kategeorina

MA - hvornår gravid igen?

16 indlæg i dette emne

Nogen der har haft missed abortion med efterfølgende udskrabning der har erfaring med hvor tidligt man kan blive gravid igen????

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før vi fik nr 2 Var jeg også gravid men der viste nf scanningen at bebsen var gået til og jeg skulle have den fjernet skulle dog have piller for det da jeg gerne ville undgå udskrabningen vi havde begge gange jeg var blevet gravid prøvet i lidt over 2 år før der var gevinst men efter "aborten" blev jeg gravid allerede efter 3 mrd ;)

Ved godt at 3 mrd lyder af længe men for os var det jo hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Og tænker hvis jeg bliver gravid igen bliver det nok svært at vente til uge 12 med scanning.

Har 2 børn allerede, hvor det er gået godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig gik der 2,5 måned fra udskrabningen til jeg igen kunne teste positivt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For præcis 1 år siden i dag begyndte jeg at bløde og fik atvide, at det var en SA, men 4 dage senere viste det sig at være en MA, hvorefter jeg fik lavet en udskrabning. Udskrabningen blev lavet den 6. September og jeg fik min første mens derefter d. 3. Oktober - 30. Oktober stod jeg atter med en positiv GT og sidder nu med vores datter i armen :loveshower Så det kan sagtens gå stærkt efterfølgende med en ny graviditet - og som ender godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

For præcis 1 år siden i dag begyndte jeg at bløde og fik atvide, at det var en SA, men 4 dage senere viste det sig at være en MA, hvorefter jeg fik lavet en udskrabning. Udskrabningen blev lavet den 6. September og jeg fik min første mens derefter d. 3. Oktober - 30. Oktober stod jeg atter med en positiv GT og sidder nu med vores datter i armen :loveshower Så det kan sagtens gå stærkt efterfølgende med en ny graviditet - og som ender godt :)

Dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der fik underlivsbetændelse efter udskrabningen? Og hvor lang tid gik der efter indgrebet før I fik det?

Med venlig hilsen

K

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glædelig nyhed er blevet gravid igen - er dog kun en uge over tid .... men har desværre fået influenza nu - håber ikke det påvirker fosteret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glædelig nyhed er blevet gravid igen - er dog kun en uge over tid .... men har desværre fået influenza nu - håber ikke det påvirker fosteret!

Tillykke :)

Tror ikke det påvirker fosteret. Det ligger jo trykt i sin bobbel :)

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 4. cyklus... utrolig hård ventetid, og utrolig hårdt at være gravid igen, tror ikke jeg har ro før jeg sidder med baby i mine arme :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 4. cyklus... utrolig hård ventetid, og utrolig hårdt at være gravid igen, tror ikke jeg har ro før jeg sidder med baby i mine arme :7himmel

Nej har det lidt sådan nu også ... mon ikke man kan få en skanning lidt tidligere når man har været igennem abort forløb eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har det lidt sådan nu også ... mon ikke man kan få en skanning lidt tidligere når man har været igennem abort forløb eller?

Tror det er meget forskelligt, nogle gør andre ikke! Jeg kunne eks. Ikke, lægen understregede at Skanningerne er dyre og derfor er der mange gange, hvor sygehusene vælger at undlade en tidlig skanning men istedet kalder til en såkaldt tidlig NF skanning :) Vi betalte os fra 3 skanninger; 6+4, 8+2 og 10+2 :) Derudover begyndte jeg at bløde meget da jeg var 9+4, så der blev jeg akut skannet på sygehuset og igen da jeg var omkring uge 11, hvor jeg igen blødte. Jeg fortsatte med at bløde resten af graviditeten, man vænner sig aldrig til blod i en graviditet :( Men heldigvis gik det godt :loveshower

Jeg ved, at det er en super hård tid nu, og nerverne hænger uden på tøjet- men forsøg at tro på det og NYD graviditeten :) Jeg kan i dag godt være lidt træt af, at jeg brugte en del krudt på bekymring, indtil jeg var kommet forbi MD-skanningen, først der begyndte jeg for alvor at turde tro på, at vi ville få vores barn i armene :)

Hvis I ikke kan få en skanning, så er det altså alle pengene værd- vi er glad for, at vi valgte de 3 selvbetalte skanninger- også fordi jeg efter første blødning blev sendt hjem med beskeden om, at lige nu så det fint ud, men de kunne jo ikke sige, hvordan det så ud med liv efter 3 timer, 1 dag eller en uge for den sags skyld :( Så at vide, at vi selv skulle afsted til skanning knap 1 uge senere gav lidt ro i hovedet :) End ikke min voldsomme kvalme og opkastninger kunne holde mig overbevist om, at alt var vel :blush

Men piger, forsøg at holde humøret højt og NYD det :glad :loveshower

Og stort tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog mig 2½ år bare overhovedet at blive gravid i første omgang. Blev så ENDELIG gravid sidste år i December, men 2 dage inden nakkefold i marts i år, fandt vi ud af at baby var død. Fik kirurgisk abort samme dag, og efterfølgende infektion i underlivet.

Da min mennes stadig ikke var dukket op i maj og jeg ikke var gravid, blev det sat igang med p-piller, og har siden haft regelmæssig cyklus, samt fået hjælp, og det er stadig ikke lykkedes os at blive gravide endnu :( Så vi går ind i den 7. cyklus efter aborten og ikke en skid er sket. Så det var lige en knap så opløftende svar herfra.

Dog, som man kan se her, er der jo kæmpe forskel på hvor hurtigt det sker. Der er nok ikke nogen tommelfinger regel. Bare klø på med :hump , og så kan man kun håbe det snart lykkedes for os begge :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres hilsner :-)

Cocomous5 - ked af at høre - men håber det lykkedes for jer. Jeg er blevet gravid igen er dog kun 5+5 henne eller hvor meget det nu er ...

Sidst fortsatte mine graviditetssymptomer selvom fosteret var gået til, da livmoderen/kroppen ikke opdagede det var sket (missed abortion), så det var først ved nakkefoldsskanningen vi opdagede der ikke var noget levende foster - øv!

I denne omgang har jeg allerede mega kvalme - men det er åbentbart ingen garanti - må væbne mig med tålmodighed til nakkefoldsskanning. Ved godt skanninger er dyre og der faktisk en lille risiko for abort ved de tidlige af dem, så det er selvfølgelig ikke bare noget man skal - men nøj hvor gad jeg godt der ikke var så lang tid til uge 12! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da ingen fare ved tidlige scanninger? Det har jeg fået at vide flere steder? Nu ved jeg ikke hvor du bor men i Københavnsområdet kan du få drop in scanninger fra 2-300 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER