anne85

Pergotime

15 indlæg i dette emne

Hej

Efter undersøgelse på Skejby fik jeg en recept på pergotime. Skulle tage 2 piller 5 dage, hvilket jeg har gjort.

Nu krydser jeg/vi finger for at der snart ser noget :bd

Hvilke erfaringer har I med pergotime? og hvornår er der størst chance for at :hump bliver til :gravid ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog også 2 piller om dagen i 5 dage og modnede fine æg på den måde. Jeg blev gravid i 3. forsøg med Pergotime og hjemmerul :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog også to piller i fem dage - desværre gav hjemmerul ikke resultat her. Der skulle insemination og puregon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igang med pergotime i en del cyklusser efterhånden, med to piller i fem dage (Skal igang med dem igen på torsdag),for så at få sprøjten på 11. dagen, uden resultat. Håber det snart lykkedes, ellers vil jeg igang med inseminering i det nye år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pergotime virkede aldrig helt optimalt på mig - der skulle stærkere hormoner i spil, før der var gevinst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pergotime gav desværre ikke den ønskede virkning hos mig så skal nu ha gonal-sprøjte i 7 dage. Såå må vi vente og se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med at tage dem i fredags, men er lidt i tvivl om hvornår det er optimalt at :hump

Har I en idé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad mener i når i skriver "hjemmerul" ???

Hvordan kan det være i spiser piller? Jeg har fået at vide at jeg ved næste menstruation skal ringe til klinikken og derefter begynde på hormoner i form af sprøjte og når der er ægløsning så blir jeg insemineret:)

Er der SÅ stor forskel på processen da???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også to piller i fem dage, da mine æg ikk voksede af en pille i fem dage. Men blev gravid i første forsøg efter de to piller..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener i når i skriver "hjemmerul" ???

Hvordan kan det være i spiser piller? Jeg har fået at vide at jeg ved næste menstruation skal ringe til klinikken og derefter begynde på hormoner i form af sprøjte og når der er ægløsning så blir jeg insemineret:)

Er der SÅ stor forskel på processen da???

Hjemmerul er når det ska prøves med en ganske alm omgang lagengymnastik.

Findes pergotime ikk kun på piller? Jeg har kun taget piller, da jeg sku tag pergotime og sprøjter, da jeg sku tag noget der hedder puregon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener i når i skriver "hjemmerul" ???

Hvordan kan det være i spiser piller? Jeg har fået at vide at jeg ved næste menstruation skal ringe til klinikken og derefter begynde på hormoner i form af sprøjte og når der er ægløsning så blir jeg insemineret:)

Er der SÅ stor forskel på processen da???

Pillerne er meget mildere end sprøjterne, så måske din gyn vurderer, at du ikke kan nøjes med pillerne og derfor skal direkte på sprøjter - det er meget normalt :)

Hjemmerul er, når man får hormoner til at hjælpe med at modne æggene (og evt. også får en ÆL-sprøjte) men ellers laver resten hjemme i dobbeltsengen ;) Altså ingen insemination, men almindeligt samleje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pillerne er meget mildere end sprøjterne, så måske din gyn vurderer, at du ikke kan nøjes med pillerne og derfor skal direkte på sprøjter - det er meget normalt :)

Hjemmerul er, når man får hormoner til at hjælpe med at modne æggene (og evt. også får en ÆL-sprøjte) men ellers laver resten hjemme i dobbeltsengen ;) Altså ingen insemination, men almindeligt samleje :)

Håber det er i orden jeg spørg ind til det ;)

Men hvorfor valgt i hjemmerul??

Altså jeg mener er chancen ikke større ved inseminering??

Jeg skal starte på pergotime i min næste cyklus (forhåbentligt) og nu her jeg læst flere der har prøvet hjemmerul, og jeg forstår den ikke helt, derfor jeg spørg :)

Jeg forstår den ikke helt fordi jeg tænker man propper sin krop med alle disse hormoner, også håber på sæden selv kan nå derop.. ville det ikke være mere sikkert med inseminering??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er i orden jeg spørg ind til det ;)

Men hvorfor valgt i hjemmerul??

Altså jeg mener er chancen ikke større ved inseminering??

Jeg skal starte på pergotime i min næste cyklus (forhåbentligt) og nu her jeg læst flere der har prøvet hjemmerul, og jeg forstår den ikke helt, derfor jeg spørg :)

Jeg forstår den ikke helt fordi jeg tænker man propper sin krop med alle disse hormoner, også håber på sæden selv kan nå derop.. ville det ikke være mere sikkert med inseminering??

Selvfølgelig er det i orden du spørger :)

Vi 'valgte' som sådan ikke hjemmerul. Første gang var det fordi jeg var lidt længere om at modne æg end i første forsøg (hvor jeg blev insemineret), så det passede med at min gyn skulle på ferie dagen inden insemination <_< Forsøget efter passede min ægløsning med, at en evt. graviditet ville give termin 24/12, så vi valgte inseminationen fra (det var i februar hvor vi selv skulle betale) og besluttede, at hvis jeg blev gravid naturligt ved hjemmerul i det forsøg, så var det fordi det var et julebarn vi skulle have. Resultatet er Anna, der blev 9 måneder i går - hun kom 8 dage før sin termin d. 24. december 2011 ;)

Så vi valgte ikke specifikt hjemmerul til, men hvis mandens sædkvalitet er i orden (altså normal), så tror jeg sådan set ikke chancerne er større ved insemination. Inseminationens fordel er jo, at sæden bliver renset og opsprøjet (og dermed hjulpet på vej) på det helt rigtige tidspunkt, men hvis sædkvaliteten er normal burde hjælp på den front ikke være nødvendig.

Da vi startede var min mands sæd testet til at være i den dårlige ende og derfor skulle vi insemineres, men faktisk så var den oprensede prøve der blev brugt til vores første (og eneste insemination) faktisk normal og derfor havde gyn heller ingen betænkeligheder ved at lade os prøve selv, for når jeg havde fået hjælp til at modne et æg, så var vores chancer for graviditet ligeså god som alle andres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste klinikker og gyn kører efter den klassiske model: 3 x hjemmerul og 3 x insemination inden man evt. går videre. I hvert fald hvis alt ser ud til at være i orden. Hos os var det eneste de kunne finde ud af, at min cyklus var lidt underlig. Min fertilitetslæge troede derfor på, at ved at få pergotime og dermed styre min cyklus lidt mere, så kunne vi sagtens selv. Da tre hjemmerul så ikke lykkedes, gik vi videre til insemination.

Min veninde som bare IKKE kan blive gravid selv, er nu blevet gravid to gange på hjemmerul, så det er altså ikke fordi det er så tosset en metode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER