Guest

Hvordan reagerede jeres kroppe på p-pille stop??

8 indlæg i dette emne

Hej Alle

På lørdag er det 3 uger siden jeg tog den sidste p-pille og fik så mens tordagen efter.

Her de sidste dage fik jeg lidt a la mens smerter. Var så sammen med maden igår :hump og bagefter dette har jeg nu pletblødning :( om det er pga mens smerterne eller :hump men plejer aldrig at bløde efter det normalt. Men måske slimhinderne også er ekstra følsomme nu ?

Men hvordan har jeres kroppe reageret bagefter I stoppede med p-piller? blødte I også lidt ? havde mens smerter ?

Jeg tager ÆL test for at se om jeg får ÆL :) og hvornår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, det er ikke til at sige om det skulle være en tidlig mens eller hvad det er. Jeg tror at for mange skal kroppen lige komme sig over chokket over at være på "egen hånd" igen og derfor kan der være noget rod i starten.

Selv oplevede jeg ikke den store forskel efter p-pille stop. Det jeg har oplevet var at min mens varer i lidt flere dage, min cykluslængde er(var) længere end på p-piller og mens-smerterne er stærkere <_<

Så kan desværre ikke rigtigt rådgive dig. Hvis jeg var dig ville jeg lige vente os se tiden an og om du får mens på ca forventet tidspunkt alligevel. Jeg benytter mig desuden af temperaturmåling hvilket jeg synes er super til at følge min cyklus med, så slipper jeg også for ÆL test og kan forhåbentlig nøjes med en enkelt graviditetstest når tid er fordi jeg kan se om min temp bliver oppe (gravid) eller falder (mens på vej).

I hvert fald, held og lykke! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stoppede med p-piller til nytår, og min færste cyklus blev 35 dage og siden er cyklusserne blevet ca. 40/42 dage og nu er jeg desværre på vej igang med 7. cyklus som ser ud til at sætte ny top rekord...:( Så min krop ved åbenbart ikk hvad den skal efter p-pille stop...:( :(

Desuden har jeg indtil videre hver gang oplevet nogle vilde smerter ved mens start som jeg aldrig har haft førhen heller ikk før p-pillerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kun på 1. cyklus efter p-pille stop og er ret sikker på jeg har haft tegn på ægløsning. Så må jeg se hvor længe min cyklus bliver og om vi har ramt noget :)

Jeg lider af menssmeter og frygter lidt hvor slemt det bliver her efter p-pille stop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her fandt jeg jo så ud af det betød mens på vej !!! En cyklus på 17 dage efter p pille stop ??!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Min krop har også svært ved det. Uregelmæssig menstruation, hopper nogle gange en blødning over, og får uren og fedtet hud. ÆV!

Huden piner mig især. Desuden prøvede jeg engang hvor jeg måtte vente 5 måneder på første menstruation. Er du gal, jeg var frustreret over det som single! Tog GT på GT velvidende at der ikke kunne være noget, men skulle bare lige være dobbeltsikker. Nå ja, og så brillerede kroppen ved at pletbløde i en hel måned efterfølgende (hen over de første 8-9 dates med en fyr jeg så dengang :-( )

Så jeg forventer ikke så meget positivt af mit hylster lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var en omvandrende hormombombe en uge foer mens i tre cyklus efter mens og mine bryster svulmede, mine cyklus var paa 31 dage og jeg have ubehag i min krop. Saa jeg valgte at tage til naturopath(Caroline Fibaek) og tage en kur med kosttilskud og kostaendringer. Jeg var ikke ude paa at blive gravid, saa kan ikke sige, om det hjalp paa den slags, men jeg fik en let og smertefri mens uden PMS og da vi saa et aar efter lavede Noah, ja, der kom han jo uventet efter et enkelt uforsigtigt elskovstraef. Jeg er ikke i tvivl om, at det har medvirket at spise hormonvenligt og at tage kosttilskud. 

 

Men altsaa, hvorfor skulle man ikke kunne blive gravid? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist længe siden jeg skrev denne tråd :chin::) har fået to babyer siden:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER