Barbamama

Hvordan har I det med jeres SP?

23 indlæg i dette emne

Jeg begynder at få fornemmelsen af at jeg måske ikke er 110% på bølgelængde med min SP. Hun er vældig sød, men jeg er ikke sikker på at vi "klikker". Men ærligt, så kan jeg heller ikke rigtig finde ud af, hvad jeg kan bruge en sp til :unsure

Støtte? Det har jeg gennem familie og venner (og min mand)

Sygdom? Så ringer jeg til lægen

Sundhed? Der læser jeg på nettet eller spørger jer herinde

Inspiration? Det får jeg masser af herinde + jeg har bøger om babylege osv

Altså jeg er glad for, at hun arrangerer mødregruppe - den glæder jeg mig til at komme i. Og jeg vil gerne have Valdemar vejet og målt - i starten for trygheden i at vide, at han fik nok at spise, og nu fordi jeg synes det er hyggeligt at følge med i.

Men når hun spørger hvordan det går, så kan jeg ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal svare. Jeg kommer nemt til at tænke "Ej, det der er hun da ligeglad med" eller "Ej, det der rager faktisk ikke hende" eller "Ej, det der er hun nok uenig i, men jeg synes min måde er bedst, så jeg gider ikke fortælle om det".

Hun er sød og rar, men ja, jeg ved ikke... På en eller anden måde har jeg det sådan lidt, at hun gerne må veje og måle Valdemar og så gå igen :P Og omvendt synes jeg at det er ærgerligt, at jeg ikke forventer at få mere ud af hende :unsure

Hvordan har I andre det med jeres SP? Hvad "bruger" i hende til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ærligt, så har jeg det på præcis samme måde..... Det er rart lige med en vægt og længde, og så er det sådan set det :blush

(og sådan havde jeg det også med Marlon)

Min mand derimod, har altid en hel bunke spørgsmål, og bliver så stolt når hun roser børnene.... Jeg tænker mere at det vidste jeg da godt :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort sagt ingenting! :D Vi er bestemt ikke på bølgelængde, men kunne ikke få en anden... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hæ.. hvor sjovt vi havde besøg af SP i dag og da hun gik så snakkede vi om PRÆCIS det samme - hun er da rar og sådan noget, men det hele virker sådan lidt overfladisk og vi syntes faktisk det er lidt akavet når hun er her. Mine spørgsmål kan hun sagtens svare på - men omvendt så kan i svare lige så godt herinde, og dem der giver mig mest ro mht til amning osv er min mor og søster og en veninde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den sødeste dp og vi klikker rigtig godt, men Silje er så let og trives så vi bruger hende som sådan ikke til noget.. Hun måler og vejer og roser (og det bliver jeg bestemt ikke træt af at høre på ;) )

Og ellers er det mest hyggesnak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg nævnte det lige for manden og han mente at hun vel var "en slags spion, der kunne sende os videre i systemet, hvis vi faldt udenfor normen" :D

Spion alligevel :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og rart at vide, at det ikke kun er mig, der synes at forholdet er lidt akavet :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg nævnte det lige for manden og han mente at hun vel var "en slags spion, der kunne sende os videre i systemet, hvis vi faldt udenfor normen" :D

Spion alligevel :lolhit

Hehe det mener min mand også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var trygt som min SP "testede" Lise - altså med hensyn til hendes reflekser og hvor god hun var til dit og dat, som at gribe osv. Så blev jeg hele tiden opdateret mht hvor hun var mest fremme og hvad som måske haltede lidt. Og synes det var dejligt at få at vide at hun var MEGET fremme mht. til sin finmotorik og kunne bruge pincetgreb som 4 mdr. Så blev man så stolt :rolleyes

Og så selvfølgelig vejning og måling.. Lise er så bagud mht. vægten - så synes det var dejligt at der var andre ting, der trods alt var positive.

Derudover så gav hun os et skema med mad ift. alder, som vi kunne hænge på køleskabet. Det er jeg rigtig glad for og kigger tit på, når jeg ikke liiiige kan huske hvornår det nu var de måtte begynde at få en bestemt ting eller mangler lidt inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, vores SP er også rigtig sød og rar, og vi hygger os sådan set når hun er her..... Men får ikke rigtig noget ud af det sådan på babyfronten.... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det på præcis samme måde. Det er rart at få målt og vejet. Men ved sgu ikke rigtigt hvad jeg ellers skal bruge hende til. Ift amningen var min mor den største støtte, og ellers stoler vi efterhånden nok på os selv som forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores SP er rigtig sød, og vi har brugt hende til endel efterhånden. Hun var forbi i dag, og vi snakkede om amning og flaske og fandt en rigtig god løsning der, vi snakkede om hvor længe vi skal lade hende sove, og om hendes navle, der var lidt rød (helt normalt) og om snask i øjet (som også er helt okay)

Jeg synes det er rart at have en fagperson i ryggen, som man kan snakke med om de ting, som man studser over, men som ikke er akutte eller alvorlige nok til at kontakte lægen omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er anden gang, har jeg det godt med min.. Jeg ved hvad der er bedst for mit eget barn, men synes det er rart at blive bekræftet i at det jeg gør er det rigtige.. Så her er jeg glad for at hun kommer.. Selvfølgelig er det ikke hver gang der er så meget at snakke om, men nu her næste gang handler det om kost og så har jeg jo kun en gang tilbage.. Så de 4 gange hun ender med at være her, synes jeg er godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første sundhedsplejerske kom da August var 11 uger pga strejken.

Hun ville etablere min ammening og bestemme hvilke valg jeg skulle tage mht. Kolik osv.

Der måtte jeg seriøst spørge om hun var ved sine fulde fem, at komme så sent og jeg havde klaret mig i 11 uger uden hjælp og kunne det fremover.

Heldigvis fik vi en anden, hele vores mødregruppe var ikke skide tilfreds.

Da vi fik Astrid var hun der hver uge for at måle hovedeomfang og berette til kommunen om hvad hendes vurdering var. Set fra kommunens synspunkt var det jo fint, men for os en kæmpe stress faktore at have hende rendernde 1-2 gange om ugen, da hun også kom på uanmeldt besøg.

Rent fagligt så klikkede jeg overhovedet ikke med hende og hvis vores situation var en anden, ja så havde jeg bedt om en anden.

Men når jeg er 12 uger henne, skal jeg ringe til hende og så starter vi samtaler op inden vi bliver forældre igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget glad for min sp. Synes det var rart at få målt og vejet og at få at vide at en fagperson, at min baby var lige som han skulle være :7himmel

Jeg følte ikke at det var overfladisk og ligegyldigt. Jeg havde meget glæde af at hun kom og det var rart at kunne få stillet nogle spørgsmål til én der rent faktisk kunne se baby (i modsætning til herinde ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg er meget glad for min Sp og bruger hende meget. Har det som lillemi, at det er rart med en fagpersons øjne, som ser at min søn er lige som han ska være plus at man føler ikk at man stille dumme spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for min sp. Vi har haft en lille kamp omk mad og vægt herhjemme og der har jeg brugt hende rigtig meget. Det har været rart at hun har kunne se Ronja og hvordan hun var så hun har kunne sige alt var i orden. Jeg har også brugt en babycafe meget med forskellige sper og igen synes jeg det har været rart at have fagpersoner i ryggen selvom jeg kan hente mange gode råd herinde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget glad for min sp. Synes det var rart at få målt og vejet og at få at vide at en fagperson, at min baby var lige som han skulle være :7himmel

Jeg følte ikke at det var overfladisk og ligegyldigt. Jeg havde meget glæde af at hun kom og det var rart at kunne få stillet nogle spørgsmål til én der rent faktisk kunne se baby (i modsætning til herinde ;))

:ditto

Jeg har været SÅ glad for min SP. Jeg var rigtig glad for de ringede da vi var kommet hjem og at de reagerede med det samme, da jeg sagde jeg synes Anna var blevet sløv og ikke ville spise - der stod en akut-SP i mit hjem 3 timer senere og konstaterede gulsot.

Min egen SP mødte jeg første gang, til MG-introduktion, men inden da havde vi ringet sammen flere gange. Jeg brugte hende rigtig meget ifm. Annas mavesmerter og jeg har ringet til hende et par gange og har været forbi til ekstraordinære vejninger og tjek, fordi Anna jo er lidt sær med mad :rolleyes Hun var aldrig fordømmende eller virkede som om jeg overdramatiserede - jeg blev kun mødt af åbenhed, forståelse og kompetent vejledning.

Jeg håber jeg får den samme SP hvis Anna en dag bliver storesøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været super glad for min sp på mors. Hun var en stor tryghed i forbindelse med alt det med kommunen.

Den nye sp er næsten en tro kopi, så hende er jeg også på bølgelængde med :)

Men jeg kan sagtens følge jer i det med, at det kan virke lidt overflødigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu glad for min SP. Synes det er så betryggende at få ham målt og vejet og få at vide han udvikler sig som han skal. Og vi har virkelig brugt hende til at fyre alle vores spørgsmål af. Vi har også benyttet os af vagt telefonen i weekenden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det præcis som! Hun er da meget rar at have "i baghånden", men bruger hende mest til vægt og trivsel :)

Her kom hun 4 og 8 dage efter fødslen og igen på onsdag, altså 1½ måned senere... Hun mente ikke jeg havde brug for hende mere end det - og hun har ret! :biglove

Jeg har ringet 1 gang til hende, da jeg havde brystbetændelse og fik penicilin, da jeg har flækket på brystet og Emilia kastede mit blod op efter amningerne. Der var hun rar at tale med og bad mig ringe til vagtlægen - det reddede min amning.

Ellers bruger vi hende ikke og vi er ikke som sådan på bølgelængde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nok mest at min SP er en god livline, men jeg vil nok alligevel søge info andre steder (mit netværk) før jeg tyr til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for vores SP - det er vi begge. Hun er super sød og rigtig kompetent - også kan man få fat i hende både via opkald og sms, afhænggig af hvad man helst selv vil. Vi har allerede set hende en del gange, da hun har fulgt Melissas vægt ugentligt ovenpå vægttabet. Vores SP virker oprigtigt interesseret og eks. da vi blev sendt videre til lægen og derfra til sygehuset og indlagt med Melissa, da skrev hun en sms for at høre, hvordan det var gået ved lægen. Som hun selv siger, så "lever hun med" familierne, som hun nu er tilknyttet og interesserer sig for vores ve og vel. Derudover er hun, som alle andre SP, opmærksomme på evt. tegn på efterfødslesreaktion fra mig. Hun har eks. også anbefalet og ville hjælpe min mand og jeg med at komme i en sorggruppe, så vi kunne få hjælp til at bearbejde min fars pludselige død - dette gjorde hun allerede ved "for besøget" inden Melissa blev født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER