Havbaek

Barnedåb med retro/regnbue jungle- tema.

21 indlæg i dette emne

Har været lidt i tvivl om hvorvidt jeg skulle lave en barnedåb-planlægnings tråd til min søn som gerne skulle komme ud til os en dag i Oktober.

Heldigvis kan jeg altid slette denne tråd igen hvis det virkelig er.

Huskeliste til barnedåb

Kontakt præsten i sognet i god tid og hvilken dato og månede dåben skal være.

Drøftelser om samler i kirken skal planlægges.

Hvem skal være gudmor/gudfar, og hvem skal stå fadder/e.

Hvor skal festen holdes.

Invitationer. Skal de DIY laves herhjemme eller bestilles færdige.

Mad menuen, kold/varm buffet, eller mere traditionel frokost. Laves det selv herhjemme eller bestilles det færdigt.

Indkøb af drikkelse.

Hvilken kage/dessert skal der laves, laver vi/jeg det selv eller skal det bestilles færdigt.

Bordpynt og dækning- hvilken tema.

Gavebord?

Taler?

Barnedåbskjole og evt. tøj til efter dåben.

Der kommer nok mere på listen, men det her er lige det der på stående fod falder mig ind skal ordnes og tages stilling til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gudfar- og den der skal bære, er valgtet helt naturligt faldet på min lillebror på 14 år. Han vil heldigvis gerne.

Faddere, min mor, B og ?

Plads til ændringer, da vi overvvejer om mine svigerforældre skal stå som faddere også.

Festen har vi valgt at holde hjemme, da vi kun bliver beskeden 12 personer incl. vores lille søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valget faldt på en strikket dåbskjole som jeg klart synes bedre om end de almindelige silke/bomulds kjoler.

Det eneste problem var dog, at jeg ikke kan strikke selv. Og de kjoler jeg fandt strikket færdige kostede mellem 1200-2000 kr eller mere. Og så mange penge synes jeg direkte var dumt at smide efter sådan en kjole.

Heldigvis meldte min svigermor sig, og selvom det er mange år siden hun har strikket et stort projekt, ville hun gerne prøve at gøre forsøget.

Hun havde dog det krav, at den skulle være relativ nem. Så jeg gik i gang med at søge rundt omkring på nettet. Og der var godt nok mange mønstre at vælge imellem, og mange jeg ikke brød mig om :whistling

Men så fandt jeg en, på en svensk hjemmeside. Så ja, så var der ikke andet for end at bestille både garn og mønster hjem fra sverige. Det har kostet mig lige godt omkring 500 kr både garn-mønster og porto. Så lige der klager jeg bestemt ikke.

Så nu er det bare at :goodluck for at min svigermor når det.

Men mon ikke, planen er at junior først skal døbes i Januar, hvis vi kan få en dag i den måned.

8126193-origpic-7548e3.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det tid for noget mere planlægningen, tråden har stået stille længe.

Men nu skal den i gang :P

Invitationer bliver homemade, tema er : blå, grøn og gul med et billede på af T, billederne bliver lavet sort/hvid og har allerede bestilt dem, da de bliver printet ud på specielt papir/karton som det man laver almindelige kort på som man kan købe i butikker.

Der bliver lavet 2 billeder, altså 2 typer invitationer, dog med samme tekst og dåbsønsker.

Der kommer et dyr, som jeg klipper dele til ud af karton og limer/hæfter på også.

Og så kommer der en blå sløjfe på, måske, kommer an på hvordan det ser ud.

Billederne jeg har valgt skal være en del af indbydelsen :

4-2CF56991-107718-480_zpsa0f1aaaa.jpg

DSCN0511_zps9a367132.jpg

Og så kan jeg endnu ikke helt beslutte mig om det skal være elefanten eller bien der skal på... eller om der skal en blomst eller noget på.

3453837-787156-skitseret-dyr-doodles_zps158e888d.jpg

Denne fik jeg gåsehud af, derfor skal den med i teksten, så den kommer til at lyde :

10 små fingre

10 små tæer

visdom bringer 5 til hver

Øjne klare

næsetip

Man kan bare

ej gi slip.

Du i kærlighed blev støbt

og i kirke bliver du døbt

baby, åh så dyrebar

ja for os og mor og far!

Så indbydelse må nu ud, for vores lille Tristan skal døbes d. ______

Mød os vel i kirken ____________________ kl________

Vel mødt bagefter i vores hjem, hvor der vil være dækket op med lidt godt.

SU______________

Dåbsønsker kommer selvfølelig med i også.

Hvordan det endelige reslutat bliver skal jeg nok poste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bordpynt - tema.

Farverne bliver holdt i regnbuefarver.

Jeg har lige været hende og købe Honeycomb papir, så jeg kan lave disse :P

ball-rainbow__32238_1319205074_800_800_zps3fcf6e39.jpg

De regnbuefarvet kommer til at være i en større størrelse og er dem der skal "løfte" det hele.

De skal hænge i loftet og så skal der laves nogle mindre af samme slags i næsten de samme farver som disse -

520inch20honeycomb20balls20collection_zpsb5eb6de7.jpg

Udover det skal hænge bunting eller flagbanner som de hedder på dansk, i loftet også, og nogle i skønne farver.

Ved bare ikke helt hvilken endnu helt, om det skal være i blå eller i spraglet farver ;)

På bordet i vandperler, som bliver sat i høje glas, kommer der til at stå disse som bordpynt-

16-street-party-windmills-3_zpsd9047e51.jpg

Bloklys kommer som hyggelig stemning også til at stå på bordet og små miniture blomster, så det der kommer til at dominere på bordet er de farvestråldende vindmøller.

Om der kommer andet på bordet er endnu ikke planlagt, for har tænkt lidt på paptallerkener med jungledyr, til kagen, så vi spare lidt på opvasken bagefter ;)

Vindmøllerne, honeycombs og buntings/flagbannerne bliver genbrugt på deres værelser, så de ikke går til spilde, for skal til at lave spændende farvestrålende ting på O og T`s værelser når vi når sommeren ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte papirsboldene til nærmest ingen penge i Søstrene Grene inden Karlas dåb. De er bare så fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad- menu bliver kold buffet.

Tag selv-bord med alverdens pålæg.

3 slags rugbrød.

Mini deller.

Salat, 2 forskellige slags- hvilken er endnu i overvejelse stadie.

Varm leverpostej med championer og bacon.

3 slags rugbrød

Og tunmus med rejer.

Dessert: Pæretærte hjemmelavet lavet på pære selvfølelig og marmelade med abrikoser, en fin opskrift jeg har fundet uden alverdens usunde ting og sager i.

Så bliver der lavet en kage der er lavet på appelsinsaft, en opskrift jeg har fundet på en slankeside :) og som smager rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte papirsboldene til nærmest ingen penge i Søstrene Grene inden Karlas dåb. De er bare så fine :)

Desværre har jeg ingen søstrene grene i nærheden af mig, men jeg studerede Ebay.co.uk og fandt en sælger :) og det er købt, glæder mig til at få det hjem, de er nemlig rigtig fine og så elsker jeg glade farver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gavebordet -

Bliver vores skænk, som får lidt vindmøller på og hvad der lige skal være derover ellers ved jeg endnu ikke.

På det bord, kommer vores gaver til T også til at stå og jeg har UPPPSS allerede købt 2 dåbsgaver til T, som han så først får glæde af når han skal til at spise små hapser osv.

Han skal have nogle til mos også, men i denne serie er der ikke dybe tallerkner, så der skal jeg søge nettet efter :) .

Så jeg har forudbestilt disse, da de ellers bliver revet væk :

ommXugle_zpsbc37c2fa.jpg

ommXlXC3XB8ve_zps8c436909.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er igang med planlægningen! Lyder rigtig fint.

Hvor er de skønne tallerkner fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skønne retro tallerkner er en del af flere fra serien Omm Design, der er lavet af Ingela P. Arrhenius, fra Sverige.

Der findes mange skønne ting hun har lavet, en del af hendes ting kan findes inde på www.banditten.com som er dansk.

Disse fine tallerkner er lavet af 100% ikke-giftig melamin :) Og er nemlig rigtig fine, jeg har forelsket mig i 3 mere, men disse jeg viser i tråden øverst bliver revet væk, så er det løven man går efter, så forudbestil hurtigt. De kommer igen i Februar ;)

melamin10_zpse5281ab5.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skønne retro tallerkner er en del af flere fra serien Omm Design, der er lavet af Ingela P. Arrhenius, fra Sverige.

Der findes mange skønne ting hun har lavet, en del af hendes ting kan findes inde på www.banditten.com som er dansk.

Disse fine tallerkner er lavet af 100% ikke-giftig melamin :) Og er nemlig rigtig fine, jeg har forelsket mig i 3 mere, men disse jeg viser i tråden øverst bliver revet væk, så er det løven man går efter, så forudbestil hurtigt. De kommer igen i Februar ;)

Tak - vll straks bestille :)

melamin10_zpse5281ab5.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var så lidt de er nemlig rigtig søde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom billederne jeg har bestilt til kortene ind af døren i dag.

Og de er rigtig fine.

Så nu kan jeg meget snart komme i gang med at lave indbydelser.

Næste projekt må være, at få fat i præsten.

Og så er der udskift i menuen, med kager.

Det bliver stadig den der appelsin kage, fedtfattige.

Men pæretærten var ikke nær så god nok synes vi til en barnedåb.

Så den bliver udskiftet med ?? det ved vi så ikke helt endnu der er da nogle bud.

Har allerede lavet lidt bordpynt, men har lagt det lidt fra mig igen.

Februar regner jeg med det sidste bordpynt efterhånden købes ind så det kan være klar i min kiste (arvestykke) til når vi skal bruge det, da det ikke kan tåle at blive mast.

Specielt de papirskugler skal man passe på, så de skal ligge løst i kisten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig nogle fine farver :) er ret vild med de svenske tallerkner, skal selv have købt mig sådan nogle, når de er på banditten.dk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig nogle fine farver :) er ret vild med de svenske tallerkner, skal selv have købt mig sådan nogle, når de er på banditten.dk igen :)

Uhh jeg vil råde dig til at forudbestille dem, det man kan nemlig godt for de bliver vitterlig revet væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej så fik jeg kigget lidt herinde og det ser da godt ud indtil videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er dato fundet, og det endte med at blive d. 28 April kl. 10.30

Så d. 23 April kommer præsten hjem til os lige til et besøg og så håber jeg ellers dagen forløber fint.

Har dog allerede lidt nerver på øvøv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dette indlæg. Det er ret dejligt at følge med i, hvad I tænker og gør. Det er ret inspirerende og fedt med tema synes jeg!! Det er svært med fadder og gudmor osv, synes jeg!!

God fest!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med barnedåbsplanlægningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw en masse lækker inspiration du kommer med der :D Det ser jo rigtig fedt ud altsammen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER