Barbamama

Ammetråden :-)

79 indlæg i dette emne

Bøvser I bebserne når de spiser om natten?

Synes Sophia vågner meget op når hun skal bøvse til sidst, og så er hun LAAANG tid om at falde i søvn igen - op til en time.

Vil jo gerne undgå luft i maven, så tænker om det ikke er fint hvis hun bliver bøvset af når hun har spist i 10 min (hun spiser typisk 20-25 min om natten), så er hun ikke længere så ivrig, og tænker at der så ikke kommer lige så meget luft ind?

Nej jeg bøvser ikk lasse om natten og oplever ikk problemer om natten med maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bøvser I bebserne når de spiser om natten?

Synes Sophia vågner meget op når hun skal bøvse til sidst, og så er hun LAAANG tid om at falde i søvn igen - op til en time.

Vil jo gerne undgå luft i maven, så tænker om det ikke er fint hvis hun bliver bøvset af når hun har spist i 10 min (hun spiser typisk 20-25 min om natten), så er hun ikke længere så ivrig, og tænker at der så ikke kommer lige så meget luft ind?

Jeg har læst, at det ikke er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser heller ikke Lise om natten - eller på andre tidspunkter hvor hun falder i søvn ved babsen. Prøv det af og hvis Sophia ikke virker til at have problemer efterfølgende af ikke at blive bøvset af, så er det jo iorden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser nogle gange Valdemar og nogle gange ikke.

Hvis han virker som om at han er faldet i dyb i søvn, så nænner jeg ikke at vække ham (og ærligt, nogle gange er jeg selv så træt at jeg bare lægger mig til at sove også), men hvis han er vågen, så gør jeg det som regel.

Jeg har desværre oplevet, at han er vågnet op med et ret ulykkeligt klynk nogle gange, når han ikke er blevet bøvset, sådan som om at nu gjorde det ondt i mavsen. Det er ikke værre end at jeg så kan bøvse ham dér, og så er han god igen, men i de tilfælde tænker jeg da, at det havde været bedre bare at bøvse ham til at starte med. :)

Som de andre siger: Prøv at lade være og se hvad der sker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser ikke og skifter ikke - så lidt som muligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøvser ham forsigtigt hver gang. Også om natten. Men måden jeg gør det om natten er ved at når jeg sidder halvt op, ligger ham på siden på min mave og banker ham meget let på ryggen. Det plejer at gøre tricket uden at vække ham :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg nattebøvser, så ligger jeg ham på maven på min mave og rokker frem og tilbage. Det bliver sådan lidt bøvsning kombineret med at vugge i søvn (kombineret med mavebøjninger til mor, haha)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal bare huske at hovedet skal være over numsen for at bøvsen kan komme til overfladen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min appetit var laenge om at stabilisere sig efter foedslen og jeg sad i lang tid viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirkelig laenge over det, min mand serverede for mig, fordi jeg jo ammer og skal have braendstof. Saa lod jeg det vaere, jeg ikke kunne faa ned. Det vender jo tilbage, men jeg er stadig lidt selektiv... rolleyes.gif

Jeg boevser ikke Noah om natten, men ofte kommer der en boevs, naar jeg baerer ham tilbage til sovevaerelse, fordi jeg holder ham oprejst ind mod min krop. Der sker ikke det store ved ikke at boevse ham....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres vise ord piger :lovebk

Forsøgte at bøvse hende efter hun havde spist ca 10 min i nat (men kan ikke huske om der rent faktisk kom en bøvs :rolleyes ), og bøvsede hende så ikke da hun blev færdig, netop fordi hun jo var faldet i søvn. Så det var meget nemmere for os begge at falde hurtigt i søvn efter nattens amning end det plejer :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres vise ord piger :lovebk

Forsøgte at bøvse hende efter hun havde spist ca 10 min i nat (men kan ikke huske om der rent faktisk kom en bøvs :rolleyes ), og bøvsede hende så ikke da hun blev færdig, netop fordi hun jo var faldet i søvn. Så det var meget nemmere for os begge at falde hurtigt i søvn efter nattens amning end det plejer :yay

Dejligt med succes! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - der er ikke noget mere frustrerende end vaagen baby midt om natten rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare lige dele en side med ammevenligt tøj jeg faldt over forleden..... Synes de har nogle rigtig fine sager! KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer skønne ammemødre der bruger Bio Gaia? Hvis ja; hvad er så årsagen? Og har det afhjulpet problemet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer skønne ammemødre der bruger Bio Gaia? Hvis ja; hvad er så årsagen? Og har det afhjulpet problemet?

Jeg har taget det gennem min graviditet og brugte det de to første måneder og er nu stoppet. Jeg ved derfor ikke om det har haft nogen effekt på min pige - men jeg ved, at hun ikke har haft problemer med maven og at jeg generelt har haft en glad og tilfreds barn.

Jeg har anbefalet det til en del snart, og de fleste har oplevet en fremgang ift før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige begyndt på at give Bio Gaia til møffen i mandags. Og jeg tror, TROR(!), at det måske har en liiille effekt allerede? I går var hun i hvert fald slet ikke lige så ked af maven som i mandags. Men det kan jo også bare være held. Men håååber :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er liiiige begyndt at give Mie dem, så kan ikke sige om de har effekt endnu, men jeg VED pillerne virkede på mig i graviditeten så jeg håber virkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare lige dele en side med ammevenligt tøj jeg faldt over forleden..... Synes de har nogle rigtig fine sager! KLIK

Uhh, jeg kunne da godt finde paa at koebe saadan en kjole til mine uldstroempebukser og uldcardigansloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med nødder og amning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare lige dele en side med ammevenligt tøj jeg faldt over forleden..... Synes de har nogle rigtig fine sager! KLIK

Jeg har lige fået en kjole i det mærke (model Scarlett i farven Teal) og jeg er meget tilfreds! :yay Synes den er meget behagelig og sidder godt og pænt (dog kan den ikke holde min efter-fødselsmave på plads, men det er der sikkert noget stram-op-undertøj, der så kan ;)) Jeg regner med at skulle have den på til Valdemars dåb :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske denne tråd kan komme op igen :huh

Har haft en ok nat med Edith, men her den sidste amning suttede hun og sov på skift i lidt over en halv time, inden jeg tog hende fra fordi hun sov tungt..5 minutter senere vågner hun og sutter på alt, så jeg ligger hende til igen. Men skal jeg ligge til samme bryst?

Og hvordan ved jeg når hun har tømt brystet? Altså kan mærke at det bliver blødere efter hun har suttet, men hvor blødt skal det være?

Når hun hiver lidt i brystet er det så fordi det er tomt og hun stadig er sulten? Synes det her amning er svært :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske denne tråd kan komme op igen :huh

Har haft en ok nat med Edith, men her den sidste amning suttede hun og sov på skift i lidt over en halv time, inden jeg tog hende fra fordi hun sov tungt..5 minutter senere vågner hun og sutter på alt, så jeg ligger hende til igen. Men skal jeg ligge til samme bryst?

Og hvordan ved jeg når hun har tømt brystet? Altså kan mærke at det bliver blødere efter hun har suttet, men hvor blødt skal det være?

Når hun hiver lidt i brystet er det så fordi det er tomt og hun stadig er sulten? Synes det her amning er svært :o

Amning er så svært! Jeg ville nok lægge hende til samme bryst hvis hun ikke havde suttet så intensivt. Vend hende evt om så hun tømmer fra den anden side af brystet. Altså så hun har benene under din arm.

Man kan aldrig tømme brystet helt, men når det er blødt og fri for spænding og mælkeknuder, plejer jeg at skifte til det andet.

Det er svært ikke at blive frustreret og kunne gennemskue det. Men din produktion er jo stadig ved at tilpasse sig. Håber natten har været ok :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske denne tråd kan komme op igen :huh

Har haft en ok nat med Edith, men her den sidste amning suttede hun og sov på skift i lidt over en halv time, inden jeg tog hende fra fordi hun sov tungt..5 minutter senere vågner hun og sutter på alt, så jeg ligger hende til igen. Men skal jeg ligge til samme bryst?

Og hvordan ved jeg når hun har tømt brystet? Altså kan mærke at det bliver blødere efter hun har suttet, men hvor blødt skal det være?

Når hun hiver lidt i brystet er det så fordi det er tomt og hun stadig er sulten? Synes det her amning er svært :o

Min SP sagde 20 min max 30 ved hvert bryst - så er de kommet ind til den fede mælk og fået så meget som muligt af den, uden de arbejder for hårdt i forhold til hvad de får ud af det. Så jeg ville ligge til det andet. Når/hvis det bliver tømt så tilbage til det første, så har den fået ro og er blevet fyldt lidt op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde 20 min max 30 ved hvert bryst - så er de kommet ind til den fede mælk og fået så meget som muligt af den, uden de arbejder for hårdt i forhold til hvad de får ud af det. Så jeg ville ligge til det andet. Når/hvis det bliver tømt så tilbage til det første, så har den fået ro og er blevet fyldt lidt op igen.

Jeg er enig i de 20-30 min ved hvert bryst, men min Sp sagde, at når det kun var sporadisk spisning og ikke sådan konstant kunne man lægge til ved det samme, hvis det ikke føltes helt tømt. Hvis du derimod synes at brystet er blevet blødt, ville jeg også skifte.

Men det ER skide svært for ingen SP siger det samme som sin kollega og alle vore erfaringer er jo heller ikke ens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amning er så svært! Jeg ville nok lægge hende til samme bryst hvis hun ikke havde suttet så intensivt. Vend hende evt om så hun tømmer fra den anden side af brystet. Altså så hun har benene under din arm.

Man kan aldrig tømme brystet helt, men når det er blødt og fri for spænding og mælkeknuder, plejer jeg at skifte til det andet.

Det er svært ikke at blive frustreret og kunne gennemskue det. Men din produktion er jo stadig ved at tilpasse sig. Håber natten har været ok :)

:kram2

:ditto Helt enig i det hele. :)

Og sorry for off-topic men ååååh... Det er først nu, jeg opdager, at I kalder hende Edith. Synes det navn er SÅ fint :biglove :biglove :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER