Guest M's mor

Endnu engang får man lige smidt i hovedet at en er gravid

23 indlæg i dette emne

Hej

jeg kommer nok til at lyde sur og bitter.

Men nu har jeg endnu en gang fået at vide at en i familien er gravid. min søster og kusine skal begge føde i foråret. Det tog mig tid at fordøje den, men nu skal min fætter også være far.

ja ja ved at man skal glæde sig på andres vegne, men hvor er det bare svært når man selv ønsker det så inderligt.

Man kommer med undskyldninger over for folk om at det ikke genere en, og at man bare har sin egen frihed længere, og man kan meget mere uden børn osv osv.

Men folk må da snart kunne høre det er en løgn.

Min fætters mor ville feks ikke have at det blev fortalt til mig fordi det ville gøre mig ked af det når jeg selv ønsker børn. sød tanke fra hendes side, men mon ikke jeg opdagede det når min fætters kone fødte. jeps kone for de blev gift for få måneder siden.

han er 24 som mig. og har alt hvad jeg ønsker mig.

Undskyld men havde bare lige brug for at komme ud med det. Føler ikke familien forstår. Blandt andet også derfor jeg "lyver" lidt for dem for at de ikke skal gå og have ondt af mig.

Ville ønske jeg kunne grave mig ned indtil jeg selv var gravid, men den går desværre ikke. Men ved ikke hvad jeg gør næste gang en kommer og siger de venter barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget øv :(

Du skriver du ikke vil sige hvordan du har det, for at de ikke skal have ondt af dig. Jeg tænker at det måske kunne være dejligt at de tog lidt hensyn til dig og at det måske er dejligt at få lidt 'ynk' ind imellem?

De fleste plejer ikke at sige at de er i gang med projekt baby for at slippe for at folk hele tiden spørger til hvordan det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle knus, lige hvad jeg havde brug for :-)

Stikan: I starten gav jeg meget udtryk for hvordan jeg havde det men så endte det med at alle ynkede mig, og ingen ville snakke børn når jeg var i nærheden, og det hele blev sådan noget underligt noget.

Derfor valgte at jeg sige at jeg havde det helt fint med andre fik børn.

Men kunne mærke i går at det havde jeg ikke. Og jeg har opgivet at forklare kæresten det for han forstår mig ikke rigtig. Fordi at det for ham er nemt at sige at det sker ikke lige forløbig. og så er der ikke flere følelser i det fra hans side.

Men hvor er det øv at skulle gå og spille glad, og derfor er jeg nok også nået dertil hvor jeg ikke gider opsøge de forskellige der får børn. de må komme til mig. for det gør alligevel for ondt at blive mindet om det ikke er en selv :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅÅÅ hårdt.. og kan godt forstå du er ked af det... Kender følelsen alt for godt..

MEN uanset om vi har lyst til det eller ej-.. så går verden videre.. og vi må lære og leve med det,,

KRAM til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅÅÅ hårdt.. og kan godt forstå du er ked af det... Kender følelsen alt for godt..

MEN uanset om vi har lyst til det eller ej-.. så går verden videre.. og vi må lære og leve med det,,

KRAM til dig

Mange tak for det :-)

Det er så rart at der er flere der kan forstå hvordan man har det.

Jeg har derfor også valgt at skjule lidt hvordan jeg har det, for alt kan jo ikke om mig, og kan jo godt forstå de andre glæder sig.

Men er mange gange blevet spurgt af familie og venner hvordan det går med min søsters graviditet. og jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke har interesseret mig vildt for det. Men det kan man jo ikke så godt sige til folk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender det udemærket godt. kunne næsten have været mig der havde skrevet dit indlæg. er virkelig hårdt at få afvide gang på gang at der er en mere der venter barn.

her er der:

på min side af familien er der min onkel(januar) og min faster(maj). samt min bedste veninde skal have en til (juli).

Min min kærestes side er der hans fætter(maj)og hans kusine(maj) der venter baby. og en anden fætter venter på at kæresten kan føde når som helst.

så for mig er det desværre også svært ikke at blive lidt bitter hvis man kan sige det for jeg er bare så skruk. men jeg skjuler det så også for gider ikke have for meget omsorg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for det :-)

Det er så rart at der er flere der kan forstå hvordan man har det.

Jeg har derfor også valgt at skjule lidt hvordan jeg har det, for alt kan jo ikke om mig, og kan jo godt forstå de andre glæder sig.

Men er mange gange blevet spurgt af familie og venner hvordan det går med min søsters graviditet. og jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke har interesseret mig vildt for det. Men det kan man jo ikke så godt sige til folk.

Til det i rødt - så kan du sige på en pæn måde - at du ved faktisk ikke hvordan det går og at de måske selv skulle tag fat i din søster.

Men ja det er skide svært at glæde sig på andres vegne, når man gerne selv vil og også kæmper for at det lykkes. Netop derfor har vi kun fortalt det til ganske få mennesker og bedt dem om at holde mund over for resten af familien.

Jeg har to veninder og en kusine der har termin januar, februar og marts og ja det har været drøn svært at modtage de nyheder - men nu hvor de er så tæt på termin - så lever jeg med det og har vendt den om og sagt til mig selv, at jeg skal nok blive mor på et eller andet tidspunkt. Det er bare et spørgsmål om hvornår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja...

her er det en veninde og svigerinden der venter sig i det nye år.. svigerinden er så bare overhovedet ikke spor hensynsfuld og gnider rigtig salt i såret ved at sende sms- opdateringer (totalt sukkersøde) om hendes graviditet og lægeundersøgelser...

min mand er så sød at han ikke vil skabe problemer i familien så han svarer sødt men kort tilbage...

orker hende ikke...

vil bare gerne selv have II nuuuu.....

og samtidig er jeg skide ræd for hvordan svigerfamilien reagerer hvis vi kommer og fortæller at jeg er gravid... om de vil syns vi efterabere dem...

og det mest irriterende er at vi har haft det planlagt siden august..

og så kom de sidst i november og sagde at de ventede sig... :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender det udemærket godt. kunne næsten have været mig der havde skrevet dit indlæg. er virkelig hårdt at få afvide gang på gang at der er en mere der venter barn.

her er der:

på min side af familien er der min onkel(januar) og min faster(maj). samt min bedste veninde skal have en til (juli).

Min min kærestes side er der hans fætter(maj)og hans kusine(maj) der venter baby. og en anden fætter venter på at kæresten kan føde når som helst.

så for mig er det desværre også svært ikke at blive lidt bitter hvis man kan sige det for jeg er bare så skruk. men jeg skjuler det så også for gider ikke have for meget omsorg.

Hold da op det er godt nok også mange der venter sig. så får man det bare endnu mere smidt i hovedet.

Håber for dig det snart bliver dig der får den mulighed, for det er rigtig hårdt og gå og skjule hvordan man har det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det i rødt - så kan du sige på en pæn måde - at du ved faktisk ikke hvordan det går og at de måske selv skulle tag fat i din søster.

Men ja det er skide svært at glæde sig på andres vegne, når man gerne selv vil og også kæmper for at det lykkes. Netop derfor har vi kun fortalt det til ganske få mennesker og bedt dem om at holde mund over for resten af familien.

Jeg har to veninder og en kusine der har termin januar, februar og marts og ja det har været drøn svært at modtage de nyheder - men nu hvor de er så tæt på termin - så lever jeg med det og har vendt den om og sagt til mig selv, at jeg skal nok blive mor på et eller andet tidspunkt. Det er bare et spørgsmål om hvornår.

Vi er ikke selv begyndt endnu, men kan sagtens sætte mig ind i dit sted og hvor hårdt det må være.

I vil jo gerne have jeres drøm opfyldt, og hver gang der er andre det lykkes for, bliver i mindet om det ikke er jer.

Men jeg synes det er dejligt du har vendt det om og ser lidt "lysere" på det, for selvfølgelig bliver det også dig en dag.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja...

her er det en veninde og svigerinden der venter sig i det nye år.. svigerinden er så bare overhovedet ikke spor hensynsfuld og gnider rigtig salt i såret ved at sende sms- opdateringer (totalt sukkersøde) om hendes graviditet og lægeundersøgelser...

min mand er så sød at han ikke vil skabe problemer i familien så han svarer sødt men kort tilbage...

orker hende ikke...

vil bare gerne selv have II nuuuu.....

og samtidig er jeg skide ræd for hvordan svigerfamilien reagerer hvis vi kommer og fortæller at jeg er gravid... om de vil syns vi efterabere dem...

og det mest irriterende er at vi har haft det planlagt siden august..

og så kom de sidst i november og sagde at de ventede sig... :gal

Hvis folk ved at i gerne vil have en baby så forstår jeg ikke hvorfor nogen skal gå og fortælle om hvordan deres graviditet går. Det er ikke særlig hensynsfuldt. Men der er bare nogen mennesker der absolut ikke tænker på andre.

Hvad ang din svigerfamilie så kan jeg sagtens forstå dig. Nogen mennesker skal nok misforstå det og mene i efteraber. og så nytter det bare heller ikke noget at fortælle dem at i har prøvet siden august.

Men hvorfor skal det bare være så svært at få sin egen drøm opfyldt. det er som om det er sværere jo flere der kommer og siger de er gravide.

Og hvor fedt er det for tiende gang at smile og ønske tillykke. eller bare det at høre hvad der nu er sket i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Tusinde tak :-)

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai hvor jeg kender det :( :bearhug: Det slet ikke sjovt.....Jeg ville ønske jeg kunne losse storken i din retning, for det er bare ikke fair at man går og ønsker sig noget så brændende og bare ikke kan trylle, men alle andre omkring én blir gravide bare de ser et par herretrusser! :S Øv!!!

Ja...ved ikke hvad jeg skal sige andet end at du ikke må give op! Vend det om og tænk "det er DERES børn de venter og ikke dit"....Dit barn skal nok komme, hvornår ved vi desværre ikke, men tro på det og så ha sex hver eller hver 2.dag i æl-perioden :)

Min datter lod vente på sig i stive 18 mdr :( Men hun kom!!! :loveshower:

Kæmp for det, det skal nok lykkes :bearhug:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai hvor jeg kender det :( :bearhug: Det slet ikke sjovt.....Jeg ville ønske jeg kunne losse storken i din retning, for det er bare ikke fair at man går og ønsker sig noget så brændende og bare ikke kan trylle, men alle andre omkring én blir gravide bare de ser et par herretrusser! :S Øv!!!

Ja...ved ikke hvad jeg skal sige andet end at du ikke må give op! Vend det om og tænk "det er DERES børn de venter og ikke dit"....Dit barn skal nok komme, hvornår ved vi desværre ikke, men tro på det og så ha sex hver eller hver 2.dag i æl-perioden :)

Min datter lod vente på sig i stive 18 mdr :( Men hun kom!!! :loveshower:

Kæmp for det, det skal nok lykkes :bearhug:

Sagen er den at kæresten ikke er klar på det endnu. Me håber at den dag han er klar går det stærkt. jeg har nemlig været af ppiller i halvandet år.

Men hvor ønsker jeg da bare det var mig. men når jeg nu ikke er så heldig så har jeg valgt at sige at jeg kan bare en masse andre ting som dem med børn ikke kan. Så må man se det positive i det.

Men håber håber håber bare kæresten snart siger go..

Hold da op det var lang tid i måtte vente på hende. men hun har garanteret været hele tiden værd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Sender et par kram i din retning :kram2

Men hvorfor blive ked over andre får børn ?.

Selvklart det er psykisk hårdt når ønskebarnet lader vente på sig, men groft sagt bliver man jo ikke mindre gravid af at andre får børn ?.

Har selv stået i situationen hvor ønskebarnet ikke kom da jeg bad om det, så jeg ved det ikke er sjovt. Men lad være med at lade dig gå på af det. Det dræner dig unødigt for energi og du får langt mere ud af tilværelsen ved at være positiv fremfor negativ :kiss

Til Baadsgaardgirl: m.h.t. hende der sender status om sin graviditet på sms: Har du forklaret hende du ikke ønsker at modtage dem ?. Hvis ikke så har hun jo ikke en kinamands chance for at vide det går dig på.

Sig til hende du ikke ønsker de sms så holder hun garanteret op og du slipper for at blive ked hver gang du får en sms :kram2

Krydser fingre for at 2011 bliver JERES år og i sidder næste jul med jeres lille barn :loveshower :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke ovenstående bliver misforstået. Det er skrevet i bedste mening :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Sender et par kram i din retning :kram2

Men hvorfor blive ked over andre får børn ?.

Selvklart det er psykisk hårdt når ønskebarnet lader vente på sig, men groft sagt bliver man jo ikke mindre gravid af at andre får børn ?.

Har selv stået i situationen hvor ønskebarnet ikke kom da jeg bad om det, så jeg ved det ikke er sjovt. Men lad være med at lade dig gå på af det. Det dræner dig unødigt for energi og du får langt mere ud af tilværelsen ved at være positiv fremfor negativ :kiss

Til Baadsgaardgirl: m.h.t. hende der sender status om sin graviditet på sms: Har du forklaret hende du ikke ønsker at modtage dem ?. Hvis ikke så har hun jo ikke en kinamands chance for at vide det går dig på.

Sig til hende du ikke ønsker de sms så holder hun garanteret op og du slipper for at blive ked hver gang du får en sms :kram2

Krydser fingre for at 2011 bliver JERES år og i sidder næste jul med jeres lille barn :loveshower :goodluck

Hvis at samtaler og andre ting kunne dreje sig om andet end dem der skal have børn så ville jeg nok være mere ligeglad. men konstant skal jeg høre om hvordan min søster eller kusine har det. hvordan babyen i maven har det og hvad de hver især har købt. og det er blevet for meget nu. for det er ikke muligt for hverken min mor eller andre at snakke om andet. og det er møg irriterende for at sige det lige ud, men det forstår de ikke når man siger det.

Jeg tvivler på at der kommer en baby i 2011. håber mere for 2012, det er der nok mere sandsynlighed for. men så er det nok ikke spændende for nogen når det så er det fjerde barn. men det må de om.

Ja jeg virker nok lid bitter. men jeg har brugt en hel juleaften og 1. juledag på at høre om baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis at samtaler og andre ting kunne dreje sig om andet end dem der skal have børn så ville jeg nok være mere ligeglad. men konstant skal jeg høre om hvordan min søster eller kusine har det. hvordan babyen i maven har det og hvad de hver især har købt. og det er blevet for meget nu. for det er ikke muligt for hverken min mor eller andre at snakke om andet. og det er møg irriterende for at sige det lige ud, men det forstår de ikke når man siger det.

Jeg tvivler på at der kommer en baby i 2011. håber mere for 2012, det er der nok mere sandsynlighed for. men så er det nok ikke spændende for nogen når det så er det fjerde barn. men det må de om.

Ja jeg virker nok lid bitter. men jeg har brugt en hel juleaften og 1. juledag på at høre om baby.

Hvis du har meldt ud til dem hvordan al den babysnak påvirker dig, så er det godt nok ufølsomt af dem at blive ved i samme emne :kram

ØV så forstår jeg bedre du er træt af at høre om deres babyer :kiss

Selvom det er fjerde barnebarn i familien bliver det ikke mindre spændende. Mikkel er 8. barnebarn i familien og har høstet lige så meget opmærksomhed som alle de andre også under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har meldt ud til dem hvordan al den babysnak påvirker dig, så er det godt nok ufølsomt af dem at blive ved i samme emne :kram

ØV så forstår jeg bedre du er træt af at høre om deres babyer :kiss

Selvom det er fjerde barnebarn i familien bliver det ikke mindre spændende. Mikkel er 8. barnebarn i familien og har høstet lige så meget opmærksomhed som alle de andre også under graviditeten.

Jeg er meget enig med Annette!

Det er bare så kæmpe stort at være gravid og glæde sig til at blive mor - det er vel det næststørste kun overgået af at se sit barn :loveshower :loveshower

Derfor uanset om man vil det eller ej, så fylder det og bliver meget hurtigt det man vender tilbage til og liiiige kommer til at nævne :)

Når det så er sagt er det naturligvis også tilladt at tænke sig om, selvom man er gravid :P

Måske har jeg ikke helt fået nærlæst alle besvarelserne, men som jeg umiddelbart forstår det, så er din udmelding officielt, at du ihvertfald ikke skal have barn lige nu osv., derfor tænker jeg, at ingen tænker på, at du bliver ked af det, men mere bare synes det er helt vildt kedeligt... (Correct me if I'm wrong) ;)

Når i ikke er i gang med babyprojektet, så kan jeg godt forstå, hvis din familie ikke tænker over, at de kan såre dig...

Synes det er så trist, at det skal være så følsomt, at andre bliver gravide for det gør bare tingene så komplicerede, men måske skal du gøre sig selv den tjeneste at melde ud!!

Ved godt, at jeg måske er lidt hård og sådan skal det bestemt ikke opfattes, for jeg ved absolut, hvordan du har det - herhjemme tog det ca. 1 år og behandling før det var os, der kunne komme med de gode nyheder, så jeg forstår dig godt :kram2

Det blev til sidst også for mig ret svært at holde masken, men jeg trøstede mig selv med, at jeg jo ikke ville have de andres børn og at fordi vi havde svært ved det, var det egentlig meget godt, at det gik nemt for andre :gravid

Håber det giver mening!

Knus herfra

Ps. Lover dig barnebarn nr. 4 bliver lige så elsket og værdsat som de andre!!!! Det er det rigtig gode ved bedsteforældre, de har så meget kærlighed til de børnebørn :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med Annette!

Det er bare så kæmpe stort at være gravid og glæde sig til at blive mor - det er vel det næststørste kun overgået af at se sit barn :loveshower :loveshower

Derfor uanset om man vil det eller ej, så fylder det og bliver meget hurtigt det man vender tilbage til og liiiige kommer til at nævne :)

Når det så er sagt er det naturligvis også tilladt at tænke sig om, selvom man er gravid :P

Måske har jeg ikke helt fået nærlæst alle besvarelserne, men som jeg umiddelbart forstår det, så er din udmelding officielt, at du ihvertfald ikke skal have barn lige nu osv., derfor tænker jeg, at ingen tænker på, at du bliver ked af det, men mere bare synes det er helt vildt kedeligt... (Correct me if I'm wrong) ;)

Når i ikke er i gang med babyprojektet, så kan jeg godt forstå, hvis din familie ikke tænker over, at de kan såre dig...

Synes det er så trist, at det skal være så følsomt, at andre bliver gravide for det gør bare tingene så komplicerede, men måske skal du gøre sig selv den tjeneste at melde ud!!

Ved godt, at jeg måske er lidt hård og sådan skal det bestemt ikke opfattes, for jeg ved absolut, hvordan du har det - herhjemme tog det ca. 1 år og behandling før det var os, der kunne komme med de gode nyheder, så jeg forstår dig godt :kram2

Det blev til sidst også for mig ret svært at holde masken, men jeg trøstede mig selv med, at jeg jo ikke ville have de andres børn og at fordi vi havde svært ved det, var det egentlig meget godt, at det gik nemt for andre :gravid

Håber det giver mening!

Knus herfra

Ps. Lover dig barnebarn nr. 4 bliver lige så elsket og værdsat som de andre!!!! Det er det rigtig gode ved bedsteforældre, de har så meget kærlighed til de børnebørn :loveshower :loveshower

Vil lige starte med at sige at der kun kommer 1 barnebarn. de to andre er min fætter og kusines.

Jeg har været nødt til at sige at vi ikke skulle have børn nu for at folk heller ikke skulle blive ved med at spørge indtil det. men også for at passe på mig selv for jeg er hver gang blevet så ked af det når endnu en er kommet og har sagt de er gravide.

Og misforstå mig ikke, jeg er da glad på deres vegne. jeg har bare ikke brug for en hel juleaften og dagen efter at høre om den unge. Min søter fik ene ting til barnet. og der var sådan set kun tid til at se hvad hun havde fået og der blev snakket meget om det. jeg har en lillebror på 17, og ingen af os synes det var særlig fedt. vi er jo også glade for vores ting og vil også gerne vise dem frem, men det var ikke megen interesse der vil vist for dem.

Ja jeg lyder nok noget forkælet eller barnlig eller hvad man nu siger. Men skal jeg gå fire måneder mere og høre om den unge bliver jeg vanvittig, for der sker altså andre ting i livet.

Samtidig vil jeg lige fortælle at da min kusine fortalte hun var gravid, havde min mor kun dårlige ting at sige om det. Da min søster fortalte hun var gravid så var det bare det bedste der nogensinde er sket, og da min fætter fortalte han skal være far så er vi tilbage til min kusine. for det er nemlig ikke stort når andre skal have børn. kun når det er min søster.

Og tro mig det bliver snakket om i familien hvordan min mor er, folk er godt klar over det.

Jeg elsker min mor, men sammen med min søster er hun bare for meget.

Jeg vil rigtig gerne være mor, men kæresten føler sig ikke klar, og derfor har jeg sagt at vi ikke ønsker børn lige nu. men det gør så ondt at høre om andres graviditet og det er kæresten også godt klar over. jeg ønsker ikke at påtvinge ham noget og jeg ønsker ikke at folk skal gå og stikke til ham hele tiden, derfor min udmelding.

Men jeg håber da det snart er min tur. er gået på kur for at have tabt mig inden og er begyndt at købe lidt baby ting, for det fylder tankerne meget.

Det sker når det sker, og så kan jeg glæde mig over at jeg kan aflevere de tre unger tilbage som min søster, kusine og fætter vil låne mig. for de er jo nok ikke så søde som det barn jeg selv skal have ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER