bien

hvordan går det...

9 indlæg i dette emne

Hvordan går det med de små, som snart er blevet store...

Jeg synes godt nok det går stærkt lige for tiden... Igår der havde jeg vores datter i bad og normalt plejer hun jo at ligge ned, men det gad hun godt nok ikke igår, så hun sad op, hun støttede sig op af min arm, men alligevel..Hun er snart ikke min lille pige mere... :rolleyes

Nu er hun også startet i DP og hun elsker det, så det er bare så dejligt... DP moren kalder hende prinsesse, så hun kan vidst også godt lide hende... :loveshower

Tilgengæld har hun så fået rimelig meget seperations angst fra mor efter hun er startet i DP, men så får hun bare lov at hænge det mere på arm når hun kommer hjem, for vil jo også gerne hygge med hende, så længe hun er vågen...

Lige nu der ligger hun og sover og har snart sovet 3 timer til middag, og det plejer hun normalt ALDRIG...men man bliver træt af at gå i DP :loveshower

Havde hende lige på vægten sammen med mig den anden dag og efter vores vægt, så vejer hun 8,2 kg...Synes det er rimelig meget, men det viser mig bare at hun sulter ikke :loveshower

Det var en lille opdatering herfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her går det bare rigtig fint... Silje nærmer sig de 7 måneder.. Hun vejer 7 kg og har to tænder... Hun bliver bare så stor :)

Hun er stadig super let og hun er bare så udadvendt og kontaktsøgende.. Hun elsker fremmede mennesker <3

Det går rigtig godt med den faste føde, vi er igang med at gøre den grovere + hun er begyndt at få bondebrøds hapsere, hun får dog til tider lidt brækfornemmelser af dem når de lægger sig bagerst på hendes tunge hi hi

Silje er super god til at trille begge veje, hun bruger det dog ikke til at komme rundt.. I dag har hun dog for første gang hevet sig frem i armene, så inden længe har vi hende nok over alt.

Hun bliver bare sjovere og sjovere for hver dag der går .. Elsker den lille røver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh dejligt, at høre lidt fra jer :) Min mødregruppe er desværre opløst, så det er kun i dette forum jeg kan snakke om alt det her baby-halløj, da der ikke er andre med bebser i vores omgangskreds...

Her går det også fint :) Har hænderne fulde af min lille bølle :loveshower

Han er blevet en lille basse efter, at jeg måtte opgive amningen da ha var omkring 4½ måned.. Han nærmer sig de 8 måneder og vejer 8,5 kg på vores vægt :)

Han er jordens gladeste dreng, som griner, fjoller og laver sjov med sine forældre :7himmel Han kan rulle begge veje, sidde selv, krabbe og kravle i fuld fart efter kattene, han rejser sig op ad alt og er begyndt at gå langs møblerne.. Han er begyndt at give slip på møblerne når han står og så falder han, men har heldigvis lært, at tage fra nu :) Når vi er ude og gå med barnevognen, står Johan op i den, og rækker ud efter alt og alle vi kommer forbi :lolhit Vi er også begyndt på mos og grød og han elsker det.. Vi er nu oppe på 2 måltider mos/grød om dagen og han kan drikke af kop :)

Syntes bare tiden er fløjet afsted og syntes, at han udvikler sig fra dag til dag.. Hjælp det går alt for strækt, min lille baby er blevet til en lille dreng med sin helt egen vilje :o ^_^

Tænder han han ingen af endnu, men det hele behøver heller ikke gå så hurtigt :) Har heldigvis barsel til midten af Januar, så har masser af tid endnu til, at være med Johan hele tiden.. Kan slet ikke lide tanken om, den dag jeg står og skal aflevere ham til en pædagog og gå fra ham :o

Jov og så håber vi, at vi kan gøre Johan til storebror inden for en overskuelig fremtid :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det dejligt :7himmel - tiden går alt for stærkt, mor her kan godt bruge en pauseknap :whistling

Viktor bliver 8 måneder den 13. September og har lige opdaget at tand nummer 7 er brudt igennem, så vi kan snart spise flæskesvær :rolleyes :loveshower Mht til mad startede vi op med grød da han blev 4 måneder, da han er en ordentlig baby der bestemt ikke gad mere MME :mam Sidst han blev vejet af sundhedsplejersken var da han var 6.5 måneder der blev han målt til 76 cm og vejede 9,3 kg :13:

Han er så dejlig nem og har sovet igennem om natten siden at han var 3 måneder, så total overskud og masser af kæreste tid til hans far og jeg :glad

Mht lille søster eller bror, så tror jeg liiige vi venter et par år eller tre, Viktor skal nydes i fulde drag og hans far og jeg skal have gjort uddannelse færdig :) men derefter sååååå :seng

Hvor var det rart at læse at det også går rigtig godt med i andre! :yiepie

:kram Knus fra Viktor og Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh dejligt, at høre lidt fra jer :) Min mødregruppe er desværre opløst, så det er kun i dette forum jeg kan snakke om alt det her baby-halløj, da der ikke er andre med bebser i vores omgangskreds...

Her går det også fint :) Har hænderne fulde af min lille bølle :loveshower

Han er blevet en lille basse efter, at jeg måtte opgive amningen da ha var omkring 4½ måned.. Han nærmer sig de 8 måneder og vejer 8,5 kg på vores vægt :)

Han er jordens gladeste dreng, som griner, fjoller og laver sjov med sine forældre :7himmel Han kan rulle begge veje, sidde selv, krabbe og kravle i fuld fart efter kattene, han rejser sig op ad alt og er begyndt at gå langs møblerne.. Han er begyndt at give slip på møblerne når han står og så falder han, men har heldigvis lært, at tage fra nu :) Når vi er ude og gå med barnevognen, står Johan op i den, og rækker ud efter alt og alle vi kommer forbi :lolhit Vi er også begyndt på mos og grød og han elsker det.. Vi er nu oppe på 2 måltider mos/grød om dagen og han kan drikke af kop :)

Syntes bare tiden er fløjet afsted og syntes, at han udvikler sig fra dag til dag.. Hjælp det går alt for strækt, min lille baby er blevet til en lille dreng med sin helt egen vilje :o ^_^

Tænder han han ingen af endnu, men det hele behøver heller ikke gå så hurtigt :) Har heldigvis barsel til midten af Januar, så har masser af tid endnu til, at være med Johan hele tiden.. Kan slet ikke lide tanken om, den dag jeg står og skal aflevere ham til en pædagog og gå fra ham :o

Jov og så håber vi, at vi kan gøre Johan til storebror inden for en overskuelig fremtid :biglove

Har en ide om at du bor langt væk, hvilket er ærgeligt ellers skulle jeg nok have snakket babyting med dig :)

Jeg har to veninder på barsel og en tredje der lige har haft, og synes at det er guld værd..

Hvornår starter i projekt lillebrøster? Vi starter også snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en ide om at du bor langt væk, hvilket er ærgeligt ellers skulle jeg nok have snakket babyting med dig :)

Jeg har to veninder på barsel og en tredje der lige har haft, og synes at det er guld værd..

Hvornår starter i projekt lillebrøster? Vi starter også snart

Hehe det kunne være hyggeligt.. Men ja der er nok et stykke vej fra Vestjylland til Valby :D Ville også gerne, at mine veninder havde børn og jeg gider heller ikke at være den veninde, som ikke kan snakke om andet end sit barn :lolhit

Ej hyggeligt, kunne være sjovt hvis vi kom i samme terminsgruppe igen :lolhit :) Vi er startet, men kun stille og roligt.. Regner ikke med noget denne gang, da vi har været lidt sløve :seng :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

Her går det sådan op og ned.. Vi har næsten ikke lavet andet end at rende på hospitalet og til læger med Tristan, og har endda også været indlagt på akut børnemodtagelsen.

Han er ofte syg og han har her de sidste to måneder haft vildt hævede øjelåg (både øvre og nedre)det viser sig så at han har stafylokok bakterier i øjnene og danner helt vildt mange bygkorn (nogle gange har han haft 15 på en gang) den stakkel... Vi har prøvet med alt muligt (penicillin, øjendråber og øjensalve) intet har virket endnu så på rigshospitalet læner de sig op ad at skulle operere ham :boo Puha det har jeg ikke lyst til at smide ham igennem.. Synes det var rigeligt at han var indlagt og skulle stikkes mm...

Nå men udover det så holder vi alle humøret oppe og han er efterhånden blevet en stor og fin dreng på 8 mdr, 72 cm og 7,5 kg.

Han har fået to fine bisser i undermunden.. Vi gik en del tilbage mht mad da han var meget syg men ligepludselig fra den ene dag til den anden spiser han rugbrød og vores aftensmad i små bidder.. Det synes han er fantastisk..

Han kravler ikke endnu men han komme op på alle fire og står og rokker lidt så det kommer nok lige pludselig når han har samlet kræfter..

Vi rejser til USA den 29. Oktober så der må han gerne være frisk så vi kan få en god ferie.. Håber han klare flyveturen fint..

Desuden har han fået vuggestueplads fra den 1. oktober og det er jo lige om lidt så vi er meget spændte herhjemme :)

I får lige et billede af min frække basse der rækkker tunge af sin mor..

14y8s5z.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er han bare lækker shirley... Øv at han danner så mange bygkorn, håber da de finder en løsning på det, for det kan da absolut ikke være særlig sjovt...

Og sikke da en fin vægt han har...

Det ser så herligt ud når de står og rokker på alle 4, man kan bare se hvor meget de gerne vil, men ikke kan...

Vi er faktisk tit ude for at vores datter faktisk bliver sur og irriteret når hun ikke kan komme frem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om jeres unger :)

Her går det godt! Magne vokser og er en dejlig glad dreng.. Han har 5 tænder (nr. 6 er på vej), han spiser 3 måltider om dagen, da han bare slet ikke gider en flaske om dagen mere (han får stadig en om aftenen og en om morgenen)..

Han er begyndt at hive sig fremad og har også været oppe og tage et par enkelte kravleskridt :) Han sover igennem og det er bare skønt! Han kan ikke sidde selv, men det er så heller ikke noget jeg øver med ham overhovedet, ligger ham altid ned på gulvet på ryggen, så han skal kæmpe lidt for at komme rundt :)

Ved ikke hvad han vejer, for det er længe siden han sidst er blevet målt og vejet, men har lige fundet størrelse 80 frem og det passer fint :)

Og forresten, så starter vi nok også snart projekt lillebrøster, bliver spændende om det lykkes for os denne gang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER