TroldeMor

Så er jeg blevet lidt mere øko/alternativ :o)

53 indlæg i dette emne

For dyrt (argumenterne praller af på ham <_< ), han tror ikke på det OG så syntes han at afholdenhed + mens periode giver for mange dage uden mulighed for sex :(

Altsaa alt andet lige, saa er det vel ikke ensbetydende med afholdenhed, hvis du er frugtbar ifoelge Ladycomp - der skal bare gummi paa i de dage.

Mener han saa at du skal tage p-piller? De koster ogsaa og de er ikke sikre, men det ved han nok ikke... Det ville da i hvert fald ikke vaere acceptabelt for mig, hvis min mand ville komme med det "krav" at jeg skulle tage p-piller.

Du kan jo spoerge ham, om det ikke er den lav pris for at undgaa gummi stoerstedelen af de gange, i sexerwhistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ØV ØV ØV manden syntes så IKKE det er en god idé <_< havde lige fået psyket mig op til det!!! IHHH....

Hmm.... Hvad vil han så foreslå? Altså, sådan helt firkantet, kan han jo ikke forlange at du skal indtage hormoner, eller have et fremmedlegeme oppe i din hoohaa..... Og hvad er der så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Hvad vil han så foreslå? Altså, sådan helt firkantet, kan han jo ikke forlange at du skal indtage hormoner, eller have et fremmedlegeme oppe i din hoohaa..... Og hvad er der så?

Hoohaagrin.gif

Aber meget enig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Hvad vil han så foreslå? Altså, sådan helt firkantet, kan han jo ikke forlange at du skal indtage hormoner, eller have et fremmedlegeme oppe i din hoohaa..... Og hvad er der så?

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa alt andet lige, saa er det vel ikke ensbetydende med afholdenhed, hvis du er frugtbar ifoelge Ladycomp - der skal bare gummi paa i de dage.

Mener han saa at du skal tage p-piller? De koster ogsaa og de er ikke sikre, men det ved han nok ikke... Det ville da i hvert fald ikke vaere acceptabelt for mig, hvis min mand ville komme med det "krav" at jeg skulle tage p-piller.

Du kan jo spoerge ham, om det ikke er den lav pris for at undgaa gummi stoerstedelen af de gange, i sexerwhistling.gif

Jeg tror egentlig han er ligeglad med præventions formen, men hvis han alligevel skal ud og investere i kondomer så er det dobbelt op og så er det noget af en investering. Jeg vil kæmpe lidt mere men tror at jeg lige nu skal jeg lade den ligge, han har lige noget andet at tænke på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror egentlig han er ligeglad med præventions formen, men hvis han alligevel skal ud og investere i kondomer så er det dobbelt op og så er det noget af en investering. Jeg vil kæmpe lidt mere men tror at jeg lige nu skal jeg lade den ligge, han har lige noget andet at tænke på.

Ja, jeg tror ogsaa, det handler om rette tid og sted at forelaegge investeringen for sin mand. Jeg tror f.eks. vi boer a1093.gif en gang eller to her efter Noah, foer det giver mening for ham laugh.gif

Men i sidste ende er det min beslutning og jeg kan snart selv betale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej... Er der nogle der har været igang med LadyComp længe nok til at få den ordentlig op at køre? Jeg har brugt den i knap to måneder og jeg har sammenlagt haft 3 grønne dage (de første 3 dage af min menustrationsperiode) og det er virkelig frustrerende... Håber det ændrer sig, når jeg om nogle dage går ind i den 3. måned :S

Og i skal være obs hvis i køber den at temperaturmålingen er det første i skal gøre når i vågner (så ja, ikke noget med at hoppe op af sengen og glemme det eller lige gå på toilettet først, niks!) Jeg synes i hvert fald til tider at det er rigtig krævende. Vil bare lige nævne det, for det kom i hvert fald som en overraskelse for mig, hvor lidt fleksibelt det er. Og husk at få jeres søvn og ikke drikke for meget alkohol og ikke glemme dage (for så glemmer ladycomp i hvert fald hvor langt du er henne i cyklussen og så er der rødt resten af måneden)

Den "gule" indlæringsperiode sluttede for mit vedkommende efter 5 dage, så var det rødt resten.

Og jeg ville så gerne have at det virkede omtimalt efter reklamen :(

I øvrigt, hvis i køber den (worldcare f.eks.) så husk at prut om prisen. Det betaler sig.. Jeg fik 500 af prisen bare ved at spørge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa skal traaden her vist frem igen - hvordan gaar det med LadyComp og Co? 

 

Jeg skal saa meget have mig en anden praeventionsform end de for tiden maaske-sikre-perioder gaettet af mig selv, saa jeg er ude i en brugt LadyComp eller en Pearly, maaske brugt.

 

M kan nemt overtales til en Persona, men der skal jo dels batterier i og dels skal der tisses paa ca 8-10 pinde i  hver cyklus, saa det er ikke specielt oekonomisk paa den lange bane...Desuden er der kun tale om 94 % sikkerhed og den anbefales ikke til nogen der saadan helt 100 % sikkert ikke vil blive gravide... Saa kan jeg da nok selv gaette mig frem via AEL-slim og ved at begynde at maerke paa min livmoderhals.. same same, taenker jeg. 

 

Jeg ser ogsaa, at Worldcare har faaet et one size pessar - det er jo ogsaa en mulighed og det med at saette saadan et op er ikke frastoedende, men jeg har jo i forvejen LadyCup og Co siddende ved mens, saa det med at rende rundt med pessar naar der er udsigt til sex eller at skulle smutte ud og rode med gel og pessaropsaetning ved optraek til festligheder... I do not think so... do I? Evt til at supplere med paa de fertile dage, se det er jo en anden sag :)

 

Naa, men hit me - hvad med de comp? 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Jeg var meget begejstret i starten, men efter 3 måneder med gule, og derefter røde dage over hele linjen, så dalede min begejstring noget må jeg indrømme.... Plus at jeg jo havde lille bitte baby, og derfor ikke rigtigt kunne "garantere" at jeg kunne måle efter at have sovet så og så længe, og det var nemt at glemme at måle inden man stod op, når der var skrål i babyalarmen. Så alt i alt tror jeg mest det var rigtig dårlig timing, og så blandet lidt med at jeg havde højere forventninger til den :chin:

Anyways... Den er hvert fald solgt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Jeg var meget begejstret i starten, men efter 3 måneder med gule, og derefter røde dage over hele linjen, så dalede min begejstring noget må jeg indrømme.... Plus at jeg jo havde lille bitte baby, og derfor ikke rigtigt kunne "garantere" at jeg kunne måle efter at have sovet så og så længe, og det var nemt at glemme at måle inden man stod op, når der var skrål i babyalarmen. Så alt i alt tror jeg mest det var rigtig dårlig timing, og så blandet lidt med at jeg havde højere forventninger til den :chin:

Anyways... Den er hvert fald solgt ;)

 

Tak, darling, jeg mente nok, du solgte din videre... Det med de gule, gule, gule, roede, roede, roede dage har jeg laest om andetsteds. Den er jo ikke nogen hjaelp saa!

 

Jeg har indtil nu kig paa en brugt Pearly, saa er investeringen jo ikke saa stor igen... Ellers hopper jeg sgu nok paa en Persona, som ved tvivlsspoergsmaalet kan faa assistance fra... ja, mit tis, ha ha :D Evt et Caya pessar ogsaa, saa kan vi jo se, hvad vi synes. Jeg tager det op med M, men vi snakkede om det igaar. Hormoner er helt sikkert ikke en mulighed og vi er bare saa daarlige til at bruge kondom, begge dele er vi helt enige om... Det var jo saadan vi lavede Noah i en "sikker periode" - altsaa ikke at han var uoensket! :)

 

Der er ogsaa en ny Clearblue computer, som dog bruges som fertilitetsmonitor, men saa ved jeg ikke, om den er god til det modsatte... de har jo lavet netop Persona til det behov. 

 

Hmmm...  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt lige give et pip mht pessar, som jeg har brugt i en periode. Jeg syns hurtigt man lærer at sætte det op med et snuptag, så det bare lige er at sige "skat jeg skal lige tisse" og så kommer det på og så fortsætter man hvor man slap. Jeg skal egentlig altid tisse af inden "sjov" alligevel  :rolleyes Gel'en kommer på den ene side og skal lige smøres på kanten, så man blir ikke sådan helt smurt ind. Jeg endte med mest at bruge pessaret under mens (jeg kendte ikke til Lady-cup dengang). Jeg kan nu ikke rigtig forestille mig et "one size" da det jo skal passe til forholdene for at sidde rigtigt  :unsure Mine "forhold" havde i hvert fald ændret sig lidt efter min 3. fødsel så jeg ikke ku bruge samme størrelse længere.

 

Er kondom i tvivlstilfælde helt udelukket? Det lyder som om du har god føling med din cyklus, men ja sikre perioder er jo ikke særlig sikre, som jeg også ved af erfaring... :whistling  Håber du finder en måde som passer jer, indtil det blir tid til babymaking.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt fertilitets monitor fra clear blue engang og den virkede ganske fint. Dog skal man også tisse på pinde på den. De fåes dog billigere på eBay end på fx danske sider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt lige give et pip mht pessar, som jeg har brugt i en periode. Jeg syns hurtigt man lærer at sætte det op med et snuptag, så det bare lige er at sige "skat jeg skal lige tisse" og så kommer det på og så fortsætter man hvor man slap. Jeg skal egentlig altid tisse af inden "sjov" alligevel  :rolleyes Gel'en kommer på den ene side og skal lige smøres på kanten, så man blir ikke sådan helt smurt ind. Jeg endte med mest at bruge pessaret under mens (jeg kendte ikke til Lady-cup dengang). Jeg kan nu ikke rigtig forestille mig et "one size" da det jo skal passe til forholdene for at sidde rigtigt  :unsure Mine "forhold" havde i hvert fald ændret sig lidt efter min 3. fødsel så jeg ikke ku bruge samme størrelse længere.

 

Er kondom i tvivlstilfælde helt udelukket? Det lyder som om du har god føling med din cyklus, men ja sikre perioder er jo ikke særlig sikre, som jeg også ved af erfaring... :whistling  Håber du finder en måde som passer jer, indtil det blir tid til babymaking.

 

Tak for dit pip :) 

 

Det er dette pessar http://worldcare.dk/webshop/caya-pessar/ - her nede kender de ikke rigtigt pessar og jeg har ikke overvejet det foer dette her var i denne netbutik og jeg saa det igaar. Det lyder da smart og ja, jeg skal da egentlig ogsaa ofte tisse foer sjov  :D Selvfoelgelig kan vi bruge kondom, men vi kan ogsaa bare sige det, som det er - vi er ikke ret gode til at faa det frem, som i virkelig ikke  :blush Det er i erkendelse heraf, at jeg soeger noget sikrere end at lade vaere og taenke i sikre/usikre dage. M snakkes ogsaa om at traekke sig i de usikre dage, men det kan jeg slet ikke med. 

 

Maaske en Persona og min egne foeling med min cyklus er det mest sikre for os, og saa kan jeg jo proeve Caya Pessaret og se, om det kan bruges til de dage, der virker usikre. 

 

Brugte du pessar under sex? LadyCup kan ikke bruges under sex - slet, slet ikke...  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt fertilitets monitor fra clear blue engang og den virkede ganske fint. Dog skal man også tisse på pinde på den. De fåes dog billigere på eBay end på fx danske sider :)

 

Altsaa som praevention? Har godt fundet den billigere paa ebay - det samme med Persona ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg brugte den godt nok til at finde ÆL :) Fandt både monitor og pinde på eBay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg brugte den godt nok til at finde ÆL :) Fandt både monitor og pinde  på eBay :)

 

Den vil nok ikke advare paa en mulig usikker dag ;) Persona it is, hvis det skal vaere... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit pip :)

 

Det er dette pessar http://worldcare.dk/webshop/caya-pessar/ - her nede kender de ikke rigtigt pessar og jeg har ikke overvejet det foer dette her var i denne netbutik og jeg saa det igaar. Det lyder da smart og ja, jeg skal da egentlig ogsaa ofte tisse foer sjov  :D Selvfoelgelig kan vi bruge kondom, men vi kan ogsaa bare sige det, som det er - vi er ikke ret gode til at faa det frem, som i virkelig ikke  :blush Det er i erkendelse heraf, at jeg soeger noget sikrere end at lade vaere og taenke i sikre/usikre dage. M snakkes ogsaa om at traekke sig i de usikre dage, men det kan jeg slet ikke med. 

 

Maaske en Persona og min egne foeling med min cyklus er det mest sikre for os, og saa kan jeg jo proeve Caya Pessaret og se, om det kan bruges til de dage, der virker usikre. 

 

Brugte du pessar under sex? LadyCup kan ikke bruges under sex - slet, slet ikke...  :)

Jah altså pessaret var for at undgå graviditet, så brugte det i tilfælde af sex, ja  :D

Men fandt ud af det også ku bruges under mens så jeg ikke blødte igennem, billigere og faktisk også mindre generende end tamponer, og når blødningen ikke var for voldsom kunne det også bruges til sex, så man ikke behøver springe de røde dage over, som jeg ellers foretrækker. Altså, kraftig blødning + megen aktivitet kan godt føre til lækage, men de knap så kraftig blødende dage virkede det fint, så behøvede ikke engang nævne det var den tid på måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jah altså pessaret var for at undgå graviditet, så brugte det i tilfælde af sex, ja  :D

Men fandt ud af det også ku bruges under mens så jeg ikke blødte igennem, billigere og faktisk også mindre generende end tamponer, og når blødningen ikke var for voldsom kunne det også bruges til sex, så man ikke behøver springe de røde dage over, som jeg ellers foretrækker. Altså, kraftig blødning + megen aktivitet kan godt føre til lækage, men de knap så kraftig blødende dage virkede det fint, så behøvede ikke engang nævne det var den tid på måneden.

 

Ha ha  :lolhit

 

Men, fik svaret paa mit egentlige spoergsmaal ;)  Smaaaaart, de sidste, du skriver, faktisk. Jeg vil slet ikke hoere tale om den slags under mens, ej heller bare ganske lidt de sidste dage, saa det kunne maaske vaere loesningen... Maerker man(d) ikke et pessar under sex? Aj, sorry, men det er jo ikke et koncept, man taler ret meget om, modsat p-piller osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha  :lolhit

 

Men, fik svaret paa mit egentlige spoergsmaal ;)  Smaaaaart, de sidste, du skriver, faktisk. Jeg vil slet ikke hoere tale om den slags under mens, ej heller bare ganske lidt de sidste dage, saa det kunne maaske vaere loesningen... Maerker man(d) ikke et pessar under sex? Aj, sorry, men det er jo ikke et koncept, man taler ret meget om, modsat p-piller osv...

Jeg mærker det slet ikke. Manden mærker det i reglen heller ikke, men kan godt ramme kanten i meget interessandte positioner  :rolleyes Men der tror jeg faktisk det går mere ubemærket hen end fx trådene fra en spiral, som kan kradse en lille smule ved direkte kontakt, de er jo af nylonsnøre. Pessaret er helt glat, og når det sidder korrekt er kanten presset op mod/i det bløde væv inde i skeden. Den kant som vender "nedad" mod åbningen skal jo sidde oppe bag skambenet, så den er gemt bag et lille naturligt fremspring. Det er såmænd så let.

 

Bonusinfo: Alle kvinder på min side af familien har brugt pessar i lange perioder, og så vidt jeg har hørt er de kun blevet gravide hvis det har ligget i skuffen  :D og vi er ellers meget fertile i min familie. (og sikre perioder findes ikke  :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker det slet ikke. Manden mærker det i reglen heller ikke, men kan godt ramme kanten i meget interessandte positioner  :rolleyes Men der tror jeg faktisk det går mere ubemærket hen end fx trådene fra en spiral, som kan kradse en lille smule ved direkte kontakt, de er jo af nylonsnøre. Pessaret er helt glat, og når det sidder korrekt er kanten presset op mod/i det bløde væv inde i skeden. Den kant som vender "nedad" mod åbningen skal jo sidde oppe bag skambenet, så den er gemt bag et lille naturligt fremspring. Det er såmænd så let.

 

Bonusinfo: Alle kvinder på min side af familien har brugt pessar i lange perioder, og så vidt jeg har hørt er de kun blevet gravide hvis det har ligget i skuffen  :D og vi er ellers meget fertile i min familie. (og sikre perioder findes ikke  :rolleyes )

 

Det er altsaa ret interessant med pessar, synes jeg... Maaske jeg bare skulle kaste mig ud i det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altsaa ret interessant med pessar, synes jeg... Maaske jeg bare skulle kaste mig ud i det :)

Pessar!!! Hvorfor er jeg ikke kommet i tanke om det før? Nu skal jeg så ikke lige bruge prævention det næste lange stykke tid.... Men det skal da klart prøves når det bliver tid igen!

Er der nogen som ved noget om det der pessarcreme man skal bruge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pessar!!! Hvorfor er jeg ikke kommet i tanke om det før? Nu skal jeg så ikke lige bruge prævention det næste lange stykke tid.... Men det skal da klart prøves når det bliver tid igen!

Er der nogen som ved noget om det der pessarcreme man skal bruge?

 

Jamen, det er sgu da det! Jeg tror bare, det er mega old school, men det kunne da helt klart faa en revival. Hernede kender selv gynaekologer ikke pessar...  :blink

 

Men oeh, hvorfor skal du ikke bruge praevention, darling - er du gravid igen? :huh 

 

Jeg gad ogsaa godt vide noget om det pessarcreme og indholdet deri... Saa det vil jeg undersoege!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et pessar liggende. Brugte det en gang. Kunne ikke få sat det ordenligt og manden kunne mærke det. Kan lige se om jeg har cremen liggende hjemme endnu og se hvad der står på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvad der står på min pessarcreme:

 

tAq93p9.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mælkesyren som er sæddræbende  :blink ku man i princippet lige så godt bruge A38?  :huh

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER