GrønFrø

Barnevogn

24 indlæg i dette emne

Jeg er så småt begyndt at kigge lidt på barnevogne - både nye og brugte. Og så var det, jeg sad og blev lidt nysgerrig :-)

Hvad skal i have for en vogn? Har i besluttet jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... er lige på besøg fra oktober 2012 :)

Vi har en Odder Zip med x-dream stel. Først var jeg helt vild med en Emmaljunga, men ders kalecher er ikke understøttet hele vejen rundt, hvilket gør at de ofte kommer til at hænge tidligere end Odders samt at man ikke kan anvende et søskendesæde på Emmaljungas vogne da de ikke er bygget til det, igen pga. de ikke er understøttet hele vejen rundt.

Emmaljungas design er mere moderne, mens Odders er mere klassisk og tidsløst - hvilket er lidt mere vores smag :P

Vi valgte x-dream stellet, som er Odders letvægtsstel. Det er mere robust end Emmaljungas letvægtsstel indrømmer BabySam! Emmaljungas letvægtsstel virker meget plasticagtigt og man kan vride hjulene rundt i sving :(

Odder Zip har en lynlås i midten, så det er ufattelig nemt og hurtigt at komme til baby, uden skal skulle tage hele overdækket af!

Odder Zip med x-dream stel er generelt bare en kanon vogn - vi er meget glade for vores!

Hilsen en tidligere Emmaljunga-fan, som nu er bukket helt og aldeles under for Odders kvalitet :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... er lige på besøg fra oktober 2012 :)

Vi har en Odder Zip med x-dream stel. Først var jeg helt vild med en Emmaljunga, men ders kalecher er ikke understøttet hele vejen rundt, hvilket gør at de ofte kommer til at hænge tidligere end Odders samt at man ikke kan anvende et søskendesæde på Emmaljungas vogne da de ikke er bygget til det, igen pga. de ikke er understøttet hele vejen rundt.

Emmaljungas design er mere moderne, mens Odders er mere klassisk og tidsløst - hvilket er lidt mere vores smag :P

Vi valgte x-dream stellet, som er Odders letvægtsstel. Det er mere robust end Emmaljungas letvægtsstel indrømmer BabySam! Emmaljungas letvægtsstel virker meget plasticagtigt og man kan vride hjulene rundt i sving :(

Odder Zip har en lynlås i midten, så det er ufattelig nemt og hurtigt at komme til baby, uden skal skulle tage hele overdækket af!

Odder Zip med x-dream stel er generelt bare en kanon vogn - vi er meget glade for vores!

Hilsen en tidligere Emmaljunga-fan, som nu er bukket helt og aldeles under for Odders kvalitet :yay

Mange tak for dit indlæg. Jeg har selv kigget på netop den vogn. Den er vildt lækker, jeg var bare lidt i tvivl, om man får brugt lynlåsen, men det lyder det til, at du gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit indlæg. Jeg har selv kigget på netop den vogn. Den er vildt lækker, jeg var bare lidt i tvivl, om man får brugt lynlåsen, men det lyder det til, at du gør.

- også hele tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- også hele tiden!

Fedt. Hvad farve har I valgt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altid ønsket mig en silver cross og kan vi finde en pæn brugt til en nogenlunde pris skal det bare være den, denne gang, nu hvor manden har overgivet sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tidligere haft Emmaljunga til pigerne. Den gik desværre til af fugtskader, da min mand satte den ned i skuret over vinteren.

Denne gang har jeg købt en brugt Brio ved en veninde. Hvis ikke hun havde den til salg havde jeg nok valgt en Emmaljunga igen. De er bare noget mere lækre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altid ønsket mig en silver cross og kan vi finde en pæn brugt til en nogenlunde pris skal det bare være den, denne gang, nu hvor manden har overgivet sig.

Den er også bare så flot. Jeg tænker bare, at det er lidt for upraktisk at den ikke kan foldes sammen. Men det kommer jo helt an på ens behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en Simo til Freja, som blev slidt op inden vi fik Liva. Så til hende fik jeg en Emmaljunga Big star Surpreme. Det er den bedste vogn jeg nogensinde har kørt med. Har prøvet min kusines odder, som jeg synes er ret tung og klodset. Desuden er de nye jo kun understøttet foran og bagtil. De eneste som er understøttet hele vejen er de helt billige vogne..

Da vi var i babysam, snakkede de også kun for odder, men jeg stoler ikke på dem derude, fordi de netop er eneforhandler af odder og derfor gerne vil sælge dem i stedet. Jeg har aldrig oplevet at min emmaljunga begyndte at hænge, da man skal huske at indstille vognen i takt med barnet vokser. Det får man at vide i andre børneforretning end babysam ;)

Vi skal helt klart have Emmaljunga igen og gerne på letvægtstel, da vi ikke længere har en stationcar.

Emmaljunga er bare så lækre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan HELT klart anbefale en odder vogn. Vi har en som vi købte til vores ældste som i 2007 med hård top og alu stel. Den er super lækker og kostede incl lift 11.000kr :whistling Men til gengæld skal den nu i brug til 3.barn hos os og den fejler intet andet end at det betræk der sidder indvendigt er lidt slidt efter velcro'en når den har været i vaske maskinen. Men når den er skiftet er den så god som ny.

Det skal også nævnes at den har været i brug i alt slags vejr fra 30 grader til -10 grader. Den har været på stranden, i skoven, op og ned af grusvej 10.000 gange og ja med overalt. Det bedste køb til baby uden tvivl :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi bestemt os for en Odder Classic i sort med x-Dream stellet i alu som kommer til af koste 9.999 med lift

:loveshower

Så er det ellers bare af få tiden til af gå til det bliver feb :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret overbevist om at vi skal have en emmaljunga.. Min kæreste er dog blevet lidt forelsket i en Brio Sense med sort stel, men det har jeg sagt til ham at han må se at komme over igen.. :whistling mor her vil altså have en emmaljunga! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi begge (næsten begge) er faldet for Odder Zip. Jeg har haft en trille til den ældste og en odder til den yngste og uden tvivl har jeg været sååå glad for odderen :loveshower

Men er da stadig åben (sådan næsten stadig) for muligheder, vi er jo to der skal være enige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en Emmaljunga Big City :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt vild med Emmaljuga, men vi har fundet en anden vogn som også har det krav vi har til en barnevogn. Så der er bestilt en Basson grande. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt en odder zip med x-dream stellet. Min mand var også meget skeptisk til at starte med for den er jo dyr, men da han havde været hele butikken rundt og prøve kørt barnevognene var han heller ikke i tvivl om det helt klart skulle være en Odder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg styr på det med barnevognen :loveshower

Jeg har købt et brugt Odder X-dream stel og så bestiller jeg en ny Odder Zip overdel. :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg styr på det med barnevognen :loveshower

Jeg har købt et brugt Odder X-dream stel og så bestiller jeg en ny Odder Zip overdel. :shop

Tillykke med købet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Odder (luksusudgaven) brugt af en veninde. Til levering når vi føder :-) De skal selv lige bruge den færdig her til vinter. Det virkede som en rigtig god vogn. Vores alternativ var sådan en kombi vogn, men kunne forstå på forhandlerne, at den ikke er helt så stabil og holdbar i længden.....også hvis lillepigen skal ud og sove. Vi elsker at gå meget i skoven og tænkte derfor også, at en Odder vogn må være godt solid og kan klare rødder og deslige........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også bestilt karaten.

Og det blev en Odder Zip på X Dream stel. Den bliver vi så glade for og den kan være i vores lille bitte dyt. Viiildt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej derude

Jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med barnevogne.. Jeg ved ikke så meget om det (endnu)..

Hvordan er det med barnevogne og regnslag? Har en brugt Odder Zip X-dream på hånden.. Den har stået tørt indenfor med regnslag for at beskytte mod solen, når den ikke har været i brug.. Nogen der ved om det kan give fugt? Eller om det kun er når baby er i den man skal være forsigtig????

Hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Hvis den har fået fugt, så vil jeg tro, at du kan se/lugte det. Den vil lugte dårligt og/eller være jordslået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også du vil kunne lugte det med det samme hvis den har fået fugt. De regnslag der sælges idag er heldigvis ikke så tunge og tætsluttende at de lukker alt luft ude, så umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, men tag et kig på den.

Og så vil jeg anbefale dig at tjekke kalechen om den kan holde sig oppe som den skal og kan foldes sammen som den skal. Samt lige "ryste" lidt med stellet for at se om det er blevet ledløst.

Held og lykke med købet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige bestilt en odder ventura XL og jeg glæder mig til at få den hjem. Vi har brugt en hel dag i forskellige forretninger for at finde den helt rigtig og vi blev enige om en odder. Wee.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER