A.K.

Baby K. mød verden - Verden mød Baby K.

20 indlæg i dette emne

Nu har jeg endelig taget mig sammen til at få skrevet lidt ned. Har jo alt for travlt med at sidde og nærstudere min lille prinsesse :7himmel

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har haft utrolig mange skavanker under hele graviditeten, og da jeg ovenikøbet havde graviditetsbetinget sukkersyge, er jeg blevet fulgt nøje under hele graviditeten. Baby K. har nu altid haft det godt og lagt rigtig godt vægtmæssigt.

Torsdag den 16. august kl. 9.15 havde vi så en tid på sygehuset til igangsættelse. Vi startede først med at der blev kørt en kurve på Baby, hvorefter jeg blev undersøgt indvendigt. Jeg var allerede 2 cm åben, og livmoderhalsen var meget lille - ca ½ cm i den ene side og 1 cm i den anden, så sygeplejersken løsnede hinden og snakkede i første omgang om at tage vandet, da det allerede var en mulighed. Hun skulle dog først høre om der var plads på fødegangen, og var der ikke plads, ville jeg få en ve fremkaldende pille... og selvfølgelig var der ikke plads, så jeg fik pillen samt besked på at komme igen kl. 16, så vi måtte pænt tage hjem igen <_< Vi havde samtidig fået af vide, at hvis ikke pillen satte gang i veerne, ville jeg få endnu en pille senere, og hvis DEN så ikke virkede ville de prikke vandet dagen efter.

Da vi kom hjem, fik vi lidt frokost, og jeg fik sovet en times tid. Umiddelbart syntes jeg jo ikke pillen virkede en dyt, og hvis nu jeg senere begyndte at få veer, var det jo meget rart lige at ha' hvilet lidt.

15.50 ankom vi så til fødegangen og der blev igen kørt en kurve. Både for at se, hvordan Baby havde det og for at se, hvor regelmæssigt mine (pluk)veer kom. Herefter blev jeg undersøgt indvendigt, for at se hvor meget jeg havde udvidet mig. Til stor skuffelse (for mig) var det ikke sket noget som helst - jo min livmoderhals var nu næsten væk samt helt blød - så jeg forventede at de ville give mig endnu en pille og besked på at tage hjem og afvente veer. Det skete dog ikke, for jordemoderen mente hun ville tage vandet, så hun kunne få en fødsel i dag.

16.45 tog JM vandet og det var ikke mindre end Arresø der kom. JM var selv meget forbavset over mængden, og på et tidspunkt troede hun det var slut - men det var det ikke :whistling Jeg blev igen undersøgt, og var nu 3-4 cm åben. Herefter var der ikke andet at gøre end at vente på veerne. De første reelle veer startede kl. 17 og var ikke særlig effektive. Vi gik lidt rundt på fødestuen (KÆFT en balsal) da vi fik af vide, at det var god til at sætte gang i veerne. Da klokken var 18, var der ikke sket såå meget, udover at veerne var taget lidt til i styrke. Jeg fik et Klyx og et varmt bad, og om det var en kombination af begge dele ved jeg ikke, men ihvertfald tog veerne liiiidt mere til i styrke.

Klokken 20 var jeg stadig ikke voldsomt åben, kun en 4-5 cm, så JM begyndte at snakke om at lægge et drop med vestimulerende væske. UH jeg blev helt skidt tilpas bare ved tanken, for kunne udemærket huske, hvordan det var da jeg fik min søn. Omkring på dette tidspunkt kom min søster (det var planlagt hun skulle med til fødslen), men sekretæren vidste ikke, om hun turde lukke den rockertøs, der stod udenfor ind til mig, så jeg måtte berolige hende med at hun skam var både fredelig og venlig stemt. Min søster kom den lange vej fra Aalborg til Herning på motorcykel, og havde derfor sit motorcykel tøj på.. :lol

20.40 kom jeg op i karret, og det satte for alvor gang i både veer og udvidelse. Da jeg havde siddet i karret i omkring en time, fik jeg pressetrang, og jeg kom op igen. Mig og JM var blevet enige om, at det var nemmere jeg fødte på briksen fremfor i karret, da jeg umuligt kunne komme hurtigt nok op, hvis der skete noget undervejs. Jeg havde så et eneste krav, og det var at jeg IKKE skulle på ryggen og føde, så jeg fik en kæmpe stor sækkestol jeg kunne læne henover. Klokken 22.00 var pressetrangen rigtig stor, og det var svært at lade være med at presse med. 22.22 fik jeg af vide jeg bare skulle presse med og 22.29 var hun født :loveshower Min lille vidunderlige prinsesse, jeg har ventet så mange år på. Klart nok fældede jeg en tåre, da jeg lå med hende i mine arme.

Vægt: 3890 gram

Længde: 51 cm

Hovedomfang: 36 cm

Maveomfang: 34 cm

Moderkagevægt: 610 gram

Apgar: 10 - 10 - 10 (efter hhv. 1, 5 og 10 minutter)

Fordi jeg har haft graviditetsbetinget sukkersyge, skulle hendes blodsukker måles 2 timer efter et måltid, så først fik hun noget MME og så kunne vi bare vente på vi kunne måle. JM var faktisk ret "underholdende", for hun mente helt bestemt hun godt ville se mig om et par år, for hun syntes jeg var en super god føder, meeeeen mig og gemalen mente nu ikke, at vi skulle igennem dette en gang til. Efter jeg havde født moderkagen blev jeg lige undersøgt, om jeg var bristet. Der var en lille revne som blev lappet med 2 knuder... DET gjorde sgu naller :D (mere ondt end at føde syntes jeg)

Da vi endelig var færdige med målingen af blodsukker samt måle/veje/stikke baby (det blev hun først efter blodsukker målingen) var klokken ved at være 01.30 og så blev vi enige om at blive i Herning natten over. Vi fik et værelse på barselsgangen da der næsten ingen var deroppe, og heldigvis for det, for min prinsesse havde fået trykket næsen skæv under fødslen, og havde svært ved at trække vejret. Ydermere havde hun slugt fostervand, hvilket bevirkede at hun morgenen efter fødslen begyndte at kaste så meget op, at hun ikke kunne få luft. Der gik jeg nærmest i panik for det havde jeg ikke lige brug for skulle ske. Heldigvis fik det hurtigt en ende, og ved 14 tiden den 17. august, tog vi hjem

Jeg har endnu ikke uploaded et billede af Baby K som nyfødt men i skal ikke snydes for et billede af hende.

Dette billede er taget dagen efter fødslen

546624_10151712067792080_1864054900_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder som en god fødsel og sikke en skønhed I har fået :loveshower :loveshower

Stod du op og fødte eller på alle 4? Og hvor godt, at I valgte at blive en nat, når nu hun fik vejrtrækningsproblemer dagen efter.. Så er det dælme rart, at være på et sygehus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende, hvor er hun skøn :loveshower

16. August er bare en herlig dag at få en datter på ;)

Tak for en god beretning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god fødsel og sikke fin hun er :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod på mine knæ oppe på briksen, og så lænede jeg ind over sækkestolen. Det var faktisk en rigtig god fødestilling og jeg følte ikke på noget tidspunkt at hun var svær at presse ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med baby K. :loveshower

Dejligt at fødslen gik så godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej Anne og sikke en dejlig baby pige :loveshower Har hun mon fået sit navn, den lille skønhed?

Det lyder jo meget som min egen fødsel ugen inden, på knæ/alle 4 er en god fødestilling syns jeg også. Skønt når kroppen "kan selv" og der ikke sku mere til at få fødslen i gang.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi er blevet enige om et navn, men vi holder det for os selv indtil den 23. september, hvor hun skal døbes :P

Det var faktisk en drømmefødsel, og bagefter var jeg ret høj ovenpå oplevelsen. Få dage efter tog jeg mig i at ønske mig en baby mere, men jeg ved jeg ikke magter at gennemgå det helvede igen. Her 10 dage efter fødslen kan jeg gå ture, hvilket jeg slet ikke kunne før. Jeg kan bevæge mine ben og hofter som jeg ikke kunne før, jeg kan nå mine fødder, jeg kan lægge mig ned uden problemer og jeg kan selv få bukser på... altsammen noget jeg ikke kunne før jeg fødte. Derudover var jeg noget nær den værste KÆLLING, så hormonel var jeg, og det vil jeg altså ikke byde min familie igen. Der er røget 10 kg fra torsdag den 16. om morgenen til i morges og jeg er overbevist om det vægttab er grunden til jeg ikke har så ondt mere.

Jeg var helt overbevist om at jeg ville ha' en eller anden form for smertelindring, men det nåede jeg aldrig, og jeg nåede heller ikke at spekulere på det. Havde jeg været yngre, var det en fødsel jeg med glæde havde gentaget, og jeg havde sikkert også valgt at få mindst 1 barn mere - måske 2 - MEN min lille prinsesse er mit sidste barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, en rigtig god berretning! Virkelig spændende at høre om jeres fødsel :) Har du nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er hun bare sød :loveshower :loveshower og sikke en superføder du er :D

Stort tillykke med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha' alle sammen :)

Ej, en rigtig god berretning! Virkelig spændende at høre om jeres fødsel :) Har du nogle gode råd?

Gode råd?? Ja et par råd er at læne dig over noget højt (evt. en hævet seng eller en seng fyldt med puder) og vippe fra side til side med hoften, lade din krop arbejde MED istedet for imod veerne, gå rundt og i det hele taget lytte til din krop. Den ved hvad den skal gøre - det eneste du skal gøre er at lytte til den og følge det den "fortæller" dig. Du er ikke i tvivl når du står midt i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig fødsel du fik digballoons.gif og stort tillykke med din fine datterloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med datteren :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :balloon

Tillykke med prinsessen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en skøn fødsel - stort tillykke med prinsessen :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, hvor er hun dejlig :biglove skønt at du havde så god en fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig fødsel og hvor er hun fin :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig fødsel- og hvor er hun fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at høre de gode historier.... Syntes at jeg høre en masse skræmme historier for tide og med 21 dage til termin er dt ikke såååå rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha alle sammen :D

Jeg er simpelthen SÅ sjældent på nettet nu, for jeg har meget mere lyst til at kigge på mit lille vidunder. :7himmel

Hun er begyndt at vise personligheden, og gud hvor hun ligner sin mor :whistling (Staaaaaakkels min mand) Derudover har hun en smule problemer med luft i maven, så en gang imellem er prinsessen lidt ked af det. Vi er ved at finde ud af, om det kan skyldes noget jeg spiser eller drikker, men kan ikke rigtigt finde mønsteret i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER