Morpige

irrg!

23 indlæg i dette emne

Så ville jeg bage et brød til morgenmad og jeg har lige købt en kornblanding, som jeg har hældt i en lukket tæt beholder og Det er jeg glad for at jeg har. Da jeg havde hældt op i skålen, opdager jeg at der hænger lidt korn på siderne af beholderen. Og kigger efter. Så er det fyldt med spind. Yikes! Det må være melmøl. Så ud med det hele og nu er der ikke mere gær, øvvøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

BVADR! :wacko

Men rart nok du opdagede det i tide :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BVADR! :wacko

Men rart nok du opdagede det i tide :rolleyes

ja det er jeg også glad for . og så fandt jeg lige en pakke gær mere, så nu er der friskbagt franskbrød uden kerner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Føj da, godt du nåede at opdage det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for at jeg opdagede det. Jeg kigger altid efter. Er udlært Købmand i 80'erne og oplevede mange ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for at jeg opdagede det. Jeg kigger altid efter. Er udlært Købmand i 80'erne og oplevede mange ting

Haha, episk! :bunny Det lyder som en vild tid, eller i hvert fald skulle man holde øje med varene på en anden måde end idag? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj.!

God du opdaget det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ha.. de er så ubehageligt.. ligesom "kornsnudebiller"...

Det døjede vi rigtig meget med i det gamle hus.. (grundet det jo er en gammel mølle vi boede ved.. og når der er salg af foder og opbevaring af gammel korn - så er de der!!) - så ALT var pakket i plastbøtter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, episk! :bunny Det lyder som en vild tid, eller i hvert fald skulle man holde øje med varene på en anden måde end idag? :D

Nej der var ingen forskel på dengang og nu. Mel opbevarer butikkerne stadig på "tør-hylderne" - men det burde være i kølerum istedet, eller køleskab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ha.. de er så ubehageligt.. ligesom "kornsnudebiller"...

Det døjede vi rigtig meget med i det gamle hus.. (grundet det jo er en gammel mølle vi boede ved.. og når der er salg af foder og opbevaring af gammel korn - så er de der!!) - så ALT var pakket i plastbøtter...

ja det kan jeg forestille mig. Dem har I jo slet ikke kunne komme til livs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det kan jeg forestille mig. Dem har I jo slet ikke kunne komme til livs.

Næsten ikke... men til sidst var dem vi fandt kun døde... Så da vi flyttede - smed jeg ALT mad ud... INTET tog jeg med i det nye hus.. for skulle ikke lave gro bund for dem her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten ikke... men til sidst var dem vi fandt kun døde... Så da vi flyttede - smed jeg ALT mad ud... INTET tog jeg med i det nye hus.. for skulle ikke lave gro bund for dem her ;)

Vi oplevede det samme her. Vi flyttede ind og straks efter gik der melbiller i al vores mel. Så ud med det hele og gøre rent i klorin. Og nu er mel altid i lufttætte beholdere.

Jeg oplevede engang på et kollegie at hvis alle ikke gjorde rent, så fortsatte problemet i det uendelige. Og jeg fatter stadig ikke hvorfor der var nogen der ikke orkede at gøre to hylder rent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, vi har også lige haft melmøl... Det er SÅ øv når man skal smide hele skuffen med mel og lignende ud....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget er bare så klamt

Derfor har jeg alt mel, korn, pasta, ris og den slags i lufttætte Tupperware beholdere.. det er nemlig ikke nok bare at have dem i plastikbøtter hvis ikke de er 100% lufttætte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt dem engang i en ny pose solsikke kerner....der var de dog blevet lavet til larver og jeg opdagede dem KUN fordi jeg valgte at riste solsikkerne :blabla Det var så levende at jeg smed panden ud YAAKSS!! Jeg skrev til producenten, som gav mig 17,50 igen for posen og svarede at det ikke kunne undgåes når det havde været en fugtig høst sæson :huh ...Og at jeg desuden ikke måtte vaske skabet af i vand (SOM OM jeg ikke havde gjort det rent....og smidt ALT ud der var i skabet!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for den lede :puke

Så mister man godt nok appetitten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i så have en grum historie

En jeg har hørt om havde købt en stor pose rasp.. I stedet for at hælde indholdet over i noget andet lod vedkommende raspen blive i posen og hældte så derfra når der skulle bruges noget.

En dag falder der en meget flad og meget indtørret mus med ud... KLAMT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

føj hvor ulækkert

kan huske at min mor engang skulle bage kage. Da hun slo det ene æg ud var der en lille kylling i ad ad så vi fik ingen kage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ummm dejlige historier. Må indrømme at jeg i dag skulle købe både hørfrø, solsikkekerner og frøblanding og jeg stod lige og tjekkede poserne i butikken først for at være sikker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ummm dejlige historier. Må indrømme at jeg i dag skulle købe både hørfrø, solsikkekerner og frøblanding og jeg stod lige og tjekkede poserne i butikken først for at være sikker!

Jeg tjekker altid hvis jeg kan komme til det

Især fordi jeg køber økologisk og så er risikoen lidt større har jeg hørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekker altid hvis jeg kan komme til det

Især fordi jeg køber økologisk og så er risikoen lidt større har jeg hørt

Jeg køber også normalt økologisk. Men jeg har lige mistet lysten for en stund ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber også normalt økologisk. Men jeg har lige mistet lysten for en stund ;)

Det har jeg nu ikke

Det er kun 1 pose som skal ud hvis det er.. Alt andet ved jeg er lukket lufttæt så der ikke sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER