issa

vælling

7 indlæg i dette emne

Har på fornemmelsen at jeg ikke kan mætte bebs nok. De sidste 4 nætter har han ammet hver 1.5 - 2 time, hvilket jo er et skridt i den forkerte retning.

Jeg tænker lidt om vælling er svaret her, men kan ikke huske om man godt må starte på vælling når de er 14 uger?

Og kan også se at jeg ikke har fået update et billedet af pomfritten, så her er et lille snap shot af vores vildbasse

post-3715-091964400 1346269140_thumb.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

14 uger er vist lige tidligt nok. Den officielle anbefaling er 6 mdr. men den var 4 mdr. før.

14 uger... Du tror ikke det er 3 måneders appetitspring I har gang i? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg har tænkt lidt om det kunne være et appetit spring, men finder det måske lidt pudsigt at det kun er om natten han har det korte interval?

For burde han ikke begynde at sove lidt længere etaper nu? måske det bare er mig der ønsketænker :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke det er et spring, kunne du jo begynde og supplere med alm MME.. Min mælk mættede heller ikke helt nok, hverken sidst eller denne gang.. Og det var her ved samme tidspunkt begge gange.. Jeg giver lige pt halvt af hver MM og MME og det funger rigtig godt..

Og må lige sige, HOLD FAST en lækker bebs du har dig loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak evt med din sunhedsplejeske om du må give vælling.....

Vores pige har sovet igennem om natten den sidste måned, men er nu begyndt at vågne ved 2 - 3 tiden om natten og er vildt sulten, så vi har fået lov af vores sunhedsplejeske at give hende en flaske vælling til natten....

Vores tøs er 3 måneder og 1 uge og har fået flaske fra dag 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Josefine var lille begyndte jeg at give hende vælling om aftenen da hun var 3½ måned gammel, fordi hun pludselig ville spise hver time om natten.. og det hjalp :)

Denne gang siger SP at hvis det samme sker med mads, skal jeg prøve med MME først :) der er så stor forskel på det :)

Men det med at de anbefaler fra 6 mdr forstår jeg ikke, de må jo begynde at få grød fra 4 mdr, og vælling er jo bare tynd grød???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det med at de anbefaler fra 6 mdr forstår jeg ikke, de må jo begynde at få grød fra 4 mdr, og vælling er jo bare tynd grød???

Det er fordi den officielle anbefaling fra Sundhedsstyrelsen er, at man fuldammer i 6 måneder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER