Økonom

Giver vi som forældre dåbsgave?

27 indlæg i dette emne

dem jeg har snakket med har ikke givet deres børn gave.... Hvad gør i?

Jeg har lyst til at købe en træfigur til hende. Men det er en fiks ide... Jeg har som sådan ikke velovervejet det... Hun vil ingen glæde have af den de første 20 år og hvem ved om det bare er for gammeldags når hun bliver voksen .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det har vi aldrig gjort og kender heller ikke umiddelbart nogen der har gjort det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke givet vores børn en dåbsgave

Jeg har omkring deres døb oprettet en børneopsparing til dem som vi sætter penge på hver måned og jeg har sat de penge ind jeg kunne af dåbsgaverne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet og kender heller ingen som har..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har vi ikke givet. Kender heller ikke andre der har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gøre det, hvis du er faldet for den :) Selvom den måske er gammeldags når hun er voksen, så er den da sjov at have :)

Jeg tænker at vi måske giver Valdemar en gæstebog i dåbsgave. Og/eller en ramme til dåbsbillede med indgraverede data. Sådan en ramme vil jeg nemlig gerne have, og jeg vil nok gerne købe den selv, tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke Caroline en dåbsgave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver Camille, Christians dåbskors.. Han fik et lille kors i dåbsgave, af sin gudmor. Han har aldrig selv brugt det..

Vi har så fået det graveret med hans forbogstaver.. Så får hun det den dag, også får hun det "for altid" når hun skal konfirmeres(Ingen grund til at give hende et kors, der symbolisere hendes og hendes fars dåb til den tid, hvis hun ikke vil konfirmeres jo!)

Jeg havde også overvejet at give det klassiske flag med graveret data, men det har vi besluttet at give i et års gave i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fin træfigur...men så skal jeg næsten købe 2.... Så næste barn ikke bliver snydt eller synes at hans/hendes gave er dårligere end sin søsters.....

Manden herhjemme synes ikke vi skal give gave... Så jeg ville bare høre hvad normalen var :) og det er allerede tydeligt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fin træfigur...men så skal jeg næsten købe 2.... Så næste barn ikke bliver snydt eller synes at hans/hendes gave er dårligere end sin søsters.....

Manden herhjemme synes ikke vi skal give gave... Så jeg ville bare høre hvad normalen var :) og det er allerede tydeligt.....

Ville kun købe en hvis det var..

Det der med at skulle "give ens" er da lige optakten til milimeter politikken ;) Og mon ikke man til den næste ville kunne finde enten det samme, eller måske noget helt andet man forelsker sig i til den tid og som så er noget "personligt" til det barn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps: har købt træfiguren til mig selv..... Indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville kun købe en hvis det var..

Det der med at skulle "give ens" er da lige optakten til milimeter politikken ;) Og mon ikke man til den næste ville kunne finde enten det samme, eller måske noget helt andet man forelsker sig i til den tid og som så er noget "personligt" til det barn? :)

Det er nemlig slet ikke en personlig gave.... Ej heller velovervejet. Kan bedre forstå dem der får graveret noget personligt eller laver små sølvsko osv.. Det er jo det jeg vil kalde rigtige dåbsgaver.... Begynder måske nok at synes min fikse ide var lidt skør...

Ingen af træfigurerne er ens, så millimeter politik tænker jeg ikke det ville være... Tror ny bare det bliver mig der fik fornøjelsen af at få en træfigur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe synes det er fint du så bare har købt den til dig selv :D

Vi gav heller ikke Lise dåbsgave.

Og mht. til det med forskelsbehandling, så er jeg enig i at børn skal forskelsbehandles - for de ER forskellige! Så længe man ikke behandler den ene "bedre" end den anden, men netop derfor er man nødt til at forskelsbehandle ;) børn har jo brug for og sætter pris på forskellige ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Mærkeligt!

Jeg troede faktisk at ALLE gav deres børn gaver - jeg forstår ikke hvorfor man ikke gør?

Vi gjorde! :biglove

Vi gav Victoria en dåbsrulle, som hendes dåbsattest kan være i.

Der er indgraveret navn og dato.

Men så lærte jeg også noget i dag, hér skiller vi os åbenbart ud :balloon

Emilia får selvfølgelig også en dåbsrulle i november :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Maja en "personlig" eventyrbog og så har hun fået min 8 kt. guld Dagmarkors halskæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke Lasse gave. Det bruger vi ikke i vores familier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har fået/får en prins/prinsesse bog med deres navn og oplysninger og hvor bogen omhandler en dreng/pige med deres navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet vores børn dåbsgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved ikke om jeg ville gi mit eget barn det når det kommer dertil. men det er jo forskelligt.

ved at min svoger og hans kæreste har lavet en build a bear bamse til hver af deres 3 drenge da de blev døbt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også givet Marlon den personlige "prinse-bog" :loveshower

Den er så fiiiin :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet vores prinsesse et guldkors lavet af sydafrikansk guld, købt og lavet i sydafrika :)

Nu har vi også adopteret prinsessen fra Sydafrika :loveshower :loveshower :loveshower

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif fik et dagmar kors af mig som er nedarvet til de førstefødte piger igennem familien... Fra manden købte vi et smykke med en Skagensrose (han er ægte skawbo).. Så har hun lidt fra os begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav vores søn et "hundetegn" hvor der så er indgraveret hans navn og fødselsdato. Vi synes det virkede forkert at give en dreng et kors, ved ikke helt hvorfor, så vi valgt at give ham dette istedet.

Jeg er meget forundret over alle dem der ikke giver en gave - det troede jeg var noget alle gjorde. Så barnet har noget at kunne sige... " det fik jeg af mor og far i dåbsgave"...

Men jeg kan jo se ud af denne tråd, at det absolut ikke er tradition....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi købt et Pixibogs alfabet til hende.. Fordi vi ikke kunne lade være, når nu hun skal hedde Pixie til mellemnavn :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav vores søn et "hundetegn" hvor der så er indgraveret hans navn og fødselsdato. Vi synes det virkede forkert at give en dreng et kors, ved ikke helt hvorfor, så vi valgt at give ham dette istedet.

Jeg er meget forundret over alle dem der ikke giver en gave - det troede jeg var noget alle gjorde. Så barnet har noget at kunne sige... " det fik jeg af mor og far i dåbsgave"...

Men jeg kan jo se ud af denne tråd, at det absolut ikke er tradition....

Når jeg læser om jer som HAR købt dåbsgave fortryder jeg da også lidt at vi ikke selv tænkte på det :unsure men ja, så må vi bare finde en anden lejlighed til at give en god gave, der betyder noget for hende fra sin far og mor. I princippet KAN vi jo også stadig nå at købe en dåbsgave til hende, selvom hun er døbt nu :whistling for hun kan jo alligevel ikke huske, når hun bliver ældre præcis hvornår hun fik den - så kan man bare sige til hende det var en dåbsgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER