Cocomous5

Brædstrup fertilitetsklinik

12 indlæg i dette emne

Hi y'all,

Er der nogen som har erfaringer med brædstrup?

Er pt. igang hos en gyn., men vil snart til at videre i teksten, men vil gerne tage imod gode råd og forslag om forskellige fertilitetsklinikker, som ikke er på sjælland.

Hvor hurtigt kom i til efter henvisning, hvordan fungere det? Hvad går man igennem af forskellige undersøgelser osv. Håber at høre lidt om jeres oplevelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hi y'all,

Er der nogen som har erfaringer med brædstrup?

Er pt. igang hos en gyn., men vil snart til at videre i teksten, men vil gerne tage imod gode råd og forslag om forskellige fertilitetsklinikker, som ikke er på sjælland.

Hvor hurtigt kom i til efter henvisning, hvordan fungere det? Hvad går man igennem af forskellige undersøgelser osv. Håber at høre lidt om jeres oplevelser.

Hej,

vi har været i behandling i Skive Fertilitetsklinik. I 2010 var der ventetid (blev henvist i april/maj; var til første samtale ´01. juli). Pt er der ingen ventetid ifølge deres hjemmeside.

Første gang vi var der, blev der undersøgt sædprøve af min mand, testiklerne blev scannet, jeg blev undersøgt indvendigt, og der blev taget blodprøver af os begge to. Vi var der en ekstra gang med sædprøve senere, da de ville have én mere... de fandt ingenting i prøven, ikke engang døde sædceller, så derfor ville de tjekke en ekstra gang.

Vi fik mulighed for, at de ville prøve at udtage sædceller direkte fra testiklerne/bitestiklerne (TESA/PESA). Det blev der gjort på et senere tidspunkt. Her fandt de 6 brugbare sædceller, så vi fik at vide, at der ikke er store chancer for at blive gravid med hans sæd.... inden behandlingsstart skulle vi skrive under på, om der måttes bruge donor-sæd, i fald der ikke blev fundet sædceller på ægudtagningsdagen...

Inden vi måtte starte behandlingen, skulle vi i "Klar-parat-skole". Det var et kursus sammen med andre par i behandling, hvor vi skulle lære at sprøjte os selv og gennemgå hele det forestående behandlingsforløb.

I november startede vi endelig i behandling (lang hormonbehandling til mig), og den 11. december 2010 blev der lagt et æg op, der var befrugtet med mandens sæd :loveshower Jeg blev gravid i første forsøg, og vi fik en dejlig datter i august 2011.

Det var et længere svar.

Jeg kan kun anbefale Skive. Jeg følte ikke, at det var samlebåndsarbejde for dem (som jeg har hørt om andre steder), og de var rigtig søde og dygtige. Når vi startet næste forsøg, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at det skal være i Skive... skal det så også, da der er 6 befrugtede æg frosset ned ved dem. Men lykkes det ikke med dem, er mit valg af behandlingssted helt klart Skive, hvis vi da har mod på at starte helt forfra så...

Held og lykke med det hele :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan kun anbefale ivf syd i Fredericia :)

Den hopper jeg med på :)

Vi har været i behandling både i Brædstrup og hos Ivf-Syd og vil til hver en tid anbefale Ivf-Syd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er lavet på Brædstrup og jeg har kun ros til dem..

Vi tog til vores egen læge i starten af juni 2010 og vi fik ret hurtig brev fra Brædstrup om tid i midten af august 2010. De har sommerferie i juli.

Grundet karantæne pga vaccine mod røde hunde, brugerbetaling og spontan abort efter øko gravid, så kom vi først i gang i september 2011. Men vi har mødt flinkt personale til hver scanning og selve insiminationen. Vi følte ikke at det var samlebåndsarbejde.

Vi gennemgik følgende: Scanning af mig der viste pco, mandens sædkvalitet undersøgt til perfekt kvalitet. Til hver scanning blev der kigget på hvor store æggene var og så skulle man snakke med sygeplejersken bagefter om dosering af hormonerne skulle sættes op eller ej.

Bemærk venligst, at dette var IUI-forsøg.. Er ikke bekendt med de andre forsøg, hvor æggene ska ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været både på Ciconia (privat) og Skejby.

Via egen læge har jeg været følgende undersøgelser igennem:

- blodprøver for at tjekke hormoner (forsøge at finde naturlig ægløsning)

- klamydiaprøver

- vandscanning af ægledere for at tjekke om der var passage

Herefter startede vi ved Ciconia, som selv foretog sædprøve af min mand.

Vi blev henvist til Skejby i september/oktober 2011, var til første samtale i slutningen af november og var til vores første IVF januar 2012 (ved næste mens), så det gik egentligt rimelig stærkt. Der skulle ikke foretages ekstra undersøgelser ifm overgangen fra privat til offentlig, de fik bare en kopi af alle papirer fra Ciconia uden vi behøvede at gøre noget. Så samarbejdet har været super. Efter sigende risikerer man at blive afvist når man melder sig til behandling, men det har jeg ikke oplevet endnu.

Begge steder har jeg dog en lille følelse af samlebånd, men ellers at der er blevet taget godt imod os. Når vi først er inde, har de ikke travlt med at smide os ud igen og tager sig god tid til at svare på spørgsmål og rette ting så godt som muligt til i forhold til f.eks. ferier o.l.

Held og lykke med starten af behandling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser. Det er dejligt at høre at mange af jer har haft held med behandlingerne og at i generelt kommer hurtigt til, uanset hvor i kommer hen.

Jeg vil tage en snak med min gyn, næste måned hvor jeg skal til ham, og så regner jeg med at sige til ham, at hvis der ikke er resultat hos ham inden januar 13, så forlanger jeg at blive sendt videre i systemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er igang på Brædstrup, og kan absolut kun anbefales, de er så søde der nede (er de sikkert også andre steder), men er der det mindste man er i tvivl om så er der altid en der lytter ;) kun varme anbefalinger herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo bare sige til din almindelige læge at du vil henvises et andet sted hen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo bare sige til din almindelige læge at du vil henvises et andet sted hen :)

Jeg snakkede med egen læge om det i mandags, og han sagde at det var der jeg er i behandling, som skal lave en henvisning :-( Så må lige prøve det. Egen læge sagde, at det var kun i tilfælde af at han ikke kunne overtales, at de ville hjælpe mig videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med egen læge om det i mandags, og han sagde at det var der jeg er i behandling, som skal lave en henvisning :-( Så må lige prøve det. Egen læge sagde, at det var kun i tilfælde af at han ikke kunne overtales, at de ville hjælpe mig videre...

Vi var i behandling et andet sted inden brædstrup. Jeg sagde til min egen læge, at jeg gerne ville henvises til brædstrup. Det blev vi uden problemer.

Så jeg forstår ikke helt din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i behandling et andet sted inden brædstrup. Jeg sagde til min egen læge, at jeg gerne ville henvises til brædstrup. Det blev vi uden problemer.

Så jeg forstår ikke helt din læge.

Nej det gør jeg skam heller ikke. Jeg vil prøve at tage en snak med min gyn når jeg skal til ham, iløbet af september, og hvis han bliver helt trekantet, kontakter jeg min læge og siger at han SKAL sgu sende mig videre. Syntes efterhånden vi har prøvet længe nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER