Barbamama

Bedste vådservietter, ammeindlæg og skumklude

Hvilke mærker foretrækker du?   37 members have voted

  1. 1. Bedste vådserviet?

    • Rema1000
      7
    • Libero
      0
    • Huggies
      8
    • Budget (Dansk Supermarked)
      5
    • Eastport Smartkids
      1
    • Våde pads i en plastikpose
      0
    • MiniRisk
      0
    • Änglamark
      2
    • Neutral
      0
    • Dem fra Kiwi
      0
    • Dem fra SPAR
      1
    • Ved ikke (bruger ikke, har ikke erfaring nok, kan ikke vælge...)
      13
  2. 2. Bedste ammeindlæg?

    • Pigeon
      13
    • Natusan
      4
    • Levevis
      1
    • Bomuld
      2
    • Uld (eller uld/silke)
      7
    • Avent
      0
    • Libero
      1
    • Ved ikke (bruger ikke, har ikke erfaring nok, kan ikke vælge...)
      9
  3. 3. Bedste skumklude?

    • Dem fra Lidl
      4
    • Dem fra Rema1000
      7
    • Budget fra Bilka/Føtex
      4
    • Baby Pads
      0
    • Matas Luksus
      0
    • Coop Luksus
      2
    • Kiwi
      0
    • Dem fra Netto
      2
    • Ved ikke (bruger ikke, har ikke erfaring nok, kan ikke vælge...)
      18

Please sign in or register to vote in this poll.

28 indlæg i dette emne

Ja, der har jo været flere tråde om hvilke bleer, der er de bedste, så hvorfor ikke også om hvilke ammeindlæg, vådservietter og skumklude, der er bedst? :)

Jeg har samlet dem for overskuelighedens skyld - hvis der er en eller flere af delene, som man ikke bruger, så kan man bare svare "ved ikke". :) Og jeg mangler sikkert nogle mærker, sig endelig til, hvilke I mangler i afstemningen, så tilføjer jeg dem :)

Begrund gerne jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv har jeg svaret:

Skumklude, der bruger vi dem fra Lidl. Der handler vi ofte, og de er billige, og jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor der skulle være forskel på skumklude (men fortæl endelig, hvis I ved at der er forskel!)

Ammeindlæg, der foretrækker jeg dem af bomuld, men jeg har derudover kun erfaring med Natusans (som jeg ikke kan lide, da de klistrer til brystvorten), Avent (som er min favorit af engangs), og Levevis (som er ok, billige og hudfarvede, men jeg synes ikke de suger ret meget).

Vådservietter, der har jeg ikke så meget erfaring endnu. Vi har en pakke fra liberos prøveboks som umiddelbart virker ok, men jeg mistænker at de er dyre og de har ikke Astma og Allergi-mærket. Det har Budget til gengæld, så sådan en pakke har vi købt og jeg kan ikke mærke forskel på den og Liberos - de er ganske udemærkede. Jeg har valgt Huggies fra, da der er parabener i. Og så har jeg en pakke fra Rema1000, som jeg ikke har fået hul på endnu... Så til vådservietter har jeg svaret "ved ikke" og glæder mig til at høre jeres erfaringer :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret Huggies vådservietter. Vi bruger ikke andre. De er KLART de bedste vi har prøvet - og jeg synes vi har prøvet mange!

Ammeindlæg - der har jeg svaret Natusan. De virkede SÅ godt for mig med Lærke.

Skumkludene brugte vi ikke så længe, men der brugte vi dem fra Rema, da de var gode i kvaliteten, og også billige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret Budget til bedste vådserviet - den blev nummer 7 i Tænks test ud af 30 (mener jeg) men det var småting der adskilte den fra de øverste - og så koster den kun en tredjedel! Og de er nemme at åbne og få ud af pakken og tilpas våde. (og heldigt du havde listet dem vi bruger - for der er MANGE forskellige mærker på markedet!)

Ammeindlæg har jeg stemt Natusan da det er de eneste jeg fandt, der er til at have med at gøre. De kan ikke ses gennem blusen (hvilket stort set alle andre jeg prøvede kunne - og jeg prøvede MANGE!) de sugede fint og var nemme at placere med en hånd/diskret. Pigeons ultratynde kunne heller ikke ses gennem blusen - HVIS de altså sad ordentlig. Men de er UMULIGE at sætte ordentlig med en hånd, de krøller simpelthen så nemt, så dem blev jeg hurtig rigtig trætte af.

Har stemt ved ikke til engangsvaskeklude, da vi ikke bruger dem, vådservietter er lige så billige og Erica reagerer ikke på dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret Huggies vådservietter. Vi bruger ikke andre. De er KLART de bedste vi har prøvet - og jeg synes vi har prøvet mange!

Ammeindlæg - der har jeg svaret Natusan. De virkede SÅ godt for mig med Lærke.

Skumkludene brugte vi ikke så længe, men der brugte vi dem fra Rema, da de var gode i kvaliteten, og også billige.

Jeg brugte også Huggies i starten, synes de er super gode! Men stoppede da de fik ABSOLUT bundkarakter i TÆNKs test... :(

- savner dem lidt en gang i mellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv - vi bruger også hugges og synes de er så dejlige! Super træls at der er parabener i og at de har scorer bund karakterer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden jeg prøvede at vaske mig selv i ansigtet med sådan en skumklud, og opdagede hvor meget de kradser, har jeg ikke været begejstret for dem.....

Jeg har til gengæld fundet en SUPER erstatning der hedder Baby Pads, og er sådan nogle forvoksede, firkantede vatrondeller af en art..... De er bløde og lækre, og kan fx købes i Bilka :loveshower

Ammeindlæg ved jeg intet om ;)

Vådservietter bruger jeg nødigt (så hellere gøre nogle baby Pads våde og putte i en plastikpose hvis jeg ved vi skal et sted hen hvor der ikke er vand)

Men kan godt finde på at bruge dem om natten ved bonusble, hvis jeg vil undgå at tænde for vandet og vække lillemusen mere end højst nødvendigt :)

Så bruger jeg Eastport Smartkids vådservietter, de er lavet af økologisk bambus, og er svane+astma-allergimærkede :loveshower

(det er sådan en grøn pakke, og de kan fås i mange supermarkedet, fx Fakta)

Jeg har ikke stemt, da disse ting ikke var med i afstemningen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådservietter fra Rema1000 eller MiniRisk, der koster 12 kroner i Fakta (dem kunne du tilføje, Mette?)

Jeg brugte kun Pigeon - havde aldrig problemer, så prøvede ikke andre ;)

Vi brugte kun skumklude de første par måneder og kan vitterligt ikke huske hvilke - det var vist ikke så vigtigt ;) I laaaang tid har vi kun brugt vådservietter, da vi ikke har vand ved puslebordet og Anna ikke reagerer på vådservietterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vådservietter bruger vi ikke herhjemme.. Har prøvet dem fra änglamark og neutral, men dem er han reageret på, så vi klare os med, at komme våde vat pads i en pose, når vi er ude :) Skumklude har vi aldrig brugt, da jeg ikke selv kunne tænke mig, at vaske mig med noget, som kradser.. Vi bruger vat pads fra änglamark til "stort" og små bomulds klude til en tissetår, som bliver vasket sammen med bleerne.. :)

Da jeg ammede skiftede jeg imellem at brugt uld/silke indlæg og dem fra Pigeon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke stemt endnu... Har kun brugt Natusan ammeindlæg, men er i øjeblikket ved at afprøve Pigeon - som andre skriver synes jeg godt, at Natusan kan hænge lidt ved brystvorten, men den har en super pasform... Dog kan de ikke holde det mælk jeg lækker om natten når jeg sover...

Vi bruger engangsvaskeklude og de skurer ikke - de er dejlig bløde - vi bruger enten Matas luksus engangsvaskeklude eller Coops luksus engangsvaskeklude... Har en enkelt gang købt Kiwis, men de er ikke anbefalelsesværdige, da de skurer... Bruger kun vådservietter, når vi er på farten, da det frarådes at bruge dem i det daglige, uanset om der er kemikalier i eller ej...

I denne artikel Brug vådservietter med omtanke side står der bl.a.

– Flere vådservietter indeholder desinficerende stoffer som for eksempel cetylpyridinium chloride. Det kan huden slet ikke tåle i det lange løb, forklarer Tino Rabe Tønnesen.

– Som forbruger vil jeg vælge de Svanemærkede vådservietter. Men man skal også huske at bruge dem som nødløsning i stedet for den nemme løsning, siger Tino Rabe Tønnesen, der understreger, at det jo ikke bare er vådservietten med parfume, lotion og parabener, som giver barnet allergi med et slag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådservietter fra Tema. Egentlig kunne vi ligeså godt bruge dem fra Kiwi eller Fakta, men jeg kan godt lide Remas fordi de kan genlukkes med et plastik "låg". Nogle gange når man kun har én hånd fri, er pakken med tape-genlukningen bare træls! For den klæber bare fast, og er svær at få op med én hånd. Men ingen problemer med Remas. De er dog lidt mere våde end de andre, men Faktas synes jeg er lidt for tør. Ellers har vi haft nogle änglemark, som jeg også er ret glad for. Men de er dyre ;)

Ammeindlæg brugte jeg uld/silke. Absolut farvorit! Er vist kommet til at trykke forkert i meningsmålingen :ops

Skumklude har jeg svaret Remas, men egentlig er de bedste de bomulsklude som troldemor skriver om. Og så de der hedder "luksus" skumklude fra Matas. De er en del blødere end de almindelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådservietter fra budget når vi er hjemme, og har minirisk vådservietter i pusletasken, da jeg synes det rart at der plastiklåg.

Skumklude er også fra budget, de bruges kun når hun er i bad.

Ammeindlæg har jeg ikke rigtig brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ER stor forskel på skumklude..

Nogle er lidt ekstra tykke (Det er trælst), andre er lidt mere stive..

Jeg kan ikke huske hvad vores egentlig hedder, men de er købt i Netto :rolleyes

De andre ting, har jeg ikke rigtig erfaring med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... En anden fordel ved Baby Pads er at man ikke sådan får bæ på fingrene..... Synes ligesom det "går igennem" skumkludene :puke

Og desuden synes jeg bare skumkludene skubber rundt med bæen på numsen, i stedet for at tørre det væk... Der er baby Pads også meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke til skumklude. Synes simpelthen de kradser hende, og det gør vådservietter ikke(Nem løsning eller EJ!) Bruger en våd bomuldsklud til efter en tisseble, og vådserviet til stort. Bruger Huggies, Budget, Neutral, og et sidste mærke jeg ikke kan huske... Køber altid en milliard pakker når jeg lige finder dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådservietter fra SPAR, Budget fra Føtex eller änglamark.

SPARs er vist ikke mærket med noget men er så vidt jeg kunne læse mig til frit for diverse snask + ligger under 20m væk fra opgangen, så det er primært dem vi bruger.

Budget og ânglamark er når vi er hos min søster eller mor, da min mor køber efter plastiklåget, fordi vi jo ikke kommer der så tit, så det er vigtigt at der bliver sluttet tæt til; min søster bruger så budget-servietter til min niece.

Skumklude kradser! men de bedste var vist dem fra REMA; vi brugte dem dog ikke så længe da hun konstant havde rød mås i starten og kludene og engangsbleerne forværrede det.

Af ammeindlæg har jeg kun prøvet dem fra libero udover mine bomuldsindlæg fra Imsevimse, og jeg foretrækker klart bomuld! Men til vintertid tror jeg klart at uld vil være bonus, men jeg regner ikke med at skulle have gang i den vilde amning til vinter, da hun er knap 5 mdr allerede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Nu har jeg (vistnok?) tilføjet alle de mærker, I har nævnt. :) Lyder spændende med de der babypads, dem har jeg aldrig hørt om. :) Synes nu umiddelbart ikke at vores skumklude kradser, men jeg kan godt nikke genkendende til at de bare skubber bæen rundt :rolleyes Er de dyre, de der baby pads?

Og godt tip at gøre dem våde og have dem i en plastikpose! :super Mar virker godt nok ikke generet af Budget vådservietterne, og når de er svanemærkede og kun bruges ude, så kan jeg godt rumme det i min samvittighed. Men det kunne da godt være at våde pads alligevel var smartere... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så! Nu har jeg (vistnok?) tilføjet alle de mærker, I har nævnt. :) Lyder spændende med de der babypads, dem har jeg aldrig hørt om. :) Synes nu umiddelbart ikke at vores skumklude kradser, men jeg kan godt nikke genkendende til at de bare skubber bæen rundt :rolleyes Er de dyre, de der baby pads?

Og godt tip at gøre dem våde og have dem i en plastikpose! :super Mar virker godt nok ikke generet af Budget vådservietterne, og når de er svanemærkede og kun bruges ude, så kan jeg godt rumme det i min samvittighed. Men det kunne da godt være at våde pads alligevel var smartere... :)

Jeg giver 40 kr for 120 Pads i Bilka.... Jeg synes det er de bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der plads er det vat eller?

Er de på hylderne med vat eller i babyafdelingen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der plads er det vat eller?

Er de på hylderne med vat eller i babyafdelingen?

Hvis det skal være dem fra änglamark er de i babyafdelingen 40 stk 15 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at bruge store runde eller firkantede vatrondeller til Noah, naar vi er ude. Vrides op i vand og kommer i en plastikting i pusleclutchen :)

Bruger ellers vaskeklude...

Ammeindlaeg (engangs) fra Natracare og uld/silke fra Popolini.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi prøvet babypads. :) De hitter godt nok ikke herhjemme :P Jeg får ikke vredet dem nok op, og så er der vand udover det hele, og manden får dem knuget til en hård lille bold, som han ikke kan få viklet ud igen. :rolleyes Jeg tror bare vi holder os til Lidls skumklude, som jeg heldigvis heller ikke synes virker til at kradse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for første gang prøvet Änglamarks vådservietter - synes der er dyre, men de er godt nok gode! De har en godt 'fugtighed' - ikke for våd og ikke for tør - og så kan man tage dem op af pakken enkeltvis uden de hænger sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for første gang prøvet Änglamarks vådservietter - synes der er dyre, men de er godt nok gode! De har en godt 'fugtighed' - ikke for våd og ikke for tør - og så kan man tage dem op af pakken enkeltvis uden de hænger sammen!

Jeg så dem på tilbud i mandags - tre pakker for 60 kr (ved ikke, hvad de normalt koster :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så dem på tilbud i mandags - tre pakker for 60 kr (ved ikke, hvad de normalt koster :unsure)

Tror de koster 25 eller 30 kroner. Synes stadig 20 kr. pr. pakke er dyrt! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER