Mama

Positiv graviditets test - men er jeg nu også gravid???

18 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Er helt ny herinde og er gravid med mit første barn - det føles rigtig underligt at skrive det. Opdagede for nogen dage siden at jeg er gravid i 5. uge (hvertfald iflg. min beregning - har endnu ikke været hos lægen). Har taget to graviditets test, og de var begge to positive. Jeg har ingen af de karakteristiske symptomer på graviditet udover at jeg har lidt ømme bryster, trydelige blå blod årer på brysterne og lidt mørkere omkring bryst vorterne. Men "bryst symptomerne" har jeg haft i nogen måneder, men det er først her for 5 dage siden jeg testede positiv.

Jeg ved ikke. Føler mig ikke gravid.. er jeg gravid? Er der nogen der har været gennem de samme følelser omkring den første graviditet?

Måske er det lidt fordi det endnu ikke er helt gået op for mig at jeg er gravid? Måske? Måske ikke? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit eneste symptom på graviditeten var en positiv test, så jeg kan godt følge dig og jeg var først rigtig overbevist til NF scanningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror først at jeg vil være helt overbevist når jeg sidder med babyen i armene. Har ønsket at blive gravid i rigtig mange år. Nu er det sket, og jeg har ambivalente følelser. Det er dog blevet bedre efter at jeg har ladet mig selv græde ud..

Det er noget underligt noget det her. Det kunne nogen godt have fortalt mig! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hellere ikke rigtig forholde mig til at jeg er gravid. Det er også første gang for mig og jeg testede egentlig kun fordi jeg skulle til julefrokost og bryllup og mens. var udeblevet 2 dage. Jeg endte også med at tage en test mere nogen dage senere for at være helt sikker. Min mand har også læst et eller andet sted at en graviditetstest ikke kan teste falsk positiv så det håber jeg på.

Jeg har haft kvalme, ømme bryster og træthed men jeg kan stadig ikke helt forholde mig til det. Jeg tager tit mig selv i at tænke når jeg skal på toilettet at nu bløder jeg og det hele bare var en fejl. Det er ikke sket heldigvis og min mand påstår han kan mærke forandring på min mave. Jeg kan dog ikke selv endnu. Jeg tror ikke rigtig at jeg tør tror fuldt og fast på det, før jeg har været til NF scanning. Min frygt til NF scanningen er så at de opdager at der er noget galt og det hele ikke bliver til noget alligevel. Det er meget surrealistisk at tænke på at der er en lille ting inde i maven men man ikke rigtig kan mærke det helt alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er helt normalt at du ikke har flere symptomer. Jeg husker at jeg ikke havde de vilde symptomer da jeg ventede Alexander, men i uge 7 fik jeg dem og efter uge 7 blev jeg så træt at jeg ikke kunne holde mig vågen mere end 2 timer om dagen.

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er helt normalt at man ikke behøver have flere symptomer end du har.

Graviditetsteste kan vist ikke vise falsk positiv, så tør godt skrive tillykke med graviditeten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke

Hvor dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at der er sådan et forum som dette hvor man kan lufte sine tanker for nogen der forstår hvad man går igennem. :)

Loneb,

Jeg er så glad for de ting du skriver, for jeg har det PRÆCIS på samme måde. Jeg er så bange for at det hele går galt og at jeg så skal til at fortælle familien at det hele er brast sammen.

Hvornår skal man til nakkefoldsscanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også først symptomer i uge 7, men så kom de også væltende.. Men nogle har ikke det der ligner sympromer, og andre har dem alle :) Begge dele er helt normalt.. Min veninde fik først symptomer i uge 14, så du skal ikke fortvivle, selv om det bare er så svært at forstå.. Jeg har 3 måneder til termin og har stadig ikke fattet det helt, og kommer heller ikke til det før hun er født..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerførst tillykke :loveshower

Jeg kan stadig ikke mærke de store symptomer på at jeg venter mig, udover at have haft en del ligamens smerter (mens-agtige smerter) og lidt ømme bryster... ingen kvalme eller noget andet, men tror det kommer!

Jeg havde bestilt en tidlig scanning den 23. december (6+5) hvor vi så hjerteblink og det var virkelig stort! Så det kan jeg anbefale hvis du gerne vil have mere vished omkring din lille spirer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er mange der ikke rigtig tror på det.. og jeg er også en af dem..

Da jeg var gravid i sommers fik jeg hurtigt ømme bryster m.v., men havde en MA i oktober til trods for symptomer.

Denne gang har jeg ikke ømme bryster.. har lidt murren i maven og ikke andre symptomer.. det er derfor meget svært at tro på, at der skulle vokse en lille spire :gravid

Jeg håber bekymringerne er uden grund og at vi får en skøn graviditet uden for mange gener :yay

Men dejligt at læse jeg ikke er den eneste der går med de tanker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da sikker på du er gravid med 2 positive tests- tillykke :loveshower :hurra

Du kan jo bestille en tid hos lægen, hvis det gør dig mere tryg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår overvejede jeg at købe et sæt graviditetstest til for at få det bekræftet overfor mig selv, men syntes det er lidt fjollet når jeg har taget to og de begge var klart positive. Har en tid hos lægen på tirsdag, så nu må vi se. :)

Den tidlige scanning som nogen af jer råder til, er det noget man kan blive henvist til af sin egen læge eller er det noget man selv skal betale for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, jeg tror også godt du kan være sikker på en graviditet. Har selv lige testede positivt, er dog heller ikke ret langt henne, de symptomer jeg har er uro i maven og så tisser jeg lidt mere end normal, men det er nok pga at jeg drikker mere vand nu :-)

Tillykke med graviditeten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at der er sådan et forum som dette hvor man kan lufte sine tanker for nogen der forstår hvad man går igennem. :)

Loneb,

Jeg er så glad for de ting du skriver, for jeg har det PRÆCIS på samme måde. Jeg er så bange for at det hele går galt og at jeg så skal til at fortælle familien at det hele er brast sammen.

Hvornår skal man til nakkefoldsscanning?

NF-scanningen ligger mellem 11+0 og 13+6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår overvejede jeg at købe et sæt graviditetstest til for at få det bekræftet overfor mig selv, men syntes det er lidt fjollet når jeg har taget to og de begge var klart positive. Har en tid hos lægen på tirsdag, så nu må vi se. :)

Den tidlige scanning som nogen af jer råder til, er det noget man kan blive henvist til af sin egen læge eller er det noget man selv skal betale for?

Uden at vide det 100 % så tror jeg det er noget du selv skal betale og bestille tid til. Jeg mener at have set i en anden tråd at det koster 800-900 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nytår allesammen!!!

Hvor kan jeg bare godt forstå jeres tanker!

Jeg har også testet positiv lige efter jul, og kan slet ikke forstå at det virkelig kan være rigtig! Jeg føler mig jo ikke gravid... Men er jog også kun i fjerde eller femte uge. Det er mærkeligt at tænke på, at der vokser et lille liv i ens mave :loveshower

Held og Lykke til Jer allesammen!!!

Hilsen Hilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tidlige scanning gav vi 600,- for, det er egen betaling, på Mageløse Graviditeteklinik i Odense!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER