TroldeMor

Så er jeg blevet lidt mere øko/alternativ :o)

53 indlæg i dette emne

Jeg har netop bestilt min første LadyCup :loveshower

Og derudover har jeg bestilt en masse økologiske trusseindlæg.........

Sidst men bestemt ikke mindst, har jeg bestilt en Lady-Comp :yay

Jeg er super glad for at jeg har fundet sådan nogle gode alternativer til nogle ellers lidt trælse ting på øko/sundheds området, (tusind tak for de gode tips Camilla :kiss) og jeg håber jeg bliver glad for det hele :goodluck

.... Nå, ville bare lige dele min begejstring :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med den øgede mængde øko :loveshower

Hva' er en Lady-Comp for noget? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den korte forklaring er at det er en lille computer som fungerer som prævention :P

Den længere forklaring kan ses HER :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt din lady cup? Jeg overvejer nemlig om jeg skal forsøge mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt din lady cup? Jeg overvejer nemlig om jeg skal forsøge mig

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj hvor fedt troldemor, og tak for at introducere lady-comp, kendte jeg ikke, -men er godt nok også en dyr laban :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig smart, den Lady-comp, men ja dyr som bare pokker :unsure Selvfølgelig sparer man i længden, men det er mange penge at lægge på én gang. Og så selvom der står på siden at den er meget sikker at bruge, så ville jeg nok alligevel føle mig lidt "ubeskyttet".

Jeg overvejer også selv at prøve en lady-cup, men venter stadig på at jeg får mens igen efter fødslen, før end jeg køber en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæææææææft, hvor fedt!!!

Jeg vil altsaa ogsaa have mig en LadyComp - dyrt, men helt sikkert smart (og kan vist ogsaa fungere som g-test en anden god gangwhistling.gif) 7himmel.gif

Selv tak, da, jeg haaber du bliver hyper glad, som jeg er det for LAdyCup og oekotrusseindlaeg 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en gantastisk begejstring, for noget som ellers ikke er det sjoveste

:balloons :balloons :balloons :balloons

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en gantastisk begejstring, for noget som ellers ikke er det sjoveste :balloons :balloons :balloons :balloons Tak

Haha, ja er det ikke bare skønt :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt din lady cup? Jeg overvejer nemlig om jeg skal forsøge mig

:ditto

Jeg har købt den på ladycup.dk :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj hvor fedt troldemor, og tak for at introducere lady-comp, kendte jeg ikke, -men er godt nok også en dyr laban :unsure

Rigtig smart, den Lady-comp, men ja dyr som bare pokker :unsure Selvfølgelig sparer man i længden, men det er mange penge at lægge på én gang. Og så selvom der står på siden at den er meget sikker at bruge, så ville jeg nok alligevel føle mig lidt "ubeskyttet".Jeg overvejer også selv at prøve en lady-cup, men venter stadig på at jeg får mens igen efter fødslen, før end jeg køber en.

Ja, det er bestemt en investering! Men med en forventet levetid på 20 år, så skulle den jo gerne have tjent sig ind igen :) Så vidt jeg regnede mig frem til med prisen på mine p piller, så vil det tage 4 år :)

Men egentlig synes jeg også det er en lille pris at betale, for at slippe for hormonerne, eller et fremmedlegme i kroppen..... For DET synes jeg altså er ubehageligt :(

Jeg tror så også man skal vænne sig lidt til den form for beskyttelse, men jeg føler mig nu ret tryg ved den.... En spiral kan jo falde ud, og man kan glemme en pille, eller den "virker ikke" pga diarre eller andet, så egentlig er jeg mere tryg ved denne metode :)

Men glæder mig meget til at få den hjem og afprøve hvordan den er i praksis.... Om der bare er "røde dage" hele tiden, eller den lærer min cyklus så godt at kende at den kan finde præcist hvor min ægløsning ligger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæææææææft, hvor fedt!!!

Jeg vil altsaa ogsaa have mig en LadyComp - dyrt, men helt sikkert smart (og kan vist ogsaa fungere som g-test en anden god gangwhistling.gif) 7himmel.gif

Selv tak, da, jeg haaber du bliver hyper glad, som jeg er det for LAdyCup og oekotrusseindlaeg 00000858.gif

Meget :yay :yay

Dyrt, ja måske..... Men med hormon-præparaterne er det jo kroppen der betaler prisen :whistling

Håber også jeg bliver glad for cup mv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med dine nye køb :balloons Jeg skal lige vænne mig til tanken om sådan en Ladycup, jeg har overvejet at købe mig en mange gange,så måske jeg snart skulle tage mig lidt sammen :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige opdatere lidt på mine investeringer.....

Jeg har nu haft min første mens efter fødslen, og jeg må indrømme at de første par dage var jeg ikke super begejstret for min nye ladycup..... Jeg synes det var besværligt og lidt ulækkert at sætte den op og tage den ud, og den lækkede faktisk også :rolleyes

Men efterhånden blev det lettere, og man behøver ikke "fedte" så meget med det når man lige får taget på det.... Og jeg tror den lækkede fordi jeg ikke tømte den ofte nok, og så var min mens også ret kraftig de første dage, så jeg brugte lige et trusseindlæg også, for en sikkerheds skyld. Så alt i alt er jeg faktisk ret begejstret, for det er jo dejlig nemt at man ikke skal ske på at have bind/tamponer med alle vegne.

Og så var det super rart at jeg ikke fyldte en hel skraldespand med "træer" på den uge.... Det føles nu godt :)

Jeg er også gået i gang med at bruge min lady-comp..... Indtil vider lyser den bare gult hver dag, men den skal nok også lige måle en ægløsning før den tør "slippe mig fri" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det når den lyser gult? At der er risiko/chance for graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det når den lyser gult? At der er risiko/chance for graviditet?

Den officielle forklaring på gult lys er "indlæring"...... Så den har ikke styr på min cyklus endnu, og kan ikke garantere hvornår jeg ikke kan blive gravid.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den officielle forklaring på gult lys er "indlæring"...... Så den har ikke styr på min cyklus endnu, og kan ikke garantere hvornår jeg ikke kan blive gravid.... :)

Ah oki.. Håber da for jer at den snart stopper med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den korte forklaring er at det er en lille computer som fungerer som prævention :P

Den længere forklaring kan ses HER :balloons

Det har jeg godt nok aldrig hørt om før. Skriver du ikke om din erfaring, når du har brugt den nået tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Set i lyset af prisen for p-piller er en løbende udgift så er lady-comp faktisk en fin investering 4000 kr og så en forventet levetid på 20 år så er det da alligevel en ok pris så.

men jeg har lige et par spørgsmål:

hvad sker der hvis man glemmer at måle en dag - kan den godt finde ud af det?

Hvad hvis man har feber - kludrer det hele så?

Hvordan måler den graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror snart jeg hopper paa den LadyComp! Som jeg lige ser nu, kan jeg i Italien koebe den for 512 € = 3863 kr. Jeg kan betale i 6 rater via mit visakort og traekke 19 % af prisen fra i skat. Saa koster den reelt set kun 3123 kr... Maa lige hoere min mand, om han ikke synes, det er en god ide.

For mig er p-piller ikke et alternativ, vil ikke have spiral og kondomer.. ja, de koster, skal koebes ind og er bare ikke sagen for os i laengden. jeg haaber han er med paa den rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV ØV ØV manden syntes så IKKE det er en god idé <_< havde lige fået psyket mig op til det!!! IHHH....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den giver ikke groent lys, hvis du har glemt maaling flere dage eller lader vaare med at maale, fordi du er syg.

Den giver ikke GRAVID, men alle lamperne lyser, hvis den ser tegn paa, at du kan vaere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV ØV ØV manden syntes så IKKE det er en god idé <_< havde lige fået psyket mig op til det!!! IHHH....

Aj, hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For dyrt (argumenterne praller af på ham <_< ), han tror ikke på det OG så syntes han at afholdenhed + mens periode giver for mange dage uden mulighed for sex :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER