "frihed". Vi har fået fået jordens største mirakel og jeg elsker ham for vildt, men jeg var lige ved at gå ned rent mentalt over at være bundet til huset/ham 24/7 :(

Snakkede med en god veninde, der er sygeplejeske, og hun sagde, at det var helt i orden at føle sådan! Det lettede virkelig! Følte mig lidt som en dårlig mor, når jeg ikke syntes det var fantastisk at sidde time efter time med ham liggende ved brystet. Der var så meget jeg gerne ville nå, helt basale ting som rengøring og vasketøj, som jeg bare måtte lade ligge, eller bare kunne komme ud og handle et par timer på egen hånd...det var simpelthen for hårdt. Og så tanken om ikke at kunne deltage i nogetsomhelst de næste mange måneder, hvis ikke han kunne være med...

Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed eller føle du skal forsvare dine følelser :kiss det er helt normalt, måske lidt tabu, men normalt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan GODT forstaa, hvis en mor foeler sig fanget i babyboblen og har behov for at komme ud og vaere sig selv - JUST DO IT, det bliver man en bedre mor af, tror jeg 7himmel.gif

Hilsen Camilla, som idag har maattet malke ud fra hoejre bryst igen. Det var simpelthen ved at eksplodere igen nu. Behoevede bare at satte Avent'en paa, pumpe et par gange og saa ellers holde den inde, og vupti, 90 ml. paa no time ohmy.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hilsen Camilla, som idag har maattet malke ud fra hoejre bryst igen. Det var simpelthen ved at eksplodere igen nu. Behoevede bare at satte Avent'en paa, pumpe et par gange og saa ellers holde den inde, og vupti, 90 ml. paa no time ohmy.gif

Det gad jeg sgi godt. Her skal der knokles i 20 min for 40 ml. :numse Kan godt forstå du var ved at springe :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gad jeg sgi godt. Her skal der knokles i 20 min for 40 ml. :numse Kan godt forstå du var ved at springe :o

Ahh, det er saa traels, naar der bare ikke rigtig kommer noget Kiss.gif

Puhh, ja, men nu gik der da 8 dage foer jeg skulle toemme brystet igen yay.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER