MP <3

Hvordan holder i modet og humøret oppe?

28 indlæg i dette emne

Hej alle.

Herhjemme er vi "kun" igang med 3 cylus(mistede i første cyklus, så dette er 2 cyklus efter aborten).

Men hver cyklus når jeg ikke mærker nogle symptomer og mens til sidst kommer, skal vi virkelig kæmpe for ikke at blive slået ud af det..

Hvad gør I for ikke at at blive slået ud, og ikke miste modet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også i gang på tredje cyklus, jeg tror det der hjælper mig er at det nok skal lykkes på et tidspunkt og at jeg har en smuksak i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skat, det blev desværre ikke denne måned vi havde heldet med os - MEN næste måned er vores..

Beskeden jeg afleverede til manden min i morgen.. :angry

Jeg synes ikke det bliver nemmere at holde modet oppe, vi har nu prøvet i 8 måneder uden to streger, men jeg tror at det der bliver nemmere at acceptere at det ikke skal være nemt, der skal kæmpes lidt.

Så vi tænker lidt ekstra på hinanden og vores kærlighed. Fejre at vi stadigvæk har de friheder forbundet med kun at være to og troen på at det nok skal lykkes :biglove

Held og lykke med baby projektet og acceptere at i skal øve lidt mere (hvilket jo i grunden ikke er det værste) :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja hvis ikke vi holder modet oppe. Hvem gør så. Der er jo ikke andre til det.

Man skal huske hinanden - at snakke sammen og at leve livet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var første måned den værste selvom jeg godt vidste at det jo sjældent sker i første omgang.

Nu nyder vi tiden med hinanden og finder på små positiver i hverdagen. Og selv tænker jeg gerne den der "jamen hvis det så bliver næste måned er der de og de ting som er positive". Som f.eks "vi kan holde fødselsdag i haven hvis baby bliver født i juli"

Små ting men de hjælper på humøret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (min kæreste og jeg) har nu forsøgt i et år uden held. Jeg havde en abort i januar og først nu er mine cyklusser kommet ned på en normal længde!

Jeg synes faktisk at det bliver nemmere og nemmere at acceptere endnu en cyklus, hvor jeg ikke er blevet gravid! Ved ikke om det er øvelse der giver mester (har jo prøvet at blive skuffet rigtig mange gange efterhånden).

Det der gør det lettere for mig er at jeg har sat mig nogle mål - fx at jeg ville være gravid inden min veninde fødte - at hun så har født og jeg endnu ikke er blevet gravid var en mega skuffelse for mig, men i mellemtiden har det egentlig været ok.. Nu er næste mål at jeg er blevet gravid inden nytår! Målene gør at jeg kan slappe bedre af i ÆL-ræset og at jeg accepterer at til den tid skal jeg nok være gravid, så jeg mister ikke modet på den måde.

Desuden ved jeg at vi kan blive gravide (ellers ville vi jo ikke have haft den abort ;) ), så jeg ved at det kan lykkes - men hvornår ved vi desværre ikke - og på et eller andet punkt ville det jo heller ikke være sjovt at vide! Forventningens glæde og spændthed er jo alligevel dejlig!

Et andet godt råd - sæt fokus på nogle andre ting end de to streger, men som vil give baby en bedre start! Jeg har sat mere fokus på min træning, sund kost og forhåbentligt en nedadgående vægt! Ellers har jeg haft fokus på at undgå parfume og parabener i mine cremer, shampoo'er og makeup - hvor jeg har skiftet mine produkter ud efterhånden! Og det tager faktisk tid at finde ud af, hvilke produkter man selv synes der er at fortrække inden for dette snævre felt.

Herud over begyndte jeg jo at tage multivitaminer for gravide og det sidste nye er, at jeg er begyndt på fiskeolie! Nu har vi jo så sat fokus på vores hus, som står til en kæmpe renovering - så her er der også en masse ting der skal ordnes..

Og ellers så sæt fokus på kærligheden, tosomheden og forklæ hinanden. Tosomheden kommer jo adrig tilbage, når i har fået en lille bebs!!

Jeg ved ikke om du har kunnet bruge det til noget, men synes da lige jeg ville dele mine tanker om det! Hold humøret oppe - det skal nok lykkedes! Men bare så du ved det, så har jeg også været i dit sted og har haft de der mega trælse tanker - så du er ikke alene om det. Men lad ikke de trælse tanker vinde over fornuften :kram

Du skal nok blive mor og jeg er sikker på at du nok skal blive en rigtig god én af slagsen. Vi er bare nogle som har valgt et forkert fragtfirma, så leveringstiden er lidt lang :lolhit , men til gengæld får vi sikkert de mest perfekte børn ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet snart 9 måneder og jeg synes efterhånden bare vi har mistet håbet, fundet håbet igen og sådan har det kørt hele tiden....som en rutschebane...

Synes de bedste perioder, er dem hvor vi forkæler hinanden, for som andre siger får man ikke den tid tilbage igen når man først bliver forældre.

Vi prøver at nyde friheden og fokusere på vores mål om at få hus så snart det er muligt i disse tider.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet i 3 år, og det første år er det værste. Når man har accepteret at ting tager tid, så slapper man automatisk lidt mere af og indfinder sig med at man ikke bare bliver gravid. Her hjemme har vi også snakket meget sammen om PB og jeg har fortalt de gange noget har slået mig ud, gange jeg er blevet misundelig osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha kender det godt og dine frustrationer! Jeg har dem selv hver eneste månede når mens kommer! Er stort set græde færdig, for hvorfor lykkes det ikk? Vi har forsøgt i 11 måneder, så en måned mere, så tager vi nok ned til lægen og får tjekket om vi er OK?! ved godt 11 måneder ikk er forfærdelig længe, i forhold til så mange andre, meeen det ku da være skønt det snart skete! Dog så snakker min kæreste og jeg meget om det og holder humøret og modet oppe (som andre også har sagt) ved at tænke på de positive ting vi kan nå og forkæle hinanden med inden vi bliver tre og tænker på at vi nok skal nå at blive forældre til de skønneste børn! Ellers går vi også bare og bruger tankerne på at forberede os og vores kroppe og sind med multivitaminer, folinsyre, sund kost, ingen alkohol, udskiftning af parabener i shampoo, sæbe og kosmetik ;)

Håber humøret og modet stadig er der!?

Good luck!!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for alle jeres svar.

Vidste godt jeg ikke var alene med følelserne, men det er dejligt lige at få bekræftet.

Vi snakker meget om det herhjemme, så det er ikke fordi jeg går med tankerne alene. Men jeg vil tage nogle af alle jeres råd til mig, og så vil vi prøve at nyde tosomheden, og gøre os mere parate til bæbs(selvom vi jo synes alt er parat).

En anden ting:

Vi havde besluttet at vi vil have politikkens graaviditetsbog.

Ville I købe den nu, eller først når de 2 streger er der?

Jeg er så bange for at jinx'e det :rolleyes

Er jeg åndsvag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo så forskelligt hvad folk mener.. Jeg har 5 bøger om børn og graviditet stående, og jeg har lige købt nogle brugte stofbleer (til numsen) for at se om det var noget for mig.. Det varer ikke længe før vi går igang herhjemme med at renovere de to børneværelser, så de er klar til indflytning.. :loveshower :whistling Nogle mener det er noget farligt noget, men vi skal jo have børn. Om de så kommer i denne cyklus eller om 3 mdr, det er underordnet i forhold til indkøb og planlægning i min verden. Jeg kan jo ligeså godt nyde ventetiden! Så køb du da den bog, hvis det er det du har lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo så forskelligt hvad folk mener.. Jeg har 5 bøger om børn og graviditet stående, og jeg har lige købt nogle brugte stofbleer (til numsen) for at se om det var noget for mig.. Det varer ikke længe før vi går igang herhjemme med at renovere de to børneværelser, så de er klar til indflytning.. :loveshower :whistling Nogle mener det er noget farligt noget, men vi skal jo have børn. Om de så kommer i denne cyklus eller om 3 mdr, det er underordnet i forhold til indkøb og planlægning i min verden. Jeg kan jo ligeså godt nyde ventetiden! Så køb du da den bog, hvis det er det du har lyst til :)

Jeg er helt enig. Nu har jeg en søn i forvejen, men når jeg f.eks. falder over babytøj med pingviner så køber jeg til min kasse :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså også stakkevis af babyting, men om det er jinx og vi derfor ikke bliver gravide "like that" er jeg ligeglad med. Baby skal nok komme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker alt for tydeligt det I beskriver med rutchebane turen...

Hos os gik der 8 mdr før jeg stod med de to streger, da vi ventede William. Jeg er en del overvægtig og lige inen jeg blev gravid dengang startede jeg til Bailine for ekstra hjælp til de kg. Husker damen sagde "du skal ikke regne med du kan blive gravid mens du er så overvægtig" <_< det gjorde mig utrolig ked af det, selvom jeg godt var klar over et var fakta! Meeen jeg tror ikke engang der gik 2 uger før jeg så havde en positiv test :lolhit så det frydede mig lidt at ringe og sige at jeg ikke kunne komme mere for nu var jeg gravid!!! Da man ikke må få bailine behandlinger som gravid...

Nu står jeg så 2 år senere og desværre lidt flere kg tungere og vil have nr 2... Jeg har sat mig for at NU skal der ske noget med vægten. Og må indrømme jeg denne gang ikke rigtig tænker så meget over projekt baby som første gang, jeg var så bange for jeg ikke kunne blive gravid!! Men nu har vi vores dejlige dreng, og det fokusere jeg på :) så må vi se hvornår han kan få en lillebror/søster. Jeg tager ÆL test for at se om min cyklus igne finder tilbage til før graviditet, fødsel og jeg kom på p-piller. Jeg har nok igen en ret lang cyklus på 35-39 dage, men er lidt spændt alligevel om det har ændret sig.

:bd :bd :bd :bd til alle os der gerne vil være gravide !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vægten spiller en stor rolle. Jeg vejede ca 5-10 kg mindre, da jeg blev gravid med Isaac, hvilket skete allerede i anden forsøgs cyklus, så jeg var overbevist om at den var der sidst, men så kom mens's grimme ansigt...

Nu prøver vi os bare frem, spunken kommer når den vil :biglove

Jeg tror også jeg har fået et meget afslappet forhold til det, efter jeg lærte Stinna og deres lange og hårde kamp at kende... Og hvis jeg kunne trylle, så blev hun gravid før mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja hvis ikke vi holder modet oppe. Hvem gør så. Der er jo ikke andre til det.

Man skal huske hinanden - at snakke sammen og at leve livet.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg har fået et meget afslappet forhold til det, efter jeg lærte Stinna og deres lange og hårde kamp at kende... Og hvis jeg kunne trylle, så blev hun gravid før mig..

:ditto

De er virkelig et par fightere :sc :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet i over 3 år nu, og det lykkedes i december sidste år, desværre med død baby nogle dage inden nakkefold i marts i år. Da min mennes ikke var kommet efter 2 mdr. blev vi sat igang hos min gyn, med p-ring en enkelt måned, for at få det, og havde så hormon behandlinger og forsøg i juni. Det lykkedes ikke, og i Juli var der ferie lukket. Her i August, er der så fundet en vandcyste i underlivet, så der er ingen tilgang, hvilket vil sige det er krop umuligt for os overhovedet at blive gravide i denne måned. Nogle dage efter dette blev opdaget, fik jeg underlivs og blærebetændelse, så vi har kun haft sex 3 gange denne måned, da det hele bare er ramlet sammen og jeg har ondt i underlivet. Så det er godt nok til tider svært at holde modet oppe.

Faktisk prøver jeg også at sætte nogle små mål undervejs. F.eks. er jeg begyndt til zoneterapi for at se om det også kan hjælpe.

Yderligere har jeg også sat dato på, at hvis jeg ikke er gravid til start januar, vil jeg videresendes til fertilitetsklinik. Grunden til dette er at alle de hormon piller og sprøjter er meget hårde ved mig, humør mæssigt, får hedeture hele tiden samt kronisk hovedpine. Så har 1 uge hver måned hvor jeg føler mig nogenlunde normal, resten af tiden er det bare en udfordring... Ved godt at dette slipper man heller ikke for på en fertilitetsklinik, men om ikke andet kan jeg i det mindste blive insemineret, og forhåbentlig det kan gå lidt hurtigere så...

Men ellers sætter jeg pris på at jeg har min kæreste (vi har været sammen i snart 6 år) og er lykkelig for at vi stadig har det SÅ godt sammen, at ingen af os fejler noget alvorligt og vi har vores skønne lille mops på 1 år og 4 mdr. Prøver at tage min fars råd, om at uanset hvor meget vi ønsker dette, så vil der ikke ske noget før der gør, og alle de nedelag der kommer i mellemtiden kan vi ikke gøre noget ved, uanset hvor meget vi ønsker det.

Dog syntes jeg det er specielt svært når man konstant er omgivet af gravide kollegaer, og nærmest månedligt høre at nu er endnu en gravid... But what to do.... Keep smiling and keep being positive, and hopefully you'll be blessed with a little angel some day :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved jeg nok skal få min flødebolle :7himmel

Kvalitet tager tid, og jeg venter på den fineste lille flødebolle, lavet af alle de perfekte ingredienser :loveshower

Der er bare en helvedes lang ventetid på den belgisk chokolade <_<

Ja det er vel efterhånden 5½ år at drømmen om et barn har været her, og efter en GB med en vægttab på 56 kg, kan jeg så fortælle, at det ikke ALTID (nogengange er det) er vægten der spiller en rolle :unsure

Men bliver nødt til at holde mit mod oppe, for hvis jeg giver op, så får jeg da aldrig min flødebolle :7himmel

Jeg har efterhånden en del graviditetsbøger, og en børnetøj :oops

Men det er noget af det der er med til at holde mit humør oppe, for jeg køber ind til den bebs jeg får :glad

For selvfølgelig får jeg min bebs :biglove

Og med kun 13 dage tilbage til første møde på Dronninglund, ja så er mit mod endnu højere oppe :balloon

Det skal sku nok lykkes, så jeg kan stå med min helt perfekte flødebolle til sidst :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rigtig skønt at høre, at I er så stærke.

Og det er rigtigt - Der er jo ikke andre der holder modet oppe for os.

Jeg tror jeg må finde et projekt der kan beskæftige mig. Vi har fået rimlig travlt på studiet, så det kræver jo også noget tid.

Gid man kunne blive gravid hele tiden og ikke bare én gang om måneden.

Det er svært når man er kontrol freak! - Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvornår jeg bliver gravid.. Men det kan man ikke.

Det er skønt at vi har dette forum til at komme af med gode og dårlige følelser, det hjælper altså! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dælme det er svært nogle gange. Det kører meget op og ned. Eller...det vil sige at det mest er mig der kører op og ned. Min kæreste har en søn på 12 fra et tidligere forhold. Og nogen gange driver det mig til vanvid, at en anden kvinde har givet ham et barn, når jeg ikke kan og måske aldrig kommer til det. :boo

Men vi prøver at huske hinanden på, at bare vi har hinanden, så går det nok. Vi hygger meget om hinanden. Vi ser tit film (vores begges store interesse) og sidder og nusser. :blush Vi siger tit at vi elsker hinanden, :wub hvilket også er med til at holde modet oppe. Men det er bare så svært indimellem, især fordi vi ikke er i samme situation. Jeg har prøvet at få børn i 10 år, uden held, og han har sønnen på 12. Tror ikke han forstår, hvor svært det nogle gange er for mig.

Juls

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dælme det er svært nogle gange. Det kører meget op og ned. Eller...det vil sige at det mest er mig der kører op og ned. Min kæreste har en søn på 12 fra et tidligere forhold. Og nogen gange driver det mig til vanvid, at en anden kvinde har givet ham et barn, når jeg ikke kan og måske aldrig kommer til det. :boo

Men vi prøver at huske hinanden på, at bare vi har hinanden, så går det nok. Vi hygger meget om hinanden. Vi ser tit film (vores begges store interesse) og sidder og nusser. :blush Vi siger tit at vi elsker hinanden, :wub hvilket også er med til at holde modet oppe. Men det er bare så svært indimellem, især fordi vi ikke er i samme situation. Jeg har prøvet at få børn i 10 år, uden held, og han har sønnen på 12. Tror ikke han forstår, hvor svært det nogle gange er for mig.

Juls

Puha, jeg kan godt forstå dig.

Især når han har et barn fra tidligere forhold.

Vi prøver meget at nyde tosomheden herhjemme, men for søren! Vi vil bare gerne have en bæbs!

Det er så rocker svært at have tålmodighed, og man ka ikke styrre en skid!

Jeg ved godt man skal holde humøret oppe, og det SKAL lykkes på et tidspunkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså hvis man mister modet, så kan man jo lige så godt stoppe med at prøve.

Jeg venter jo på en lidt anden måde, da vi står på venteliste til et barn, fordi vi netop ikke orkede at forsøge mere uden, der skete noget. Og nu er vi beskyttet, og ønsker ikke længere et biologisk barn - i hvertfald før vi har fået koreatrolden.

Men hos os går det også op og ned med tålmodigheden og ventekulderen. Jeg plejer at skrive enten på min blog eller i min tråd, når jeg synes det er værst. Ellers forsøger jeg på at finde ting i hverdagen, som får dagene til at glide hurtigere.

Og så er jeg også en af dem, som ser op til Stinna´s optimisme, og de om nogen fortjener et barn, for de har så meget kærlighed at give af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved jeg nok skal få min flødebolle :7himmel

Kvalitet tager tid, og jeg venter på den fineste lille flødebolle, lavet af alle de perfekte ingredienser :loveshower

Der er bare en helvedes lang ventetid på den belgisk chokolade <_<

Ja det er vel efterhånden 5½ år at drømmen om et barn har været her, og efter en GB med en vægttab på 56 kg, kan jeg så fortælle, at det ikke ALTID (nogengange er det) er vægten der spiller en rolle :unsure

Men bliver nødt til at holde mit mod oppe, for hvis jeg giver op, så får jeg da aldrig min flødebolle :7himmel

Jeg har efterhånden en del graviditetsbøger, og en børnetøj :oops

Men det er noget af det der er med til at holde mit humør oppe, for jeg køber ind til den bebs jeg får :glad

For selvfølgelig får jeg min bebs :biglove

Og med kun 13 dage tilbage til første møde på Dronninglund, ja så er mit mod endnu højere oppe :balloon

Det skal sku nok lykkes, så jeg kan stå med min helt perfekte flødebolle til sidst :loveshower

De er SÅ søde i Dronninglund, så er sikker på det nok skal gå godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meningen med denne tråd var ikke, at jeg skulle få det bedre fordi der er nogle der har prøvet længere tid end os. Og jeg må indrømme at det hjælper ikke at tænke på, at nogle har prøver 6, 3 eller 9 måneder eller år. Det hjælper jo ikke på vores situation.. Ville ønske vi alle fik vores ønske opfyldt!

Jeg ledte mere efter nogle konkrete råd til, hvordan i kommer igennem ventetiden.

Og det synes jeg at jeg har fået. Jeg beundre alles gå-på-mod, og læser tit med i alle trådene..

Tusind tak for alle svarene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER