TroldeMor

Migræne med Aura

12 indlæg i dette emne

Er der andre som lider af migræner med aura (de der zigzag-flimre synsforstyrrelser inden et anfald)

Ved i hvad det kommer af, og om det er farligt? Jeg har læst mig frem til at man ikke bør tage p-piller hvis man lider af aura-migræne, men gælder det så for al prævention med hormoner?

Hvad bruger i?

Håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål...... :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager ikke p-piller, for jeg fik ogsaa en helvedes til hovedpine af dem. Om det var med aura, det tror jeg ikke, det kom mere snigende bagfra.

Jeg overvejer at faa mig en LadyComp til at AEL-teste med i praeventionsoejemed. Den er ligesaa sikker som p-piller, hvis man bruger den rigtigt. Indtil da maa det blive kondomerdry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider af migræne med aura, hvor jeg både får synsforstyrrelser og delvis lammelse i kroppen. Det er ikke farligt og er bare en slags advarsel fra kroppen om at migrænen er på vej :) Østrogen øger risikoen for blodpropper i hjernen hos mennesker med migræne - derfor bør man ikke tage p-piller eller andet der indeholder østrogen hvis man lider af migræne... Jeg har gået til neurolog med min migræne, hvor han informerede mig om dette :)

Jeg skiftede fra p-piller til mini-piller, hvilket har reduceret mine anfald meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min migræne med aura så lidt anderledes, da jeg har det pga. min bindevævssygdom som bl.a. er gået i CNS. Så jeg får Prednisolon (binyrebarkhormon), som bl.a. tager min migræne, generel hovedpine og synsforstyrrelser m.m.

Men om man kan behandle helt alm. migræne med aura med Prednisolon ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min migræne med aura så lidt anderledes, da jeg har det pga. min bindevævssygdom som bl.a. er gået i CNS. Så jeg får Prednisolon (binyrebarkhormon), som bl.a. tager min migræne, generel hovedpine og synsforstyrrelser m.m.

Men om man kan behandle helt alm. migræne med aura med Prednisolon ved jeg ikke.

Jeg tager noget der hedder Migea Rapid..... Det fungerer faktisk rigtig godt, men tager desværre ikke synsforstyrrelserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager noget der hedder Migea Rapid..... Det fungerer faktisk rigtig godt, men tager desværre ikke synsforstyrrelserne

Jeg har det også, og får de samme piller. De tager heller ikke min synsforstyrrelse (eller svimmelhed for den sags skyld) Men jeg har ikke hørt, at det skulle være farligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bliver i øvrigt forværret under stress- altså synsforstyrrelserne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg får ingen p-piller og har ikke gjort i mange år, men det er af anden årsag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager ikke p-piller, for jeg fik ogsaa en helvedes til hovedpine af dem. Om det var med aura, det tror jeg ikke, det kom mere snigende bagfra.

Jeg overvejer at faa mig en LadyComp til at AEL-teste med i praeventionsoejemed. Den er ligesaa sikker som p-piller, hvis man bruger den rigtigt. Indtil da maa det blive kondomerdry.gif

Hvordan fungerer det? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager noget der hedder Migea Rapid..... Det fungerer faktisk rigtig godt, men tager desværre ikke synsforstyrrelserne

Men hvor længe står synsforstyrrelserne på? Min aura varer ca. 15 minutter (kun synsforstyrrelser), hvorefter det stopper og hovedpinen overtager. Så for mig er det bestemt ikke auraen der er slem.

Mine synesforstyrrelser der er generel for min sygdom og kommer uden efterfølgende hovedpine, er nu heller ikke noget der normalt varer særligt længe. Men træls er det da..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også, og får de samme piller. De tager heller ikke min synsforstyrrelse (eller svimmelhed for den sags skyld) Men jeg har ikke hørt, at det skulle være farligt :)

De bliver i øvrigt forværret under stress- altså synsforstyrrelserne..

Og jeg får ingen p-piller og har ikke gjort i mange år, men det er af anden årsag ;)

Det er ubehageligt synes jeg, men så længe det ikke er farligt, så er det vel ok.... Og ja, for mig bliver det også klart værre under stress <_<

Ja, så kan det jo ikke have noget at gøre med pillerne hos dig :)

Jeg har bare læst mig frem til at kvinder med aura-migræne, som tager p piller, har meget forhøjet risiko for blodpropper :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor længe står synsforstyrrelserne på? Min aura varer ca. 15 minutter (kun synsforstyrrelser), hvorefter det stopper og hovedpinen overtager. Så for mig er det bestemt ikke auraen der er slem.

Mine synesforstyrrelser der er generel for min sygdom og kommer uden efterfølgende hovedpine, er nu heller ikke noget der normalt varer særligt længe. Men træls er det da..

Ja, mine varer typisk også mellem 15 og 20 min, og er ledsaget af sådan en generel konfus fornemmelse i hovedet, og jeg har svært ved at samle mig om at lave noget eller samtale.....

Men hovedpinen er da klart det værste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER