Guest

Ville ringe til lægen?

10 indlæg i dette emne

Da jeg vare på arbejde i lørdags gled jeg ind i en elevator, da en eller anden idiot havde spildt noget der lugtede af sild og ikke havde tørret det op. :gal Jeg faldt direkte ned på knæet, men rejste mig op og gik videre (eller humpede er vist det rigtige ord!). Min teamkoordinator sagde at det bare skulle arbejdes væk og jeg var ret enig, da det jo sikkert bare var slaget.

Men efter to timer var der alligevel én, der sagde det til chefen, som kom og spurgte om jeg overhovedet havde siddet ned, om jeg havde haft is på og hvorfor jeg ikke var gået til ham, da det var sket? Nej, nej og det var jo sikkert bare slaget, der gjorde det.

Han var ikke overbevist og jeg røg afsted til vagtlægen, som sendte mig videre på skadestuen, da han troede at jeg havde brækket min knæskal. Mit knæ var der helt hævet op, var misfarvet og gjorde fandens ondt.

Jeg var derefter til røngten og de fandt ikke noget, så skadestuelægen løsladte mig med beskeden om at det var slimsækken i knæet, der væskede og derfor gjorde det så ondt. Så hvis jeg nu bare tog hjem, fik benet op og noget is på, så var det helt ovre dagen efter.

Dét var det så ikke helt, men jeg tog alligevel på arbejde, da jeg ikke kunne få mig selv til at sygemelde mig. Men var så færdig af smerter, da jeg kom hjem igen. Og det samme igår efter arbejde.

Jeg må ikke cykle (hvilket er irriterende, da det koster mig 1,5 times transport hver dag, som jeg ellers kan klare på knapt 55 minutter med cykel og tog) og skal helst undgå trapper (hurra for elevatorer på ens skole!! :whistling ). Allerhelst skal jeg sidde med benet oppe hele tiden, men alligevel gør det pisse ondt. Mit knæ er stadigvæk hævet, misfarvet og er smertefuldt. Og der er nu gået 4 dage siden. Ifølge lægen skulle den være væk senest søndag.

Ville I ringe til lægen, bare for at få det tjekket engang, eller hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville klart få det tjekket, men jeg har også en lang syge historie med mine knæ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klart få det tjekket, men jeg har også en lang syge historie med mine knæ

Det har jeg også, men det er bare med mit anden knæ. Er måske bare lidt bange for at lægen vil vifte mig af med, at jeg kan komme igen efter 7 dage, eller sådan noget.

Men jeg prøver lige at ringe, og se om jeg ikke kan få en hurtig tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville få det tjekket, har du ikke mulighed for at blive kørt så du slipper for transporten med offentlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville få det tjekket, har du ikke mulighed for at blive kørt så du slipper for transporten med offentlig

Ingen mulighed, desværre. Så jeg må bare stå tidligere op om morgenen og komme senere hjem om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe til lægen igen

Har du fået Skrevet papir på det så det står sim en arbejdsskade bare for en sikkerheds skyld ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe til lægen igen

Har du fået Skrevet papir på det så det står sim en arbejdsskade bare for en sikkerheds skyld ???

Nej, ikke endnu. Systemet gik ned igår, da vi skulle lave det, så må vente til på tirsdag, hvor kontorassistenten er der igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke endnu. Systemet gik ned igår, da vi skulle lave det, så må vente til på tirsdag, hvor kontorassistenten er der igen.

Det er også tilstrækkeligt at din læge skriver i den journal, at det er på jobbet du er kommet galt afsted. Hvis der så senere skulle blive noget, kan det bruges i forhold til forsikring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vil jeg sige: Det er aldrig fjollet at ringe til sin læge. Du er jo ikke selv læge, så hvordan skal du vide om det er noget skidt eller ej. Ring og forhør dig. :) Måske får du at vide at du bare skal give det lidt mere tid, eller også skal du kigges på igen. Under alle omstændigheder er det jo svært for dig at afgøre hvor alvorligt det egentlig er. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vil jeg sige: Det er aldrig fjollet at ringe til sin læge. Du er jo ikke selv læge, så hvordan skal du vide om det er noget skidt eller ej. Ring og forhør dig. :) Måske får du at vide at du bare skal give det lidt mere tid, eller også skal du kigges på igen. Under alle omstændigheder er det jo svært for dig at afgøre hvor alvorligt det egentlig er. :)

Jeg har også lige fået en tid i morgen. Så vi må se derefter. :) Sekretæren gav mig bare en tid med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER