Myliona

Har i tænkt på om jeres barn er grimt?

52 indlæg i dette emne

Ja, det er måske et mærkeligt spørgsmål :whistling Men, jeg har set et par grimme babyer.. Og nogen vil måske påstå at babyer ikke kan være grimme - så lad os kalde dem knap så kønne, men stadigvæk fantastisk babyer :)

Nå, det som jeg kom til at tænke på var faktisk, om I har tænkt på om jeres baby er grim???

Den anden dag, hvor en sagde hendes baby var smuk (og det synes jeg bare slet ikke), så tænkte jeg..

Gad vide om Camille egentlig er grim, og jeg bare synes hun er smuk(kest)? Altså... Ved man hvis man har en GRIM baby???

Ej, det er måske også et dumt spørgsmål.. men kender ingen som selv "ved" at de har grimme babyer :whistling

Eller er naturen bare indrettet så man synes man har den kønneste baby? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt det... Jeg synes SELV at Valdemar er en utrolig køn lille dreng med fine proportioner, masser af lækkert hår, smukke blå øjne og et ægte scoresmil ;)

Men især da han var helt ny var jeg bange for, om folk ville blive "skuffede" når de så ham. Han var jo en del over gennemsnittet størrelsesmæssigt og havde også allerede en masse hår, så han virkede jo egentlig ikke sådan specielt nyfødt og mikrolille, som mange nyfødte jo ellers gør.

Og jeg kunne huske, at jeg engang havde læst i "Nynnes dagbog" (jeg ved godt, at det er fiktion, men nogen tænker vel lige som hende) noget med, at hun havde været på barselsbesøg og beskrev babyen som "4 kg stor fed og dejfarvet" eller sådan noget i den stil, og Valdemar har jo altid vejet OVER 4 kg, så jeg tænkte tit på om nogen mon så ham som "en stor, fed og dejfarvet" baby :unsure

Og det blev IKKE bedre, da han begyndte at få lidt hormon/varmeknopper, som selv jeg synes var lidt uklædeligt. :(

Heldigvis har alle dog virket helt forelsket i ham og sagt, at han er en skøn og fin lille basse :7himmel Ærligt, så gider jeg faktisk heller ikke høre det, hvis nogen synes han er grim :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 100 % overbevist om at alle synes at min baby er den smukkeste i hele verden. Men om andre er enige med mig ved jeg dog ikke.

Men har selv ofte tænkt det samme som dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha, jeg synes det er et fedt spørgsmål.!! :lolhit Har selv tænkt på det SÅ mange gange!!! Og jeg har ikke engang født endnu...! :D

Jeg er enig i, at der findes grimme babyer, men man vil jo ALDRIG sige det til forældrene - heller ikke, hvis de direkte spurgte! Jeg er hvert fald ikke en af dem der bare synes, at alle babyer er total cute! Derfor er min største frygt (udover at bebs ikke er sund og rask selvfølgelig) at hun er grim! Men altså, hvorfor skulle man nogensinde tænke det om sit eget barn?? Synes også jeg har læst et sted, at forældre ikke kan se, hvis deres eget barn er grimt, noget med instinktet til at passe på de små eller sådan noget...

Og så vil jeg lige tilføje, at ofte bliver babyer, børn og folk generelt bare pænere, når man kender dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg er sikker på mit barn blir tosse grimt! Jeg er sådan en der egentlig ikke synes babyer er sådan vildt smukke, men er mere lidt skræmt over deres udseende - det samme med katte :D men altså man synes jo nok altid ens egen produktion er smuk ;) og babyer er jo alle charmerende - på hver deres måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fætter var virkelig ikke en køn baby, og det sagde min tante også selv. Så nogle kan godt se det ;)

Men jeg ved da godt, at jeg har verdens lækreste baby. Sorry tøser :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor har jeg også bare set mange grimme babyer, og nej har selvfølgelig ikke sagt det højt!

Jeg tænker lidt på om man ser flere grimme babyer, når man selv bliver mor? da man sammenligner alle med ens egen lille guldklump og INGEN jo kan være kønnere end den

Tror det er umuligt at se noget som helst grimt i ens eget barn da det jo er en kombination af en selv og manden i sit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender flere der har sagt deres egen baby ikke var den kønneste...

Mine børn er muligvis ikke dr kønneste i hele verden, men det tæt på ;)

Er også sikker på de fleste synes mine børn er rigtig kønne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes selv at Silje var tyk men pæn da hun blev født... Nu her kan jeg godt tænke at så pæn var hun måske ikke, men synes hun er smuk nu og det er jeg sikker på at andre også synes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille fun-fact:

- Jeg synes Valdemar er en utrolig køn baby

- Jeg synes ikke, at jeg selv var en specielt køn baby

- Jeg synes Valdemar ligner mig som baby rigtig meget

Og nej, jeg kan ikke lige forklare, hvordan det hænder sammen :rolleyes (Måske går "vores look" bare bedre til drenge end til piger?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, det er et sjovt spørgsmål, og sikkert for nogle, lidt tabu.... :rolleyes

jo, der findes helt bestemt babyer som er 'knap så kønne' som andre babyer.... men for mig er det komplet ligegyldigt, for alle babyer er dejlige på hver deres måde, og de er jo uskylden selv.... og det skal nok passe at nogle af de grimmeste babyer vokser op og bliver fotomodeller en dag, hehe....

jeg synes selv at min Astrid er utrolig smuk, hun er sådan indbegrebet af et lille dukkebarn, med meget store blå øjne, blonde krøller og buttede kinder, og så smiler hun med hele ansigtet.... :7himmel hun får ofte kommentarer for hendes øjne især.... :P

men men, alle babyer er bare dejlige.... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i at alle babyer er dejlige..

Lidt sjovt, for min kæreste sagde den anden dag, at han virkelig havde frygtet at vi fik et grimt barn og sådan et barn man bare havde lyst til at gemme væk og at han bare var SÅ glad for at hun ar den smukkeste baby i verden :7himmel

Jeg har faktisk mødt en enkel, der sagde at det var godt der fandtes så meget sødt babytøj (Men det var jo ikke direkte at sige man synes ens baby var grim)

Jeg har virkelig prøvet at kigge på Camille, og tænke om hun måske var grim :rolleyes Men det synes jeg virkelig slet ikke hun er, overhovedet.... :rolleyes

Og Barbamama du har ret; Vi gider da ikke høre vores baby er grim.. Til gengæld, kan jeg blive helt varm, hvis en mor sammenligner sit barn med mit - altså som i "hun er næsten lige så smuk som XX" fordi jeg tænker at når jeg siger det, så er det altså om en VIRKELIG smuk baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke babyer kan være decideret grimme. Alle babyer er nuttede og søde - lidt ligesom en mobs: Den er ret kikset - rent proportionelt, men alligevel meget kær :rolleyes

Babyer kommer jo til at ligne deres forældre! - måske er det derfor barnets forældre aldrig kan "se" hvis det er grimt eller knapt så smukt. ;) Så er det jo det samme som erkende at man selv er "grim". :respekt

Når man lærer et menneske at kende, forsvinder "grimme" træk somregel også. Fx synes mine veninder min næse passer til mit ansigt og at jeg har et pænt eet, men jeg synes selv den er stor og træls og slet ikke pæn.

Desuden er begrebet "smuk" forskelligt fra menneske til menneske. Nogle synes afrobabyer er SÅ smukke, andre er mere til lyse børn.

Men altså JO hvis man virkelig VIL, så kan man godt se om et barn er smukt proportionelt eller knap så heldigt. ;)

Men det er jo i bund og grund ikke det det kommer an på. Børn er dejlige uanset :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eller andet sted smelter jeg også overfor ALLE babyer, når de smiler :biglove

(og har ikke lyst til at holde en eneste, hvis den har bussemænd i næsen :lolhit - Bortset fra min egen baby ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt klart at babyer kan være både smukke og grimme - jeg har set en del af begge slags.

En baby jeg husker som klart grim var en jeg lå på stue med på barselsgangen efter jeg havde født. Det var en ret stor dreng, som havde en stor næse, der ligesom knækkede på midten, så det lignede en decideret boksernæse. Og så var han taget med sugekop, så hans hoved var trukket helt skævt og han havde store sår. Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at sige det til forældrene, da jeg (som Barbamama) ikke tror at nogen har lyst til at vide det om deres barn.

Min svigermor er så åbenbart knapt så hensynsfuld, da hun på et tidspunkt fortalte mig at hun synes Lise var grim i starten.. men at hun nu var blevet kønnere. Der blev jeg noget chokeret :D og kunne ikke tro at hun virkeligt mente det.

Jeg har fra starten selv synes at Lise var utroligt smuk og næsten overbevist om at hun måtte være den smukkeste baby ever :rolleyes men nu hvor hun er 6 måneder har jeg kigget lidt på billeder igen fra da hun var helt nyfødt og nu synes jeg måske alligevel ikke hun var SÅ smuk som jeg huskede hende :D hendes hovedform var helt anderledes dengang pga hun blev født med numsen først og hovedet derfor ikke havde været trykket og formet på vejen ud. Istedet for er jeg så overbevist om at NU må hun da så være den smukkeste :lolhit

Men jeg tror så ikke at det ALTID er sådan at mødre mener deres barn er smukt, for jeg har en i min mødregruppe som selv synes hendes barn ser knapt så heldigt ud. Han har et utroligt fladt baghoved og det synes hun ikke selv er kønt. Men tilgengæld er faren til barnet så overbevist om at han er det mest fantastiske hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så også selv flere gange haft spekuleret på hvordan man mon ved om ens barn er smukt eller ej... for selvom folk roser ens barn og siger det er smukt, så kan man jo aldrig stole på om de mener det?? Som I selv siger i denne tråd ville (de fleste) jo aldrig sige, hvis man synes barnet var grimt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline er bare så hammer grim til tider - Og det er jeg udmærket klar over ;)

Men ellers synes jeg hun er en nuttet herlig en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har set en del babyer efterhånden, og synes altså nogen babyer er grimme mens andre er super smukke osv...ville nok heller ikk sige til forældrene hvis jeg synes deres baby er grim...men så vil jeg nok helt undlade at komme med kommentar af den type...så hellere noget ala "Nej hvor er han sød" for så er det ikk direkte beskrivelse af udseendet :)

Men jeg er overbevist om at uanset udseende så elsker man sit eget barn højt når det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der har varmet mit moderhjerte er når der er flere babyer tilstede, så får Erica flere komplimenter end nogle af de andre babyer (da mange bare lader være med at sige noget om udseende, hvis dette ikke er alt for heldigt) Og dermed har jeg overbevist mig selv om at andre også synes Erica ligger i den højere ende af skalaen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha, jeg synes det er et fedt spørgsmål.!! :lolhit Har selv tænkt på det SÅ mange gange!!! Og jeg har ikke engang født endnu...! :D

Jeg er enig i, at der findes grimme babyer, men man vil jo ALDRIG sige det til forældrene - heller ikke, hvis de direkte spurgte! Jeg er hvert fald ikke en af dem der bare synes, at alle babyer er total cute! Derfor er min største frygt (udover at bebs ikke er sund og rask selvfølgelig) at hun er grim! Men altså, hvorfor skulle man nogensinde tænke det om sit eget barn?? Synes også jeg har læst et sted, at forældre ikke kan se, hvis deres eget barn er grimt, noget med instinktet til at passe på de små eller sådan noget...

Og så vil jeg lige tilføje, at ofte bliver babyer, børn og folk generelt bare pænere, når man kender dem.

totalt enig, og er i samme situation, total bange for at min bebs bliver grim. PINLIGT men sandt, men håber jeg bliver blind for det hvis det er, for jeg har set mere end en baby jeg synes var grim, men jeg kunne ALDRIG finde på at sige det højt. Men ja langt de fleste bliver jo kønne unge mennesker.

men skønt at høre andre tænker på det :whistling man føler sig lidt overfladisk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg bare ELSKER denne tråd og more mig gevaldigt over de forskelliges indlæg :D Jeg er ikke bleg for at indrømme at Elias bare slet ikke var den skønneste baby at se på, da han blev født og nogle måneder frem - min mand sagde endda, at han lignede en lille gammel mand! Heldigvis har det da ændret sig rigtig meget og han er da bare den kønneste lille charmør, der snor både mor og far om sin lillefinger ;)

Jo jeg har også set min del af meget lidt kønne babyer, men som andre også siger, så synes man jo altid at ens egen baby er den skønneste og jeg kunne da aldrig drømme om at sige til forældrene, at det kunne de da vidst godt have gjort bedre... Ej så længe mor og far synes deres baby er den smukkeste i verden er det mere end rigeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed traad lol_hitting.gif

Jeg synes, nogle babyer er mindre koenne, men om de er direkte grimme, det ved jeg nu ikke. <br class="Apple-interchange-newline">

Min lille Noah er naturligvis den smukkeste smuksak i verden laugh.gif00000858.gif

Det er lidt sjovt at min svigermor uden omsvoeb kan sige meget hoejt, at min mand var den smukkeste baby paa hele hospitalet, men at min svoger kom ud og var saa tudegrim, at hun havde sagt til en ven af familien, som kom paa besoeg, at han var saa grim, saa grim, at ham ville han ikke sebask.gif

Noah fik jo hormonknopper, hvor jeg taenkte, at han lidt lignede en lille rod... wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genial tråd - og måske tabu for nogle, men derfor endnu mere genial.

Vores søn var ikke verdens kønneste ved fødslen, men hey, at komme ud blå/lilla og smurt ind i snask og blod - det klæder de færreste ...:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Laura er køn og dejlig :kuller

Men må da ærligt indrømme at jeg er lidt ked over at hun har et stort rødt jordbærmærke i panden, som ikke er særlig pænt :( Og det hjælper slet ikke på sagen at søge på billeder af det på google <_< Så må bare håbe det forsvinder og bliver pænt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ - genial tråd... Tjah Mie var nu også et lille monster da hun kom ud, med snask, slim, blod, langtrukket hoved, blåt sugekop mærke, hævet ansigt, storkebid i panden og på næsen, hvide hormon knopper overalt på næsen og i øjenbrynene... men jeg har det fint med at hun bare er så hammer dejlig og charmerende og bliver kønnere og kønnere for hver dag. Min mand syntes hun er smuk, jeg syntes hun er perfekt men ikke decideret smuk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER