Lone

Sygesikring Danmark

5 indlæg i dette emne

Nogen der lige kan fortælle mig hvad fordelen er ved at skifte til en anden gruppe, end den "normale?? :help

Skal til forundersøgelse her den 12/9, så kunne være jeg skulle finde ud af det inden vi går igang.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Lone

Jeg var i gruppe 5 før projekt baby. Jeg skiftede til den næste gruppe (kan ikke huske om det er 1 eller 2). Ved gruppe 5 får du kun refunderet 50 %, men ved de 2 andre får du 100 %. Mit bedste råd til dig er, at afvente og finde ud af hvilke hormoner du skal have, og derefter ringe til sygesikringen danmark. De er utrolig hjælpsomme, og du kan skifte gruppe fra samme dag som du ringer (du er dog bundet til den gruppe du vælger i min. 1 år). Håber at dette hjælper dig :)

Knus og en masse held og lykke herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) tusind tak for svaret :)

Tak :kram og en masse held og lykke tilbage :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at blive i gruppe 5. For selvom du kun får 50% af udgiften dækket, så skal du være obs på, hvor meget dyrere gruppe 1 og 2 er for dig det næste år. Du binder dig nemlig for et år til den dyrere gruppe. Og inden for behandlingsverdenen, så kan du kun komme til at betale ca 3600kr (kan ikke lige huske det præcise tal) selv for medicin, når du kommer derover, så kan der søges kronikertilskud, hvorefter medicinen er gratis, og derved er Danmark i dyrere gruppe overflødig. Hvilket vil sige, at gruppe 2 kan du få refundret de fulde 3600kr, og i gruppe 5 kun halvdelen = 1800kr. Men forskellen i pris imellem grupperne: 1324kr pr år for gruppe 5, 2996kr for gruppe 1 og 3872kr for gruppe 2. Hvis du sammenligner gruppe 5 og gruppe 2, så vil det altså ikke kunne betale sig, hvis det kun drejer sig ifht behandlingen. Her ender gruppe 2 med at være dyreste trods tilskud (3872kr men ingen udgift til medicin, hvor gruppe 5 vil være 1324 + ca 1800kr til medicin (efter tilskud er refunderet) = 3124kr).

Håber du forstår min lidt kringlede udregning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg nemlig også sat og stuset lidt over :unsure

Og du har jo fuldstændig ret, tror også jeg bare bliver i gruppe 5, du sætter det så godt op :tak

Dejligt at få skåret det op i pap, for nu er jeg da sikker på det ikke rigtig kan betale sig :)

Kunne nok dengang med selv skulle betale det hele ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER