Nitzen1987

Ved hvilken temperatur vasker I jeres børns tøj?

25 indlæg i dette emne

Manden og jeg er lidt uening om ved hvilken temperatur Maja's tøj bør vaskes... Manden mener at det skal vaskes ved 60 grader for at blive rigtig rent og fri for bakterier og husstøvmider, hvilket da også er fint nok, men når der står 40 grader i alle vaskeanvisningerne så tør jeg da ikke andet end følge det :unsure

Altså jeg vasker håndklæder og sengetøj ved 60 grader og stofbleer, og hvidt sengetøj ved kogevask, men ellers bliver tøjet vasket ved 40 grader - er der pletter på bliver de behandlet, inden tøjet kommer i vaskemaskinen...

Ved hvilken temperatur vasker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Almindeligt tøj vasker jeg ved 40 grader. Bruger somme tider Vaish, hvis det er ekstra beskidt eller der er lidt pletter :) Stofbleer og håndklædet ved 60 grader og engang imellem en kogevask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 eller 60 grader ( 60, hvis det er uheld) her. Jeg har haft vasket en del ved 60 uden det har taget skade, men om det er pga vores vaskemaskine har et program specifik til babytøj ska jeg ikk ku sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker normalt alt tøj på 30 grader :) Er det "ulækkert" så ved 60 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vasker jeg også næsten altid ved 30 grader..... Og faktisk som Myliona, vasker jeg kun ved 60 grader hvis tøjet er "ulækkert" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Almindeligt tøj vasker jeg ved 40 grader. Bruger somme tider Vanish, hvis det er ekstra beskidt eller der er lidt pletter :) Stofbleer og håndklædet ved 60 grader og engang imellem en kogevask :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Almindeligt tøj vaskes ved 40, andet bliver vasket ved 60. Alle pletter bliver behandlet inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker normalt alt tøj på 30 grader :) Er det "ulækkert" så ved 60 grader :)

Samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan nemt finde på at vaske bomuldsbodyer ved 60 grader, selvom der står 40 grader i vaskeanvisningen. Jeg synes ikke altid uheld kan gå af ved 40 grader - heller ikke med vanish <_<

Er det ikke rigtig beskidt bliver det vasket ved 40 eller 30 grader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt 30 grader, med mindre det er MEGET beskidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en vaskespand ved pulsebordet hvor alle de snaskede bodyer ryger i sammen med stofbleerne. De får 60 grader. Er der ikke noget at se på ryger de til alm. vask, som er 40 grader. Så kan det godt være det kryber lidt, men det gør ikke det store, for det meste af hendes tøj er faktisk lidt for stort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker normalt alt tøj på 30 grader :) Er det "ulækkert" så ved 60 grader :)

:ditto (undtagen vores stofbleer og de stofklude som der kommet uheld på ved skiftningen - det bliver kogevasket)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker almindeligvis ved 30 eller 40 grader, når det er bluser, bukser, hvor strømper, undertøj, stofbleer eller bodyer med uheld på bliver vasket ved 60 grader :) Så er jeg sikker på det er bakteriefrit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker almindeligvis ved 30 eller 40 grader, når det er bluser, bukser, hvor strømper, undertøj, stofbleer eller bodyer med uheld på bliver vasket ved 60 grader :) Så er jeg sikker på det er bakteriefrit..

:ditto

Almindeligvis 30-40 grader - uheldstøj og stofbleer på 60 (og de hvide fra puslepladsen får en kogevask ind imellem) og er der store madpletter på, får det lige lidt Vanish-spray. Jeg ville aldrig vaske alm. tøj på 60 grader - både af hensyn til tøjets holdbarhed men især af hensyn til miljøet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tørretumbler tøjet bagefter dør bakterierne også da de kommer over 60 grader. Så derfor kan du sagtens vaske på 30 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tørretumbler tøjet bagefter dør bakterierne også da de kommer over 60 grader. Så derfor kan du sagtens vaske på 30 grader :)

Synes bare at tøjet bliver så grimt og ser slidt ud, når man tumbler det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker mest på 40 grader, men øver mig i kun at vaske på 30 grader. Håndklæder, sengetøj mv. vaskes på 60 grader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Almindeligvis 30-40 grader - uheldstøj og stofbleer på 60 (og de hvide fra puslepladsen får en kogevask ind imellem) og er der store madpletter på, får det lige lidt Vanish-spray. Jeg ville aldrig vaske alm. tøj på 60 grader - både af hensyn til tøjets holdbarhed men især af hensyn til miljøet.

Jeg bryder lige ind i tråden her, for når jeg bruger almindelig Vanish, synes jeg ikke, det virker synderligt på pletter. Hvordan virker det som spray?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder lige ind i tråden her, for når jeg bruger almindelig Vanish, synes jeg ikke, det virker synderligt på pletter. Hvordan virker det som spray?

Jeg synes det virker fremragende ;) Søren fik blodnæse, så der var ret meget blod på hans t-shirt - ingen spor af det. Jeg har også vasket brombærsaft af Annas hvide body to gange og der er intet at se :)

Og så er det lidt nemmere at begrænse brugen, når man kan spraye det direkte på området!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker almindeligt tøj på 40 grader. Sengetøj og håndklæder på 60 grader.

Tøj, stofbleer, hagesmækker med lort, bræk osv. bliver kogevasket :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det virker fremragende ;) Søren fik blodnæse, så der var ret meget blod på hans t-shirt - ingen spor af det. Jeg har også vasket brombærsaft af Annas hvide body to gange og der er intet at se :)

Og så er det lidt nemmere at begrænse brugen, når man kan spraye det direkte på området!

Det må jeg prøve. Bruger du det, med det samme, der er kommet en plet på, eller virker det også, hvis pletten er et par dage gammel? Og skal man så vaske tøjet efter en time for eksempel, eller...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker bluser bukser og sådan noget ved 40 grader... Undertøj,strømper, sengetøj og håndklæder på 60 grader...

Som andre skriver,hvis der er pletter på, så får det lidt vanish og så forsvinder pletterne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg prøve. Bruger du det, med det samme, der er kommet en plet på, eller virker det også, hvis pletten er et par dage gammel? Og skal man så vaske tøjet efter en time for eksempel, eller...?

Det behøver ikke være med det samme - det har jeg i hvert fald aldrig gjort ;)

Jeg plejer at ligge det i maskinen med alt det andet vasketøj efter jeg har sprayet og så venter jeg lige 5-15min med at starte maskinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver ikke være med det samme - det har jeg i hvert fald aldrig gjort ;)

Jeg plejer at ligge det i maskinen med alt det andet vasketøj efter jeg har sprayet og så venter jeg lige 5-15min med at starte maskinen :)

Ok. Super, tak, det må prøves. HADER pletter, der ikke vil af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER