Guest M's mor

Er det forkert af mig??

22 indlæg i dette emne

Min kusine har lige fået en lille pige. Hun har en dreng på halvandet år. Og da hun fik ham var jeg ude og besøge dem da han var tre uger. Og jeg havde en rigtig fin gave med til dem. Plus hun spurgte om jeg ville være gudmor til ham. Sagde ja og også der fik han en fin gave.

Vi fik en lille pige for snart tre måneder siden. Hun har en gang sagt at nu måtte hun snart se hende, men intet er sket. Og er egentlig lidt skuffet. For jeg viste så stor interesse for hendes dreng. Og et eller andet sted synes jeg måske også det er dårligt at jeg ikke har fået en gave.

Nu har hun så fået den her lille pige, og jeg vil simpelthen ikke gå ud og købe en gave til hende, og jeg vil takke pænt nej tak hvis vi bliver inviteret til barnedåb. Og så vil jeg egentlig ikke vise noget interesse. For tænk en gang, jeg som var der så meget for hende under hendes graviditet ikke får vist den mindste interesse.

Jeg vil egentlig indrømme at jeg føler mig lidt snydt. Folk fra familien som var hurtige til at se min niece (min søsters datter), lover gang på gang at nu skal de også snart se vores, men intet er sket. Jeg synes folk burde lade være med at sige sådan når intet sker.

Men ville bare høre om det er i orden jeg vælger at sige nej tak til barnedåb og vælge ikke at give nogen gave til hende den lille ny??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah. Altså du er da i din gode ret til at takke nej til at komme til barnedåb og ingen kan tvinge dig til at købe gaver. Men jeg tænker lidt, at den mere konstruktive løsning ville være at tale med din kusine om at du er skuffet og/eller sige til dig selv, at det nok er glippet fordi hun har meget at se til med sønnen (eller andre ting) og dermed skyldes at hun ikke har tænkt sig om og ikke at hun ikke er interesseret i dig? :)

Interesse og kærlighed kan måske nok ses bedst, når nogen kommer på besøg og har gaver med osv, men den kan jo sagtens være der selvom de ting ikke er der.

Og hvem ved, måske er din kusine såret over noget? Måske er hun ked af at du ikke har inviteret hende (evt. mere tydelig invitation) hjem til jer for at se din datter, og måske er hun ked af ikke at være blevet bedt om at være gudmor?

Det er ikke til at sige og det kan også være at skoen trykker et helt andet sted. Min pointe er bare, at din løsning med at undlade at købe gave og nægte at komme med til barnedåb måske ikke er det mest "strategiske" valg, hvis du ønsker at din kusine og du skal have et godt forhold fremover :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah. Altså du er da i din gode ret til at takke nej til at komme til barnedåb og ingen kan tvinge dig til at købe gaver. Men jeg tænker lidt, at den mere konstruktive løsning ville være at tale med din kusine om at du er skuffet og/eller sige til dig selv, at det nok er glippet fordi hun har meget at se til med sønnen (eller andre ting) og dermed skyldes at hun ikke har tænkt sig om og ikke at hun ikke er interesseret i dig? :)

Interesse og kærlighed kan måske nok ses bedst, når nogen kommer på besøg og har gaver med osv, men den kan jo sagtens være der selvom de ting ikke er der.

Og hvem ved, måske er din kusine såret over noget? Måske er hun ked af at du ikke har inviteret hende (evt. mere tydelig invitation) hjem til jer for at se din datter, og måske er hun ked af ikke at være blevet bedt om at være gudmor?

Det er ikke til at sige og det kan også være at skoen trykker et helt andet sted. Min pointe er bare, at din løsning med at undlade at købe gave og nægte at komme med til barnedåb måske ikke er det mest "strategiske" valg, hvis du ønsker at din kusine og du skal have et godt forhold fremover :balloons

Vi har ikke et godt forhold som sådan. Jeg hjalp hende bare dengang da jeg synes det var synd for hende. Så jeg ville aldrig tage en sådan snak med hende.

Med hensyn til at invitere hende så inviterede jeg mig selv den gang. Og har gang på gang sagt til hende at hun var mere end velkommen så hun kunne bare sige til. Men intet hører jeg.

Vi har valgt ikke at holde barnedåb og det ved hele familien. så synes jo heller ikke det burde være det der er galt.

Jeg ville bare være glad hvis der havde været vist interesse. Der havde ikke behøvet at være gaver. Men vores datter er åbenbart ikke så spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun ikke har vist nok interesse i jeres pige til overhovedet at se hende på 3 mdr. ville jeg ikke synes det er forkert af dig ikke at vise interesse i hendes heller.

Men du kunne også være "the bigger person" og tage kontakt med hende en gang mere. Så har du i hvert fald givet hende en chance mere, og så kan du have helt ren samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er skuffet, men pas på med at lade din skuffelse over den manglende interesse fra hele familien gå ud over hende.

Ved ud hvordan hendes graviditet har været? Jeg tænker at med en dreng på 1½ og højgravid så har det måske ikke været så stort et overskud til at besøge dig. Jeg tror jeg ville undlade barselsbesøg og dermed gave, nu du ikke selv har fået besøg, men hvis hun igen inviterer til barnedåb så vile jeg nok sige ja tak.

Ville ønske du kunne tage en snak med hende, men ved godt at det ofte er ret svært i praksis :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg kan jo ikke lade være med at tænke, når du ikke vil have noget med hende at gøre, at så er du jo ikke bedre end hun er. Du kommer jo heller ikke og ser hendes lille pige...

Du er selvfølgelig i din gode ret til at føle dig skuffet. Men du ved jo selv, hvordan det er med tid og overskud, når man er nybagte forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at være "den store" og tage på barselsbesøg og købe en lille gave. Hvis jeg blev inviteret til barnedåb ville jeg også takke ja :)

Jeg tror ikke på at der kommer nogen gode følelser ud af at det altid skal være "noget for noget". Behandl hende som du gerne selv vil behandles, men lad være med at forvente noget til gengæld. Så kan du da i det mindste have det godt med dig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med LilleMi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at være "den store" og tage på barselsbesøg og købe en lille gave. Hvis jeg blev inviteret til barnedåb ville jeg også takke ja :)

Jeg tror ikke på at der kommer nogen gode følelser ud af at det altid skal være "noget for noget". Behandl hende som du gerne selv vil behandles, men lad være med at forvente noget til gengæld. Så kan du da i det mindste have det godt med dig selv :)

jeg er så enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun ikke har vist nok interesse i jeres pige til overhovedet at se hende på 3 mdr. ville jeg ikke synes det er forkert af dig ikke at vise interesse i hendes heller.

Men du kunne også være "the bigger person" og tage kontakt med hende en gang mere. Så har du i hvert fald givet hende en chance mere, og så kan du have helt ren samvittighed :)

Hun har slet ikke vist interesse overhovedet. Hun siger gang på gang at nu skal hun også se hende og intet er sket.

Nu var jeg så sød at jeg spurgte ind til i går hvordan det hele var gået men har ikke hørt fra hende overhovedet, og hun har svaret alle andre på facebook. Så jeg synes jeg har gjort mit nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er skuffet, men pas på med at lade din skuffelse over den manglende interesse fra hele familien gå ud over hende.

Ved ud hvordan hendes graviditet har været? Jeg tænker at med en dreng på 1½ og højgravid så har det måske ikke været så stort et overskud til at besøge dig. Jeg tror jeg ville undlade barselsbesøg og dermed gave, nu du ikke selv har fået besøg, men hvis hun igen inviterer til barnedåb så vile jeg nok sige ja tak.

Ville ønske du kunne tage en snak med hende, men ved godt at det ofte er ret svært i praksis :blush

Altså her til sidst har hun været ramt af bækkenløsning, men hun har sagtens kunne tage på en masse ture, og i Ikea, så det kan vist ikke bruges som en undskyldning.

Sagen er den at jeg føler hun invitere for at få gaver. Man får ikke et tak eller noget som helst. Og jeg er på barselsdagpenge, og får så lidt udbetalt at jeg ikke har noget tilbage når alt er betalt så jeg har det måske sådan at jeg ikke har lyst til at bruge penge på hende. Især når hun ikke kan gøre det den anden vej.

Har to veninder hvor af den ene har født og den anden snart skal. og de skal have gaver så vil hellere bruge mine penge på dem.

Jeg føler mig nok bare trådt godt og grundigt på. For jeg kørte hende rundt under sidste graviditet og købte ting til hendes barn, og min mor og søster sagde flere gange pas nu på, for hun udnytter dig. Og det kan jeg så godt se i dag at hun har gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg kan jo ikke lade være med at tænke, når du ikke vil have noget med hende at gøre, at så er du jo ikke bedre end hun er. Du kommer jo heller ikke og ser hendes lille pige...

Du er selvfølgelig i din gode ret til at føle dig skuffet. Men du ved jo selv, hvordan det er med tid og overskud, når man er nybagte forældre :)

Altså jeg må sige at jeg har været meget rundt og besøge folk og har også haft mange besøg. Men hun har jo først fået den lille i går. Og hun har højgravid godt kunne tage rundt til forskellige seværdigheder i sommer efter jeg havde født og det var til trods for hun havde bækkenløsning. Så jeg synes ikke hun har nogen undskyldning for ikke at have besøgt mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at være "den store" og tage på barselsbesøg og købe en lille gave. Hvis jeg blev inviteret til barnedåb ville jeg også takke ja :)

Jeg tror ikke på at der kommer nogen gode følelser ud af at det altid skal være "noget for noget". Behandl hende som du gerne selv vil behandles, men lad være med at forvente noget til gengæld. Så kan du da i det mindste have det godt med dig selv :)

Under hendes første graviditet behandlede jeg hende som jeg håbede selv at blive behandlet. Kørte hende rundt, og købte ting til hendes dreng og spurgte tit ind til hvordan det gik.

Under min graviditet har jeg selv måtte køre de steder hen jeg nu skulle, der er ikke blevet købt noget til mig og hun har ikke en eneste gang spurgt ind til hvordan min graviditet gik.

Jeg føler jeg har gjort en masse men ikke fået noget igen. Jeg er egentlig bare blevet udnyttet som min mor og søster har sagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå at du er virkelig skuffet overden manglende interesse. Det havde jeg godt nok også været. Men du kan aldrig vide hvad der er grund til at de ikke har været og besøge jer. Det kan være lang værre end du kan forestille dig. Derfor synes jeg at du skal passe på med at afvise dem, ift. besøg og barnedåb.

Jeg er helt klart tilhænger af, at man får talt ud om det der går én på. Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til kusinen og forklare hvordan jeg havde det og spørge hvorfor hun ikke har vist interesse. Hvis hun bare kommer med en smøre om at hun bare ikke har haft tid, og du føler at I har så tæt et forhold at tid ikke burde være et issue, så ville jeg nok lige så stille "sluse" hende ud af mit liv, UDEN DRAMATIK!

Hør hvad hun har at sige, og så beslut dig ud fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes egentlig at det lyder som om, at du har taget din beslutning.

Hvis du ikke er interesseret i hende og hun ikke er interesseret i dig, jamen så er det jo lige til :) Så er det vel bare at lade det forhold løbe ud i sandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra de besvarelser du svarer folk med har du jo taget din beslutning.

Men som jeg ser det er der vist nogle forventninger som ikke er afstemt.

Du kan ikke forvente at hun skulle køre med dig eller købe ting til din datter, som du gjorde til hendes søn.

Da du købte de ting var din bagtanke på det tidspunkt så hvis jeg gør det og det skal hun gøre det og det.

For så syntes jeg godt nok, ikke det var en særlig sød gestus af dig, køre/ køre hende.

Jeg kan godt forstå du er skuffet at hun ikke har set din guldklump endnu, og du mener det så ud til at hun ikke var besværet den idste del af graviditeten.

Men ved du hvordan hun realt havde det, måske det er en facade.

Lad nu være med at mule over det folk ikke gør, eller hvad de har gjort for din søster og niece.

Det tager for meget energi at være urealtisik med forventninger til folk som de ikke ved eksistere. Så bliver man skuffet på mange måder.

Jeg håber da for dig du får besøg og en gave, men hvis ikke år det vel nok alligevel :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå at du er virkelig skuffet overden manglende interesse. Det havde jeg godt nok også været. Men du kan aldrig vide hvad der er grund til at de ikke har været og besøge jer. Det kan være lang værre end du kan forestille dig. Derfor synes jeg at du skal passe på med at afvise dem, ift. besøg og barnedåb.

Jeg er helt klart tilhænger af, at man får talt ud om det der går én på. Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til kusinen og forklare hvordan jeg havde det og spørge hvorfor hun ikke har vist interesse. Hvis hun bare kommer med en smøre om at hun bare ikke har haft tid, og du føler at I har så tæt et forhold at tid ikke burde være et issue, så ville jeg nok lige så stille "sluse" hende ud af mit liv, UDEN DRAMATIK!

Hør hvad hun har at sige, og så beslut dig ud fra det :)

Det er ikke pænt at sige men min kusine er sådan en hvor hun hellere end gerne tager imod og imod men ikke giver igen. Og her mener jeg både i gaver men også hjælp som folk tilbyder.

Jeg er egentlig ligeglad med om jeg får gave af hende, men synes det mindste hun kunne gøre var at komme ud og se den lille. Og det gælder egentlig også hendes far. De har det med at love en masse og så sker der ikke noget. Sådan har det været siden jeg var barn.

Synes det er skide træls de bliver ved med at sige de skal se hende og så sker der ikke noget. Et eller andet sted sårer det mig nok også fordi jeg har vist interesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

I hvis du så skal give hende en barselsgsve behøver den jo slet ikke koste en masse penge. Fx et sødt sæt tøj fra en genbrug er da lige så fint og brugbart som hvis det var mærkevarer. Eller fx en 'Care package' a la noget hyggeligt at spise, et blad og sådan.

Nej det er rigtig nok. Vil hun have besøg må hun selv spørge. Jeg spørger i hvert fald ikke. Og jeg er nok egentlig heller ikke interesseret i at give gave, fordi jeg føler det kun er derfor hun invitere.

Jeg bliver nok lidt bitter kan jeg godt høre. Men jeg er så ked af at have brugt tid og ressourcer på at hjælpe hende under første graviditet og så kan hun ikke vise interesse for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes egentlig at det lyder som om, at du har taget din beslutning.

Hvis du ikke er interesseret i hende og hun ikke er interesseret i dig, jamen så er det jo lige til :) Så er det vel bare at lade det forhold løbe ud i sandet.

Det har jeg nok også på en måde, og så alligevel ikke.

Jeg er nok bare så såret og bitter over at folk kan være på den måde. Være så ligeglade når jeg gjorde så meget for hende. Måske jeg en tid bare har brug for at holde lidt afstand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra de besvarelser du svarer folk med har du jo taget din beslutning.

Men som jeg ser det er der vist nogle forventninger som ikke er afstemt.

Du kan ikke forvente at hun skulle køre med dig eller købe ting til din datter, som du gjorde til hendes søn.

Da du købte de ting var din bagtanke på det tidspunkt så hvis jeg gør det og det skal hun gøre det og det.

For så syntes jeg godt nok, ikke det var en særlig sød gestus af dig, køre/ køre hende.

Jeg kan godt forstå du er skuffet at hun ikke har set din guldklump endnu, og du mener det så ud til at hun ikke var besværet den idste del af graviditeten.

Men ved du hvordan hun realt havde det, måske det er en facade.

Lad nu være med at mule over det folk ikke gør, eller hvad de har gjort for din søster og niece.

Det tager for meget energi at være urealtisik med forventninger til folk som de ikke ved eksistere. Så bliver man skuffet på mange måder.

Jeg håber da for dig du får besøg og en gave, men hvis ikke år det vel nok alligevel :balloons

jeg gjorde det ikke med nogen bagtanke overhovedet. Jeg gjorde det fordi jeg havde ondt af hende. Hun fik det til at lyde som om alt og alle var ligeglade med hende. Og hun ikke kunne få hjælp nogen steder osv. og det synes jeg var synd. Havde det været mig ville jeg da øsnke nogen ville gøre det for mig.

jeg spurgte ofte ind til hvordan hendes graviditet gik med den første. Faktisk spurgte jeg under anden graviditet også ind til hvordan det gik. Men jeg fik aldrig noget med hvordan det gik med min. Jeg er heller ikke blevet spurgt efter jeg fødte hvordan det går med hende.

Men jeg burde være klogere. Hendes far lover også en masse og det bliver ikke holdt, sådan har det altid været så jeg burde have vidst at der ikke ville blive vist interesse for vores.

Jeg tror egentlig bare jeg er så skuffet og såret over at der ikke er blevet spurgt ind til noget som helst når jeg nu gjorde så meget for hende.

Jeg ved hun havde slem bækkenløsning. men det holdt hende ikke fra at tage ud i en masse serværdigheder. Og det er nok det der er mest skuffende. At hun kan gøre sådan noget men hun kan ikke bruge en halv time på mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det så ikke en god ide, at sige næste gang de lover, at det har de sagt så mange gange før, og det skal de ikke sige igen, men istedet gøre noget ved det, og komme ud og besøge jer.?

Og så sige at du ikke vil bede dem komme igen, før de har været der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker stadig få afstemt forventninger, så hun ved at det går dig på.

Dernæst synes jeg nu stadig du skal byde hende ind i dit liv, i har børn på ca samme alder, som kunne få så meget glæde af hinanden.

Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte hende, tage prinsessen på armen, og besøge hende og få en god snak.

At gøre som hun, ikke at spørger ind til hende, ikke at se hendes nyfødte, så er du jo ikke bedre end hun er.

Men jo selvfølgelig har du ret til at være skuffet, men jeg ville nu stadig gøre som ovennævnte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER