Anna1980

banker

36 indlæg i dette emne

Flytter jeres bank også rundt på jeres penge uden at kontakte jer først???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej - og jeg ville heller ikke acceptere hvis det skete.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis min kæreste har overtræk så gør de det uden at sige noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis min kæreste har overtræk så gør de det uden at sige noget..

Må jeg spørge om det er nordea han også har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hellere ikke acceptere det, men de kan ikke fatte det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge om det er nordea han også har?

Det må du gerne, det er det..

Han synes heller ikk om det men det er de vist ret ligeglade med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de flytter vel ikke rundt med mindre der er overtræk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de flytter vel ikke rundt med mindre der er overtræk?

De har taget min opsparing selvom jeg havde et bevilget overtræk og de er skide ligeglade!! Hader nordea.....!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke at de flytter pengene der generer mig, det er at jeg ikke får besked eller chancen for at redde mig ud af noget inden de fjerner mit rådighedsbeløb.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså det er en service i deres øjne. De tjener i hvert fald ikke penge på det, hvis de dækker dit overtræk (på en konto med en DYR overtræksrente) med et positivt indestående fra en anden konto (med en meget lille indlånsrente).

Alm. Brand Bank gør det også. Jeg har vores familieopsparing der, da jeg får personalerenter (dvs. > 0% <_< ), men det er jo ikke kun mine penge - det er også min mors og mine søstres! Men hvis der er overtræk på min lønkonto, så bliver der automatisk overført penge fra opsparingen, hvis jeg ikke gør noget inden for 24 timer.

Jeg ved ikke om man kan gøre noget ved det. Har du snakket med din bankdame/mand om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt være de siger det er service, men forstår ikke at de ikke kontakter mig og vi sammen finder en løsning i stedet for bare tage penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen bank rådgiver da nordea ikke giver rådgiver til en fattige kunder! Beskeden jeg fik fra min tidligere rådgiver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er et ret brandfarligt emne, men jeg har selv arbejdet i en bank, så jeg kan jo vende sagen lidt om.

Hvis en kunde har overtræk, bruger han/hun nogle andres penge. Hvis kunden har penge på en anden konto, og banken flytter pengene, kan de dels:

1) sørge for at overtrækket bliver inddækket, imens der er penge i systemet

2) Spare kunden for overtræksrenter.

Så jeg synes ikke nødvendigvis, det er flabet gjort. Mht. at få besked fra banken, så ville det være ideelt, hvis rådgiveren havde tid til at ringe ud til 10 kunder dagligt og flinkt fortælle, at de altså har overtræk og at han nu flytter penge. Men det er der ganske enkelt ikke tid til.

I sidste ende er økonomi ens eget ansvar, og som sagt, hvis man har overtræk (ofte), så er det fordi man ikke har lavet en aftale med sin bank om rammerne for ens økonomi. Det er kun ens eget ansvar. Så kan det godt være, at man synes at det er rimeligt at trække over, fordi banken får renter for det, men ubevilgede overtræk er en meget stor belastning for bankens økonomi (banker skal møde en masse krav), så rådgiverne kan ikke bare "se til" at kunderne har gentagne overtræk.

Måske overfører banken ikke penge for at genere jer, men for at I sparer renteudgifter og bankens krav kan mødes. Samtidig vil jeres historik heller ikke forværres mere end nødvendigt - langvarige overtræk ser ikke så godt ud, når man senere skal låne penge. Det kan faktisk meget hurtigt gøre, at man kommer til at betale en højere rente, end hvis man bare havde sørget for at holde ens rådighedsbeløb.

Anyways - jeg ville også synes, at det var lidt irriterende, hvis andre flyttede rundt på mine penge, men jeg sørger da bare for, at have styr på mine konti. Så er det aldrig et problem. Mit bud er, at ringe op til rådgiveren og tage en rolig og åben snak om det - hvordan kan I undgå det i fremtiden? Er der behov for en lille kassekredit, eller trænger I til at få opdateret budgettet.

PS: Og hvis der ER et bevilget overtræk som ikke er udløbet, så forstår jeg godt at du undres!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det kan jeg også godt se at det er for kundens skyld. Den så bare et brev inden de gør det eller en mail, det gør manden fra nykredit bank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også fattige kunder hos Nordea :) men vi har en kunderådgiver ( tror jeg det hedder) han er aldrig til at få fat i .. Men nogen må i da kunne snakke med dernede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også fattige kunder hos Nordea :) men vi har en kunderådgiver ( tror jeg det hedder) han er aldrig til at få fat i .. Men nogen må i da kunne snakke med dernede?

Har skrevet en mail da knægten er pylret så kan ikke lige ringe nu. Så må jeg se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det kan jeg også godt se at det er for kundens skyld. Den så bare et brev inden de gør det eller en mail, det gør manden fra nykredit bank.

Det ville også være rart. For alle, tror jeg. Men der bliver bare skåret vildt til i banker, ligesom i alle andre brancher, og hvis kunderne også skal til at betale for at få tilsendt breve eller blive ringet op, så tror jeg det er et dårligt bytte. SÅ skal du bare se ballade:)

Jeg kan fortælle, at jeg havde aktive 600 kunder i min portefølje som rådgiver, og hvor gerne jeg end ville være nærværende og serviceminded, så er der bare ikke tid til dagligt at tjekke de 10% af kunderne som er i overtræk, inddække deres konti OG give besked. Husk på at banken KUN har udgifter på at gøre det (tid og porto). Nu skal jeg ikke forsvare, at banker altid bare er tiptop, men der er ikke ret meget forståelse udenfor bankverdenen for, at en bank også er en butik. Håber du kan bruge det som forklaring.

Har skrevet en mail da knægten er pylret så kan ikke lige ringe nu. Så må jeg se.

Rigtig god idé! Det allerbedste du kan gøre, er at tage kontakt. Alene det, at en kunde gør opmærksom på, at han/hun godt selv ved at der er et problem, gør at man får en meget bedre dialog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er ok, men ville nok sætte pris på en mail fra min rådgiver.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lidt om der ikke kan laves en SMS service, så man får en SMS når der er underskud på kontoen. Bare sådan en automatisk besked. Så kan man selv hurtigt dække underskudet, eller man er blevet advaret om at banken snart gør noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde danske bank, fik jeg en sms hvis min konto gik i minus, eller hvis der blev trukket penge eller sat penge ind :)

Nu har jeg fåborg sparekasse.. Det er jo en lillebitte bank, så vores bankrådgiver ville ringe til os hvis han lavede noget :) Men vi bad ham faktisk om bare at rykke rundt på vores penge, da vi ikke så nogen grund til at have overtræk på den ene konto og penge på den anden... :rolleyes

Men generelt, så synes jeg det ville være skod,hvis jeg havde en stram økonomi, for så er der jo nok en grund til man har trukket sin egen konto i minus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Nordea, og de kan også godt flytte penge, hvis der er overtræk. Og det synes jeg er helt fint. Hvis jeg har overtræk er det jo fordi jeg har brugt af bankens penge, og så skylder jeg jo banken penge. At de så tager fra fx. budgetkontoen eller opsparingen synes jeg er helt fint, for hvis jeg har pengene skal banken ikke betale i mine øjne. Og hvis vi har overtræk er det fordi vi ikke lige selv har fået flyttet rundt, så vi er alligevel på netbank kort efter for at få flyttet pengene så det passer.

Så vidt jeg ved kan man i Nordea gennem netbank bede om at få en automatisk sms, der fortæller, når ens konto kommer under en vis grænse. Så kan man selv bedre holde øje, så det ikke sker igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på, at Nordea har en sms-service der giver besked hvis en konto går i overtræk. Man skal bare selv tilmelde det på hjemmesiden/netbank.

Og til Anna1980: Alle kunder har en rådgiver - alle kunder har i hvert fald en medarbejder, der er ansvarlig for dem. Jeg synes VIRKELIG det lyder mærkeligt, hvis Nordea direkte har sagt, at fordi I er fattige, kan I ikke få rådgivning? Det giver jo ingen mening?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på, at Nordea har en sms-service der giver besked hvis en konto går i overtræk. Man skal bare selv tilmelde det på hjemmesiden/netbank.

Og til Anna1980: Alle kunder har en rådgiver - alle kunder har i hvert fald en medarbejder, der er ansvarlig for dem. Jeg synes VIRKELIG det lyder mærkeligt, hvis Nordea direkte har sagt, at fordi I er fattige, kan I ikke få rådgivning? Det giver jo ingen mening?! :blink

Det har jeg direkte fået at vide, plus det har min mor også. Der er en gruppe på 7 medarbejder som vi skal kontakte men det er mest elever og andre der skifter hele tiden. Så ingen kender os. Savner sgu lidt de gamle dage hvor man havde en rådgiver der kendte en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg direkte fået at vide, plus det har min mor også. Der er en gruppe på 7 medarbejder som vi skal kontakte men det er mest elever og andre der skifter hele tiden. Så ingen kender os. Savner sgu lidt de gamle dage hvor man havde en rådgiver der kendte en.

Det er eddermandme sløj stil! Jeg havde skiftet bank på stedet! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER