Anna1980

morgen lur

13 indlæg i dette emne

Hvor gammel var jeres da I stoppede morgen luren? Tobias står op kl 6 og når kl er omkring 8 vil han gerne sove lidt, bare en halv time er det nede på efterhånden, men luren foregår oppe i mine arme da vi plejer at sidde og hygge med lidt musik hvor han så falder i søvn. Det kan han jo ikke i dp... Men hvornår er 2 lure på en dag ikke nødvendigt mere, sådan generelt i hvert fald... Ville det være okay at prøve at stoppe og kun gøre det hvis han er ved at dejse om af træthed? I dp ville morgenluren jo foregå i barnevogn og det tror jeg bare ville forvirre ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at have læst at de begynder at kunne nøjes med én lur, når de er 1 1/2 år. Men alle børn er jo forskellige.

Theo er knap 13 mdr. og han sover stadig 2 gange om dagen. Herhjemme i sin seng og i vuggestuen i barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så gamle...

Ja helt klart børn er forskellige..

Nogle gange bander jeg godt nok mig selv langt væk over at jeg begyndte på at han faldt i søvn hos mig.. Det låser mig godt nok synes jeg. Farmand kan f.eks. ikke putte om aftenen da tobias forbinder far med leg og kan slet ikke falde til ro i hans nærvær. Selv når tobias er syg og meget træt vil han lege når far er der.. Håber det ændre sig når han bedre kan forstå hvad vi siger...

må snakke med dpmor om hvad vi gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg tror altså det er meget forskelligt hvor længe de har brug for det.

Ja det lyder hårdt at det er den eneste måde han kan falde i søvn på :unsure Har du prøvet at trappe lidt ned? Fx at sidde på en stol ved siden af og så langsomt rykke længere væk over flere dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet forskellige ja.. Silje droppede - af sig selv - den tidlige lur omkring 13-14mdr.

Hun sover kun middagslur, ca 2 1/2-3 timer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg tror altså det er meget forskelligt hvor længe de har brug for det.

Ja det lyder hårdt at det er den eneste måde han kan falde i søvn på :unsure Har du prøvet at trappe lidt ned? Fx at sidde på en stol ved siden af og så langsomt rykke længere væk over flere dage?

Hvis jeg lægger ham i sengen inden han er kommet i drømme land så leger han og vil slet ikke falde til ro. Forsøgte i en uge og havde en skrækkeligt træt og pylret dreng som sov meget om dagen. Derfor gik jeg tilbage til det der virkede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet forskellige ja.. Silje droppede - af sig selv - den tidlige lur omkring 13-14mdr.

Hun sover kun middagslur, ca 2 1/2-3 timer..

Håber lidt at tobias dropper den nu han starter rigtig i dp... At han bare leger sig igennem formiddagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix droppede hurtig formiddagsluren da han startede i vuggestue så han var ca 11 måneder da han fik en lur om dagen på 2-3 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber lidt at tobias dropper den nu han starter rigtig i dp... At han bare leger sig igennem formiddagen

Siljes blev betydeligt kortere da hun startede i DP, fra 1 1/2 time til ca 20min - det var åbenbart sjovere at lege med de andre end at sove ;)

Og så gik der ca 2 mdr så droppede hun den helt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved August gik der knap 2 uger, han ville hellere lege :whistling

Ikke for at træde dig over tæerne, men han skal have lært at sove selv, det der er ikke sundt for hverken ham eller dig.

Jeg havde simpel ladet han ligge og lege og gået ind til ham og puttet igen og igen.

Han skal nok falde i søvn på et tidspunkt, op på samme tid som han plejer lige fortælle DP at hun får et træt barn som kun skal sove det han plejer. Så skal han nok falde i søvn næste aften og forsætte på den måde.

Det gør vi, og August ved det godt, og vi har gjort det siden han var baby for jeg kunne ikke lade han sove længe da jeg skulle på arbejde. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aftale med dp at han tilbydes en formiddagslur i barnevognen og hvis han ikke putter sig i løbet af en halv time skal han op igen.

Min yngste datter er 11 måneder og jeg regner med at vi skipper morgenluren når hun er ca 1 år det mener jeg vi gjorde med de store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias får faktisk stadig en morgenlur herhjemme, hvis han har været vågen mellem 5 og 6. Han bliver først afleveret i dp kl. 9, så derfor kan det fungere. Det er dog kun nogle gange han gider at sove, hvis han ikke falder i søvn, så ligger han bare og snakker og leger lidt i sengen, men han får lige slappet lidt af uden alle mulige forstyrrelser inden han så skal i dp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja sover også to gang og vi har påpeget i vsen at det skal hun. Nogen dage (som i dag) er det ikke altid hun vil men de prøver indtil flere gange at ligge hende og det er fint med os :) du må snakke med dp og se hvad i kan få til at virke for tobias.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER