Anna1980

hvidsten gruppen

17 indlæg i dette emne

Har I set den film?

Hold nu kæft hvor jeg tudede den sidste halve time.

Havde svært ved at klare den scene hvor Tulle skal give sin lille datter til mormoren.. Det var næsten det værste. Det må have været hårdt i virkeligheden for hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en halv time siden at manden og jeg sad rørte i sofaen efter at have set den.

Hold op det trækker tårer - især den scene du beskriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nemlig også lige set den..

Ja den scene er sgu hård

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke set filmen endnu, går stadig og overvejer, om jeg skal se den eller ej. Jeg er normalt ret vild med historiske film, og gerne om alt hvad der skete under både 1 og 2. verdenskrigene. Men jeg har hørt at hvidstens gruppen skulle være ret barsk, og er i tvivl om jeg kan tåle at se den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er ikke så barsk som jeg troede men den er hård. Jeg er glad for at have set den, og vil helt klart anbefale andre at se den da den er sindssyg god!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig - en virkelig god film. Den er barsk følelses mæssig især fordi man ved det er sandt, men hver en tåre værd at se.

6 stjerner: ****** herfra :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har overvejet at købe den til den nybagte farmand. Det kunne være jeg skulle tage mig sammen. Det kunne være fint med lidt sofa hygge.

Derudover er en del af filmen optaget på Frilandsmuseet hvor min far arbejder og derfor kender ret godt. Det er lidt sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni: du ska altså se den.

Den er mest barsk på det følelsesmæssige og ikke det med skyderier og vold (faktisk ganske lidt der er )

----

Den scene hvor de sidder i lastbilen inden de henrettes og begynder at synge - hold da op en scene må jeg sige. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er nu også alt det følelsesmæssige, som jeg ikke længere er så god til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den scene hvor de sidder i lastbilen inden de henrettes og begynder at synge - hold da op en scene må jeg sige. :boo

Ja, puha.

Har det i forvejen følelsesmæssigt svært ved at høre "altid frejdig når du går" så måtte også pive ved den scene i lastbilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den scene var godt nok også hård.. Men virkelig en film man skal se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set den for anden gang, og græd om ikke mere denne gang. Puha, hvor er den bare barsk. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt filmen, så håber på at den kommer e af de nærmeste dage :) Som historielærer, og tilmed bosiddende i Randers, kan man vist ikke snige sig uden om den film ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I set den film?

Hold nu kæft hvor jeg tudede den sidste halve time.

Havde svært ved at klare den scene hvor Tulle skal give sin lille datter til mormoren.. Det var næsten det værste. Det må have været hårdt i virkeligheden for hende..

Jep der startede jeg også da vi så den i biografen og sluttede først tuderiet da den var færdig.

Men helt sikkert en film der skal ses :) Og så er min lille nevø opkaldt efter hovedrollen Marius Fiil. Han er slægtet med dem langt ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg også set filmen. Jeg er meget historieinteresseret, og havde også historie som linjefag, da jeg gik på lærerseminariet.

Ja historien er en vigtig del af, hvad der skete i Danmark under 2. verdenskrig.

Jeg havde nok ret i mit kendskab til mig selv, jeg skulle ikke havde set filmen, for den var simpelthen for barsk. Jeg tudede fra start til slut, og gør det stadig til trods for, at filmen nu har været forbi i ½ time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg også set filmen. Jeg er meget historieinteresseret, og havde også historie som linjefag, da jeg gik på lærerseminariet.

Ja historien er en vigtig del af, hvad der skete i Danmark under 2. verdenskrig.

Jeg havde nok ret i mit kendskab til mig selv, jeg skulle ikke havde set filmen, for den var simpelthen for barsk. Jeg tudede fra start til slut, og gør det stadig til trods for, at filmen nu har været forbi i ½ time

Blev du egentlig færdig som lærer? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev du egentlig færdig som lærer? :help

nej det gjorde jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER