Guest

Er ved at være lidt frustreret over han stadig ikke går...

32 indlæg i dette emne

William bliver 18 mdr imorgen, men stadig har han ikke taget det første skridt uden støtte :( har lææænge troet at nu sker det snart, men næh nej drengen har ikke gjort det endnu. Jeg kan mærke det begynder at bekymre mig og gøre mig frustreret når alle andre børn der er yngre end ham begynder at gå men han stadig bare skubber sig rundt på numsen eller kravler. Han er super god til at gå ved ting og når vi holder ham i hænderne, så det er slet ikke fordi han ikke kan bruge sine ben!

Han får også meget tid til at gå med at køre rundt på sin lille bil og han fræser rundt i fuld fart i huset over dørlister og det hele :P og morer sig godt.

Min DP mor vil prøve at snakke med pædagogen imorgen når hun kommer forbi. Jeg håber sådan på nogle gode råd til hvad vi kan gøre, for det gør mig efterhånden ked af det :( fordi jeg sådan ser frem til min dreng går !

Min DP mor sagde igår at hun synes han virker ret stiv i benene når han går, vi mener det er fordi han spænder måske fordi han er bange for at falde ? Men hun gav mig rådet at lave cykle øvelser med ham når han ligger på ryggen for at bløde lidt op i hans ben, så det må vi prøve.

Men er William den eneste tumling herinde på 18 mdr der ikke går ??? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Julius gik ikke før han var 14 mdr og det var rent dovenskab (SP's ord) hun sagde at jeg skulle tage et viskestykke eller håndklæde rundt om ryggen ind under armene på ham og støtte på den måde når han gik. Så skulle jeg langsomt lette taget så han fandt ud af at finde balancepunktet selv. Efter tre dage med projekt håndklæde støtte gik han selv.

Prøv det måske det kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius gik ikke før han var 14 mdr og det var rent dovenskab (SP's ord) hun sagde at jeg skulle tage et viskestykke eller håndklæde rundt om ryggen ind under armene på ham og støtte på den måde når han gik. Så skulle jeg langsomt lette taget så han fandt ud af at finde balancepunktet selv. Efter tre dage med projekt håndklæde støtte gik han selv.

Prøv det måske det kan hjælpe.

Det var da en genial ide, det vil jeg prøve :) tror også det er dovenskab der er grunden her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke var også meget længe om både at kravle og gå - og vi tog til kiropraktor. Hun løste op i lænd og ryg, og uden pis - inden for en uge kravlede Lærke. Det samme med gang. Vi var afsted igen efter hun var begyndt at gå, da de stød de får op i ryggen, kan gøre dem stive igen.

Jeg siger ikke at det er "LØSNINGEN" for jer, men jeg ville da overveje muligheden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor kan jeg godt følge dig! :kram2

Erica er kun 14 måneder og jeg er allerede så småt ved at få lidt af de følelser du har. Alle de andre i mødregruppen går og Erica er bare SÅ tæt på - men det har hun være længe <_< Siden hun var 7 måneder har hun stået og gået langs ting, og for nogle måneder siden begyndte hun gerne at ville gå når man holder hende i hænderne.

I starten af august måned begyndte hun at øve sig i at stå selv og nogle få gange tog hun også et halvt skridt (og faldt/lod sig falde) så der var jeg overbevist om at hun ville begynde at gå inden udgangen af august - men nu er det ligesom gået lidt i stå igen <_<

Så ikke så mange gode råd, ville bare lige sige at jeg godt kan forstå det går dig på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius gik ikke før han var 14 mdr og det var rent dovenskab (SP's ord) hun sagde at jeg skulle tage et viskestykke eller håndklæde rundt om ryggen ind under armene på ham og støtte på den måde når han gik. Så skulle jeg langsomt lette taget så han fandt ud af at finde balancepunktet selv. Efter tre dage med projekt håndklæde støtte gik han selv.

Prøv det måske det kan hjælpe.

Det var da et smart råd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius gik ikke før han var 14 mdr og det var rent dovenskab (SP's ord) hun sagde at jeg skulle tage et viskestykke eller håndklæde rundt om ryggen ind under armene på ham og støtte på den måde når han gik. Så skulle jeg langsomt lette taget så han fandt ud af at finde balancepunktet selv. Efter tre dage med projekt håndklæde støtte gik han selv.

Prøv det måske det kan hjælpe.

Smart :) Det må vi også prøve herhjemme.

Og til trådstarter så kender jeg to børn, der først gik da de var 1,5 år. Men jeg forstår godt din frustration :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I egentlig en gåvogn til ham? Det er jo en god måde at få fornemmelsen af gang i hans ben. Så kan han gå rundt med den i stedet for at køre på sin bil :)

En anden idé kunne også være at sætte jer på en stol hver med front mod hinanden med et lille stykke imellem jer og så lokke med yndlingslegetøj, rosiner osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I egentlig en gåvogn til ham? Det er jo en god måde at få fornemmelsen af gang i hans ben. Så kan han gå rundt med den i stedet for at køre på sin bil :)

En anden idé kunne også være at sætte jer på en stol hver med front mod hinanden med et lille stykke imellem jer og så lokke med yndlingslegetøj, rosiner osv.

Han gider desværre ikke de gåvogne :unsure har ellers købt indtil flere til ham :( men har tænkt at fjerne bilen så han ikke bare kører rundt på den så meget, for tror den er lidt medskyldig i han ikke går istedet. Det med at lokke det nytter ikke rigtig, så kravler han bare istedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han gider desværre ikke de gåvogne :unsure har ellers købt indtil flere til ham :( men har tænkt at fjerne bilen så han ikke bare kører rundt på den så meget, for tror den er lidt medskyldig i han ikke går istedet. Det med at lokke det nytter ikke rigtig, så kravler han bare istedet...

Ja det er nok en god idé at fjerne bilen. Han ved jo at han kommer hurtigere rundt på den.

Når I starter med at lokke skal I først sidde så tæt på hinanden, så han ikke kan komme ned og kravle. Altså han står oprejst hos den ene af jer og kan bare række ud efter den anden. Giver det mening? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William bliver 18 mdr imorgen, men stadig har han ikke taget det første skridt uden støtte :( har lææænge troet at nu sker det snart, men næh nej drengen har ikke gjort det endnu. Jeg kan mærke det begynder at bekymre mig og gøre mig frustreret når alle andre børn der er yngre end ham begynder at gå men han stadig bare skubber sig rundt på numsen eller kravler. Han er super god til at gå ved ting og når vi holder ham i hænderne, så det er slet ikke fordi han ikke kan bruge sine ben!

Han får også meget tid til at gå med at køre rundt på sin lille bil og han fræser rundt i fuld fart i huset over dørlister og det hele :P og morer sig godt.

Min DP mor vil prøve at snakke med pædagogen imorgen når hun kommer forbi. Jeg håber sådan på nogle gode råd til hvad vi kan gøre, for det gør mig efterhånden ked af det :( fordi jeg sådan ser frem til min dreng går !

Min DP mor sagde igår at hun synes han virker ret stiv i benene når han går, vi mener det er fordi han spænder måske fordi han er bange for at falde ? Men hun gav mig rådet at lave cykle øvelser med ham når han ligger på ryggen for at bløde lidt op i hans ben, så det må vi prøve.

Men er William den eneste tumling herinde på 18 mdr der ikke går ??? :(

Har du prøvet at få lægen til at se på hans øre? Balancecentret ligger jo dér! Vi har en vennepar hvis niece ikke gik får hun fik dræn i ørene, hun var også 1½ år! Bare et lille forslag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nok en god idé at fjerne bilen. Han ved jo at han kommer hurtigere rundt på den.

Når I starter med at lokke skal I først sidde så tæt på hinanden, så han ikke kan komme ned og kravle. Altså han står oprejst hos den ene af jer og kan bare række ud efter den anden. Giver det mening? :unsure

Ja det gør han gerne imellem vores lænestole, så der kan han godt, det er bare mere end det der ene skridt han gerne skulle lære snart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at få lægen til at se på hans øre? Balancecentret ligger jo dér! Vi har en vennepar hvis niece ikke gik får hun fik dræn i ørene, hun var også 1½ år! Bare et lille forslag :kram

Det har jeg da slet ikke overvejet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med at få William til at gå?

Jeg vil blot fortælle, at jeg selv var 22 måneder (!!! :o) før jeg gik :whistling Men jeg går altså fint i dag :)

Hvis du er bekymret, synes jeg du skal kontakte din læge eller den sundhedsplejerske du havde, da han var lille. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at der er noget "galt", men for de fleste børn kommer det, når det kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg da slet ikke overvejet :huh

Det var også min tanke. Hvis ens barn har bøvlet med væske på ørerne, kan det give balanceproblemer, og når benene virker, kan det være, det er balancen, og det kan gøre barnet bange for at give slip.

Jeg ville smutte forbi lægen eller en kiropraktor - det er så nemt, og bedst, synes jeg, lige at få udelukket, at der fysisk er noget, der sidder i klemme, spænder, er hypermobil, slap muskulatur, som sagt ørerne osv. Vores læge sagde, at de tilråder undersøgelse af barnet, hvis det ikke går, når det er 1,5 år.

Dovenskab tror jeg ikke på. Hvis han vil gå rundt om borde og ting, er han ikke doven, jeg tror mere, han er usikker på at give slip.

Derfor kunne en god øvelse, som en anden også nævner her i tråden, at I forældre sidder tæt sammen og øver frem og tilbage - det giver tryghed. Vi gjorde det med vores dreng, det var den øvelse, han var mest tryg ved og så gå-biler. Han gik fint rundt om alting, da han var 8 måneder, men turde også først give helt slip, da han var knap 16 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også hvordan det går? :)

Og kender faktisk én, der var hypermobil og derfor først gik, da han var 2 år. Så det er da også værd at få tjekket op på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han går ikke selv endnu... Desværre men dagplejer og pædagogen der kommer der er slet ikke bekymrede for ham har de sagt. Da han er så dygtig til at gå med en i hånden (han går rigtig fint nu bare ved at holde i en hånd) og går rundt med hans gå vogne og det sker oftere og oftere han står selv uden at holde.

Men jeg har tænkt jeg nu gerne snart vil tage en snak med vores læge om det. Nu skal jeg have bestilt tid ved en ørelæge da det væsker fra hans ene øre og han sover dårligt ved sin middags søvn og ofte er snottet. DP mor har også sagt det kan være det der gør at hans balance er påvirket :-( så det skal jeg have gjort ! Det værste er bare det virkelig går mig på nu ! Så jeg ligefrem kan drømme om natten at nu går han .....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu da jeg lige læste mine tidligere besvarelser kan jeg jo se at dengang gik han ikke med hans gåvogne men det gør han da nu :-) så der er da sket noget !

Men nu får vi en tid ved den ørelæge så må vi se hvad de finder ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en tid ved ørelægen til ham d. 17 okt så bliver det spændende om han kan se noget..

Havde ellers en succes oplevelse i torsdags. Vi forsøgte det trick med at sidde tæt på hinanden og lokke med et stk chokolade og om ikke knægten af flere gange tog 2-3 skridt uden at holde for at få sin chokolade, har bare ikke rigtig fået det til at lykkes igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare bliv ved :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en tid ved ørelægen til ham d. 17 okt så bliver det spændende om han kan se noget..

Havde ellers en succes oplevelse i torsdags. Vi forsøgte det trick med at sidde tæt på hinanden og lokke med et stk chokolade og om ikke knægten af flere gange tog 2-3 skridt uden at holde for at få sin chokolade, har bare ikke rigtig fået det til at lykkes igen <_<

Det lyder da ellers fint, super. Vores dreng gjorde det også nogle gange, holdt en pause nogle dage (kan ikke lige huske, hvor lang tid) og så kom det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en tid ved ørelægen til ham d. 17 okt så bliver det spændende om han kan se noget..

Havde ellers en succes oplevelse i torsdags. Vi forsøgte det trick med at sidde tæt på hinanden og lokke med et stk chokolade og om ikke knægten af flere gange tog 2-3 skridt uden at holde for at få sin chokolade, har bare ikke rigtig fået det til at lykkes igen <_<

Hvordan gik det ved ørelægen?

For Erica gik der over 2 måneder mellem hun tog sine første skridt, til hun valgte at gå - det synes jeg var lang tid <_< Så kan godt forstå du synes det er lidt øv :kram2

Håber der kommer et positivt indlæg fra dig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var heldigvis intet galt med hans øre så nu er det udelukket . :-)

Han går flere og flere skridt nu selv mellem møbler osv og er blevet rigtig dygtig til at gå med os kun i den ene hånd. Dagplejemor gør også en kæmpe indsats . Og han går nu ved vognen når de er på tur. Holder selvfølgelig ved den. Han vælger ofte at gå nu fremfor at kravle så det går fremad heldigvis . Men håber han snart slipper taget helt . Jeg vil blive rigtig glad hvis det snart skete . Han er bare sådan en forsigtig dreng og har altid været det men tilgengæld er det også yderst sjældent han så har slået sig. Han gør først tingene når han føler sig helt sikker. Det er også DP's konklusion .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPDATE!

I fredags da jeg hentede William i dagplejen, fortalte hun min dreng da havde gået fra hendes køkken ud i gangen! Og det er da lige godt nogen flere skridt end de 3-4 skridt han ellers tager af gangen :loveshower han har også flere gange i weekenden bare rejst sig midt på gulvet (uden at have støttet sig til noget) og gået nogle skridt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER