bettyboop1984

Forældre uden bil

28 indlæg i dette emne

Hej.

Vi venter os til december, og jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre forældre eller kommende, hvordan I transportere barnet rundt i starten. Er det på gåben med barnevogn eller cykeltrailer?

Et ekstra spg. er det nødvendigt med en lift eller kan vi bruge den voksipose med bæreplade som i har fået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brug voksiposen :D Vi har selv en lift, men tror måske vi køber en voksi eller en kopi ;)

Vi har ingen bil. Da vi skulle hjem fra sygehuset, havde vi lånt en bil :)

Men ellers så kommer vi rundt på gåben.. Hun er 6 uger nu, og på mandag skal vi med bus første gang :) Men ja, ellers er det altså bare på gåben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også klaret os med gåben og barnevogn. Taget bussen eller toget hvis vi skulle noget i nærheden og lånt bil hvis vi skulle lidt længere.

Man kan jo også bruge en bæresele eller slynge. I en slynge kan barnet ligge ned, det er nok bedst når det er helt lille, barnet har ikke godt af at sidde op (som i en bæresele) særlig længe ad gangen som helt lille, det giver for meget tryk på rygraden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være en god ide at have en autostol alligevel, hvis man skal på sygehuset, hurtigt til vagtlæge osv osv - situaioner hvor det er nødvendigt at køre i bil eller taxa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det afhænger jo af, hvor man bor i landet. Bor man i københavn eller i nærheden af storbyen, så er bil ikke nødvendig.

Bor man til gengæld i ukants Danmark, hvor busser er en sjælenthed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes ikke det er så smart at vente på busser og tog med en syg baby. Så hellere en lånt bil eller en taxa, barnet i autostolen også hurtigt og nemt afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså det afhænger jo af, hvor man bor i landet. Bor man i københavn eller i nærheden af storbyen, så er bil ikke nødvendig.

Bor man til gengæld i ukants Danmark, hvor busser er en sjælenthed

Kunne ikke andt end give dig ret :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke bil, men bor midt i byen, så jeg faktisk er mere bekymret over fulde folk, end hvordan jeg kommer omkring. :lolhit

Men regner med at gå rundt, som jeg allerede gør nu. Bruger min cykel så sjældent at jeg er glad for "man aldrig glemmer det".

Hvis jeg er totalt overskuddet agtig så går jeg også til sygehuset når det er ved at være tid.

Og når vi skal bruge en bil, så låner vi en,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke bil, men bor midt i byen, så jeg faktisk er mere bekymret over fulde folk, end hvordan jeg kommer omkring. :lolhit

Men regner med at gå rundt, som jeg allerede gør nu. Bruger min cykel så sjældent at jeg er glad for "man aldrig glemmer det".

Hvis jeg er totalt overskuddet agtig så går jeg også til sygehuset når det er ved at være tid.

Og når vi skal bruge en bil, så låner vi en,

Jeg tror ikke du skal regne med, du er i stand til at gå til sygehuset når tid erwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal regne med, du er i stand til at gå til sygehuset når tid erwink.gif

Det kunne jeg da sagtens have gjort, hvis vi havde boet i nærheden af sygehuset.

Men nu bor vi 10 km væk, så det var ikke aktuelt.

Starter en fødsel med vandafgang og ikke veer, så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gå til fødegangen hvis man bør i nærheden.

Men selvfølgelig skal man have en plan b. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne jeg da sagtens have gjort, hvis vi havde boet i nærheden af sygehuset.

Men nu bor vi 10 km væk, så det var ikke aktuelt.

Starter en fødsel med vandafgang og ikke veer, så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gå til fødegangen hvis man bør i nærheden.

Men selvfølgelig skal man have en plan b. :)

Jeg tror ikke du skal regne med, du er i stand til at gå til sygehuset når tid erwink.gif

Tror der er omkring 2-3 km til sygehuset, hvertfald ikke noget jeg føler er voldsomt.

Men hvis jeg kommer til at rende med bækkenløsning og jeg skal gi dig, så tar jeg nok en taxa eller vi låner en bil.

Men tænker bare at jeg har hørt man bliver sendt på vandring på gangen for at fremme fødslen og så vil jeg hellere bare gå derud.

Det er også en dejlig tur og kan jo ligge mig på græsset i parken og hvile lidt hvis det bliver for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke bil og har på intet tidspunkt haft det og nu er Isaac knap 4 år, så det er ikke nogen nødvendighed. Jeg ved godt at vi så bor i Aarhus, og der er den offentlige transport ganske udemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være en god ide at have en autostol alligevel, hvis man skal på sygehuset, hurtigt til vagtlæge osv osv - situaioner hvor det er nødvendigt at køre i bil eller taxa

Børn under tre år behøver ikke være fastspændt i en taxa - de må gerne sidde på skødet. Jeg siger ikke, det nødvendigvis er forsvarligt, men det er ikke desto mindre lovligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn under tre år behøver ikke være fastspændt i en taxa - de må gerne sidde på skødet. Jeg siger ikke, det nødvendigvis er forsvarligt, men det er ikke desto mindre lovligt.

Det ville jeg så aldrig gøre :blink

Er der egentlig ikke noget med at man kan bestille en taxa med autostol? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved skal ALLE børn da være spændt forsvarligt fast, ellers får man klip i kørekortet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved skal ALLE børn da være spændt forsvarligt fast, ellers får man klip i kørekortet

Desværre ikke i en taxa. Det er skrækkeligt fordi det kan forlede nogle til at tro at der ikke kan ske noget ved det - specielt hvis det er en lille tur. der dem der tror at en vikle eller en babybjørn er rigeligt godt. Det er fuldstændigt hen i vejret, da børnene kan blive klemt ihjel blot for at nævne en ting. Siger ikke du kunne finde på det. men der er desværre nogle som gør.

Når det gælder Taxa, så har man som forældre ikke meget at komme efter hvis det går galt og barnet kommer til skade. man har jo selv valgt ikke at spænde det forsvarligt fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg så aldrig gøre :blink

Er der egentlig ikke noget med at man kan bestille en taxa med autostol? :help

Så alle taxa selskaber skal lige ligge inde med en autostol?

Min svigermor er taxashauffør og har ikke nogen autostol.

Måske hun får det når børnebørnene kommer. :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne jeg da sagtens have gjort, hvis vi havde boet i nærheden af sygehuset.

Men nu bor vi 10 km væk, så det var ikke aktuelt.

Starter en fødsel med vandafgang og ikke veer, så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skulle kunne gå til fødegangen hvis man bør i nærheden.

Men selvfølgelig skal man have en plan b. :)

Den ville jeg vende med en jordmor. der er nemlig noget med infektionsrisiko når vandet er gået. Man skal ihvert fald ikke vove sig ud i at gå til sygehuset hvis hovedet ikke står fast og vandet går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så alle taxa selskaber skal lige ligge inde med en autostol?

Min svigermor er taxashauffør og har ikke nogen autostol.

Måske hun får det når børnebørnene kommer. :lolhit

Nej det skal de ikke. det er ene og alene dit ansvar som mor eller far at barnet er ordenligt spændt fast i taxaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det skal de ikke. det er ene og alene dit ansvar som mor eller far at barnet er ordenligt spændt fast i taxaen.

Tak, mente jeg nemlig også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg så aldrig gøre :blink

Er der egentlig ikke noget med at man kan bestille en taxa med autostol? :help

Jo. De fleste selskaber har en enkelt eller to autostole, som man kan bestille - man risikerer jo bare det ekstra ventetid, fordi det kun er specifikke biler der har dem med. Vi er blevet hentet ved toget i Struer med taxa, da Anna var 8 uger og det gik fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo. De fleste selskaber har en enkelt eller to autostole, som man kan bestille - man risikerer jo bare det ekstra ventetid, fordi det kun er specifikke biler der har dem med. Vi er blevet hentet ved toget i Struer med taxa, da Anna var 8 uger og det gik fint :)

Det mente jeg nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kammerat som er taxa chauffør har altid en autostol i bagagerummet den er så fra 9 kg og op ( vores den gamle ) han vil ikke have en til nyfødte da han ikke gider køre med dem ;) og han nægter og køre med børn der ikke er fast spændte har forældrene til spædbørn selv autostol ja så er han jo nød til at tage dem med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kammerat som er taxa chauffør har altid en autostol i bagagerummet den er så fra 9 kg og op ( vores den gamle ) han vil ikke have en til nyfødte da han ikke gider køre med dem ;) og han nægter og køre med børn der ikke er fast spændte har forældrene til spædbørn selv autostol ja så er han jo nød til at tage dem med ;)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kammerat som er taxa chauffør har altid en autostol i bagagerummet den er så fra 9 kg og op ( vores den gamle ) han vil ikke have en til nyfødte da han ikke gider køre med dem ;) og han nægter og køre med børn der ikke er fast spændte har forældrene til spædbørn selv autostol ja så er han jo nød til at tage dem med ;)

icone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gificone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER