Barbamama

Jer, der bristede sådan halv-meget under fødslen...

16 indlæg i dette emne

Ja altså, hvis man må spørge om noget så intimt :blush

Altså jeg bristede jo en del... Har ikke fået forklaret hvor meget, men det var da nok til at jeg skulle på OP og sys, og at vagthavende læge vistnok ikke ville gøre det selv :unsure Omvendt, så føles området helt normalt nu og har egentlig gjort det et stykke tid (bortset fra hæmorider :prik)

Jeg blev anbefalet at vente med sex i 2-3 måneder... Men det var af sygeplejersker og sådan en pjece, jeg fik efter syningen. Jeg kan ikke huske, hvad lægen (som modsat sygeplejerskerne har set såret) sagde. :unsure

Og sagen er... At jeg faktisk ikke har lyst til at vente 2-3 måneder :whistling Det er næsten en måned siden, at jeg fødte (vildt egentlig!) og jeg er ved at nå til et punkt, hvor jeg gerne vil igang igen, når lejligheden byder sig. :blush

Men de der anbefalinger. Hmm... Altså bør vi vente til efter 8 ugers undersøgelsen?

Har I andre, der er bristet, været "lydige" og ventet det anbefalede tidsrum eller er det en af de ting, hvor det er en ANBEFALING og ikke en "lov"? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Logikken siger mig (jeg har ikke selv børn) at hvis det ikke gør ondt - jamen så kan det vel umuligt skade.

Forsigtighed og et kondom (hvis du stadig bløder/har åbent sår)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok godt turde liste mig ud i det - og så hvis det er ubehageligt, holde igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er "bange" for om du evt "ødelægger noget", så kan du få lægen til at lave dit 8 ugers tjek nu :) jeg fik mit, i torsdags, da Camille var 5 uger ;)

Hun sagde grunden til man sagde 8 uger, var at nogle var længe om at hele samt at det er der man kan/må få lagt spiral, som var det de fleste valgte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vover dig ud i det, så vil jeg råde dig til at være øverst første gang så du selv kan mærke efter hvordan det føles, din mand kunne jo komme til at blive lidt for over ivrig da det vel er længe siden for ham også ;) . Når han så er kommet helt ind i dig og det føles okay, så kan I bytte plads ;) og husk glide creme eller vegetabilsk olie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvis du nu alligevel ikke "tør" gennemføre det helt endnu, så er der jo andre måder at have sex på :whistling oral-sex kan da ihvertfald ingen skade gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde før en læge havde sagt god for det... men du kan da ringe og få lægens vurdering. Hvis det kræver et tjek kan du sikkert hurtigt få det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh altså, lige netop i dét område ville jeg nok også gerne lige have en læges ord for det. Selvom jeg egentlig tror, at din fornemmelse formentlig er helt rigtig. Men måske kunne du liiige ringe og forhøre dig?

men håber da, at I snart kan få gang i romantikken (Den fysiske del) igen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågede mig ud i det efter 6 uger og jeg fik en 2.gradsbristning...

Det gik fint. Men jeg kunne godt mærke at manden skulle holde lidt igen og ikke noget avancert, bare missionær <_<, ellers "trak" det i syningerne.

Så hvis du synes du er klar - så prøv da bare ad.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Logikken siger mig (jeg har ikke selv børn) at hvis det ikke gør ondt - jamen så kan det vel umuligt skade.

Forsigtighed og et kondom (hvis du stadig bløder/har åbent sår)

Husk kondomet under alle omstændigheder! Med mindre du gladeligt tager imod en lillebrøster om 9 måneder ;)

Jeg ved sgu ikke rigtig... Altså, jeg blev kun syet ganske lidt - havde sex efter 30 dage og det var grænseoverskridende psykisk, men der var ingen fysisk smerte overhovedet.

Hvis du er gået så meget i stykker, så ville jeg enten blive tjekket eller være MEGET forsigtig første gang og forberede B på, at det ikke er sikkert det kan gennemføres...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også snakke med lægen når du er bristet så meget...

Jeg blev ikke syet ret meget og vi havde sex første gang efter 3 uger... Som Susanne33 skriver,så var det meget grænseoverskridende og meget forsigtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fisken første grad med Astrid, og vi kom igang efter 8 uger tjekket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg har faaet jordemoderens ord for, at vi sagtens kan sexe igen, saa er jeg ikke klar, mest psykisk. Men har nu sagt til soede mand, at ferie i Venedig i naeste uge maaske kan goere det for mig seng.gif Jeg taenker at det kan hjaelpe mig lidt til simpelthen at overvinde mine betaenkeligheder og springe ud i det.... rammerne burde i hvert fald vaere i orden for os der blush.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mig sagde de, at hvis jeg skulle få lyst til at ha sex inden 8 ugers undersøgelsen, skulle vi bruge kondom, pga. bristningen.. jeg var også på Op og blive lappet sammen... balloons.gif Jeg tvivler nu på jeg får lyst til sex lige foreløbig.. men hurra for at du er nået dertil, det må være skønt at have det sådanloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! Uh, min logiske sans holder med jer, som siger, at hvis det føles ok, så ER det ok, men min fornuft og nervøsitet siger alligevel at det er en ting man ikke gambler med :P

Jeg skal til 5 ugers undersøgelse med Mar på mandag, så pønser lidt på måske at lirke emnet sex ind i samtalen... Og ellers så tror jeg, at vi er ude i, at vi nok godt kan vente til efter 8 ugers undersøgelsen... Det er 3 uger, det må vi da næsten kunne klare (selvom jeg synes det virker som lang tid :unsure) Men mon ikke det går, og ærligt - selvom lysten er der, så kniber det stadig med muligheden. Vi har jo sådan en hyggebaby, der helst kun vil sove når mor og/eller far ligger ved siden af. :rolleyes :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til efter 8 ugers undersøgelsen. Men det holdte hårdt :whistling men jeg turde simpelthen ikke grundet den syning jeg fik, vil vide alt var OK samt der var det med prævention.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER