Barbamama

Hjælp til køkkenmaskine!

21 indlæg i dette emne

Min søde mand ønsker sig en køkkenmaskine i fødselsdagsgave og det har vi aftalt, at jeg giver ham. :) Men vi har ikke sådan vildt meget forstand på det, så nu søger jeg jeres hjælp.

Han har ikke de vilde krav umiddelbart, men han vil gerne have, at man kan sætte tilbehør på, f.eks. kødhakker og sådan noget. Jeg har ikke et egentligt budget, men har sagt til ham, at jeg ikke har råd til en køkkenmaskine i 5000-krs klassen.

Vi har kig på denne her, hvad siger I til den?

http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/kokkenmaskiner/KM615MP/kenwood-kokkenmaskine-mega-pack

Og er der en, I vil anbefale? Hvad skal vi holde øje med eller gå efter?

Hjælp, søde BK-orakler! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er på fra mobilen, så det bliver bare lige et kort svar.

Jeg har selv lige præcis den der, med samme tilbehør, og jeg ELKER den! Kenwood har jo eksisteret i mange år, og man kan få en masse lækkert tilbehør til den - så det er ikke bare et eller andet modefænomen som pludseligt forsvinder igen :) Vil klart anbefale den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb den! ELSKER min Kenwood og kunne ikke leve uden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo rigtigt godt :loveshower Men der er vel forskel på Kenwood maskiner? :unsure Eller er de bare alle gode? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik den samme model eller den som måske svare til den for 3 år siden af manden, jeg er rigtig glad for min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ogsaa gerne have en Kenwood - saadan en har vi altid haft derhjemme og min veninde har den og, og, og mange har den og svaerger til dem :)

Jeg vil bare gerne have den kompakte med saftpresser - god pris og paen at kigge paa icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart Kenwood - bruger min næsten hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kenwood major nr. Et eller andet ;)

Vi valgte vores kenwood ud fra størrelsen på skålen, mener den vi har en 6,7 liter skål. Det var for os vigtigt at skålen var stor, så den ikke kun kan klare et halvt kilo mel, og det er lige før at den er lige det mindste når man skal bage brød.

Det var blandt andet en af grundene til vi fravalgte kitchenaiden, der var skålen simpelthen for lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kenwood major nr. Et eller andet ;)

Vi valgte vores kenwood ud fra størrelsen på skålen, mener den vi har en 6,7 liter skål. Det var for os vigtigt at skålen var stor, så den ikke kun kan klare et halvt kilo mel, og det er lige før at den er lige det mindste når man skal bage brød.

Det var blandt andet en af grundene til vi fravalgte kitchenaiden, der var skålen simpelthen for lille.

Det er helt det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb den endelig.. Den er fantastisk! Har den selv whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk lige købt denne her Kenwood http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Koekkenudstyr/KMX82/Kenwood-KMX82.html

Synes den er både vildt god og også cool nok at have stående fremme. Og der kan købes alt det ekstra tilbehør som kødhakker osv. til den med tiden. Og så har den en ret kraftig motor - så ikke lige, hvor kraftig, den du havde fundet er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kenwood major nr. Et eller andet ;)Vi valgte vores kenwood ud fra størrelsen på skålen, mener den vi har en 6,7 liter skål. Det var for os vigtigt at skålen var stor, så den ikke kun kan klare et halvt kilo mel, og det er lige før at den er lige det mindste når man skal bage brød.Det var blandt andet en af grundene til vi fravalgte kitchenaiden, der var skålen simpelthen for lille.

Brød er også en af Brians store hobbyer. :) Men er 6,7 liter så godt nok næsten for lille en skål? :blink Jeg synes det lyder ret så stort? :help

Vi har faktisk lige købt denne her Kenwood http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Koekkenudstyr/KMX82/Kenwood-KMX82.htmlSynes den er både vildt god og også cool nok at have stående fremme. Og der kan købes alt det ekstra tilbehør som kødhakker osv. til den med tiden. Og så har den en ret kraftig motor - så ikke lige, hvor kraftig, den du havde fundet er..

Den vi har fundet har en motor på 900 W (din har 500 såvidt jeg kan se). Men jeg aner faktisk ikke, hvor meget betydning det har. (Jeg ved bare at vores håndmixer er ved at dø når Brian bruger den til dej :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

900 W er meget så! Jeg har 10 niveauer på min og har indtil nu kun turde at gå til niveau 2, fordi den bliver så vild og kører så hurtigt, haha..! Så 500 W burde hvert fald være nok. Og mht. skålen, så er den rigelig stor, den vi har - 4,6 liter. Det kommer selvfølgelig an på om han vil lave en portion boller til en hel børnehave på én gang, eller hvilket behov man ellers har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Kenwood eller Bosch, ville jeg sige.. Kitchen Aid har en lille skål OG en motor, der er mindre end (eller på størrelse med) en alm. stavblender, så hvis man også gerne vil bage brød, der er fast i det (altså ikke sådan nogle klæbe-langtidshævede-boller) har den det med at bevæge sig rundt på bordet og kan godt finde på at hoppe på gulvet (siger min veninde, der har sådan en)..

Vi har selv en Bosch med 1400 W, tror det er en af de største motorer man kan få i en køkkenmaskine.. Min kusine, der er kok synes at den var den eneste rigtige (vi fik den i bryllupsgave), men jeg tror også den har kostet omkring 4000,. Min kusine bruger hendes hver dag og har haft den i 6 år og ingen problemer med den (jeg bruger den også nærmest hver dag, for den har tilbehør til nærmest alt og det fik vi også en masse af i bryllupsgave)..

Men jeg har hørt lige så meget godt om Kenwood og ved min moster der bager brød ca 4-5 gange i ugen har en Kenwood, der er 10-15 år, så det er også en super kvalitet :) Min mor har en Kenwood der er mere end 25 år gammel, den bliver heller ikke brugt hver dag eller hver uge længere, men fungerer også super... Så du kan i hvert fald ikke gå galt i byen med sådan en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kenwood, er og bliver vist bare det bedste på markedet indenfor den slags.

Vi har selv en vi har fået af min morfar, da han ikke havde brug for den mere.

Den er gammel, men kører bare super!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kenwood major, og den er bare gode. Har foodprocessor delen og blender til den, og det fungerer bare. Vi vil også gerne have saftcentrifugen til. Der er mange ekstra dele.

Jeg har både æltet dej , lavet Kransekage og alt mulig udover piske osv. Og jeg har aldrig haft problemer med den. Så den får ihvertfald mine anbefalinger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kenwood og den er jeg rigtig glad for. Men det var min mormors og den er nok omkring 40 år gammel. Den fungerer upåklageligt! Nogen af plastikdimserne er blevet udskiftet, men selve maskinen virker stadigvæk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart Kenwood - bruger min næsten hver dag

Uhaa sådan en har jeg ville have læææænge, men har bare aldrig fået taget mig/os sammen til at købe en. Har kørt så meget godt om den :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en KitchenAid, og den er super fed.. til at have stående fremme og pynte. <_<

Hvis jeg kunne vælge om, havde jeg til enhver tid valgt Kenwood'en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg fornemmer lidt, at man ikke går galt i byen med en Kenwood. :super

Tak for hjælpen, piger! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være du allerede har velgt dig en maskine, men vil da lige komme med et input... Da vi kiggede på køkkenmaskine var kravet at den var god til brød, især tungere brøddeje som skal æltes længe. Vi nåede frem til denne maskine: http://billigblender.dk/assistent-kokkenmaskine-er-bedst-i-test/

Den kan ælte dejen frem for blot at røre den sammen som de andre. Derudover findes der er en hel del ekstra udstyr til den, så man kan blive ved med at bygge på :D

Håber han bliver glad for gaven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER