Tangaa

Amning, storebror, jalusi mm.

5 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser.

Har brug for at dele mine frustationer lidt herinde, for er sgu lidt nede lige pt.

Mon andre kender til den situation jeg sidder i ? Eller kan give mig gode råd.

Jeg har en søn på 6 år, som lige er blevet storebror til vores lille datter, der bliver 4 uger på torsdag.

ME (storebror) har været delebarn, i en 7/7 dele ordning - mellem far og jeg siden han var 1 1/2 år gammel.(Fungere og har altid fungere fint)

Her i juli blev han storebror ved sin far og her i august blev han storebror her ved os. Han startede skole her d. 14 august ......PYHAA mange ting at kapere for den lille / store dreng :unsure

Den første uge, efter lillesøster var kommet til, gik SÅ fint, han er meget glad for hende, vil gerne hjælpe til med hende, kysse hende og nusse hende mm.

Men som sagt, den første uge fik så fint - forventede egentligt en reaktion, tror så den er kommet i denne uge, kompineret med at han er træt fordi han lige er startet skole...

Hele ugen er gået fint, men torsdag begyndte han at være utrolig træt, kunne godt mærke skolestart er hårdt for ham - op kl. 06.00 om morgenen hver dag, hvor vi i børnehave tiden kunne stå op ved 7.30 - 8.00 tiden ... :blush

SÅ nåede vi fredag.... lillesøster sked nogle gevaldige blefulde, og han derfor i "patten" cirka hver anden time, som ikke de lange 3 timers lurer som ellers og sov måske maks 1-2 timer af gangen ud på aftenen (natten sov hun de normale 3-4 timer i streg fra 24.00-04.00 og igen fra 05.00-08.00)Men hun har jo haft brug for at fylde sig op, med alt det som skulle ud.

Dette med at jeg ammede hele tiden, og hun kun sov kort, resulterede i fredag aften og lørdag for middag/middag var min søn tydligvis jaloux og misundelig på den tid jeg bruge med hende, men han vendte 180, fra hans normale adfærd - han er normalt sød og taler pænt mm. - men så var han træls, sur, muggen, fornærmet mm.

jeg forsøger gerne hver dag, at have noget kvalitets tid med ham, mens hun sover, og det havde vi haft mulighed for alle andre dage i ugen, bare ikke denne - og de stunder hvor hun så sov, var han så også "skid sur" og ville ingenting - han bliver sådan lidt "tøsepige fornærmet/surmule" agtig og så bliver han sur ....

Ingen tvivl om at min søn også godt ved, jeg ikke er god til at håndtere når han agere sådan , men forsøgte ihærdigt at ignoere denne adfærd, og se om han ikke kunne vende igen, blot ved at være lidt for sig selv, da dette normalt hjælper på at finde det gode humør igen - men dette hjalp ikke.

Den ene dag, der legede vi krig i ´haven med pistoler, mens hun sov, så skulle vi gemme os og skyde efter hinanden på skift. Han havde fundet mig et par gange, så fandt jeg ham og det resulterede i at han blev skide sur og ville ikke lege mere (meget atypisk adfærd for ham) og så gik han sur op og smækkede med dørene mm.

.... jeg kunne fortælle eksempler i evigheder, men det jeg vil frem til er at det er sgu lidt frustredende at være der for begge to. (NB: Min kæreste arbejder ude, og er kun hjemme i weekenderne, så derfor står jeg alene med dem begge i ugens løb)

Vedr. amning, så føler jeg det går lidt ud over det, måske jeg psykisk kan være ramt af dette "pres" og dette nedsætter produktionen lidt ? - jeg føler ikke jeg kan gøre hende mæt i eftermiddags/aften timerne - mellem 16.00-19.00 - måtte ty til at give hende, noget udmalket MM i flaske ekstra den ene aften - hun yog 75-80 ml. (og det EFTER jeg havde givet hende hvad jeg havde "tilbage" i begge bryster - det skal dog tilføjes at der havde jeg også ammet cirka en time forinden, så havde hun skidt meget og skulle så fyldes op igen.....

SÅ har hun jo været sulten og manglet, og det havde jeg ikke til i brysterne.

Jeg føler heller ikke mine bryster bliver "vildt spændte" i eftermiddag/aften timerne, som de gør om natten mm. - måske jeg ikke producere nok der ?

Nogle gode råd, vil så gerne undgå sutteflaske mm. :(

beklager mit indlæg, som sikkert er langt og underligt at læse, havde bare sådan brug for luft.... :blink

Vil så gerne begge mine børn det bedste - men pyha det kan være lidt hårdt nogle gange , især når manden så er ude i ugens løb og vi er "alene" herhjemme.

:oops

Tak fordi I gad lytte

Katrine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv ammet, men kender godt til det der med jalosi... Min kæreste har også en søn fra et tidligere forhold og ham har vi også godt kunne mærke han blev jaloux... Det var faktisk sådan at når hun skreg, så sagde han lige at den skulle jeg tage, for så er det jo tydeligt at han havde brug for kvalitetstid sammen med far...Vi har også hele tiden gjort meget ud af at han fik noget tid sammen med far, for at han ikke skulle føle sig alt for overset...

Det skal så siges at det var værst,da hun var 2-3 mdr gammel, det er faktisk overstået nu og han ELSKER sin lillesøster så højt og de er kærester siger han :loveshower

Jeg håber det går over med hans jalosi og i kan få nogle dage som er tålelige...

Nu skriver du han er meget træt og at han kommer op ved en 6 tiden om morgen...Så tænkte jeg på hvad tid han kommer i seng om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du snakket med ham? Sagt at du godt kan forstå det er lidt svært at skulle dele, og at det da er rigtig træls at du ikke kan det samme med ham som du plejer fordi lillesøster tager så meget tid, men sådan er det bare lige nu og hun er jo også rigtig sød.

I kan gå på biblioteket sammen og låne en masse bøger som i kan læse når du ammer.

Få ham til at hjælpe og føle sig vigtig. Og fortæl hvor stolt du er af ham.

Fortæl ham lidt oftere at du elsker ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i samme situation med mandens dreng, der også blev storebror begge steder indenfor et halvt år, efter 6 år som enebarn. Jeg er på fra mobilen nu, men skriver lige senere. Og så vil jeg sige, at en del af det også kan være sammenfaldende med alder, udvikling osv. Det var det i hvert fald her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres besvarelser :loveshower

Det er rigtig dejlig I har givet jer tid til at læse mit indlæg :super det er jeg glad for.

Ang. sengetid, når han er oppe kl. 06.00 - så er han i seng omkring kl. 19.-19.15 hver aften.

Jeg forsøger at finde tiden til at snakke mere med ham, læse med ham og lade ham være ved siden af os, når jeg ammer, således vi kan snakke og hygge imens, så han ikke føler sig overset.

Han elsker sin lillesøster ingen tvivl om det og er meget omsorgsfuld, og dette vil jeg jo helst ikke risikiere forsvinder, så tænker meget over det.

Jeg tager jeres råd med mig og prøver dem af, så håber jeg det giver lidt mere ro i det lille hjem :kram2 og gør at han føler sig værdifuld og elsket - for hvis der er noget han er så er det, det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER