Maybe

Bedtseforældre

25 indlæg i dette emne

skal bare lige ud med lidt harme.

jeg har snart termin, og vores forældre glæder sig, hvilket jo er dejligt, men i går var en af bedsteforældrene til formiddgskaffe, og da personen blev præsenteret for: Vi vil meget gerne se jer når vi kommer hjem, men ring lige først, så vi kan sige nej, eller ja.,

personen blev nærmste halv fornærmet og mente at man da bare kunne komme, ved personen mener der hjertens godt og vil gøre alt for os, men nøj det var træls at skulle slå igennem, i stedet for personen bare havde sagt, Ja ok selvfølgelig, hvis det er sådan i gerne vil have det.

det her er vores første barn, og alle føleser hvad der til hører. Så vi er enige om at vi gerne vil have besøg, hellere end gerne, men at folk bare lige skal ringe først, i tilfælde af baby bare har skreget og skreget, og vi lige har fået ro på, også lige skal til at sove, også kommer der uanmelt besøg.... nej vel, jeg dur ikke til at afvise folk i døren

jeg forklarede også personen at det mest var beregnet på at vi bare lige gerne ville ind i en form for rytme inden folk bare kunne komme uanmeldt ( hader det nu stadigvæk )

er det kun os der har det problem?

hvis nej hvordan har i så taklet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her ringer de godt nok. Men forstår ikke at man ikke behøver ses hveranden dag og at visit ikke slal vare 3 timer :prik så vi har istedet sagt at vi kommer til dem.

Du er ikke forkert på den, en nybagt familie har brug for ro, først efter vi skar ned på visiterne at jeg begyndte at "fungere" igen - besøg er hyggelige men hver ting til sin tid. Babyen er her også om en uge og om 14 dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke forkert på den. I har lov til at sige som i gør. Det er utrolig vigtig med ro og plads til ro, når man blir forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ringer de godt nok. Men forstår ikke at man ikke behøver ses hveranden dag og at visit ikke slal vare 3 timer :prik så vi har istedet sagt at vi kommer til dem.

Nej Majs den forstår jeg så hellere ikke. Det mest skræmmende er at folk som normalt ikke har interesseret sig så meget for os, vi er venner og familie ja, men ikke vildt tætte, pludselig er helt vilde, og vi har det begge som om det er vores baby der er mest interessant, og den er da også interessant :whistling men jeg/vi har bare svært ved at vi som mennesker lige pludselig er mere "værd" fordi vi får et barn, der er vi jo langt mere til de mennesker vi var nære sammen med inden vi blev gravide.

Jeg har især svært ved at tackle nogen af de mødre der er ved at gå ud af deres gode skind..... GUUUDDD det bliver bare så cute, kan ikke vente med at holde..., Ååårrrh gid det var mig igen osv. jeg bliver sådan helt: "Rolig nu, der er nok til alle, men det er altså mit barn" jeg finder det meget overvælgende. Har bare mest lyst til at gemme mig med mit barn, når det engang kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du er ikke forkert på den. I har lov til at sige som i går. Det er utrolig vigtig med ro og plads til ro, når man blir forældre.

tak godt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Majs den forstår jeg så hellere ikke. Det mest skræmmende er at folk som normalt ikke har interesseret sig så meget for os, vi er venner og familie ja, men ikke vildt tætte, pludselig er helt vilde, og vi har det begge som om det er vores baby der er mest interessant, og den er da også interessant :whistling men jeg/vi har bare svært ved at vi som mennesker lige pludselig er mere "værd" fordi vi får et barn, der er vi jo langt mere til de mennesker vi var nære sammen med inden vi blev gravide.

Jeg har især svært ved at tackle nogen af de mødre der er ved at gå ud af deres gode skind..... GUUUDDD det bliver bare så cute, kan ikke vente med at holde..., Ååårrrh gid det var mig igen osv. jeg bliver sådan helt: "Rolig nu, der er nok til alle, men det er altså mit barn" jeg finder det meget overvælgende. Har bare mest lyst til at gemme mig med mit barn, når det engang kommer

Præcis! Som en veninde påpegede så er det også VILDT irriterende når folk så kommer på det Barsels visit og man bruger tid og overskud man burde bruge på barnet på dem, men så kommer de ikke det næste år! Babyen er IKKE en attraktion, men et væsen - skal du se den så kan du i det mindste gøre en indsats for også at blive en del af hendes/hans liv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fra starten sagt præcis som jer. Ingen uanmeldte besøg - punktum. Min svigerfamilie bor 2 min fra os så var mega nervøs for besøg hvert og hvertandet øjeblik så derfor blev det til at der skulle ringes først. Og det har virket rigtig godt. For der vil netop være tidspunkter hvor bebs har holdt jer vågen hele natten og i bare har brug for fred og søvn.

Hold fast i jeres beslutning - også selvom folk bliver sure. Det er det bedste for dig og din bebs.

Derudover giver jeg jer ret i det er utrolig så meget man pludselig føler sig som en attraktion når man har fået baby. Her er min svigermor, som jeg ellers er utrolig glad for, lidt for nærgående. Især når jeg ammer lillemanden og hun så samtidig synes hun skal dikke dikke ham eller kysse på ham. Det er bare at gå over min grænse når hun kommer så tæt på mine bryster. Nok er han sød men behøver hun være så tæt på når jeg ammer :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg ikke er mor synes jeg i er i jeres fulde ret til at bestemme at folk skal ringe først. Det er da den bedste måde at vise jer på, at man er interesseret i jer og jeres baby, men heller ikke vil mase sig på.

Kan folk ikk overholde det så ville jeg sige det til dem at jeg rent faktisk mener det....ville ikke finde mig i at de bare kom hvis man ikke ønsker det skal være sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derudover giver jeg jer ret i det er utrolig så meget man pludselig føler sig som en attraktion når man har fået baby. Her er min svigermor, som jeg ellers er utrolig glad for, lidt for nærgående. Især når jeg ammer lillemanden og hun så samtidig synes hun skal dikke dikke ham eller kysse på ham. Det er bare at gå over min grænse når hun kommer så tæt på mine bryster. Nok er han sød men behøver hun være så tæt på når jeg ammer :-/

OMG :blink :D . jeg vil nok også blive pænt irriteret

inden jeg selv blev gravid, vidste jeg ikke at man helst ikke skulle røre ved babyer når de ammede, da det kan forvirre de små, så derefter har jeg holdt pænt afstand når der blev ammet. Men det burde svigermor da vide :huh

min har været en mavegnubber, som jeg ikke er særlig vild med, spørg lige først ok? men jeg lod hende lidt gøre det, for ville ikke være hysterisk, selvom jeg prøvede at trække mig væk når hun gjorde det. Men en dag vi var på besøg og hun nok for 5 gang ca. skulle grubbe maven, fortalte jeg, at det var jeg faktisk ikke så vild med, hvilket hun tolkede som sjov og gjorde det igen..... hun fik så lige en højgravids kvindes homoner at mærke :oops

hvor er jeg glad for at hører at det ikke kun er mig der har det sådan :kram

Majs hvor er jeg glad for du skriver som du gør, jeg har det på samme måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting er at du som mor GODT nå tage dit barn fra dine gæster - det glemte jeg og endte med tudende at hive min datter ud af armene på den stakkels bedstefar og styrte ud af rummet med hende... hun er MIN baby, så jeg må faktisk godt sige "så er det vist mor og Mie tid igen" og tage mit barn inden det gør ondt indeni. Men man vil jo ikke være pylret :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting er at du som mor GODT nå tage dit barn fra dine gæster - det glemte jeg og endte med tudende at hive min datter ud af armene på den stakkels bedstefar og styrte ud af rummet med hende... hun er MIN baby, så jeg må faktisk godt sige "så er det vist mor og Mie tid igen" og tage mit barn inden det gør ondt indeni. Men man vil jo ikke være pylret :rolleyes

ok, det lyder "godt" at man godt må det, jeg har lige pt. lidt svært ved at forestille mig den ubetinget kærlighed man får til sine børn, jeg elsker bebs, og vil gå igennem ild og vand for bebs, men stadigvæk synes jeg det er svært at forstille mig den betingelseløse kærlighed, som jeg jeg godt ved kan tage lidt tid til at få frem.

det som har hjulpet mig meget, når jeg har været i tvivl om jeg kunne elske mit barn nok, var at jeg læste et sted, at bekymringer også er et tegn på kærlighed. :loveshower

vi har også været strikse med røg f.eks., dem vi kender der ryger, de skal vaske hænder før de må tage babs op, det er hellere ikke alle stor ryger der lige kan forstå, men bare tanken om hvad røg kan gøre ved sådan en... huha nej.

Majs jeg ved ikke om du har prøvet dette, eller om nogen af jer andre har, men nogen folk har allerede antaget at vi får nr. 2, "Bare vent det her er kun den første" hvor min mand og jeg er meget enige om; " vi ved ikke om vi skal have 2" så kigger folk mærkeligt på os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man KAN ikke på nogen som helst måde forestille sig følelserne for sit barn før man har det. Men vil også skynde mig at påpege at langt fra alle oplever kærlighed ved første blik scenariet, og hvis man ikke gør det skal man ikke have dårlig samvittighed. Jeg forventede det ikke, var bare så træt af at være gravid at nu måtte det godt bare overståes, og under fødslen tænkte jeg "få hende nu bare ud, jeg vil ikke mere" men da jeg så mit lille monster sagde det bare "klik" og verden blev en helt anden, og jeg føler mig utrolig heldig for at have det sådan.

Jeg har ikke prøvet det med at folk går ud fra man vil have nr 2, men vi har nu heller aldrig lagt skjul på at det vil vi. Men min søster oplevede hurtigt at folk spurgte hvornår de skulle i gang igen, og de var slet ikke klar endnu + at man jo ikke ligefrem udbreder sine planer til alle og enhver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min holdning er som jeres at folk skal respektere at man lige vil have de ringer eller varsler et besøg først.

Men jeg syntes også at det skal gå den anden vej. " bare" fordi man bliver mor er det ikke ensbetydning med at man bliver dronning og skal bestemme hvordan andre skal glædes og reagere.

I den her sammenhæng skal man lige huske det er fordi folk glædes over jeres lille ny.

Og ja i som forældre er overhovedet ikke en disse interessant i begyndelsen.

Jeg forstår godt at man som første gangsforældre kan føle sig overset. Da det er baby som får opmærksomheden nu og ikke jer som det plejer.

Hvordan ville i have det hvis folk/ bedsteforældre overhovedet ikke var interesseret i jer eller jeres lille ny ?

Jeg syntes det er fint at gøre sig nogle tanker inden vidunderet kommer, men de kan revideres under vejs.

Men ellers må man sommetider tage tingene lidt som de kommer istedet for allerede planlægge nu hvordan man vil have det.

Held og lykke med baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg syntes også at det skal gå den anden vej. " bare" fordi man bliver mor er det ikke ensbetydning med at man bliver dronning og skal bestemme hvordan andre skal glædes og reagere.

I den her sammenhæng skal man lige huske det er fordi folk glædes over jeres lille ny.

Og ja i som forældre er overhovedet ikke en disse interessant i begyndelsen.

Jeg forstår godt at man som første gangsforældre kan føle sig overset. Da det er baby som får opmærksomheden nu og ikke jer som det plejer.

Hvordan ville i have det hvis folk/ bedsteforældre overhovedet ikke var interesseret i jer eller jeres lille ny ?

hej MLM jeg er meget enig med dig! Men det er ikke bedsteforældre og gode nære venner jeg er "træt" af er interesseret i baby, men de folk, som Majs også nævner, man ikke er særlig tæt på, stort set aldrig ser, ikke har noget med, lige pludselig er vildt interesseret. Det opfatter jeg altså som falsk.

men jo en nybagt mor og for den sags skyld er ikke konge og dronning, og skal også huske at give plads, men vi vil også meget! gerne have besøg, bare lige ring først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at i bliver lidt irriteret over folk der ikke ringer inden besøg, det er almen høflighed lige at gøre det jo :)

Men at klage over at folk pludseligt har en interesse pga. baby, synes jeg faktisk er enormt overfladisk.

Jeg ville ELSKE at ha' fået så mange barselsbesøg at jeg kunne brokke mig over det, at folk, venner og familie virkeligt var så interesserede - også selvom det "bare" var et "skal lige se baby, ses om 1 år" besøg. I det mindste bruger personen da noget tid til at vise interesse, penge på en evt. gave, hvilket jeg da personligt ville være glad for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu ikke kalde det overfladisk, jeg ser hellere at folk ikke bruger penge på en gave og ikke bruger min tid når de "bare" vil dikke dikke et spædbarn, det er ikke i barnets interesse at blive ført fra arm til arm på mennesker der alligevel ikke vil få noget med det at gøre - så er en middags lur eller et par gode stunder med nogle af de nærmeste altså vigtigere. Men ja man kan revurdere sine beslutninger, jeg er blevet overrasket over nogle ting jeg tager meget mere afslappet end jeg havde forventet.en jeg er sandelig også brevet "skrappere" på nogle punkter. Jeg vil nu godt kalde mig dronning (eller konge) over mit barn hvis det er dét der slal til for at jeg føler mit barns tarv er i højsædet, jeg syntes det er helt fint at folk holder mit barn og viser interesse for mit barn så bliver jeg så utrolig stolt, men det et nu heller ikke dét jeg tror TS mener, det er i hvert fald ikke det JEG mener, jeg mener bare man skal sige fra før grænserne er nået - men grænserne er jo heldigvis forskellige :) og de ændrer sig undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vel bare sige nej tak til besøg hvis ikke man vil se en pågældende person?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald ikke meningen at være overfladisk, jeg skriver også vi hellere end gerne vil have besøg, men som Majs siger: Jeg vil hellere have besøg af folk tæt på os, eller en lur eller baby, for jeg har selv forlængst fået nok af overfladiske personer, og det er faktisk dem jeg mener der er overfladiske, dem som bare kommer for at dikke dikke, også ikke viser sig eller man selv har kontakt med det næste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu ikke kalde det overfladisk, jeg ser hellere at folk ikke bruger penge på en gave og ikke bruger min tid når de "bare" vil dikke dikke et spædbarn, det er ikke i barnets interesse at blive ført fra arm til arm på mennesker der alligevel ikke vil få noget med det at gøre - så er en middags lur eller et par gode stunder med nogle af de nærmeste altså vigtigere. Men ja man kan revurdere sine beslutninger, jeg er blevet overrasket over nogle ting jeg tager meget mere afslappet end jeg havde forventet.en jeg er sandelig også brevet "skrappere" på nogle punkter. Jeg vil nu godt kalde mig dronning (eller konge) over mit barn hvis det er dét der slal til for at jeg føler mit barns tarv er i højsædet, jeg syntes det er helt fint at folk holder mit barn og viser interesse for mit barn så bliver jeg så utrolig stolt, men det et nu heller ikke dét jeg tror TS mener, det er i hvert fald ikke det JEG mener, jeg mener bare man skal sige fra før grænserne er nået - men grænserne er jo heldigvis forskellige :) og de ændrer sig undervejs.

Du kan kalde dig hvad du vil over dit barn. :balloons Sågar også bare mor :loveshower

Men jeg mener ikke man kan tillade sig at være konge/ dronning over andres følelser omkring barnet, det var vist det jeg skrev :balloons

Ikke noget med barnet tarv osv. Det er da en selvfølge at de flest forældre vil det bedste for deres nyfødte. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vel bare sige nej tak til besøg hvis ikke man vil se en pågældende person?

Ja det syntes jeg faktisk også :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej MLM jeg er meget enig med dig! Men det er ikke bedsteforældre og gode nære venner jeg er "træt" af er interesseret i baby, men de folk, som Majs også nævner, man ikke er særlig tæt på, stort set aldrig ser, ikke har noget med, lige pludselig er vildt interesseret. Det opfatter jeg altså som falsk.

men jo en nybagt mor og for den sags skyld er ikke konge og dronning, og skal også huske at give plads, men vi vil også meget! gerne have besøg, bare lige ring først.

Jeg tænker lidt om den kommende bedsteforældre blev forbavset over jeres udmelding, hvis de ikke er vant til at skulle ringe.

Men syndtes det er super fint i gør jer overvejelserne nu.

Et eksempel er min forældre/ min brors familie vi fik ikke lov til at komme på besøg hos dem da deres drenge var små. Med det resultat at mine forældre overhovedet ikke har et forhold til den idag de kender dem ikke.

Derfor mener jeg også det er vigtigt at møde bedsteforældrene på deres side.

Jeg har selv et ikke eksisterende forhold til mine svigerforældre idag, men jeg valgte at sige til min mand at han må tage August derom så meget han vil osv.

At han selv har fravalgt hans forældre, er hans valg og ikke mit.

Jeg har forsøgt i 4 år at de skulle have et godt forhold til August og virkelig har prøvet alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes bestemt også det er ok at sige, ring lige først.

Det gjorde vi også med alle vores besøgende efter fødslen.

Mine svigerforældre kom om fredagen kl. 16.30, hvor jeg havde født torsdag nat, og blev til søndag kl. 13.00 - havde egentligt håbet lidt forsigtigt på de ville kører igen lørdag engang (NB: De vor 2,5 times kørsel væk, så forståeligt de gerne vil overnatte) men måske de ikke havde behøvet blive til søndag ligefrem, men kunne ikke får det sagt, ærger mig lidt, men nu det jo lang overstået.

Jeg vil dog tilføje, jeg skulle INTET lave hele weekende, de lavede mad, vaskede tøj mm. så det var jo luksus at blive vartet op, men vi var jo altså kun lige blevet en familie tordag nat, og så var de der allerede fra 12 timer efter i 3 dage...pyhaa...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tangaa hu ha, selvom det er skønt ikke at skulle lave noget praktisk en hel weekend, så er man jo stadigvæk lidt på når man har gæster, sådan har jeg det i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt om den kommende bedsteforældre blev forbavset over jeres udmelding, hvis de ikke er vant til at skulle ringe.

Men syndtes det er super fint i gør jer overvejelserne nu.

Et eksempel er min forældre/ min brors familie vi fik ikke lov til at komme på besøg hos dem da deres drenge var små. Med det resultat at mine forældre overhovedet ikke har et forhold til den idag de kender dem ikke.

Derfor mener jeg også det er vigtigt at møde bedsteforældrene på deres side.

Jeg har selv et ikke eksisterende forhold til mine svigerforældre idag, men jeg valgte at sige til min mand at han må tage August derom så meget han vil osv.

At han selv har fravalgt hans forældre, er hans valg og ikke mit.

Jeg har forsøgt i 4 år at de skulle have et godt forhold til August og virkelig har prøvet alt.

MLM jeg er helt enig med dig i at hvis man har velfungerende svigerforældre og forældre, skal de være en del af børnes liv, men ja du har ret i at den kommende bedsteforældre blev forbavset fordi de nemlig ikke plejer at ringe først, hvilket vi faktisk har bedt om, men som ikke er blevet respekteret, så nu må vi slå igennem :( men har lovet at have telefonen tæt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tangaa hu ha, selvom det er skønt ikke at skulle lave noget praktisk en hel weekend, så er man jo stadigvæk lidt på når man har gæster, sådan har jeg det i hvert fald :)

Vi er enige, det var heller ikke ligefrem en JUBI agtig følelse jeg havde :balloons men det er overstået, vi overlevede alle :badgirl

Problemet er også at de bor "så langt væk" at når vi skal ses, er det altid med overnatning enten der eller her, det er jo ikke bare et smut forbi til aftensmad og kaffe og hjem igen - når der er 2,5 timers kørsel, så skal jo vænne mig til det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER