Guest

igang sætning og manden

22 indlæg i dette emne

Jeg er kommet til at tænke på noget - men har det lidt svært med at min mand skal være vidne til en invendig undersøgelse - og det er lidt fjollet fordi han jo alligevel skal være med til fødslen og se slim, blod og HOOHA i stor stil. Men syntes bare det er noget andet - der er jeg skrigende urkvinde :sm der har en opgave jeg skal udføre, mens jeg under en undersøgelse er mere et flovt, skræmt dådyr, der ønsker mig selv langt væk og håber jeg kommer igennem med bare lidt værdighed i behold :unsure (det er sådan jeg har det når jeg er alene, jeg behøve rikke ligefrem et vidne til dét). Jeg tror egentlig heller ikke at Anders selv har så meget lyst til at opleve mere end højst nødvendigt - men omvendt vil jeg jo gerne have ham med til at støtte mig i alt det andet, og til at høre snakken m.m. Men kan han godt bare gå udenfor døren mens? eller er det bare mærkeligt? Hvad gør andre/hvad gjorde i? jeg kan da ikke være den eneste med de tanker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand sad bare oppe ved hovedet de gange jeg blev undersøgt indvendigt. Jeg må indrømme, det var ikke noget jeg tænkte nærmere over, det var ligesom en del af processen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske, at jeg synes det var ret akavet, da jeg fik invendig scanning til NF... Men jeg var ret ligeglad med at manden til fødslen så nærmest alt. :rolleyes Så jeg kan i hvert fald godt følge dig i at det ikke altid giver mening, hvad man vil have dem med til ;)

Da jeg fik klyx under fødslen blev Brian sendt udenfor, og hentet ind igen bagefter. Jeg synes da bare at du skal gøre det samme til undersøgelsen. Så er han lige bag døren og klar med kram og støtte, men omvendt har du "privatliv" under undersøgelsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en aftale om at C's fokus under fødslen er oppe ved mit hovede, ikke ved mine ladyparts. A kan jo sætte sig med ryggen mod jordemoderen, og bare snakke med dig og kigge på dig.

Ellers tror jeg godt du kan sende ham ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en aftale om at C's fokus under fødslen er oppe ved mit hovede, ikke ved mine ladyparts. A kan jo sætte sig med ryggen mod jordemoderen, og bare snakke med dig og kigge på dig.

Ellers tror jeg godt du kan sende ham ud :)

Hehe, den aftale havde jeg også med Brian, men efter fødslen fortalte han om hvordan det så ud, da hovedet kom ud :rolleyes Håber at din mand er mere lydig :P (Selvom jeg tror det er svært ikke at få set noget alligevel - sorry, hvis jeg er en lyseslukker :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihihi, vi har hele tiden aftalt, at A skulle være oppe ved mit hovede ved fødslen. På hans eget ønske. Forleden spurgte han så faktisk, om han godt måtte kigge derned "bare lidt?" :lolhit Og jeg sagde, at det måtte han for min skyld gerne - han skulle ligesom bare være indforstået med, at han selv skulle have lyst til at komme derned i andre ærinder efterfølgende :balloon :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke huske hvor Christian var under fødslen. Mener jeg lå på siden, og han var ved min ryg.. Kan huske hans stemme og at han rørte mig på ryggen engang i mellem...

Om morgen, da jeg skulle undersøges, synes jeg også det var underligt at han var der - men det gik SÅ hurtigt.

Udover det, havde jeg nederdel på, så det var bare af med trusserne, og så dækkede nederdelen alligevel, også var det egentlig mindre mærkeligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden min sad i den anden ende af den kæmpe store fødestue og jeg lod mærke til, han kiggede den anden vej imens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihihi, vi har hele tiden aftalt, at A skulle være oppe ved mit hovede ved fødslen. På hans eget ønske. Forleden spurgte han så faktisk, om han godt måtte kigge derned "bare lidt?" :lolhit Og jeg sagde, at det måtte han for min skyld gerne - han skulle ligesom bare være indforstået med, at han selv skulle have lyst til at komme derned i andre ærinder efterfølgende :balloon :loveyou

Det ville jeg egentlig heller ikke være så bekymret for skulle være noget problem, kan jeg så fortælle her fra "den anden side".

Altså Brian så ALT. Han blev godt nok jaget ud af fødestuen da jeg skulle på bækkenstol efter klyx, men lur mig om der ikke røg "noget" ud før eller efter alligevel + han så hovedet ude + han så slim og blod + han så mig forsøge at tisse derinde + han var ligesom den eneste jeg kunne klynke til om mine hæmorider efter fødslen + jeg måtte jo forklare mig efter at have siddet og grædt i tyve minutter på toilettet, da jeg lavede nr 2 første gang efter fødslen + han var iblandt den million af mennesker der prøvede at forme mit bryst så det passede til babys mund (not sexy at all!) + jeg kunne på INGEN måde holde på en prut de første par dage efter fødslen + han har set mig sidde og malke mælk ud (og deltaget i rengøringen af ammebrikker) + 7000 andre klamme ting.

Og det var altså ham, der først begyndte at snakke om sex herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde aftalt, at han bare sku være op ved mit hoved. Men da pressefasen gik i gang, bad jm manden om at tag fat ved mit ene ben og så ku han ikk lade være med at følge med i hvordan hans søn blev født. Jeg var fuldstændig ligeglad på det tidspunkt.

Men okay nu havde han efterhånden set mig blive scannet indvendig under behandling, undersøgt i forb. Med igangsættelsen og jeg ved ikk hvad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde aftalt, at han bare sku være op ved mit hoved. Men da pressefasen gik i gang, bad jm manden om at tag fat ved mit ene ben og så ku han ikk lade være med at følge med i hvordan hans søn blev født. Jeg var fuldstændig ligeglad på det tidspunkt.

:ditto

(Og jeg var forresten MEGET glad for hans - fysiske - støtte på det tidspunkt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nu heller ikke ved fødslen jeg er så bange (som sagt - urkvinde), men tager en snak med ham om undersøgelsen på fredag. Han kan nok godt få lov til at sidde ved mit hoved (hvis han selv vil). Og så kan jeg tage en kjole på så jeg kan "dække" lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg egentlig heller ikke være så bekymret for skulle være noget problem, kan jeg så fortælle her fra "den anden side".

Altså Brian så ALT. Han blev godt nok jaget ud af fødestuen da jeg skulle på bækkenstol efter klyx, men lur mig om der ikke røg "noget" ud før eller efter alligevel + han så hovedet ude + han så slim og blod + han så mig forsøge at tisse derinde + han var ligesom den eneste jeg kunne klynke til om mine hæmorider efter fødslen + jeg måtte jo forklare mig efter at have siddet og grædt i tyve minutter på toilettet, da jeg lavede nr 2 første gang efter fødslen + han var iblandt den million af mennesker der prøvede at forme mit bryst så det passede til babys mund (not sexy at all!) + jeg kunne på INGEN måde holde på en prut de første par dage efter fødslen + han har set mig sidde og malke mælk ud (og deltaget i rengøringen af ammebrikker) + 7000 andre klamme ting.

Og det var altså ham, der først begyndte at snakke om sex herhjemme ;)

Til det i rødt: Åhhh det problem havde jeg også - var bare SÅ pinligt :( bl.a skulle jeg lige gå forbi en mand midt om natten på barselsgangen, mens vi var indlagt og SELVFØLGELIG prutter jeg højlydt og vedvarende (kunne ikke stoppe den igen) lige som jeg skulle passere ham... og vi var bare de eneste mennesker ude på gangen på det tidspunkt, det er bare så typisk.

Og så var vi også lige en tur på skadestuen med Lise kort tid efter vi var kommet hjem. Da vi står derinde og får hende undersøgt slår jeg så en prut igen... og lægen griner imens han kigger på Lise og siger "Nå hendes tarmsystem virker da fint hva?" - hvorefter min kæreste svarer "Det var så moren, det der"... ØJ hvor kunne jeg slå ham der! :gal Tror du lige jeg blev rød i hovedet og kunne grave mig ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det i rødt: Åhhh det problem havde jeg også - var bare SÅ pinligt :( bl.a skulle jeg lige gå forbi en mand midt om natten på barselsgangen, mens vi var indlagt og SELVFØLGELIG prutter jeg højlydt og vedvarende (kunne ikke stoppe den igen) lige som jeg skulle passere ham... og vi var bare de eneste mennesker ude på gangen på det tidspunkt, det er bare så typisk.

Og så var vi også lige en tur på skadestuen med Lise kort tid efter vi var kommet hjem. Da vi står derinde og får hende undersøgt slår jeg så en prut igen... og lægen griner imens han kigger på Lise og siger "Nå hendes tarmsystem virker da fint hva?" - hvorefter min kæreste svarer "Det var så moren, det der"... ØJ hvor kunne jeg slå ham der! :gal Tror du lige jeg blev rød i hovedet og kunne grave mig ned...

Haha, ej det var fanme heller ikke særlig gennemtænkt af din kæreste, det der :lolhit

Og ja meget pinligt med det prutteri :( Jeg synes stadig det er sværere at holde på dem end før, men efter fødslen var det bare helt umuligt :( Mine mand reagerede så bare ved også at holde op med at holde på sine, og være solidarisk charmerende med mig :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, ej det var fanme heller ikke særlig gennemtænkt af din kæreste, det der :lolhit

Og ja meget pinligt med det prutteri :( Jeg synes stadig det er sværere at holde på dem end før, men efter fødslen var det bare helt umuligt :( Mine mand reagerede så bare ved også at holde op med at holde på sine, og være solidarisk charmerende med mig :balloon

Ej, på en eller anden måde, er det bare sødt.. Klamt, men sødt -kærlighed- :biglove

Jeg lå på stue med en, som var ja, gået i stykker hele vejen og hun hverken kunne eller måtte holde sine prutter inde.

Den første nat tænkte vi "hold da op, gang i jer bag gardinet" (De kom kl 2, så vi nåede jo ikke at tale med dem) Næste dag, kom hun over og fortalte hvorfor, og at hun altså virkelig var MEGET ked af at vi skulle høre på det.. Også var det egentlig hverken pinligt eller klamt :) Tror egentlig de fleste har stor forståelse for det, når de ved "hvorfor".

I øvrigt, så har jeg under hele graviditeten pruttet meget, og på ingen måde kunne holde dem alle igen. Under graviditeten påstod jeg at "Det var babyen".

Efter jeg har født, prutter jeg ikke mere - Til gengæld er min datter et mega pruttemonster!! Behøver jeg sige at min kæreste fik et "Jeg sagde jo det var hende!" :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, på en eller anden måde, er det bare sødt.. Klamt, men sødt -kærlighed- :biglove

Jeg lå på stue med en, som var ja, gået i stykker hele vejen og hun hverken kunne eller måtte holde sine prutter inde.

Den første nat tænkte vi "hold da op, gang i jer bag gardinet" (De kom kl 2, så vi nåede jo ikke at tale med dem) Næste dag, kom hun over og fortalte hvorfor, og at hun altså virkelig var MEGET ked af at vi skulle høre på det.. Også var det egentlig hverken pinligt eller klamt :) Tror egentlig de fleste har stor forståelse for det, når de ved "hvorfor".

I øvrigt, så har jeg under hele graviditeten pruttet meget, og på ingen måde kunne holde dem alle igen. Under graviditeten påstod jeg at "Det var babyen".

Efter jeg har født, prutter jeg ikke mere - Til gengæld er min datter et mega pruttemonster!! Behøver jeg sige at min kæreste fik et "Jeg sagde jo det var hende!" :badgirl

Hehe, jeg syntes også at det var sødt. Klamt, men sødt. Fordi så følte jeg mig jo ikke nær så ulækker når vi begge var på samme plan-agtigt. Og han er da holdt op igen i takt med at jeg også kan holde på mine, så vi ikke bare er røget i "Vi kan ligesågodt bare være klamme"-fælden. :) Åh, stakkels hende på din stue, men der er jo ikke noget at gøre ved den slags :unsure

Og skægt med Camille :lolhit Valdemar kan også slå nogle ordentlige nogle, det er lige så vi bliver forskrækkede både ham og mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

(Og jeg var forresten MEGET glad for hans - fysiske - støtte på det tidspunkt)

Det var jeg også her og på et tidspunkt måtte jeg også ha fat i hans hånd, mens jeg pressede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand blev sendt udenfor ved diverse undersøgelser, det var ikke noget problem :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er så gift med en mand der synes det er VILDT spændende at stå dernede og glo <_< <_< Han har arbejdet på en skadestue, er i forsvaret og underviser i førstehjælp, så han er rigtig interesseret i menneskets biologi og anatomi :rolleyes Og så skulle jeg selvfølge sættes igang da jeg fødte vores datter for 16 måneder siden og det var med ballonkarteter hængende ud osv osv..

MEN !! Han fik pænt lov at sidde oppe ved mit hoved ( Dog kunne jeg se hans øjne kiggede langt for, at glo ) :D :D Men det gør mig nu ikke ret meget, jeg synes det var fint han var med hele vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget neutralt forhold til det faktisk. Nu har jeg ikke født endnu, men tænker ikke det bliver et problem hvis manden gerne vil se lidt med dernede.

Men kan godt forstå hvis andre vil synes det er grænseoverskridende hvis manden sidder direkte og glor med. Men hey han er jo også nysgerrig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en aftale om at C's fokus under fødslen er oppe ved mit hovede, ikke ved mine ladyparts. A kan jo sætte sig med ryggen mod jordemoderen, og bare snakke med dig og kigge på dig.

Ellers tror jeg godt du kan sende ham ud :)

Hehe, det endte så med at han fulgte med i det hele under presseveerne, og kunne fortælle hvor langt hendes hovede var og heppe på mig. Fantastisk coach, der lige glemte, at det der fødselsnoget altså så ret klamt ud

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders tog det hele meget pænt, det startede jo ganske harmløst med diverse undersøgelser, og.det var lidt grænse overskridende, men han sad ved mit hoved og holdte mig i hånden - men kl 10 13 timer efter igangsættelsen havde han set så meget blod og slim klamme ting og jeg var SÅ ligeglad pga smerter at det ligesom bare blev naturligt. Da de satte koppen på fulgte han med fra hovedenden og har fortalt at det var SÅ stort at se hende komme til verden! han ved mere om den sidste del af fødslen end jeg gør, jeg ænsede intet, jeg skulle bare være! Så ja hurra for blufærdighed man ligger der så er man ligeglad! (han syntes forresten jeg er den sejeste urkvinde :lol :wub)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER